Brynäs IF

728237 inlägg · 7961 ämnen

Slutspel 2010

« · 1246723 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2010
Att Tomas Ros får kalla sig expert på hockey är ett mysterium...
Kommentera

Vilka matcher det kommer att bli. Får vara lite positiv och säger 4-2 i matcher till oss.
Kommentera

MarcusElving:
Intressant o se hur markan pallar uppvaktingen som kommer bli från läktaren nu...jag skulle då inte vilja byta med han...
Kommentera

Blir förvånad om Brynäs släpper mer än en match. Dags å kolla in när semifinalerna går.

Tydligen sänder Canal+ brynäsmatchen. Betyder att det inte blir så mycket gävlebor på matchen. Viktigt att alla vi andra masar oss dit och visar Brynäs att dom spelar hemma.
Kommentera

Horace76c: Sant, nu är psyket lika viktigt som kunnandet.
Kommentera

Horace76c:
Ros förresten :"marsktröm vikt ner sig 2 senaste JVM...".. jaha, han "vek ner sig" senaste JVM..hmm jag följde den turneringen och tyckte han gjorde 1-2 misstag (usa-matchen)..men det är väl att vika ner sig antar jag...
Kommentera

MarcusElving: Jag räknade efter av Brynäs 272 tvåminutare man fått under säsongen är 73 för hakning.

Vet inte om det kan anses som mycketdet är ju liksom 199 tvåminutare för annat än hakning.

Kommentera

GävleLasse: Och jämför man med andra lag lär det se ungefär likadant ut.. Vet inte varför han har fått för sig att vi spelar hakningshockey??
Kommentera

MarcusElving: Brynäs överens med Nolander
Kommentera

Såg nån Bäckis avgörande mål nyss? Fanimej Järnkrok klass på det.
Kommentera

Horace76c:
Det är ju dem här matcherna dem lever för att spela :)
Kommentera

blom23: Gör mig en tjänst..... SLÅ UT DJURGÅRDEN!!!!!!!!!!! plz:)
Kommentera

Bäckström matchens första stjärna. 2 mål 1 ass. Utan Ovetjkin. Han spelar bättre utan ryssen.
Kommentera

Jajjen: Ska kolla på målet så fort det kommer ut på NHL´s hemsida! Var det ett solomål? Han verkar ha varit het i matchen, 2+1
Kommentera

willysson:

Det ska vi nog kunna ordna ;)
Kommentera

MarcusElving: Han skickade upp Duncan Keith på läktaren. Han syntes senast i en av korridorerna letandes efter utgången.
Kommentera

Jajjen: Hahaha! Ser fram emot att se målet :D
Kommentera

Boorken på 4:an. Han varnar för Brynäs!!
Kommentera

MarcusElving:
Bäckis var och är kung.
Tar över ansvaret när Ovechkin försvinner.
Vi spöar Dif med 4-3 i matcher.
Egentligen så är det nog bara den matchserien som är säker.
Alla andra kan hur som helst.
Kommentera

Jajjen: Såg nyss målet! Backen var inte med för fem öre, kan man ju konstatera! :D
Kommentera

Foreman: Haha, lugn nu storhets!
Kommentera

Mackelito: Om Nolander hade kritat på hade det nog stått på hemsidan......
Kommentera

Vad va det Ros snackade om angående hovet, är det redan slutsålt?! När fan släpptes de biljetterna...? Och när släpps biljetterna till läkerolmatcherna i så fall?
Kommentera

sylf: Rätta mig om jag har fel.. Men HV vann med 4-3 mot timrå förra året ?.. OCh hade stora problem

Ros: "Finns inte på världskartan att Timrå tar två matcher ifrån HV." HAHA

Hur får man det till orealistiskt när Timrå i år har en oerhört mycket bättre målvakt, plus att Hv typ är elitseriens formsvagaste lag?

...om man som Ros inte var en fullkomlig idiot förstås..

Timrå tar hv med 4-1
Kommentera

Weezter: www.brynas.se

Där har du all info :)
Kommentera

Weezter: Brynäs medlemmar har redan köpt biljetter. Ni andra kan köpa på måndag. Fyll Läkerolen!
Kommentera

Ska bli sjukt kul med DIF i Kvarten,det lär bli tryck på Hovet,och förhoppningsvis vaknar även Gävlepubliken redan nu på Torsdag;)
Och Brynäs slutspelstats på 2000-talet glömmer vi va?

• 2001: 0-4 i matcher mot Malmö.
• 2002: 0-4 i matcher mot Färjestad
• 2006: 0-4 i matcher mot Frölunda
• 2007: 3-4 i matcher mot HV71
• 2009: 0-4 i matcher mot Färjestad
Kommentera

Jajjen: Ok, gött. Fylla läkerolen på torsdag ska väl inte bli nå problem! ;)
Kommentera

Weezter:
Man har kunnat köpa biljetter via deras hemsida sen i fredags.
Kommentera

Clubsport:

Saxat från dif.se:

Vilka biljetter finns kvar?
Slutspelsbiljetterna har varit till försäljning sedan början av februari, men det finns fortfarande biljetter kvar i följande kategorier.

Långsida
Biljetter på övre långsida kan redan nu köpas på www.difhockey.se/slutspelsbiljetter för 370 kronor styck.

Från och måndag morgon klockan 10:00 kommer biljetter till övre långsida (395 kronor) och nedre långsida (325 kronor) att finnas till försäljning på ticnet.se eller direkt över disk i vår butik i Globen Shopping (öppnar 10:00), i Globens biljettkassa eller ett ticnet- eller ATG-ombud.
Kommentera

Bissett19: Anledningen till att vi tog 3 matcher 2007 stavas B-Ä-C-K-S-T-R-Ö-M.
Kommentera

Bissett19:
Holy crap...är det där allvar???? (ser att du inte valde att skriva in säsong 2000 dock)....
Kommentera

Horace76c: Det är allvar... tyvärr. Man skäms ju... x(

Men nu e de fan dags å ändra lite på den statistiken å tvåla till djurgårdarna riktigt ordentligt! Vad sägs om 4 - 0 till brynäs?
Kommentera

Känns som våran kvart kommer få mest mediabevakning i alla fall!

Psykningarna har redan börjat, Tändvätska!!
Kommentera

MarcusElving: Halvdan psykning av DIF tycker jag. Då var Markans svar vassare. :)
Kommentera

Hence: Ja, det var en ganska lam psykning! :P
Kommentera

blom23: vore jäkligt snällt;)
Kommentera

MarcusElving:
Ok, Markström i all ära...men MYCKET av hans framgång ska han faktiskt tacka det kollektiva försvarsspelet för... Tycker nog inte DIFFARNA är helt rätt ute när dom är helt blint fokuserade på Markström.. (men det kanske bara är jag som resonerar så..?)
Kommentera

MarcusElving:

Läst runt lite på diverse DIF-forum,och enligt dom så är det DIF mot Markström,bara hoppas att spelarna har samma fokus.
Att man glömmer bort Eero,Dixon,Kahna med flera..

Redigerad kommentar

Kommentera

Horace76c:

Djurgårdarna gräver sin egen grav ;)
Kommentera

MarcusElving: Solklart att den kommer få det, DIF är ju med i toppsnacket igen för 1:a gången på 10 år. Gott om nerkissade journalistbyxor i dessa dagar...
Kommentera

det var nån därnere som frågade om det redan var slutsålt på hovet, nej det var strax över 5000 som hade köpt, det står på deras hemsida.
Kommentera

mitt tips i kvartsfinalerna ;
djurgården - brynäs 3-4
linköping - frölunda 4-3
skellefteå - färjestad 4-2
HV71 - timrå 2-4

och ja, det är lite chansningar, men vad som helst kan hända i år, ruskigt jämnt kommer det att bli :D

Redigerad kommentar

Kommentera

Horace76c: Håller med dig! Det är inte bara Markström som gör att det är svårt att göra mål på Brynäs. Det är ett kollektivt försvarsspel över hela banan. Det har blivit en slags perfekt symbios mellan Markström och utespelarna.

Offensivt är vi nog ganska underskattade också tror jag. Vi har många vassa lirare. Det gäller att förstafemman varvar upp lite grann bara och att andrafemman fortsätter som de gjort på senaste tiden.

Sedan tror jag Järnkrok blir en joker i slutspelet!
Kommentera

leovalkama: Nästan 6000 nu......
Kommentera

sylf: det går snabbt..
Kommentera

MarcusElving: Järnkroken kommer bli slutspelets TEDENBY!
Kommentera

Erat: Tedenby är överskattad..Teknisk, visst, det må hända. Men skjuter som en kratta, släpper inte pucken när han bör passa, istället en extra dragning som antingen lyckas eller som oftast förloras och blir spelvändning.. En av de sämsta defensivt.. 1, 70 lång typ.. 70 kg.. Helt enkelt överskattad. En open-icetackling en gång så är han borta..
Kommentera

Gurra88: Tror du inte att motståndare har försökt med det eller? Tedenby har grym balans och spelsinne, inte lätt att ta honom.
Kommentera

Peja: Skitsnack, folk vågar inte stiga upp mot honom, eftersom de det finns hög risk att bli uppsnurrad.. Men är man bestämd så tar man honom.. Sett ofantligt mycket matcher med hv.. och ingen försöker närma sig teden.. INGEN
Kommentera

« · 1246723 · »