Brynäs IF

730484 inlägg · 7961 ämnen

Slutspelet 08/09

« · 1133480 Till forumet

Sv: Slutspelet 08/09
GävleLasse:

Wallin vill ha Brynäs !
Kommentera

Jompe: Ja det var välkommet. Kanske en ny teling är född, precis som när markan föddes förra året.

Men jag tycker att #33 har varit bra alla matcher man sett honom. Skillnaden igår var väl att han fick den speltid han förtjänade. Nåt L.J knappast gjorde sig förtjänt av. En av han sämre insatser i Brynäströjan måste jag säga.
Kommentera

20 Lindgren: Lysande.

Själv kan jag inte få bort Silfvers två kassar från näthinnan. Snacka om over night success.
Kommentera

Undrar om man får några playoffbiljetter av Ulla Persson. På föreningens uppmaning skickade jag ett svarsmail där jag pluttade i alternativet

(x) Ja, jag vill behålla min plats i Kvalserien till Elitserien 2009-2010

Dessutom angav jag alternativet

(x) Ja, jag kommer till Filmstaden den tredje mars 2009 där föreningen bjuder på ett rikt buffébord under förutsättning att de okklädda inte placerat sig i ingenmansland

…så nu gäller det bara att hitta tiden till sammankomsten på tisdag då delar av laget möter folket.
Kommentera

Lyck: Efter 28 matcher hade vi gjort 20 powerplaymål.
Resterande gjorde vi i omgång/match
29
34
35
35
35
38
39
40
40
42
46
49
49
50
50
52
53
54
54
och har nu 39 gjorda överlägesmål. Slutsatser får du dra själv. Måste du ha målskyttarna?
Kommentera

Tack Czarnecki för ett Powerplay!

Känns som vändningen och slutspelet kom för 7-8 matcher sedan, när Brynäs för första gången den här säsongen bestämde och började genomföra ett planerat Powerplay-spel. Japp, den bespottade dubbeldroppen med skruv som andra utväg. Men mer viktigt, att passa pucken snabbt och lägga på mål efter att Dacke eller Ove väl kommit in i zonen. Inte stå vid sargen och vänta på Läget och låta motståndarna vila 2 minuter.

Nån som har PP-statistiken för slutdelen av säsongen, jämfört med match 30-45?
Kommentera

Here we are !!

(Challe Berglund är en djävla fitta "vi får träna lite på fasthållningar och hakningar så blir vi lika bra")
Kommentera

"evenemanget är för tillfället inte tillgängligt"
....ha ha ha...:)
Kommentera

Partyjack: Jag kan villigt erkänna att jag var en av dom som dömde ut Lindbäck då. Till stor del baserat på att Markström då var klassad som ES bäste målis (2:a i "statsen" men av experter ändå i topp). Lindbäck då var inget annat än ett mycket instabilt korthus och hade enorma problem med reumatism. Med det läget tyckte dessutom BIF att det kunde vara en strålande idé att skicka Markström på desillusioneringsläger till Kanada. Något som jag förutspådde skulle leda till att Markström skulle komma tillbaka som ett såll, vilket han gjorde, så där fick jag tyvärr rätt. Men men, ingen är gladare än jag (utom möjligen Huge) att jag hade fel angående Lindbäck.
Hela den där cirkusen med att skicka iväg Markström till Kanada var ett orhört vågspel och det var bara rena turen att Lindbäck växte, för om det kunde varken CZ eller Mormor med säkerhet säga något om. Och, hade inte Lindbäck vuxit som han gjort hade vi legat på kvalplats nu - så mycket är glasklart.

Jag kan bara säga som så, att hade jag varit styrelseledamot och en vd (läs sportchef) hade riskat hela verksamheten på det sätt som gjordes då, samt att han stått i någon gränd och slagits med konkurrenternas representanter, då hade jag röstat för en fockning av honom under vanhedrande former!
Kommentera

Partyjack:
Tror inte JAG var inne och dömde ut han, men jag minns att jag kände en viss oro när markan drog till Kanada.... Men Lindbäck är ju den som hade talangen av de 2 vad jag förstår, så det är rent ut sagt skit-kul att han dominerar som han gör!!
Kommentera

Jag kan bara inte sluta tänka på hur extremt många här som dömde ut Lindbäck för inte mer än två-tre månader sedan och skrev att det var så tydligt att han aldrig hade det i sig att bli en bra ES-målvakt.

Den där "vad var det jag sa"-känslan är ganska skön ibland.
Kommentera

Vi har hittills den här säsongen tagit poäng i båda matcherna som spelats i Kinnarps Arena, klart vi har en chans att göra det idag också. Äckligt diciplinerat och en Limpan på topp kan ge en eller två pinnar. Tar vi poäng så spelar vi slutspel!
Kommentera

nineballer: Förstår att du är nervös över att tappa den där sjätteplatsen... Men med tanke på ert mediokra bortaspel och vårt fina hemmafacit så är det nog oundvikligt serru.

Ha det, och lycka till
Kommentera

Hence: Ja nån liggande Jämtin kan han ju inte knäa i alla fall, om nu det är kvalificering nog att bli listad. Och vem som avgör den matchen, Elitseriens Bästa Spelare:

MIKKA PYÖRÄLÄ
37

Ha det. Hasse.
Kommentera

Vi har ju allt märkt det redan, men jag blir väldigt glad av att läsa sådana här rader: "Ingenting stoppar Widing och hela hans person uttrycker, både bildligt och bokstavligt, att "allt jag gör blir rätt just nu"".

Från hockeysverige.se, Widing blev uttagen i Veckans Lag. Jag tror han blir tungan på vågen den här veckan, avgör mot Tik på torsdag och bokar oss en slutspelsplats!
Kommentera

Hur mycket kostar de att lattja in i Läkerol Arena på torsdag för en 18 åring ?
Kommentera

GävleLasse: Vad bar tvungen att provskriva, känns som HS hängt sig.
Kommentera

Horace76c: Nej jag ser helst att man fortsätter på samma sätt och går in i slutspelet som ett vinnande lag. Och givetvis som tabellsexa.
Kommentera

GävleLasse:
Jo, den risken är ju MER än överhängade med det här laget...
Att vi skulle missa slutspel känns ju faktiskt ganska avlägset (även om man återigen inte ska förvänta sig det väntade med Brynäs), men hoppas grabbarna fattar att en 7-8 plats i stort sett inte är nåt värd då avancemang då skulle i princip vara omöjligt..
Kommentera

Horace76c: Dessvärre så tror jag inte att de kommer att göra det utan jag tror att det kommer smyga sig in en slags nöjdhet i laget. HV borta imorgon kommer att bli en väldigt bra värdemätare. Bara att hoppas att resultaten i de andra matcherna går vår väg så att slutspelsplatsen blir empirisk.
Kommentera

arnio:
Verkligen.... nu är det bara för grabbarna att borra ner huvudet och köra skiten ur sig dom 3 sista matcherna, tar vi oss upp över 7e platsen vete 17 hur långt det här kan bära (ja, om vi inte ramlar över fbk senare i serien iofs)
SÅÅÅÅ KUUUL!!!
Kommentera

Slutspelet 08/09
Here we come !!!
Kommentera

« · 1133480