Brynäs IF

728186 inlägg · 7961 ämnen

Slutspel 2010

« · 1247590 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2010
TIKbiff: Läste det :)
Kommentera

Erat: Hoppas det, men vi har ju tyvärr ingen riktigt tuff spelare, där tycker jag det saknas en del i årets lag, skulle behövts en stor elak back nu faktist men hoppas dom som finns kan tuffa till sig lite mer för det kommer garanterat bli en del påhälsning hos markan
Kommentera

Tom-2:
Han verkar dock vara rejält taggad då han blev så förbannad att han slog sönder sin klubba på träningen idag för att han släppte in en skitpuck.
Kommentera

Tom-2: Jag hoppas att backarna rensar upp framför Markan efter blockeringarna! Ingen rör Markan ostraffat!
Kommentera

Ska bli skitkul nu när det drar igång :)
har dock en hel del onda aningar, Markan kommer nog få en hel del uppvaktning från Djurgårdare, små pååkningar å sånt skit, bara att hoppas att han behåller skärpan och får en del hjälp från backarna. Tror faktist det kan bli rejält griningt.
Tippar dock på Bif med 4-2 i matcher :)
Kommentera

Weezter:
Å faan, har ni skaffat en klack?
;-)
Kommentera

Weezter: Problemet är väl att det även finns en och annan BIF-supporter i 08- och 018- områdena. :)
Kommentera

Hence: Absolut, men de gör väl allt för att hålla alla stockholmare från å inkräkta i Brynäsklacken... xD
Kommentera

Weezter: Låter ju spontant väldigt korkat att man minskar ner på antal ställen där man kan köpa ståplatsplåtar. Man försvårar väldiga för de supportrar som inte bor i Gävle.
Kommentera

TIKbiff: Antagligen... men vad det gäller Depeschenbutiken (?) så hade de nog pajj på datorn... xD

Redigerad kommentar

Kommentera

Weezter:
Vraför gör man så?
Är det för att skydda sig om det skulle komma en massa djurgårdare?
Kommentera

Hence: Jag är nästan säker på att alla biljetter till hemmastå kommer säljas imorgon. Det brukar säljas mycket ståplatsbiljetter på matchdagen och på plats uppe i Läkerolen innan match.

Det är nog bara de få sittplatsbiljetterna och de kassa platserna på rad 1 som kan gå lite segt..

Jag gissar på att det blir 8058 i publik imorgon :D

Redigerad kommentar

Kommentera

TIKbiff: Lätt att se vilka Brynäs måste ta bort ur den här matchserien i alla fall..

Topp 5 Plus/minus

Spelare                    GP   +/-
Jimmie Ölvestad           48   26
Andreas Holmqvist   51   24
Marcus Nilson           53   24
Kristofer Ottosson   39   17
Marcus Ragnarsson   37   16

Redigerad kommentar

Det blev lite vinglit men budskapet går fram hoppas jag..Ölvestad är en svår nöt att knäcka, han vet hur man stressar backarna han..

Redigerad kommentar

Kommentera

Hence: Att det är såpass många ståplatsbiljetter kvar beror nog på att de biljetterna endast verkar säljas på läkerolen. Varken på nätet, hos ATG-ombuden eller på Depeshenshepopeshengrejset på flanör verkar de säljas... åtminstone inte när jag å min polare var där å skulle köpa. Fick sticka ner till läkerolen istället...
Kommentera

Hence:
Nog inte, men ofta brukar det ju vara så här första kvartsfinalen, dvs inte fullsatt.
Kommentera

Erat: Hur kan det vara nästa 500 biljetter kvar på hemmastå? Det är ju oerhört många, säljs de verkligen ut på en dag?
Kommentera

Erat:
Hur många tar ni på bortastå? är det de obligatoriska 150 pers?
i såfall verkar ni klara er med bara en busslast djurgårdare i morgon (plus en buss spelare såklart)
Kommentera

Biljetter kvar!

Sittplats: 269 st    
Sittplats rad 1: 156 st
Familjeläktare: 5 st (spridda platser)    
Hemmastå : 472 st

Totalt: 902st

Redigerad kommentar

Kommentera

GävleLasse: Han har varit iskall efter OS, men vi vet ju båda hur det var förra säsongen :-)
Kommentera

GävleLasse: Tycker att Dixon har gjort en tillräckligt bra säsong totalt sätt för att attrahera KHL klubbar, så jag tror inte att det helt är fabrikation av agenten. Är det hans önskan att åka till Ryssland så är det bara att önska honom lycka till. Det kommer dock säkerligen vara svenska klubbar som kommer att vara intresserade, Linköping tappar tex. båda Hlinka och Mårtensson, och till dem ska vi fan inte tappa spelare. Till NHL/KHL kan jag köpa, men när svenska klubbar bjuder över Brynäs känns det riktigt värdelöst.
Kommentera

Gurra88: Tja Sperrle har ju lirat där så vem vet.
Kommentera

GävleLasse: Ingen KHL-klubb som är intresserad av Lauritz? Om han nu är så fantastisk som en del tycker?
Kommentera

70 Rodrigues: När det gäller Dixon så är det säkert information som planterats av hans Agent. Han står med ett utgående kontrakt så det vore konstigt om hans agent inte satte igång en massa rykten.

Men nu är det upp till Dixon att VISA att han vill vara en toppspelare i ES och förstecenter i Brynäs. Han har varit rätt kall efter OS tycker jag.

Kommentera

Enligt en bekant, som bokade biljetter till måndagens match, fanns bara 600 biljetter kvar till just matchen på måndag.

Så ni vet....
Kommentera

Bara för att Aftonbladet eller någon annan tidning skriver om att NHL el KHL sliter o drar i spelare så behöver ju inte det betyda att dom är ute o cyklar, dom har haft rätt förut gällande en hel del spelare, Brynäsare som andra, och bara för att dom vill ha spelare så betyder ju inte det att spelaren i fråga skriver på. När tidningarna däremot skriver att spelare är på G till Brynäs, då jävlar stämmer det allt, då är det WOW o vad häftigt för hela slanten :-)
Kommentera

Huge: Vad säger du om din hjälte Boork ;-)

HAN BLIR HJÄLTE: Marcus Krüger har många attribut för att inta hjälterollen. Succé i början av säsongen. Lite mer anonym på slutet. Men kylan, spelsinnet och den intressanta personligheten finns kvar. Det är just i år, i ett outsiderlag som Djurgården som unga spelare får sitt genombrott och skriver in sig i ishockeyhistorien.

HAN VIKER NER SIG: Magnus Kahnberg har gått från frågetecken till målmaskin i slutet av säsongen. Men då har det varit klart i tabellen för Brynäs. Tyvärr tror jag att sympatiske Kahnberg inte har den beslutsamhet som krävs i ett slutspel för att upprepa de senaste månadernas målkavalkad.

Boorks tips:
4-3 till Djurgården
Kommentera

arnio: Ja man kan inte annat än skratta. Dom skrev nog detta i Oktober/November :-)
Kommentera

65selander: jAG TVIVLAR PÅ ATT dIXON VILL TILL DET DÄR u-LANDET
Kommentera

Zzz: Ryska maffian (KHL) är å rycker här å där nu. De är och sliter i Moran i SAIK också.
Kommentera

Zzz: Hoppas inte detta stämmer, Dixon och Hietanen är två spelare jag verkligen vill ha kvar. Speciellt Hietanen då det är svårt att få tag i spelskickliga backar. Han har ju varit ruskigt bra i PP den här säsongen.
Kommentera

Zzz: Ingen fara Sundlöv kan starta faxen...sen har vi ju duktiga juniorer...
Kommentera

Enligt aftonbladet är både Dixon och Hietanen aktuella för KHL, nu vet vi ju inte sanningshalten i det. Men om Hietanen har KHL-klausul så ligger vi nog risigt till där.
Kommentera

Kahnberg måste skärpa till sig om Brynäs ska lyckas..(enligt Expressen hihih).
Kommentera

Weezter: Och till andra hemmamatchen finns det sammanlagt bara 1500 biljetter kvar. Känns som att biljettförsäljningen går väldigt bra. :D

Vi får hoppas på lika mycket folk i semi och final ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Antalet platser kvar enligt brynäs.se, från tidigare idag:

Sittplats: 211 st
Sittplats, rad 1: 234 st
Familjeläktare: 8 st
Hemmastå: 534 st
Bortastå: 95 st

Totalt 1082 platser kvar alltså, bättre än så kan vi väl...?! Hoppas att det inte blir samma antiklimax som förra året då alla gick runt å trodde att biljetterna redan var slut... å sen vart de bara dryga 6 lax på läktarna x) Men en hel del lär ju säljas imorrn också - och på plats.
Kommentera

Brynäs - Djurgården serien verkar vara den med mest media bevakning iaf.
Kommentera

StoltBrynäsare: minns ni inte hur nederlagstippade vi var inför säsongen ?
vi skulle kvala med ssk/rbk, men nejnej, brynäs ville nåt annat, blir väl troligen samma nu..
Kommentera

Braskande rubriker i dagens Sportblad:

"Senaste nytt - senaste nytt - senaste nytt"

Skador Brynäs:

Lars Jonsson, Petri Kokko, Niklas Andersén
samtliga borta för resten av säsongen

Alltid skönt med uppdaterade murvlar som håller oss ajour med dom senaste skaderapporterna....

Kommentera

StoltBrynäsare: De är helt underbart! :D Brynäs spelar bäst som nederlagstippade.
Kommentera

Vi är nederlagstippade av hela hockeysverige, kan det bli mycket bättre?
Kommentera

blom23:
Känns inte som det kommer bli nån instämning i nån klago-kör från mig om vi loosar den här kvarten... Tror nämnligen DIF som totalsegrare, vilket skulle vara kul tycker jag för hockeyns skull (inte kul för att dom drar ifrån oss med guld).

Eller förresten....spär vi på den underbara slutspelsstatistiken från första deceniet med ytterligare en nolla så kommer jag BITCHA JÄRNET ..men känns inte som det är risk för det i år tack och lov.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gusten:

Lugn nu va, matcherna ska liras också ;)
Kommentera

blom23: Satan i helvete vilket ramaskri det kommer bli när vi åkt ur slutspelet med arslet först. Måste jag bumpa "torsk-i-kvarten-tråden" för att balansera upp detta? :)
Kommentera

Härligt, flera som är lika taggade och förhoppningsfulla som jag.. :D
Brynäs if är dem bästa (Y)
Kommentera

Erat: inte jag heller har aldrig kännt så här bra inför ett slutspel , jag har ju iochförsej bara upplevt 4 slutspel men jaja :)
Kommentera

Weezter: samma här! O.o

Första matchen är ruskig viktig!
Kommentera

Bara 2 dagar, 2 timmar och 10 minuter kvar nu...! Kan knappt bärga mig!! o___O
Kommentera

Gurra88: Jo, det var lite så jag menade. Men han gjorde det väl på finaldagen? Lite kaxigare att göra det innan kvartsfinalerna börjar.

Jag kan ju också lova att tatuera mig, men jag kan sträcka mig till att göra det om Brynäs gör minst ett mål i slutspelet =) Fast det blir ju min andra Brynäs tatuering i så fall.

Kommentera

HF: Eller för att ta nått från AIK-fjanten Mutumba.. SM-guld 2LAX10
Kommentera

« · 1247590 · »