1150x200-brynasbanner.jpg

Slutspel 2010

« · 1247006 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2010
arnio: SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD!!!
Kommentera

GävleLasse: kommer ni ihåg hur det gick sist vi slog ut Djurgårn ur ett slutspel?
Kommentera

78hallebro: Ros lever under parollen "Det spelar ingen roll vad man säger, bara käften går".
Kommentera

hahii: Jag kommer till Läkerolen på kvart 1 och 3 och åker till sthlm på kvart 2 och 4..sjunga och stötta Brynäs tills jag inte har någon röst kvar ;)
Kommentera

Alla Brynässupportrar i Sverige! Nu fyller vi läkerol arenan på torsdag och sjunger som attan. Det ska vara fullsatt och riktigt bra stämning.
Kommentera

Hence: Ja, förhoppningsvis sporrar det bara spelarna....Kaxbönderna från storstan ska ut i kvarten...
Kommentera

78hallebro: Och dessutom en vinklare av fakta som får Fox News att se ut som SVT...
Kommentera

Hence: Ros är en provocerande ärthjärna med andra ord ;)
Kommentera

78hallebro: Ros försöker alltid provocera, tror att han är Robert Pettersson på hockeysverige.se. Blir dock alltid skrattretande när Ros försöker sig på något med lite edge. Hänger nån med i den här analysen:
"Det är laget som vinner mot Brynäs.

Men vinner Brynäs så är det tack vare Markström – utan tvekan."

Nej, Rosen har nattmössan på oavsett tid på dygnet.
Kommentera

Bissett19: Haha, ja det är härligt! Känns som det är Djurgårdarna som försöker psyka oss men vi bara ruskar av oss hittills.

Bra svar av Czarnecki på Falks uttalande tycker jag :P

Redigerad kommentar

Kommentera

SH: Är inte Aftonblads-rosen leksing??? han säger aldrig något vettigt, speciellt inte om Brynäs
Kommentera

arnio: Eller detta: ..."den missade finalplatsen i JVM 2009 när Markström gjorde mer eller mindre fiasko."
Kraftigt underbetyg isf till den tillträdande förbundskaptenen Mårts som behåller en målvakt på fiaskonivå i målet.
Kommentera

MarcusElving:

Nu börjar småpsykningarna i media,det är underbart,jag ser fram emot lite hets i media veckan;)

– Man ser det extremt mycket i Brynäs zon. Det som blir effekten av deras man man är att det blir många små hakningar, som kanske inte syns och det är kanske inte så bra, säger Nichlas Falk.

Kan nån berätta för Niclas Falk att man inte gör några mål i sarghörnen,eller gör inte det förresten;)

"– Vi ska snurra mycket i sarghörnen och trötta ut dem, säger Falk"
Kommentera

SH: Ja han är härlig Rosen

"Matchen på torsdag blir otroligt viktig. Blir det seger för Brynäs kan de ta serien till sju matcher. Men vinner Djurgården, Markström släpper in fler än tre mål – då dör serien snart.

Och frågetecknen runt Markström blir allt fler. "

hahahaha sicken gubbe, tänk att få pröjs för att sitta och ordbajsa som den där mannen..
Kommentera

SH: Orkar inte ens bli less på honom längre, han är en tvättäkta pajas. Det är inte lönt att lägga energi på hans fjantiga artiklar.. :P
Kommentera

Horace76c: Nja, nu tycker jag att du ger Hardy-gubben för mycket cred. :) Tror mycket av DIF's beslut ligger i det Hardy sa igår om att man tror sig veta hur Brynäs spelar. Koppla också samman det med DIF-spelarnas kommentar igår om att allt för Brynäs hänger på Markan.. Man ser det helt enkelt som att Brynäs är mindre av ett ett hot, med färre matchvinnare än Frölunda. Tråkigt nog huvudstadens apor så kommer man få äta upp de tankarna. :)
Kommentera

Hence:
Ang. Hardys val...
Kan det varit så att gubben varit jäkligt slug???
Han anser att DIF slår både brynäs och frölunda (Vilket jag tror han tror rätt i).
MEN tänker..."Hmmm, brynäs rår INTE på LHC...men det skulle EVENTUELLT frölunda kunna göra...Hmmm frölunda slår ut LHC och då får vi dom i semin..=FINAL)

Eller...nu blev ni impade va :D (jag vet att nån kommer hugga vid fotknölarna)
Kommentera

Hahl Bundy: Lindbäck är en matchvinnare, men tyvärr för TIK för ensam i den rollen i laget. Det håller inte över en hel matchserie, men TIK tar nog två matcher på hemmaplan.
Kommentera

arnio: Ingen aning faktiskt men kanske det beror på Lindbäck?
Kommentera

arnio: Mycket härligt. Känns som att Dacke fortfarande har en hel del hockey att bidra med.
Kommentera

Härligt med Dacke en säsong till
Kommentera

Vad sjutton tror alla på Timrå för, HV är klasser bättre...
Kommentera

Pettisbif: äh det där tar vi efter slutspelet.
Kommentera

Jag vill att laget kommer se ut så här nästa säsong:

MV:Lindbäck-Läck-Sahlin
Backar:Jonsson-Sundqvist
Hietanen-Grönholm
Nolander/Kokko-Bertilsson
Andersén-Sundström
Berglind-Löf
Centrar:Dixon-Nordquist-Järnkrok-Hansen
Yttrar:Dackell-Somervouri-Kanberg-Beaudoin-Videll-Granström-Silfverberg-Rödin-Sandin-Wännström
Kommentera

Peja: Hur många matcher har du sett med Tedenby? En? Låter så... Visst stabil.. men om man kommer och kör över honom.. nog står han inte kvar bara för att han är stabil i balansen..ingen vågar kliva upp på honom, med risken att bli bortgjord.. en annan sak, va löf inne på varenda baklängsemål mot skellefteå?
Kommentera

Gurra88: Tror du att hans JVM-motståndare på liten rink tänkte likadant? Det är inte storleken som är viktig, det är balansen och förmågan att se när tacklingar kommer.
Kommentera

Tedenby är en väldigt ojämn spelare , i sina bästa stunder är han grymt bra och då är han inte lätt att stoppa . Men hans skott är ingen höjdare , lite för puck-kär med , men sen kan han vara osynlig i 10 matcher på rad , måste höja lägstanivån för att kanske först ta en permanent plats i HVs två bästa femmor (även om hans kedja nu vart andra kedja på slutet) för att sedan kanske komma till NHL .

Jag ser alla Hvs hemmamatcher på plats , åker i bland på bortamatcherna annars ser jag dem på TV .
Kommentera

Peja: Skitsnack, folk vågar inte stiga upp mot honom, eftersom de det finns hög risk att bli uppsnurrad.. Men är man bestämd så tar man honom.. Sett ofantligt mycket matcher med hv.. och ingen försöker närma sig teden.. INGEN
Kommentera

Gurra88: Tror du inte att motståndare har försökt med det eller? Tedenby har grym balans och spelsinne, inte lätt att ta honom.
Kommentera

Erat: Tedenby är överskattad..Teknisk, visst, det må hända. Men skjuter som en kratta, släpper inte pucken när han bör passa, istället en extra dragning som antingen lyckas eller som oftast förloras och blir spelvändning.. En av de sämsta defensivt.. 1, 70 lång typ.. 70 kg.. Helt enkelt överskattad. En open-icetackling en gång så är han borta..
Kommentera

MarcusElving: Järnkroken kommer bli slutspelets TEDENBY!
Kommentera

sylf: det går snabbt..
Kommentera

leovalkama: Nästan 6000 nu......
Kommentera

Horace76c: Håller med dig! Det är inte bara Markström som gör att det är svårt att göra mål på Brynäs. Det är ett kollektivt försvarsspel över hela banan. Det har blivit en slags perfekt symbios mellan Markström och utespelarna.

Offensivt är vi nog ganska underskattade också tror jag. Vi har många vassa lirare. Det gäller att förstafemman varvar upp lite grann bara och att andrafemman fortsätter som de gjort på senaste tiden.

Sedan tror jag Järnkrok blir en joker i slutspelet!
Kommentera

mitt tips i kvartsfinalerna ;
djurgården - brynäs 3-4
linköping - frölunda 4-3
skellefteå - färjestad 4-2
HV71 - timrå 2-4

och ja, det är lite chansningar, men vad som helst kan hända i år, ruskigt jämnt kommer det att bli :D

Redigerad kommentar

Kommentera

det var nån därnere som frågade om det redan var slutsålt på hovet, nej det var strax över 5000 som hade köpt, det står på deras hemsida.
Kommentera

MarcusElving: Solklart att den kommer få det, DIF är ju med i toppsnacket igen för 1:a gången på 10 år. Gott om nerkissade journalistbyxor i dessa dagar...
Kommentera

Horace76c:

Djurgårdarna gräver sin egen grav ;)
Kommentera

MarcusElving:

Läst runt lite på diverse DIF-forum,och enligt dom så är det DIF mot Markström,bara hoppas att spelarna har samma fokus.
Att man glömmer bort Eero,Dixon,Kahna med flera..

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:
Ok, Markström i all ära...men MYCKET av hans framgång ska han faktiskt tacka det kollektiva försvarsspelet för... Tycker nog inte DIFFARNA är helt rätt ute när dom är helt blint fokuserade på Markström.. (men det kanske bara är jag som resonerar så..?)
Kommentera

blom23: vore jäkligt snällt;)
Kommentera

Hence: Ja, det var en ganska lam psykning! :P
Kommentera

MarcusElving: Halvdan psykning av DIF tycker jag. Då var Markans svar vassare. :)
Kommentera

Känns som våran kvart kommer få mest mediabevakning i alla fall!

Psykningarna har redan börjat, Tändvätska!!
Kommentera

Horace76c: Det är allvar... tyvärr. Man skäms ju... x(

Men nu e de fan dags å ändra lite på den statistiken å tvåla till djurgårdarna riktigt ordentligt! Vad sägs om 4 - 0 till brynäs?
Kommentera

Bissett19:
Holy crap...är det där allvar???? (ser att du inte valde att skriva in säsong 2000 dock)....
Kommentera

Bissett19: Anledningen till att vi tog 3 matcher 2007 stavas B-Ä-C-K-S-T-R-Ö-M.
Kommentera

Clubsport:

Saxat från dif.se:

Vilka biljetter finns kvar?
Slutspelsbiljetterna har varit till försäljning sedan början av februari, men det finns fortfarande biljetter kvar i följande kategorier.

Långsida
Biljetter på övre långsida kan redan nu köpas på www.difhockey.se/slutspelsbiljetter för 370 kronor styck.

Från och måndag morgon klockan 10:00 kommer biljetter till övre långsida (395 kronor) och nedre långsida (325 kronor) att finnas till försäljning på ticnet.se eller direkt över disk i vår butik i Globen Shopping (öppnar 10:00), i Globens biljettkassa eller ett ticnet- eller ATG-ombud.
Kommentera

Weezter:
Man har kunnat köpa biljetter via deras hemsida sen i fredags.
Kommentera

« · 1247006 · »