Brynäs IF

728046 inlägg · 7962 ämnen

Södertälje SK - Brynäs IF Lördag 1/11-08

« · 1082772 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF Lördag 1/11-08
Kanske dags att Sundlöv anmäler den/de agent(erna) som rekomenderade
Dixon och Vas till SVT:s Plus, med Sverker Olofsson.

Här är Plus ledord från SVT:s hemsida:
Skojare och lurendrejare går inte säkra när Plus granskar
orättfärdigheter åt konsumenterna.

Föreställ er inledningen på Plus som tar upp detta fall:
Signatur...
Speakertext: I dag tar vi upp fallet med Michael, som i somras, efter
att i flera månader letat efter en förstecenter, blev uppringd av
agenten X, som sade att han hade en ung utvecklingsbar tvävägscenter
till salu. I dag några månader senare visar det sig att inget av det
agenten sade stämmer. Michael är mycket besviken och vill häva köpet.
Vi har agenten i studion.

Sverker inleder:
- I somras ringde du upp Michael och påstod att du hade en ung
utvecklingsbar center som skulle passa honom perfekt. Men det
visar sig att ingenting av det stämmer. Michael känner sig lurad och
vill nu ha en förklaring. Jag ställer nu frågan direkt till dig. Ska det
vara på det viset, va va...
Kommentera

Kan någon svara på varför Dackell har svårt att skjuta? Han skjuter inte ens när han har öppet läge mitt i slottet. Det värsta är att passningarna som kommer inte hittar rätt heller.
Kommentera

GävleLasse: "Nej varför inte bänka några av våra gamla spelare i nån match och stoppa in juniorer. Skicka en tydlig signal till gamlingarna att nu är det slutlallat och att gamla meriter inte gäller i dagsläget."

Förutsätter att
1. juniorerna kan lyfta Brynäs och bidra med nåt,
2. "gamlingarna" kan spela bättre än vad dom gör just nu.

Jag tror inte att nåt av det här gäller. Vi har det lag vi har; ett lag av hög allsvensk kvalitet. Det som talar för Brynäs är att ett annat lag av allsvensk standard leder Elitserien.
Kommentera

rafalski: Jag kan inte se att de följer de direktiv som CZ ger dem... gör de det och vi fortfarande läcker som ett såll så är han fel man för jobbet.

Men den verkliga boven i dramat är målskyttet. Jag varnade för länge sen att det måste bli bättre. Då vann vi i alla fall, mycket på grund av en bra defensiv och en het markan i målet.

Dackell och company skjuter på tok för lite.

Kommentera

GävleLasse: Så du drar slutsatsen att vi torskar pga att ingen lyssnar på NC ?
Kommentera

rackham: Jag drar den slutsates iom att inget händer.
Kommentera

GävleLasse:

Varför talar han för döva öron?
Kommentera

pastorn: Kan tyvärr inte hålla med, att plocka målvakten i det läget när vi har 4 mot 3 typ 1 min in på tredje saknar totalt logik.
Kommentera

rackham: Visst fan är han desperat. Det är inte konstigt när han ideligen talar för döva öron.

Det ska bli intressant att se om det händer nåt med uppställningarna under uppehålleet.

Kommentera

rafalski:

Ja, och vad säger det om ledarskapet...
Kommentera

Jag tycker att Tarmen gjorde helt rätt som chansade att ta ut målvakten vid 3-0 i tredje. Vi behövde ett snabbt mål, skitsamma om det istället blev 4-0.
Kommentera

GävleLasse:

Måste finnas andra markeringar, Lars... att gambla i början på en period har jag aldrig ens hört talas om... och så blev det 4-0.
CZE är desperat om han försöker sig på nåt sånt.
Kommentera

rackham: 4 mot 3 anses vara bättre än 5 mot 3, snacka om att man blev förvånad när pucken gled in i tom bur, man blev bara stum. Pajasbeslut.
Kommentera

rafalski: Jag tycker att NZ gjorde helt rätt i att plocka målvakten i det läget. Varför? Ja en mer solklar markering att HAN minsann inte gett upp utan verkligen försöker att vända den här trenden. Kan inte spelarna klara av det på vanlig väg så får man söka efter andra vägar.

Nu hoppas jag att det händer nåt som ger oss lite hopp. Torskar i all ära men jag gillar inte det faktum att ett par tre av dessa har kommit mot bottenlag.

Nej varför inte bänka några av våra gamla spelare i nån match och stoppa in juniorer. Skicka en tydlig signal till gamlingarna att nu är det slutlallat och att gamla meriter inte gäller i dagsläget.

Tabellen har verkligen tryckts ihop under de senaste omgångarna men för att ta sig ur den här krisen så måste månting göras.

Kommentera

rafalski:

Det här med målvakten ut i början på tredje i PP kan bara stavas DESPERATION, eller hur fan skall man annars förklara det?
Kommentera

rafalski: Jepp, Brynäs gjorde en helt okej match. Tvivlar på att laget kan spela så mycket bättre än man gjorde idag och i torsdags mot Rögle. Det skrämmer mej utav helvete.

Spelar nr 11 nästa match har man gett upp.
Kommentera

rafalski: Så nu har jag sansat mig och hittat nya åtgärder som kommer att ge framgång:
1. Behåll NC, det viktigaste är inte att vinna utan att delta.
2. Förläng med Dixon och Vas, dom kan bara bli bättre.
3. Växla målvakterna, konkurrens stimulerar.

Nästa match hoppas jag vi plockar målvakten direkt för att skapa tryck på motståndarna.
Kommentera

Har precis sett reprisen av matchen mot ssk och jag har några konkreta åtgärder som borde prövas:
1, Sparka NC, sex raka förluster är t om oacceptabelt i korpen.
2. Be Dixon och Vas att hitta nya arbetsgivare, alt lägga skridskorna på hyllan.
3. Markström ska ALLTID stå, när han spelar JVM ska en målvakt hyras in.

Hur fan kan man ta ut målvakten när man spelar 4 mot 3 i början på tredje.

Annars var matchen helt okej.
Kommentera

rackham: Ja men lite aktiv coaching borde alltid råda, åtminstone.

Nu gäller det, som du säger, att låta de som pallar under press spela mycket.

Modo-Rögle 2-3 skottstatiskt 36-10 :) Rögle har medrull iaf.
Kommentera

MickeB:

Utan att vara helt påläst om istiden kan jag tänka mig att samma taktik som gav 27 poäng, dvs ge förtroende och kontinuitet, nu inte fungerar för vissa spelare när det blåser hårt kring knutarna.

Gör om. Gör rätt.
Vilka levererar under press?. Nu ska de spela, ge dem förtroende oavsett namn på tröjan...
Kommentera

MickeB:

Utan att vara helt påläst om istiden kan jag tänka mig att samma taktik som gav 27 poäng, dvs ge förtroende och kontinuitet, nu inte fungerar för vissa spelare när det blåser hårt kring knutarna.

Gör om. Gör rätt.
Vilka levererar under press. Nu ska de spela, ge dem förtroende oavsett namn på tröjan...
Kommentera

Enaranger: En kvalificered gissning är att finanskris och lågkonjunktur har fått sponsorer att dra sig ur eller åtminstone vrida åt kranarna några varv.
Kommentera

65selander: Håller med att Hietanen var värdelös, ändå hade han mest istid av samtliga utespelare på isen (inkl SSK). Det är nog det som är mest skrämmande och styrker en känsla jag har att tränartrion stirrar just nu mycket på namn och vad spelare brukar kunna prestera än vad de faktiskt presterar.
Kommentera

65selander:
Stackars dig att se den matchen :). Var ¨det nån som var bra?
Kommentera

Davey_22: Hemkommen från Tälje med mördande huvudvärk och feber. Skrämmande spel. Enl mig så Var Juuso totalt värdelös. Spelar han skadad eller har han tappat självförtroendet totalt? Hustru misshandlarn som var domare... fy f-n
Kommentera

MickeB:

Finns inte pengar till åtminstonde en rejäl förstärkning så bör
klubbdirektör och andra ekonomiskt ansvariga avgå så snabbt
som möjligt, för då är de mer inkompetenta än man trott.

Med tanke på hur mycket som måste ha sparats in bara
på Brendls lön, som ju inte var ett artistkontrakt, och de pengar
man fick från ryssarna, som enligt Sundlöv var sååå mycket pengar,
så är det otroligt inkompetent om det inte finns en buffert för nyförvärv.
Kommentera

MarcusElving: "Det måste vaskas fram pengar till en värvning, dra in på något annat, gör skulderna ännu större.. Spelar ingen roll, hur ska vi kunna sanera ekonomin i allsvenskan?"

Vi kan inte hålla på med den typen av kortsiktiga lösningar under varje ny katastrofsäsong. Kan organisationen inte fixa en långsiktig ekonomisk bas för elitseriespel, kommer vi förr eller senare åka ur i alla fall. Klarar Brynäs nytt elitseriekontrakt i år kommer vi sitta likadant nästa år. Och nästa...
Kommentera

Surtittar på Luleå-TIK. Två bottenkonkurrenter som har spetsspelare i laget. Liksom SSK. Stor risk att det avgör vilka som kvalspelar i vår.

MickeB: "Sponsor och publikintäkter inte motsvarat budget."

Ja, spelarna är jag inte förbannade på. Dom spelar efter sin förmåga. Dom jävlarna som räknar på Brynäs ekonomi däremot...
Kommentera

Huge: Ja men frågan är om inte Lind, i åtminstone hyfsad form, behövs.
Vas, harvar i fjärdekedjan, bortplockad match efter match. Fyller inte luckan ens med det lilla, efter antingen Månsson eller Brendl. Inte bra det heller. Tyvärr gör ingen annan det heller för stunden.

Men visst kommer Brynäs igen. Frågan om tillräckligt mycket bara. Ser ihåligt ut, speciellt när självförtroendet har naggats rejält. Kan det återfås i tillräcklig grad? En viktig del av spelet är det iaf. Spännande att se.
Kommentera

När vi var i serieledning slog Sundlöv tvärsäkert fast att: den här
säsongen har Brynäs ett lag som inte kommer att rasa ihop.

Nu när vi rasat ihop som ett korthus och är i fritt fall så
är det dags att agera från Sundlövs sida, eller avgå.
En stor orsak till det hela ligger hos Sundlöv för de
misslyckade värvningarna av de två utländska spelarna
den här säsongen.
Kommentera

Huge: Nädu, SSK såg inte så särskilt taggade ut, men vad gör det när Brynäs bjussar på ett grovt räknefel i defensiven efter 30 sekunder och sätter ribban för kvällens insats..

Det som oroar mig är hur förvånansvärt tafatt det såg ut idag,en del spelare skickar mycket dåliga signaler till övriga i laget.
Kommentera

MickeB: Det måste vaskas fram pengar till en värvning, dra in på något annat, gör skulderna ännu större.. Spelar ingen roll, hur ska vi kunna sanera ekonomin i allsvenskan? Agerar inte Sundlöv nu så är det för sent, det var farligt nära att straffa sig förra säsongen.

Byta tränare funkar inte, Cz är bra (även om han gjorde bort sig idag) Det är spelarna som inte håller måttet.
Kommentera

MarcusElving: Tyvärr av samma "säkra" källor som jag tidigare hört att det finns pengar och öppning för en någorlunda klassvärvning, har jag nu hört att det inte finns. Möjligen tiden strax innan transferfönstret stänger. Tyvärr, det hade behövs, får hoppas på Lauritzen. Sponsor och publikintäkter inte motsvarat budget.

Hietanen blir tyvärr väldigt liten mentalt när det går tungt. Det var samma visa ifjol också. Synd!
Kommentera

Davey_22: Vi måste få en värvning, om inte flera. Hietanen och Svanberg är anledningen till många baklänges mål.. Skulle gärna se en stark defback också. men det kan jag nog glömma.

Men en målkskytt är ett måste, Dagens lag gör ju inga mål, vad går hockey ut på?
Kommentera

Davey_22: Så många nya spelare som behövs går inte att köpa under säsongen. Det här skulle ha fixats innan. Vilket inte gick eftersom nån har sumpat pengarna. Vi får göra som dom senaste 5-6 åren: Hålla tummarna.
Kommentera

Davey_22: Vi är inne i en rejäl svacka och då ser spelet ut så här.
Både SSK och Luleå har upplevt samma sak men är nu på väg upp, så det finns inget som säger att inte vi också kan ta oss ur det här.
Spelarna kan ju knappast ha tappat all kunskap och skicklighet sen förlusten mot FBK?
Tror tvärtom att SSK var riktigt taggade inför den här matchen och dom får på det sättet oss att framstå i ännu sämre dager, i ett läge där vi redan är dåliga.
Finns inga genvägar för att ta sig ur såna här lägen utan hårt jobb och tro på det man gör är det som gäller.
Kommentera

MarcusElving: Ja, bara o hoppas att dem har sparat brendlpengarna som buffert och inte stoppat allt i saneringslådan. Jag tror dock inte vi får se nån värvning mer..
Kommentera

Högklassig ska det självklart vara, inte högklassisk! haha, är så förbannad så jag inte kan skriva.
Kommentera

Davey_22: håller med om vi behöver förstärkning. Detta håller inte.
En vass målskytt är ett måste, annars blir det tråkigt i vinter..

33 skott på mål mot Rögle, 32 skott idag = 2 mål på 65 skott. Det säger ALLT!

Sundlövs budget/snål trupp håller inte.. Han måste bara värva minst en högklassik forward med målsinne. En målskytt kostar, men inte lika mycket som att hamna i allsvenskan, det är 1000 gånger dyrare.
Kommentera

Huge: Du ska veta att Brynäs inte var i närheten av att vinna den här matchen, det var ingen otur eller dålig domarinsats som fällde oss.

Ett inte allt för taggat SSK kunde med lätthet hålla undan, jag stängde av web-tvn efter 4-0 , och då hade bara Brynäs skapat EN (!) enda målchans värd namnet.

Idag såg det nästan värre ut än förra säsongen, helt hopplöst på alla fronter.

Sanningen är att detta laget måste få förstärkningar. Tyvärr.
Kommentera

Brynäs gör en bra match efter sina förutsättningar men räcker givetvis inte till mot ett Elitserielag. Förra säsongens mediokra gäng kunde man trots allt hoppas på, eftersom det fanns viss spetskompetens i laget. Men årets brynäslag är lika dåligt i verkligheten som på pappret. Brynäs hopp står till att Luleå, Timrå och Rögle underpresterar. Kanske kan Djurgården bli en räddningsplanka också.

Brynäs måste vägra släppa Markström till JVM. Dom matcherna kan bli helt avgörande för vilken serie Brynäs spelar i nästa säsong.
Kommentera

Och definitivt inte ett 6-poängsdito...
Kommentera

Enaranger: "Nu har Rögle hakat av Brynäs, 6 poäng och överlägset bättre målskillnad."

Ja, det är kört nu.
38 omgångar och 114 pinnar att spela om.
Inte en chans att vi hämtar in ett 3-poängsförsprång...
Kommentera

Nu börjar man känna igen rubrikerna från förra säsongen.

Expressen: "Brynäs kris total efter ny svidande förlust"
Kommentera

Enaranger: Ja, det är sorgligt fakitskt.
Ska vi komma upp i 70 poäng så får inte sådana här svackor förekomma. Jag börjar tvivla på att det här är bara en ren "Svacka", vi kanske inte är bättre än såhär.. Det fina resultaten i början var nog bara flyt.

Det håller inte att vinna var sjunde match eller vad det nu kommer sluta någonstans.
Kommentera

MarcusElving:

Det är rätt så typiskt att Brynäs ska bli det lag som kommer
att stå för det största raset i elitseriens historia.

I och med att det är så jämt i serien så kommer det troligtvis, precis som
för två säsonger sedan, krävas över 70 poäng för att slippa kval.
Rögle har snart klarat hälften av de poängen. Att Bynäs ska lyckas
komma upp i en sådan slutpoäng känns i dag helt omöjligt.
Kommentera

AVGÅ: "go' natt! huge upplys oss."

Varför det?
Grabbarna vet själva att det går trögt och såna här svackor tar man sig inte ur på en kafferast.
Men det är iaf skönt att alla stöttar helhjärtat med den sedvanliga skitkastningen.
Precis vad spelarna behöver när det går trögt....

Har inte sett matchen pga jobb men Radiosporten levererade iaf en matchsekvens som kanske är typiskt för lag i motgång:
Vi har 4 mot 3-läge och plockar Markström.
Bjurling gör tydligen en idioräddning och istället för 3-1 så gör dom 4-0 i tom kasse.
Kort därpå prickar Widing stolpen.

Plussa på med att dom gör 1-0 i första bytet och man förstod redan då hur det skulle se ut i resten av matchen.
Får försöka titta på matchen i efterhand och se om jag kan hitta nåt positivt...
:-)
Kommentera

Enaranger: Jag förstår inte hur man kunde tro något annat än att seriestarten var en engångsgrej.. Brynäs hör hemma i botten och där kommer vi även att harva.. bara att inse.

Brynäs behöver en målskytt NU, AGERA!
Kommentera

Vad höll Modo på med i dag, 36-10 i skott men förlust med 2-3.
Nu har Rögle hakat av Brynäs, 6 poäng och överlägset bättre målskillnad.

I 10 av de 11 senaste matcherna har Brynäs gjort som mest 2 mål.
I 7 av de 9 senaste matcherna har vi gjort som mest 1 mål.
Att något måste göras är helt klart. Hoppas de inom Brynäs förstår det med.

Vi kan ligga utanför slutspelsplats redan på tisdag.
Den otroliga starten vi hade är nu utraderad. Vi ligger "på noll igen".
Efter Luleå Timrå kan det vara 6 poäng ner till kvalplats.
Vi är då som vanligt indragna i bottenträsket.
Kommentera

Peja: Lauritzen var en frisk fläkt. Sedan tycker jag ingen annan var särskilt bra. Czarnecki gjorde bort sig totalt, pinsamt ta mig fan!

4600 någonstans låg det på.
Kommentera

« · 1082772 · »