Brynäs IF

727786 inlägg · 7961 ämnen

Slutspelet 2022

« · 2325244 · » Till forumet

Sv: Slutspelet 2022
Tigerhjärta: Lite surt för vår del att Järnkrok är bättre än Lander, Larsson bättre än Emil Pettersson, Boqvist bättre än Wedin och så vidare. Våra grabbar är i regel för bra för att vända hem till SHL, medan dessa Timråiter inte platsar i NHL.

De hemvändare som är aktuella för vår del är nog Kinnvall, Lindbäck och Jonas Johansson, men där stannar det.

Samtidigt är Gävle helt plötsligt ett bra alternativ för hemvändande Stockholmare - och de är MÅNGA. Dessutom finns det massvis med bra unga spelare i 08-regionen.
Kommentera

Tigerhjärta: Järnkrok ovh Larsson hade nog kunnat vara aktuella, särskilt den förstnämnde… Men efter klubbytet nyligen känns det mera tveksamt… Larsson oxå bytt klubb och har nytändning i sikte. Lockar det då att komma hem till 15% av nuvarande lön…? Nja…
Kommentera

Järnkrok, Larsson, Boqvist, Carlsson. Alla med utgående kontrakt.
För guds skull, ge oss någon hemvändare!
Kommentera

Jugge: Exakt! Som jag tidigare påtalat spelas inte hockey på pappret…
Det är bara att ta en titt på hur det gick för Malmö efter det att ”frälsarna” i form av Söderberg/Pääjärvi/Händemark anlänt….
Kommentera

Jugge:

Är ju bara ett fåtal som Timråiter som beter sig som de vunnit SM guld, bara och ignorera trollen.
Kommentera

Axle San: Inte ett dugg sur, jag har bara jäkligt svårt för dryga människor med hybris…
Kommentera

Jugge: nämen, blir du sur för att Timråiterns är positiva och exalterade över sina nyförvärv? Kom igen.
Kommentera

Till alla timråiter här inne som har hybris och beter sig som de just vunnit SM-guld.. Jag var inne i Timrå boken innan kvalet skulle börja och önskade er lycka till. Det kommer inte hända igen…
Kommentera

mattias - 74: Sol? Du är väl snarare en asteroid
Kommentera

mattias - 74: Fortfarande tidigt på morgonen, jag förlåter dig ;)
Kommentera

Pano : Saknar du både självinsikt och verklighetsförankring? Stor i käften efter att precis spelat kval som kunde gått åt andra hållet om Djurgårn haft samma form som för ca fyra veckor. Det var en lika begåvad Timråit (om det nu inte är så att du är han/hon/hen med nytt konto) som skrev redan i höstas att Brynäs skulle spela kval.
Hur korkad får man vara??? Det finns tillfällen då det är bättre att vara tyst.
Kommentera

Silfverkroken:

HAHA läster fel kolumn ;)

Även solen har sina ;)
Kommentera

mattias - 74: 19 poäng på 46 matcher hade han väl förra säsongen? Misstänker att du blandat ihop det med hans 44 utvisningsminuter nu.

Han hade säkert kunna göra nytta i typ Brynäs tredjekedja men han är också 32 år nu. 30-plussare för de lägre kedjorna är nog det sista Brynäs behöver nu.
Kommentera

Lemp: Det är ganska trovärdiga rykten, men bara rykten. Hittills verkar dock de flesta ryktena stämma som kmr från det hållet
Kommentera

Peja:

Skulle inte kalla 44 poäng på 46 matcher i Schweiz för oskicklig, eller syftar du på något annat?
Tror de flesta klubbar i SHL hade velat se Daniel i sin egen klubb, även du va?.

Han var väl rätt hyfsad när han var i Brynäs sist?
Kommentera

Dallemas: GD som skriver om. Vet inte vart ifrån ryktet kommer
Kommentera

mattias - 74: Var mer kaptensrollen som lyftes.

Men man kan nog slå fast att Jocke Ericsson som hyllades så mycket av många har ramlat av pediestalen.
Kommentera

mk:

Nej den har jag inte hört, tycker nog inte Sörensen varit så jävla kass som många vill få det till, är ju fler spelare som inte lyft sig i DIF, han kan inte göra allt även om han såklart är den stora stjärnan i laget. Visst har han underpresterat men det har ju de flesta i DIF

Såg ju bra ut ett tag då han dick öste in poäng sedan stagnerade det rejält, så man vet ju att Marcus är en bra spelare.
Kommentera

mattias - 74: Brodin är helt beroende av omgivningen, om han spelar på ett dyrt SHL-kontrakt i Allsvenskan så är det mycket pengar som kastas på en relativt oskicklig spelare. Men visst, han har bra inställning och symbolvärde.
Kommentera

mattias - 74: Han hade väl kontrakt oavsett serie.
Men bra för DIF.

Hörde du Sannys sågning av Sörensen i senaste podden.
Jösses, vill nog till att han är välkommen i lokalerna nått mer...
Kommentera

Tigerhjärta:

Daniel Brodin återvänder till Djurgården trots degraderingen

Skaplig värvning
Kommentera

Pano : ”haha! Timrå kommer definitivt tippas före Brynäs.”

Jaså, hybris igen, precis som i höstas efter ett par vinster.
Kommentera

Tigerhjärta: Den här Riikola har jag missat. Det finns flera med det namnet, vilken är de å vart kommer ryktet ifrån?
Kommentera

JonteD: du grabben
Kommentera

Tigerhjärta: Du grabben en del timråiter (tex pano är inge att lyssna på som bara vill tracka) utan vi riktiga fans gläds med alla!!😇😇🇺🇦
Kommentera

Pano : Lika roligt som din hybris efter att nyss ha spelat kval? Jag tvivlar😂
Kommentera

Bratwursten : Haha de är kul om du tror de på riktigt ju
Kommentera

Tigerhjärta: okej, vart har den Riikola spelat denna säsong?
Kommentera

Scoooby11: Väldigt tidigt att säga, sillyn har ju knappt börjat. De enda som ryktas (vissa verkar klara) till Brynäs är 3 backar än så länge. Kinnvall, Johannesson & Riikola.
Kommentera

Bratwursten : vad kommer ni ha för lag? Vad ryktas in?
Kommentera

Pano : Haha du är rolig du. Blir nog kval igen för er
Kommentera

Tigerhjärta: Eller hur, kände i början att det här var något deras supportar förtjänade efter alla år. Men ödmjukheten försvann sekunden efter slutsignalen.
Kommentera

Tigerhjärta: Syftar inte på honom, han har jag sett nyheten om, men enligt Timråiterna så ska det finnas en till finne. Men honom ser jag ingenting om någonstans.
Kommentera

Tigerhjärta: och de är så jääävla skönt att veta att de inte blir kval nästa år. Det kan man inte veta med Brynäs
Kommentera

Tigerhjärta: ja nu jävlar finns de syre att andas för oss med😁 topp 6
Kommentera

Pano : Herregud vad mycket luft ni Timråiter verkar ha fått! Ni vann kvalet för inte ens en vecka sedan, tagga ner lite😂
Kommentera

Axle San: haha! Timrå kommer definitivt tippas före Brynäs. Sen om de blir så, ja troligen.
Kommentera

Lemp: Elmeri Eronen, landslagsbacken med hela 8st(!) landskamper. Visserligen fina stats i Liiga senaste åren absolut, men ibland låter det lite finare än vad det kanske är.
Kommentera

Jugge: räcker med någon ny back och fortsätta med antes filosofi. Behöver nog inte 6st chara för att släppa in mindre mål än denna säsong
Kommentera

kulltorp: Vilken är den här andra finska landslagsbacken ni snackar om? Har inte sett någonting om det i media.
Kommentera

Jugge: Om allt går som alla säger, så kmr Timrå ha 2 femmor av högsta klass nästa år.
Enda tappet är väl Lodin, som med facit i hand varit väldigt upp och ner under säsongen.
Backsidan:
Westerlund och Svensson
Didrik och Laleggia
Eronen och en till finsk landslagsback på väg in.

Det ser onekligen riktigt bra ut på papperet.
Kommentera

Tgl: Ja, det borde snart vara avtackning av typ halva laget..
Kommentera

nittontolv: Sant🥱
Kommentera

Tgl: Man kanske fortfarande förhandlar med alla 🙂
Kommentera

#33: Tycker att man snart borde kunna meddela vilka spelare som inte ingår i Brynäs IF nästa säsong. Åtminstone!
Kommentera

Davey85: Absolut chans på slutspel, en bra offensiv blir ännu bättre. Men som jag skrev tidigare har defensiven varit en katastrof och där ser vi ingen ändring än. Timrå lär väl inte heller ha ligans största penningpung och de tidigare nämnda värvningarna lär ha kostat en slant samt att Hanzl och Rattie (är han klar?) lär få en rejäl löneökning
Kommentera

Jugge: Kanske inte topplag. Men om det stämmer att Rattie, Hanzl, Pettersson, Wedin, Laleggia och Lander är klara så har de bra hugg på slutspel tror jag.
Kommentera

brynäs08: Precis, Timrås defensiv har varit sämst i hela ligan, ganska överlägset med 177 insläppta mål. Det är inget som värvningarna av Lander, Wedin och Pettersson kommer ändra på.

Verkar som att flera här tror att Timrå är ett topplag nästa säsong..
Kommentera

JanT: Ok.. Hela Djurgården var ju koner och borta i de matcherna..o om sanningen ska fram så här vi haft ett gäng koner i brynäs också...eller hur?
Kommentera

Stefan R 63: Gelinas såg ut som en kona i blått och rött i matcherna mot Timrå om du frågar mig....
Kommentera

« · 2325244 · »