Brynäs IF

727617 inlägg · 7961 ämnen

Södertälje SK - Brynäs IF - 10/1 2005

« · 484241 Till forumet

Södertälje SK - Brynäs IF - 10/1 2005
Ojoj vilken viktig match!..här måste det bara bli vinst, så är de bara!!
Skönt med iallafall 1p borta mot MoDo, kanonmatch av Honken (som vanligt!)...5p upp till HV71 nu, dom verkar ha fått en riktig nytändning..!..men dom har faktiskt en match mer spelad, Luleå har ju två matcher mer...men som sagt väldigt viktig "slutspelsmatch" mot SSK..

Tidigare Möten 2004/2005:
SSK - Brynäs 1-4
Brynäs - SSK 6-7 sd.

Har ju bara spelat mot SSK 2gånger denna säsong hitills..4 av 6p är bra!..
Dom har nog stor chans att vinna mot Hallins gäng..och vid vinst så står ju båda lagen på 40p, men SSK har betydligt bättre målskillnad!
Mitt Tips: 2-4

BRYNÄS IF I MITT HJÄRTA!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF - 10/1 2005
Ojoj vilken viktig match!..här måste det bara bli vinst, så är de bara!!
Skönt med iallafall 1p borta mot MoDo, kanonmatch av Honken (som vanligt!)...5p upp till HV71 nu, dom verkar ha fått en riktig nytändning..!..men dom har faktiskt en match mer spelad, Luleå har ju två matcher mer...men som sagt väldigt viktig "slutspelsmatch" mot SSK..

Tidigare Möten 2004/2005:
SSK - Brynäs 1-4
Brynäs - SSK 6-7 sd.

Har ju bara spelat mot SSK 2gånger denna säsong hitills..4 av 6p är bra!..
Dom har nog stor chans att vinna mot Hallins gäng..och vid vinst så står ju båda lagen på 40p, men SSK har betydligt bättre målskillnad!
Mitt Tips: 2-4

BRYNÄS IF I MITT HJÄRTA!!
Kommentera

BIF_: 1 pinne duger ju också med tanke på att vi möter Malmö hemma på torsdag och Södertälje har många svåra matcher framför sig.
Kommentera

BIF_: Brynäspoäng mot ssk? Inte en chans. Ssk spelar som ett slutspelslag numera. Ett bra sådant. Kung Jokinen kommer att ha lekstuga. Skulle jag mot förmodan ha fel får ni gärna trycka ner mitt tips i halsen. På mej alltså.
Kommentera

Lilljanne: Ja det blir tufft på måndag, men en poäng är ju inte helt orealistiskt trots allt.
Kommentera

Lilljanne: Kung Jokinen? Missade nog han när SSK mötte Frölunda häromdagen för ju längre matchen led ju mer spelade han osynlige mannen.
Kommentera

Banditen: Jag tror att Brynäs chanser att vinna i scaniarinken är stora. Vi har gott självförtroende i laget efter 3-3 matchen uppe i Ö-vik. Visst finns det säkerligen en stor revanchlusta i SSK lägret efter förlusten mot Frölunda men jag tror att Brynäs vinner med uddamålet, glöm inte att vi har "The Incredible Honk" i målet
Kommentera

GävleLasse: ja jag tror det också för vi verkar ju kunna spela bra nu iaf
chanserna är ganska stora att det kommer att gå bra.
Om vi ligger bra till inför tredje så kan det gå.
och MoDo är inte dåliga precis=)
Kommentera

GävleLasse: Ja, det vore ju inte helt fel att få med sig en 3-poängare därifrån. Vi får ju se vad båda lagen går för när dom möts imorgon. Vi möter dom igen i Gavlerinken den 5 februari också och det känns som att chanserna då ökar med favören av hemmaplan och förhoppningsvis 2 bra lockoutspelare i Brynäs.

Ja, var vore vi utan Honken?
Svar: förmodligen sist.
Kommentera

88Lindkvist: Vi får verkligen hoppas det. Tur för oss att SSK möter MoDo borta och vi möter Malmö hemma i omgången efter. :-)
Kommentera

Banditen: ja Malmö ska vi vinna emot om det inte är nå fel som om att honken är sjuk eller nått.
Kommentera

Banditen: 2 räcker det?? vi fick ju inga efter jul så...
Kommentera

88Lindkvist: Ja, fler än två spelare får vi nog inte. 1 back och 1 forward är väl det troliga, det är det Sundlöv verkar vara på jakt efter också du Sulku lär ha spelat färdigt för säsongen. Nä, vi fick ju inte det, men jag tror och hoppas på bättre tur den här gången.
Kommentera

Banditen: hoppas vi kräver det.
ja jag skulle rösta för att övertala timonen på backsidan.
Han kanske vill komma hit å hjälpa oss=)
Kommentera

88Lindkvist: Det vore illa om vi inte fick några den här gången hellre. Ja, Timonen vore inte helt fel. Tyvärr har han fullt upp med sin finska klubb, men det är fullt möjligt att han kommer tillbaka i framtiden om inte konflikten löser sig, då han trivdes här. Skulle han spela en hel säsong i Brynäs vore det ju kul.
Kommentera

Banditen: ja och bombom också det skulle vara helt underbart ju=)
och hoppas på att Dackell blir bra snart
då kan vi komma långt
Kommentera

88Lindkvist: Ja det är synd att det är så pass viktiga spelare som skadats i Brynäs, men om man ska hitta något positivt så är det väl att Björn Danielsson verkar vara på väg tillbaka, kanske inte imorgon, men på torsdag hemma mot Malmö eventuellt.
Kommentera

Banditen: du dackell kommer nog också tillbaka för han provar och det gör inte så ont längre säger han får hoppas på att det stämmer.
Kommentera

88Lindkvist: Ja han är en viktig kugge som vi kan behöva för att klättra i tabellen.
Kommentera

Banditen: ja han är jätte viktig fast alla är viktiga
Kommentera

88Lindkvist: ja den matchen har stor betydelse men det är en riktigt svår match nu när SSK är på gång igen, måste göra en av sina bästa matcher Brynäs om dom ska ha någon chans men hoppas alltid på seger när brynäs spelar...
Kommentera

Oscar_87: Jag tror det blir en jämn match, känns som att Södertälje är omotiverad favorit utanför Brynäskretsar.
Kommentera

Oscar_87: men vi har spelat bra nu dom två matcherna efter jul så...
Kommentera

88Lindkvist: Ja Brynäs verkar spelat upp sig efter svackan som var.
Kommentera

88Lindkvist:
Vi brukar väl inte ha så svårt för SSK? Sist jag var i Skaniarinken blev det torsk med 6-3 eller något trots att vi ledde och jag sa något om att "vi spelar ju ut dem" i första perioden till mn bänkgranne (en ssk-are) som höll med. Men SSK är otroligt varierande i sitt spel, när dom är dåliga är dom REJÄLT dåliga och när dom är bra är dom bäst i Sverige typ...
Kommentera

claesw: Jag tycker det verkar som att det är Jokinen som håller dom över kvalstrecket.
Kommentera

claesw: ja men vi är nästan bäst i sverige i två perioder
Frölund 3-3 inför sista
MoDo 3-1 inför sista
det är ett ganska bra facit
Kommentera

88Lindkvist: Ja skulle vi våga köra med lite juniorer som avlastning kanske vi skulle orka alla 3 perioder?
Kommentera

claesw: ja men det vågar vi ju inte *tyvärr*
för vi bestämer inte.
Men två perioder är vi skitbra men sedan så blir det en tredje som vi inte klara av alls. Vi måste vara bättre i tredje och inte ta ut oss helt i de två första. men vi har ju viktiga spelare som är sjuka annars så skulle det gå med fyra kedjor.
om vi spelar en match i två perioder så är vi nog bäst i elitserien
Kommentera

88Lindkvist:
Ni kanske får göra som Malmö, försöka få taket att blåsa av hallen så att man kan bryta matchen..? Men se bara till att ni leder först, annars förlorar ni själva poäng-effekten... ;0)
Kommentera

Metal Guru:

Det blåste inte. Var ju Percy som hoppade på taket för att få slut på eländet;)
Kommentera

Danne_l: haha ja men om det skulle bli så då skulle vi vinna överlägset;)
över alla lag
Kommentera

Danne_l:
Nog för att jag hört att Percy är tyngste tuppen i Miffo, men såå tung..?
Kommentera

« · 484241