Brynäs IF

727838 inlägg · 7961 ämnen

Slutspelet 2022

« · 2316903 · » Till forumet

Sv: Slutspelet 2022
Axle San: Nu kör vi!👍👍
Kommentera

Tack och adjö. VV tog tidig semester.
Kommentera

BIF Kungen: Den måste Veini ha
Kommentera

Nu blir det extremt svårt.
Kommentera

Zappaholic: i kör vi !! Förhoppningsvis så får vi nåt PP retroaktivt också
Kommentera

Peja: Berglund, du kan har rätt.

Örebro: klart bättre på de flesta positionerna.

Som jag skrev: NU måste Manner visa sin matchcoachning (som han inte visat tidigare enligt mig). Tex senast så måste man kunna döda en match med 4-0 ledning.
Kommentera

ellis: Domarna kan väl vara dåliga samtidigt som Örebro har ett bättre lag än Brynäs?????

Lite gulligt att du gnäller på alla klagomål, med tanke på din harmynt negativa retorik härinne sen du reggade dig.

Handhjärta från Zappa
Kommentera

ellis: Varför skall vi släppa dommarnas misstag bara för att vi har ett sämre lag? Vi har inte råd att bli bortdömda därav ilskan.
Kommentera

ellis: Billigt eller ej. Markus Linde är inte dålig ikväll. Han tar medvetna felbeslut!
Kommentera

ellis: Det ena behöver väl inte utesluta det andra?
Kommentera

Så billigt se alla dessa klagomål här inne på domarna hela tiden. Vi har ett sämre lag än Örebro. Inse det istället.
Kommentera

BIF Kungen: Berglund får säkert en chans nästa säsong... i allsvenskan.

Tungt att ligga under med 1-2 efter 2 perioder men det märks att Örebro har fler skickliga spelare, särskilt på backsidan. Bra uppspel, uppåkningar och vassa skott från blå lyser med sin frånvaro bland Brynäs backar men sker desto oftare i Örebrolägret. Berglund är nog sämst av alla på de sakerna men han är inte den enda svaga länken på Brynäs backsida.

Synd att Manners tidigare Kärpät-adept Sulak gick till Örebro när KHL kortade av säsongen, hade varit ett bra nyförvärv till Brynäs.
Kommentera

BIF Kungen: tycker ”vi” ska det stå givetvis
Kommentera

Davey85: Man kan bygga självkörande bilar som klarar storstadstrafik i hög hastighet. Borde inte vara svårt att fixa en AI-lösning som ersätter hockeydomare. Behovet finns!
Kommentera

Jugge: Kör med Gunler i första eller Ölund
Kommentera

Blå grottan: Givetvis är det så, men vi tappar ju momentum och blir frustrerade när domarna inte tar givna utvisningar (märktes tydligt på Scott i intervjun) då går det per automatik ut över spelet. Med ett gäng PPn hade vi kunnat fortsatt gnugga och jag är rätt övertygad om att vi hade gjort 2-0 om domarna hade dömt korrekt

Givetvis bara en känsla
Kommentera

mattiask: om vi bortser från domarinsatsen som
Inte är bra.

tycker ni bjuder in Örebro.

Styrspelet börjar ofta på fel sida röd, dvs de kan lätt komma över röd och dumpa om de inte kan spela sig in. Om vi flyttar upp typ 3 meter (dvs över röd) gör vi det svårare för dem.

Anfallsspelet är som oftast på gula tejpen och rundlarna. Totalt ofarliga i anfallszon.

Vinner inte kamper i någon av zonerna.

NU är det dax för Manner att visa att han är en matchcoach. Vinner vi inte idag kommer vi inte till kvartsfinal (tror jag)
Kommentera

Jugge: Vi kan ju köra på fyra gubbar?
Kommentera

Blindpass: Vem ska vi sätta där istället? Vi har ju prövat typ halva laget..
Kommentera

Falken: besviken på domarna, men Brynäs skapar för lite målchanser också.
Kommentera

Jugge: Måste ju flytta bort Molin från första linan, han ser om möjligt ännu segare ut än vanligt.
Kommentera

Axle San: han är värd lite hjärnskakningar, det unnar jag honom.
Kommentera

Blindpass: Vi lär inte få jättemånga chanser i 3:e. Men om det inte ska bli en oberoende granskning av zebrorna så borde det ligger nära till hands för en utvisning på Öret. Då gäller det att ta chansen!
Kommentera

Nog skulle vi allt haft något PP, men ingen idé att gråta över spilld mjölk. Vi behöver komma in och upp i matchen.
Kommentera

lapad: Svårt att spela om inte de randiga skärper till sig, 2-3 solklara utvisningar för smutsebro som man väljer att blunda för🤮
Kommentera

Domarna har styrt matchen i Örebros favör med 3-4 uteblivna pp för oss. Sorgligt hur svag och patetisk domarkåren är, tyvärr
Kommentera

Lindström: Jag han är värd lite golf absolut, det unnar jag honom.
Kommentera

Lunkz: Mm, trodde ett tag att vi körde med Scott, Rödin och tre backar som förstauppställning. Men så blir det när man bygger halvfärdiga lag med utfyllnadsspelare. Blekt.
Kommentera

Snälla Brynäs....Stigge måste skämmas om han kollar på matchen!
Kommentera

Axle San: Går bra för mig om Larsson får duscha och ta fram golfklubborna.
Kommentera

Hade brynäs fått sina PP, så hade aldrig Örebro gjort två mål.
Kommentera

Silfverkroken: Det skulle inte förvåna om även han får avsluta sin karriär i Brynäs, fy fan
Kommentera

Lunkz: Sallinen såg jag några gånger, med de andra tre???
Kommentera

Zappaholic:
Nej, utspelade är vi verkligen inte men domarna har ju bestämt att tillåta ett mycket fysiskt/otillåtet spel och det är väl inte våran styrka..
Kommentera

Brynäs spelar efter regelboken. Den verkar inte gälla. 3 solklara som domarna släpper trots att de står jämte.

Klipp ett knä på Abols nu.
Kommentera

Ständig:
Håller med vi vänder , vi har rödin i tredje som sparkapital.
Kommentera

Ständig: har någon här inne sett Molin,sallinen,pettersson och Danielsson briljera den här matchen????
FÖRLÄNG INTE.
Kommentera

Lindström: varför? Lär ju vara bli massa boxplay. Bättre att anfalla
Kommentera

Superenkel hur Bif måste spela:
Ut och jaga och rappa på deras första lina + backpar, sena tacklingar och höga armar.

För att spela renhårigt och hårt kommer bara kosta utv för oss.
Kommentera

mattiask: Utspelade är väl att överdriva en smula
Kommentera

mattiask: Bara försöka hålla det till ett mål upp då har vi ju såklart chansen, vi har ju kapten Rödin
Kommentera

Zappaholic: Lugn, bara lugn. Vi vänder detta. Helt övertygad!
Kommentera

Axle San: Emil är ofta en gris på isen och har utåt snackat skit om Brynäs. Han är ingen Brynäsare för mig oavsett vem hans farsa är.
Kommentera

Axle San: Tyvärr är du rätt på det. Atm är vi totalt utskåpade.
Synd att Veini tappade balansen där men oavsett så är Örebro klart, klart bättre.

Vi får inga långa anfall. Det är ju fan knappt vi tar oss in i offensiv zon, och dessutom är det i stort sett bara dumps hela jävla tiden.
Kommentera

Zappaholic: Abols är ju ingen gammal brynäsare.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Ja dom har fan bestämt sig. Hur jävla många utvisningar mot Örebro har dom släppt? Jävla domarskandal
Kommentera

Falken: nä
Va fan händer ,
2 snabba mål i arslet igen i slutet av andra
Kommentera

Domarna har redan förstört den här matchen
Kommentera

Blindpass: Jävligt enkelt att göra något när man får klubban avslagen.
Kommentera

Luften går ju ur laget när dom inser att dom spelar mot hela Örebro och hela domarkåren är ju uppdukat för förlust
Kommentera

« · 2316903 · »