Brynäs IF

728050 inlägg · 7962 ämnen

Slutspelet 2022

« · 2325560 · » Till forumet

Sv: Slutspelet 2022
BIF Kungen: Ah, se där. Ditt vanliga svar när argumenten tryter… Detta är färdigdiskuterat från min sida nu.
Kommentera

Jugge: 😂😂
Kommentera

BIF Kungen: du bevisar mest din bristande hockeykunskap, men det är ok. Tyck du som du tycker. Jag tänker inte försöka ”bevisa” mer hur fel du tänker.
Kommentera

JawKee: se mitt svar till Jugge
Kommentera

Undra vart Adam Masherin hamnar nästa säsong? Utgående kontrakt och skadad större delen av säsongen. Intensiv spelare med nästa för mål och hann göra 7+1 på 15 matcher. Kanske något för Brynäs?
Kommentera

Jugge: ja om du tror att Brynäs haft en chans idag, visst.

Vi tycker olika…. helt.
Kommentera

Hugg vore väl ett namn för FBK?
Kommentera

BIF Kungen: Det är ju bara din teori, du kan omöjligt veta det utifrån hur dom spelar emot FBK. Eftersom vi faktiskt inte spelar emot dom så är allt annat teorier. Jag är inte så säker på det. Tror vi hade kunnat ge SAIK rejält motstånd.
Kommentera

BIF Kungen: Absolut, SAIK är jättebra och det är spel mot ett mål. Men det blir ju ändå helt hypotetiskt hur det skulle gå mot Brynäs, kunde varit en helt annan matchbild. FBK kör exempelvis inte Brynäs styrspel.

Gamle gubben Jocke Lindström visar att gammal är äldst. Gör sitt andra mål i matchen och 4 på 3 matcher. Hyfsat för en 38 åring…
Kommentera

Jugge: du får utgå från vad du vill, hypotetiskt eller inte. Dagens SAIk skulle krossa Brynäs, otroligt imponerande spel idag.

Större delen av perioden får inte FBK låna pucken, måste kunna berömma andra lag också, tycker jag.
Kommentera

JawKee:
Är inte synsk, skrev min kommentar i samband med 1-7 målet....Dom började berömma senare..
Kommentera

Thias30: Det är tur att inte SVT har så mycket hockey, dom har tappat oerhört där. Var skillnad när det var Arne och Ankan..
Kommentera

Thias30: Dusan skulle det vara.
Kommentera

Vilken jävla dum fråga från Susan..
Att hon ska stå och förklara Luleås kollaps i en period paus.
Kommentera

BIF Kungen: Det är ju rent hypotetiskt ju, eftersom Brynäs varken är med i slutspelet eller möter SAIK…
Vi kan väl enbart utgå från hur det såg ut i serien och då var det jämt…
Kommentera

Horace76c: Dom satt ju precis och hyllade brynäs många skickliga spelare. Missade du det?
Kommentera

Jugge: håller med. Generellt sett, Färjestad tråkiga, SAIK underhållande
Kommentera

Bäska droppar: Nu ska man väl äntligen kunna titta på en tredjeperiod och se BIF utan att vara nervös.
Kommentera

JawKee: Färjestad gillar vi inte, det är sedan gammalt..
Kommentera

Jugge: som SAIK spelar just nu, kross.

Tidigare matcher…, inte så intressant
Kommentera

Vino: Nejtack!
Kommentera

Bäska droppar:
Roth fokuserar på hur dåliga Lule är.... Knappt nå credd till våra tjejer.. ?
Kommentera

BIF Kungen: Vi spelade väl jämt mot dom i serien? Räknas inte det enligt dig?
Kommentera

Thias30: 1-7
Kommentera

Jugge: SAIK… fy fan vad bra de är. Tur att inte Brynäs spelar mot dem, skulle bli kross.
Kommentera

Jugge: Heja FBK!
Kommentera

Charles: funderar lite på JA och JL. Kan det vara en fördela att JA spelat med de flesta Brynäsare i NHL och känner dem bra. Säkert spelat golf på sommaren med dem.
Kommentera

Jugge: Lyxlirare. Jag kollar damerna i mobilen men måste zappa mellan kvartarna på SeMer..😄
Kommentera

Jugge: Det går just nu lite för fort på isen för Färjestad så det har tagit till sin välkända grishockey istället..
Kommentera

Tigerhjärta: Journalister gillar inte Brynäs, bara att inse…
Kommentera

Thias30: Chris fick även in att nämna offsidemålet 10 minuter in i andra perioden😂
Kommentera

Thias30: Och ett fortsatt jävla tjat pm offsiden.
Kommentera

Thias30: mitt fel 1-6 ska det vara
Kommentera

Står 1-5 och dom bara fortsätter att berömma Luleå.
Konstigt.
Kommentera

Tigerhjärta: Jag försöker se allt, Frölunda-Växjö på mobilen, saik-Färjestad på paddan och damerna på Apple TV.

Nu ska väl dammatchen vara klar, 5:e avgörande
Kommentera

nittontolv: Vilket mål av Nylén-Persson
Kommentera

Fan vad damerna lirar nu!
Kommentera

Tigerhjärta: Jajjemän, men inget lag vänder 0-3. Svårt nog som det är nu med 0-2. Ska vinna 4 av 5 matcher
Kommentera

Jugge: Det står väl bara 2-0 till vardera lag?
Kommentera

Jugge:
PP, ja nån gång lär dom väl göra mål.
Men fasen bättre att strunta ta PP...

JAAA!
Kommentera

Växjö och saik måste vinna idag annars är säsongen över och tidig semester
Kommentera

Tigerhjärta: Har nästan lika svårt för Rooth som för skrik-Lena
Kommentera

Thias30: Luleå bättre i allt utom offensiven.
Tror dessutom att nerverna spökar mer för oss än för dom. 1-3 och axlarna åker ner, 2-2 och det kan bli domarna som avgör…
Kommentera

Thias30:
Yes!
Kommentera

Jaaa
Kommentera

Tigerhjärta: håller fullständigt med.
Bara en massa hyllningarna till Luleå spelare,dom har världens bästa back,mm
Att det ska vara så jävla svårt att vara neutral..
Kommentera

Jugge: Wandell var ingen märklig värvning om man fattar syftet. Den är förstås märklig för den som fortfarande verkar tro att JA sökte en etablerad toppforward för förstalinan, trots att han uttryckligen förklarat att man i första hand sökte en (billig) kropp som skadeersättare.
Kommentera

Huge:
Nä, nu tror jag Alcen och grahm måste skicka en officiell ursäkt för offsifemålet till studion, det är ju det som gör att vi gör 2-1 målet...... tydligen...
Kommentera

Huge: Jag har tänkt lite på det här med värvningar inför trade deadline och vilken chansning det är. Vi har ju alla (utom Huge) dömt ut värvningen av Wandell. Med all rätt, den förblir den märkligaste ever. Men, jag läste att Öret slantat upp 5 millar för Audette! Någon som tycker han varit värd pengarna?? Med tanke på tiden han är i ligan skulle man ju kunna tro att Öret värvat McDavid…
Kommentera

Horace76c: Pinsam nivå nu. 2 min för en liten dutt med klubbskaftet…
Kommentera

« · 2325560 · »