Brynäs IF

727751 inlägg · 7961 ämnen

Sluttabell 2003-2004!

« · 268092 Till forumet

Sluttabell 2003-2004!
Så här tror jag det slutar kommande säsong:

1.Färjestad
2.HV71
3.Frölunda
4.Djurgården
5.Linköping
6.MoDo
7.Södertälje
8.Leksands IF
----------------------
9.Brynäs IF
10.Timrå IK
----------------------
11.Luleå
12.MIF Redhawks
Kommentera

Sv: Sluttabell 2003-2004!
70 Rodrigues: Så där högt ??
Kommentera

70 Rodrigues: Nia? Så här långt in på Silly S finns det inget som tyder på att Brynäs är på väg upp ur källaren. Lind istället för Larsson. Malmström istället för Bergqvist. Casselstål istället för Djoos. Känns knappast som två steg upp.
Kommentera

Lilljanne: Vad gjorde Larsson och Djoos den här säsongen som var så bra, då ?

När jag varit inne här och läst, så har bl.a Larsson fått utstå en hel del. Du kan ju inte jämföra med hur han har varit för si och så många säsonger sedan.
Kommentera

Lilljanne: Håller fullständigt med dej. Brynäs kommer att hamna 9-12 i elitserien nästa säsong om man inte får bättre trupp än så här. Hittills väger minusskålen helt klart tyngre än plusditon på spelarvågen. Jag trodde Brynäs inte ville uppleva ännu en sån här säsong. Bevisa det då, värvnings-ansvariga!
Kommentera

Hälge: Varför inte det?
Kommentera

Clarence: Jaså, inte visste jag att deadline för värvningar redan gått ut. Fan också....

Säg så här: Lind istället för Wågström, Casselståhl istället för Pekkala och Malmström istället för Floberg.
Tycker du fortfarande att detta är dåliga byten?
Kommentera

Huge: Vi vinner SM-Guld eller hur, eller var det inte det du skrev för ett tag sedan???
Kommentera

Huge: Jaså du är inne nu. Då vet man att det blir mothugg direkt...
Kommentera

Lilljanne: Du får ju givetvis jämföra hur du vill, men om jag jämför någon spelare mot en annan, då kollar jag hur det var säsongen innan och inte hur det var t ex för 3 säsonger sedan. Jag tycker att det är den mest relevanta jämförelsen.
Kommentera

Huge: Du har en poäng där.Men då vill det till att Dom 4-5 nya är lika bra som Larsson,Djoos osv osv,Var fan hittar man såna i elfte timmen ?
Kommentera

70 Rodrigues: Självklart.... Trust me.
Kommentera

Huge: Yeah right!
Kommentera

Sylf: I Thailand eller Nordkorea kanske???
Kommentera

Huge: Jag köper gärna din jämförelse. Men Brynäs har ju inte direkt en historia fylld med kanonvärvningar. Varken tidigt eller sent på Silly season. Och förresten, är Floberg och Wågström ute?
Kommentera

Clarence: Jaså du loggade ut nu. Fegis.... ;-)
Mothugg får den som förtjänar detsamma....
Kommentera

Lilljanne: Det är väl som du själv säger: ömsom vin, ömsom vatten. Man kan ju inte alltid räkna med att nyförvärven blir succeer, men i det stora hela tycker jag ändå att vi ligger på plus om man jämför de misslyckade med de lyckade förvärven.
Floberg och Jobs får inget nytt kontrakt enligt gårdagens GD iaf.
Det är min källa. Wågström är väl lite mer osäker men även om man jämför Lind med Larsson så tror jag att det inte är ngt dåligt byte. En omotiverad Janne (hans egna ord) nästa år vore inte kul att se.
Det mesta av krutet måste läggas i första hand på 2 bra backar och målvakten. Offensivt ser det skapligt ut trots allt. Ngn ytterligar forward lär det bli (center?).
Kommentera

Hälge: Stämmer. Dessutom bör man göra en jämförelse mellan spelarna angående vad man TROR att de kommer att prestera, särskilt när det gäller lite äldre spelare som är på väg att lägga av.
Kommentera

Huge: Men de Djoos och Janne som ska ersättas är inte årets upplagor, utan -99 års upplagor, ersätter man årets så hamnar vi i samma eller värre situation... Vi behöver förbättra oss, förstärka... Vi behöver bli bättre på varje position, vi kan få skador på nyckelspelare igen, vi måste vara rustade, en kvalitetscenter till tack, minst en rejäl målskytt, flera rejäla backar, och en riktigt bra målvakt...
Kommentera

Huge: Någon ytterligare forward... Det krävs åtminstone tre till! Laget behöver målskyttar. Utan Anger hade det varit katastrof. Och han löper vi också risk att mista...
Kommentera

P J Davydjoos: Utmärkt skrivet! Förstärka var ordet. Om nu Brynäs-ledarna vet vad det betyder...
Kommentera

P J Davydjoos: När det gäller Djoos och Janne måste man titta på vad man förväntar sig att de skall prestera nästa år. Sannolikheten att de skall vara lika bra som guldåret -99 är väl i det närmaste obefintlig. Därför är Lind och en ytterligare ny back en klar förstärkning enligt min mening.
Kommentera

Clarence: Floberg, Jobs och Pekkala mot Lind, Malmström och Casselståhl.
Försvagning?
Kommentera

Huge: Ang Djoos och Janne har kommentarerna här på HS under säsongen inte varit nådiga. Men nu när dom slutar är dom helt plötsligt oersättliga.

Jag får inte ihop den ekvationen i mitt huvud är det nåt jag missat.

Lind kommer att göra nytta som 10 J.Larsson nästa år tro mig!!

Cassel är bättre än Pekkala både på och förmodligen också utanför isen. Malmström kontra Berqvist svårt att sia om men det skall mycket till att han ska vara så mycket sämre än K.B som aldrig tyvärr inte fick till det i BIF dressen. Lägg till Soling så ser det bättre ut än i fjol.
Kommentera

Lunkan: Hehe, jaa...
De logiska kullerbyttorna hos en del går inte av för hackor.... :-)

Du har helt rätt. Bergqvist kanske behöver en Wikegård som ryar för att vakna upp. Jag är övertygad om att Malmström kommer att bli ett klipp. Lite miljöombyte kan dessutom göra susen många gånger.

Min teori är annars att man kommer att skära ned på antalet forwards för att få loss pengar till de viktigaste värvningarna, nämligen backarna. Förhoppningsvis är storsponsorn som ville ha Honken fortfarande med i bilden så att vi slipper ligga ute med pengar för denna post.

Om man utgår från att Danne stannar, har vi i nuläget klart med 6 backar. Återstår 2 stycken klassbackar att hitta.

På forwardssidan är 9 stk klara, 11 stycken om Anger och Nylander stannar.
Antag att 7 st försvinner (Kösa, Luovi, Jobs, Floberg, Larsson, Bergqvist och Wågström)
Ersätt dessa 7 med 4 andra. Mellanskillnaden för de 3 övriga läggs på backarna.
Kommentera

« · 268092