Brynäs IF

730081 inlägg · 7961 ämnen

Slutspelet 08/09

« · 1136173 · » Till forumet

Sv: Slutspelet 08/09
MarcusElving: Det har varit dåligt med publik på många torsdagsmatcher den här säsongen. Så Gävlefolket sitter väl hemma och rapar ärtsoppa på torsdagskvällar i stället för att gå på hockey.
Kommentera

Läste detta på Tomas Ros blogg på Aftonbladet:

"Har ringt runt och kollat biljettläget i Luleå och Brynäs. Det blir inte fullt på första kvarten. Så tråkigt. Om det är något som Luleå och Brynäs behöver så är det att hemmaplanen förvandlas till en kokande gryta där domare och motståndare blir livrädda."

Många köper kanske biljetter i morgon på plats osv. Jag hoppas att folk tar sig i kragen och går på matchjäveln, vafan är det för folk som bor i den här staden. Bara för att matchen går på Kanal 9 så ska alla vara så jävla bekväma och sitta med fetarslen i Tv-soffan, där gör de inte någon jävla nytta alls!

KÖP BILJETTER OCH GÅ PÅ MATCHEN!
Kommentera

Bissett19: Dom kommer att rinna till den dagen då muppSundlöv avgår. Är väl en idiot, men jag vill vinna GULD. Man kan ALDRIG vara nöjd med att bara ta sig till slutspel.
Kommentera

Bissett19: Det enda som kan vara till fördel nu är att all press ligger på FBK. Bara att luta sig tillbaka och hoppas på någon skräll.

Mora har gjort sitt iaf 0-3 hemma.
Kommentera

70 Rodrigues:

Vi har spelat med det här laget i 55 omgångar Tony,tårarna borde ha torkat för längesen;)
Kommentera

Bissett19: Tänkte mer på lag uppställningarna, man blir ju för fan gråtfärdig. FBK gjorde precis som dom ville i lördags och kommer så att få fortsätta. Brynäs spel är så lättsläst så det finns inte.
Kommentera

70 Rodrigues:

Ska du lägga dej redan?
Kommentera

Bissett19: God natt!!!
Kommentera

"1:a Andersen-Jonsson   Dackell-Dixon-Widing
2:a Sunken-Hietanen    Lauritzen-Hansen-Molin
3:e Jonte C-Nolander    Silfver-Granis-Sandin
4:e Herman (res)          Alcén-Lind-Sundström"

Som ställs mot:

Sevc-Skålberg

Paulsson-Wallin-Goren

Granak-Holös

Mi Johansson-Mattsson-Axelsson

Laatikainen-Motin

Kåberg-Bastiansen-Somervuori

Nordström-Jönsson-Åslund

Kommentera

arnio:

CZ ville inte släppa ngn laguppställning,men jag tror det kommer se ut så här:

Lindbäck(Markan)

1:a Andersen-Jonsson   Dackell-Dixon-Widing
2:a Sunken-Hietanen    Lauritzen-Hansen-Molin
3:e Jonte C-Nolander    Silfver-Granis-Sandin
4:e Herman (res)          Alcén-Lind-Sundström

Nån som tror ngt annat?
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det lutar åt det.

Krossa Färjestad!!
Kommentera

Huge: Klart att Brynäs vinner och vi gördetmed 4-0 i matcher!!
Kommentera

Även om det kanske inte är fullbokat nu så tror jag att det är många som bokar imorgon, eller köper där.
Kommentera

tjugo8:

Jag är rädd för att det max kommer bli ca 7000 - tragiskt av gävlepubliken :/
Kommentera

Jajjen:

Ähh-de-åker-säkert-ut-direkt-mentalitet i Gävle?

Svagt om det inte blir fullt på torsdag, måndagen är ju dock ingen höjdardag
Kommentera

Huge: Färjestad får det svårt utan dom här båda. Brynäs offensiv kommer mala sönder värmlänningarna. Vi vinner med 4-0.
Kommentera

Bissett19: Braskande rubrik i Sportexpressen, som försöker visa på hur överlägsna FBK är:

"Färjestad ställer över stjärnbackar"

Lite längre ner i texten visar det sig att Rhodin drabbats av en hjärnskakning och läkaren har beordrat lite extra vila av säkerhetsskäl.
Ari Vallin, den andra stjärnbacken, är muskelskadad sen länge och blir sannolikt borta i flera kvartsfinalmatcher.

Backarna är alltså knappast indisponibla därför att FBK medvetet valt att ställa över 2 friska spelare, utan av fullt naturliga skäl.
Snacka om att koka slutspelssoppa på en spik...
Kommentera

Varför finns det fortfarande biljetter kvar till Brynäs - FBK?

Har 90.000 gävlebor så jävla mycket viktigare för sej en torsdag kväll? Spelar symfoniorkestern? Final i Lets dance? Kärringjympa på Friskis å svettis?

Fyll Läkerolen - ge Brynäs en flygande start på nästa säsong.
Kommentera

Bissett19: Va f-n har Gusten lyckats plocka fram fel info om Micke och jag som gick ut och sade hej och adjö...

Undrar om han blir lika gramsen som Dackell? För några år sedan när Fleming coachade under KS och just denna kväll så blev Brynäs klara för ES igen.. och nu till poängen. Stod och pratade med Sundlöv och sa på skämt att de skulle skicka Dacke på skridskoskola eftersom jag tyckte han såg slö ut och just då kom han förbi och hörde detta. Snacka om svarta ögon från Dacke när han satte sig ner och glodde på mig :-))
Kommentera

Bissett19: Förnedringen är TOTAL! :)
Kommentera

Gusten:

"- Vi har inga skador, förutom Björn Danielsson, utan alla är friska. Men, vi avvaktar tills efter värmning imorgon innan vi formerar laget."

Linds höfter kanske får vara med o leka imorrn också;)
Kommentera

Bissett19: *fniss*
Kommentera

Gusten:

Men hörru:

Match: Brynäs IF - Färjestad BK
Nedsläpp: Lördag 2009-02-28 kl 18:30

Det var ju infför Lördagens match.
Kommentera

Gusten: Haha det var ju för bövelen inför förra matchen!

Alldeles för mycket Brynäs-Färjestad nu!
Kommentera

Bissett19:

Läget i Brynäs IF

Brynäs har inget lag klart utan tar ut hela truppen efter matchvärmningen. Klart är att Mikael Lind och Björn Danielsson missar matchen.

Se länk
Kommentera

Kollade in på Wikegårds blogg nyss. Han skulle visst till Gävle och kolla in matchen imorgon. Kanske att man får en skymt av Herr Wikegård imorgon då.
Kommentera

Bissett19: Klart att Lind ska spela Gusten försöker bara skoja till det litegrann.
Kommentera

Gusten:

Hittade ingen info om Mickes höfter på HL:s hemsida...
Kommentera

Gusten: Och ingen är väl egentligen förvånad?
Kommentera

Gusten: Och därmed så tackar vi för Mickes tjänster i brynäs. Han skall inte beredas plats i nästa års trupp eftersom han knappast kommer att vara frisk säsongen ut.
Kommentera

Gusten: å Brynäs hemsida är ljusår efter FBKs faktiskt.
Kommentera

arnio: Och Linds höfter verkar inte ha stått pall. Enligt hockeyligan.se så är han inte med.
Kommentera

Widing tillbaks i laget i morgon kul javisst men noteras bör att han inte har gjort mål mot FBK denna säsong. Lossnar det nu?
Kommentera

arnio: Som vanligt i Gävle väntar väl folk tills sista matchen innan dom köper biljetter...Jag tror på en siffra runt 6200pers..På sin höjd 6500..
Kommentera

20 Lindgren: 64-årig Lundström skall det vara. Tydligen är vi redan framme vid 2009.
Kommentera

Ahlbom: “Idag kom snälle brevbäraren med alla slutspelsbiljetter”

Idag, på Tords 63-årsdag, kom min påhalsterhållande brevbärare med vad som behövs för att slippa ha kvar röven i kanalniosoffan imorgon. Då är man redo för “Kvalserien för medgångssupportrar”; även kallad SM-slutspelet.
Kommentera

arnio: YEEEEEEEEEEEEEES!! Håller med dig!!!! NU SKA VI VARA POSITIVA HÄR!

Det kan gå, inget är omöjligt. :D
Kommentera

MarcusElving: "Men sannolikheten att vi slår ut FBK och därmed också tar guld är ju mikroskopisk tyvärr. :P"

JAAAAAAAAAAAAA, mikroskopiska chanser innebär att det finns en chans!!!
Härligt vi har chans att slå ut FBK!!!!!

Ännu större chans att vinna i morgon!!!!!!!!!!!!!

Och det är en otroligt stor chans att vi åtminstånde bjuds slutspelsmål av Brynäs i morgon!!!!
Fan va kul det ska bli!!!!!!!!!!!!
Kommentera

andreasknox: Haha, självklart tar vi en match i taget. Men jag står fast vid att det blir guld om vi lyckas slå ut FBK!

Ja tror också Brynäs kommer spela mycket bättre, tror dock att FBK tar ledningen på ett slumpmål eller ett PP. Sedan kommer vi igen och vinner till slut med 3-2.
Kommentera

arnio: Eller hur! :D Men sannolikheten att vi slår ut FBK och därmed också tar guld är ju mikroskopisk tyvärr. :P
Kommentera

Horace76c:
(ska vara "i närheten av" i stället för "gränsfall" självklart...
Kommentera

arnio:
Det kommer inte bli nån rusning, har ni följt brynäs någolunda avlägset så drar inte slutspelet gränsfall till fullsatt såvida det är semi, eller motståndet heter DIF eller LIF.
MAX 7300 i morrn:(
Kommentera

Kollade lite på ticnet och idag dagen före match så kan man boka 15 platser irad på 12 rad. Fortfarande ingen rusning...

A Sektion K1 12 16
A Sektion K1 12 17
A Sektion K1 12 18
A Sektion K1 12 19
A Sektion K1 12 20
A Sektion K1 12 21
A Sektion K1 12 22
A Sektion K1 12 23
A Sektion K1 12 24
A Sektion K1 12 25
A Sektion K1 12 26
A Sektion K1 12 27
A Sektion K1 12 28
A Sektion K1 12 29
A Sektion K1 12 30
Kommentera

MarcusElving: En match i taget nu ;)

Börjar längta till morgondagen, det ska bli kul med slutspel!! Känns som att
Brynäs kommer att göra en betydligt bättre match i morgon! =)
-jobbdags sen helg!!-
Kommentera

arnio: Jo fast deras kunskapsbank är nog tillräckligt dynamisk för att de ska ingå i Nicke Neckis Dynamic Group.
Dessa grabbar står för kontrakt-signing, knasiga nyförvärv, skridskoslip, klubbtejp och polisarbetet utanför rinken. :)
Kommentera

Partyjack: Sundlöv och Pettersson kan vi kott och Gott kalla för M&M.
Kommentera

20 Lindgren: Det känns lite.. Jazzigt.. På nåt sätt..
Kommentera

Partyjack: Jo, jag känner det samma. :-) Nu gäller det bara att få namnet etablerat. Åtminstone på Hockeysnack.
Kommentera

20 Lindgren: "Nicke Necki and his Dynamic Group"

Hahahah fy faan vad skoj.
Kommentera

MarcusElving: Någonting säger mig att du har rätt.
Kommentera

« · 1136173 · »