Brynäs IF

727998 inlägg · 7962 ämnen

Södertälje SK - Brynäs IF Lördag 1/11-08

« · 1082534 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF Lördag 1/11-08
Davey_22: Hemkommen från Tälje med mördande huvudvärk och feber. Skrämmande spel. Enl mig så Var Juuso totalt värdelös. Spelar han skadad eller har han tappat självförtroendet totalt? Hustru misshandlarn som var domare... fy f-n
Kommentera

65selander:
Stackars dig att se den matchen :). Var ¨det nån som var bra?
Kommentera

65selander: Håller med att Hietanen var värdelös, ändå hade han mest istid av samtliga utespelare på isen (inkl SSK). Det är nog det som är mest skrämmande och styrker en känsla jag har att tränartrion stirrar just nu mycket på namn och vad spelare brukar kunna prestera än vad de faktiskt presterar.
Kommentera

Enaranger: En kvalificered gissning är att finanskris och lågkonjunktur har fått sponsorer att dra sig ur eller åtminstone vrida åt kranarna några varv.
Kommentera

MickeB:

Utan att vara helt påläst om istiden kan jag tänka mig att samma taktik som gav 27 poäng, dvs ge förtroende och kontinuitet, nu inte fungerar för vissa spelare när det blåser hårt kring knutarna.

Gör om. Gör rätt.
Vilka levererar under press. Nu ska de spela, ge dem förtroende oavsett namn på tröjan...
Kommentera

MickeB:

Utan att vara helt påläst om istiden kan jag tänka mig att samma taktik som gav 27 poäng, dvs ge förtroende och kontinuitet, nu inte fungerar för vissa spelare när det blåser hårt kring knutarna.

Gör om. Gör rätt.
Vilka levererar under press?. Nu ska de spela, ge dem förtroende oavsett namn på tröjan...
Kommentera

rackham: Ja men lite aktiv coaching borde alltid råda, åtminstone.

Nu gäller det, som du säger, att låta de som pallar under press spela mycket.

Modo-Rögle 2-3 skottstatiskt 36-10 :) Rögle har medrull iaf.
Kommentera

Har precis sett reprisen av matchen mot ssk och jag har några konkreta åtgärder som borde prövas:
1, Sparka NC, sex raka förluster är t om oacceptabelt i korpen.
2. Be Dixon och Vas att hitta nya arbetsgivare, alt lägga skridskorna på hyllan.
3. Markström ska ALLTID stå, när han spelar JVM ska en målvakt hyras in.

Hur fan kan man ta ut målvakten när man spelar 4 mot 3 i början på tredje.

Annars var matchen helt okej.
Kommentera

rafalski: Så nu har jag sansat mig och hittat nya åtgärder som kommer att ge framgång:
1. Behåll NC, det viktigaste är inte att vinna utan att delta.
2. Förläng med Dixon och Vas, dom kan bara bli bättre.
3. Växla målvakterna, konkurrens stimulerar.

Nästa match hoppas jag vi plockar målvakten direkt för att skapa tryck på motståndarna.
Kommentera

rafalski: Jepp, Brynäs gjorde en helt okej match. Tvivlar på att laget kan spela så mycket bättre än man gjorde idag och i torsdags mot Rögle. Det skrämmer mej utav helvete.

Spelar nr 11 nästa match har man gett upp.
Kommentera

rafalski:

Det här med målvakten ut i början på tredje i PP kan bara stavas DESPERATION, eller hur fan skall man annars förklara det?
Kommentera

rafalski: Jag tycker att NZ gjorde helt rätt i att plocka målvakten i det läget. Varför? Ja en mer solklar markering att HAN minsann inte gett upp utan verkligen försöker att vända den här trenden. Kan inte spelarna klara av det på vanlig väg så får man söka efter andra vägar.

Nu hoppas jag att det händer nåt som ger oss lite hopp. Torskar i all ära men jag gillar inte det faktum att ett par tre av dessa har kommit mot bottenlag.

Nej varför inte bänka några av våra gamla spelare i nån match och stoppa in juniorer. Skicka en tydlig signal till gamlingarna att nu är det slutlallat och att gamla meriter inte gäller i dagsläget.

Tabellen har verkligen tryckts ihop under de senaste omgångarna men för att ta sig ur den här krisen så måste månting göras.

Kommentera

rackham: 4 mot 3 anses vara bättre än 5 mot 3, snacka om att man blev förvånad när pucken gled in i tom bur, man blev bara stum. Pajasbeslut.
Kommentera

GävleLasse:

Måste finnas andra markeringar, Lars... att gambla i början på en period har jag aldrig ens hört talas om... och så blev det 4-0.
CZE är desperat om han försöker sig på nåt sånt.
Kommentera

Jag tycker att Tarmen gjorde helt rätt som chansade att ta ut målvakten vid 3-0 i tredje. Vi behövde ett snabbt mål, skitsamma om det istället blev 4-0.
Kommentera

rafalski:

Ja, och vad säger det om ledarskapet...
Kommentera

rackham: Visst fan är han desperat. Det är inte konstigt när han ideligen talar för döva öron.

Det ska bli intressant att se om det händer nåt med uppställningarna under uppehålleet.

Kommentera

pastorn: Kan tyvärr inte hålla med, att plocka målvakten i det läget när vi har 4 mot 3 typ 1 min in på tredje saknar totalt logik.
Kommentera

GävleLasse:

Varför talar han för döva öron?
Kommentera

rackham: Jag drar den slutsates iom att inget händer.
Kommentera

GävleLasse: Så du drar slutsatsen att vi torskar pga att ingen lyssnar på NC ?
Kommentera

rafalski: Jag kan inte se att de följer de direktiv som CZ ger dem... gör de det och vi fortfarande läcker som ett såll så är han fel man för jobbet.

Men den verkliga boven i dramat är målskyttet. Jag varnade för länge sen att det måste bli bättre. Då vann vi i alla fall, mycket på grund av en bra defensiv och en het markan i målet.

Dackell och company skjuter på tok för lite.

Kommentera

GävleLasse: "Nej varför inte bänka några av våra gamla spelare i nån match och stoppa in juniorer. Skicka en tydlig signal till gamlingarna att nu är det slutlallat och att gamla meriter inte gäller i dagsläget."

Förutsätter att
1. juniorerna kan lyfta Brynäs och bidra med nåt,
2. "gamlingarna" kan spela bättre än vad dom gör just nu.

Jag tror inte att nåt av det här gäller. Vi har det lag vi har; ett lag av hög allsvensk kvalitet. Det som talar för Brynäs är att ett annat lag av allsvensk standard leder Elitserien.
Kommentera

Kan någon svara på varför Dackell har svårt att skjuta? Han skjuter inte ens när han har öppet läge mitt i slottet. Det värsta är att passningarna som kommer inte hittar rätt heller.
Kommentera

Kanske dags att Sundlöv anmäler den/de agent(erna) som rekomenderade
Dixon och Vas till SVT:s Plus, med Sverker Olofsson.

Här är Plus ledord från SVT:s hemsida:
Skojare och lurendrejare går inte säkra när Plus granskar
orättfärdigheter åt konsumenterna.

Föreställ er inledningen på Plus som tar upp detta fall:
Signatur...
Speakertext: I dag tar vi upp fallet med Michael, som i somras, efter
att i flera månader letat efter en förstecenter, blev uppringd av
agenten X, som sade att han hade en ung utvecklingsbar tvävägscenter
till salu. I dag några månader senare visar det sig att inget av det
agenten sade stämmer. Michael är mycket besviken och vill häva köpet.
Vi har agenten i studion.

Sverker inleder:
- I somras ringde du upp Michael och påstod att du hade en ung
utvecklingsbar center som skulle passa honom perfekt. Men det
visar sig att ingenting av det stämmer. Michael känner sig lurad och
vill nu ha en förklaring. Jag ställer nu frågan direkt till dig. Ska det
vara på det viset, va va...
Kommentera

GävleLasse: Ja något måste hända i kedjorna nu. Alla kedjor spelar på samma sätt, inga tydliga roller mellan kedjorna. Lite raka rör och klara besked. försöka få fram egenskaperna mera hos spelarna. Syns iaf inte på isen för närvarande, det brukar synas annars. Misstänker att Hansenkedjan har defrollen, med Molin, men konstigt balanserad med Lauritzen, utpräglad offensiv spelare, det är typiskt hur jag menar.

En defensiv lina som man matchar konsekvent mot någon av motståndarens två vassate, med order om att välja hemåt när de är minsta osäker, ligga rätt och stenhårt jobb.

En riv och slit kedja, med dumping och smälla på backarna som huvuduppgift. Vas har svårt med kringelekrok spelet ala Elitserien, så använd hans 95 pannor här.

En kreativ spelförande kedja (första kedja) försöka iaf.

En, ja säg tvåvägskedja en "andra kedja" i mentaliteten
Kommentera

MickeB: "Tyvärr av samma "säkra" källor som jag tidigare hört att det finns pengar och öppning för en någorlunda klassvärvning, har jag nu hört att det inte finns."

*ASG*

"får hoppas på Lauritzen."

*ASG*
Kommentera

Enaranger: Eller Lyxfällan: hur man kör en idrottsförening i graven på 4 år.
Kommentera

sylf: Ja vi får hoppas på Lauritzen
Kommentera

Jajjen: " Eller Lyxfällan: hur man kör en idrottsförening i graven på 4 år".

Nja nästan 10 år men graven skiter iofs i det
Kommentera

KalPa har släppt sin kanadensare Vince Bellissimo, hans poängproduktion har varit lysande de senaste säsongerna, kanske i lite sämre ligor, men skulle vara en bra förstärkning för Brynäs.

Skynda Sundlöv, starta faxen!!!

Justja, det finns ju inga pengar :( glömde helt bort det.. ASG!
Kommentera

Jajjen: Hela föreningen andas desperation just nu, skulle tro att sunklök sitter med luren i handen och funderar på att ringa försäkringskassan i detta nu, om han inte redan gjort det. NC´s desperata försök i början på 3:e perioden och bytet av målvakt vittnar inte om nåt annat. Laget spelar som det bottenlag dom är, och kommer att förbli om inget görs. Naturligtvis kommer inget att hända då Sunklök inte har nåra pengar och kunskap, och vi sitter i skiten igen i april. Matchen idag bar ett pajastecken, ett lag i spillror, en ledarstab i spillror. en förening i spillror. Jag tycker NC bör avgå. Han har duttat med laget och endast de över 68 år(typ) har fått spela. T.e.x Granis, Emil får knappt spela trots att de är de enda som förmår att sätta press på motståndet. Molin,Herman,Hansen,Hietanen,Svanberg,Vas,Lind,Lindbäck,Dixon, etc mfl etc borde alla ges en enkel till Svalbard!
Kommentera

sylf: skrämmande vilket kort minne många har. värva en målgörare - moahahaha. vem f-n som är målgörare tror ni vill komma till pajasbrynäs? klubben som på 10 år lyckats bryta ner ett av sveriges starkaste klubb- och varumärken till en symbol synonym med lättja, klantighet och svågerpolitik. och om vi skulle lyckas lura hit en målskytt, hur lång tid tror ni det skulle ta innan han antog den bajskorvsbruna nyans som kännetecknar en bif-spelare på 2000-talet?
släpp markan till en annan klubb innan bajskorvarna pajar honom för all framtid. lägg ner föreningen och skänk hallen till nån konståkningsförening.
Kommentera

MickeB: "Men visst kommer Brynäs igen. Frågan om tillräckligt mycket bara. Ser ihåligt ut, speciellt när självförtroendet har naggats rejält. Kan det återfås i tillräcklig grad? En viktig del av spelet är det iaf. Spännande att se."

Ja, ett bra självförtroende kan man förlora snabbt men tar oftast lång tid att bygga upp igen.
Spelarna är mentalt trötta efter den fina inledningen då skärpan fanns där och spelarna agerade som ett lag och man tog individuellt korrekta beslut i alla lägen.
När allt flutit på en tid så börjar man till sist att småfuska med småsaker och när sen motståndet börjar få upp ångan och är på väg åt andra hållet, dvs uppåt, ja då förlorar man.
Och sen är den negativa spiralen ett faktum.
I såna här lägen är självförtroendet inte bara en viktig del i spelet.

Det är allt.
Kommentera

sylf och AVGÅ:

Undrar varför jag kommer att tänka på en tonårig finnig läktargaphals med noll idrottslig bakgrund men som ändå vet exakt hur allting ska skötas, när jag läser era inlägg?
Kommentera

Bengt Persson AB/GD en sån kappvändare man vill ju bara spy då man läser den skit han skriver och allt han svänger i beroende om det går bra eller dåligt.
Kommentera

RavenLord: Persson, liksom de flesta sportmurvlar har själva aldrig sysslat med idrott men har ändå järnkoll och vet hur allt ska skötas.
Nu är det tydligen dags för CZ att avgå.
För några omgångar sedan var han kung.

Håhåjaja.....
Kommentera

Huge: det undrar jag också, då jag för egen del möjligen endast skulle kunna erkänna mig skyldig till det sista av dina fyra påståenden.
Kommentera

Huge: Ja det sista man ska göra är att sparka CZ det är den fega enkla kortsiktiga lösningen som görs bara för att det ska se ut som man gör nått ut mot Media och fans men hur stor effekt brukar det ha?

Förväntningarna från start var att klara sig från kvalserien men nu tror BP och många andra att man har ett stjärnlag som man ska få ut mycket mer av och ligger man inte itopp 4 är det läge för sparka folk

Om vi gått från botten upp till nuvarande plats skulle det ses som bra

Tabellen är grymt jämn och många lag kommer att befinna sig i toppen för att sedan rasa ner i botten och tvärtom gå från botten upp i topp..roligt är det iaf med jämn serie och att inte de förväntade lagen ligger i topp just nu
Kommentera

MarcusElving: eller Kirby Law som är ett annat alternativ.

Galghumorn flödar: Likheten mellan en Gröna Lund, Liseberg och Brynäs?
Alla har fritt fall....
Kommentera

Jaha då var det en ny dag med ett underbart väder här i Stockholmstrakten. Med lite distans till gårdagens match så har den värsta frustrationen lagt sig och ny ser man fram mot nästa match.

Jag tycker, tillskillnad från igår att NC ska vara kvar, han kan nog få ordning på laget igen.

Däremot vidhåller jag att Markström alltid ska stå, han är en mycket bättre målvakt än Lindbäck och skapar också ett lugn bland utespelarna.

Dixon och Vas har verkligen kört fast och där måste NC försöka hitta lösningar för att få fart på dessa två, som någon var inne på så skulle Vas ingå i en checkingline där han bara behöver kötta fast motståndarna i anfallszon. Varför inte para ihop honom med Widing och Dixon.

Att se Hansen och Molin i nästan alla PP är för mig obegripligt, det händer ingenting framåt.

Hiettanen är en gåta, han gör inte många saker rätt, dyker det är dags för en bänkning.

Widing trampar luft mest hela tiden men jag tror att hans speed hämmas av att han aldrig får passningar när han har farten uppe, det är på tok för mycket puckduttande i förstalinen.

Då var det dags att släppa segerreceptet:

Mål: Markström

Förstalinan:
Andersen, Jonsson
Vas, Dixon, Widing

Andralinan
Nolander, Hiettanen ?
Dackell, Sundström, Lauritzen

Tredjelinan:
Carlsson, Sundqvist
Sandin, Granström, Silfverberg

Fjärdekedjan:
Molin, Hansen, Alcén
Kommentera

RavenLord: Det är bara Pucken och andra hjärndöda förståsigpåare som i nuläget börjar yra om sparkning. Inget att bry sig om.
Skulle tränaren få gå så fort laget hamnar i en formsvacka så hade Kyrö, Dahlén, Strömberg, Challe och några till varit borta vid det här laget.

Som du säger: några lag har redan varit i svackor och vänt och fler står på tur.
Tänker närmast på Rögle.
Endast turen och motståndarnas ineffektivitet (Brynäs) samt nonchalans/ineffektivitet (Modo) har räddat dom på slutet.
Kanske lite payback från vår vändning därnere då det var VI som hade flytet.
Kommentera

AVGÅ: "det undrar jag också, då jag för egen del möjligen endast skulle kunna erkänna mig skyldig till det sista av dina fyra påståenden."

Men bara möjligen alltså.
Vilket innebär att jag inte är speciellt långt från sanningen vad gäller gapande finnig tonåring utan idrottslig bakgrund?

Fast om det nu inte heller stämmer utan anser dig vara en normalbegåvad sansad supporter med hyggligt idrottsliga baskunskaper så är det isf än mer förvånande att läsa dina åsikter...
Kommentera

rafalski: "Då var det dags att släppa segerreceptet:"

Nååå, var har du receptet?
Kommentera

Huge: "Det är bara Pucken och andra hjärndöda förståsigpåare som i nuläget börjar yra om sparkning. Inget att bry sig om".

Ja att det är på tok för tidigt att ta prata om sparkning osv, håller jag helt med.

Men Niklas Cz visar tydliga tecken på att inte palla för trycket med klantiga uttalandet samt generalfelet att stirra sig blind på de starkaste namnen och ge dem allltid mycket istid, helt frånkopplat dagsform osv. Paniktendenser och inte det lugn och metodiskt tänkande som en elitseriecoach behöver ha, inte minst med den tunna trupp Brynäs har, där det gäller att tänka efter både en och två gånger för att ha krafter distansen ut.

Så jag tror det är mer tränartrion som behöver detta uppehåll, för laget är ändå på väg uppåt i form tycker jag.

Det är upp till bevis. Han måste skärpa till sitt pokerface, hitta ett lugn utåt avskija munnen från hans känslostormar. Annars är han utan jobb när mörka november är till enda, det är tyvärr hur jag känner.

Det börjar lukta Tomas Jonsson.
Kommentera

sylf: Har nu även fått klart för mig att pengar till nyförvärv finns idagsläget. Problemet är att Brynäs vill/vågar inte sätta sprätt på dem, eftersom man befarar att de behövs för att få ett nollresultat eller bättre framåt vårkanten.

Sedan får vi se vilka pengar Brynäs har för att ersätta den ålderstigna stommen. Läs Lind, Molin och Danielsson. Dackell lär nog fortsätta ett år till iaf. om inte det blir Allsvenskan då vill säga.

Hur som helst, viktigt att utvecklingskurvorna är branta, för slagstyrkan i nästa års trupp ska kunna bli bättre än årets och inte sämre.
Kommentera

MickeB:

Sedan tre månader har vi också en scout på halvtid... det blir intressant att se när han börjar göra avtryck i verksamheten...
Har han scoutat fram Lauritzen tex? Eller är det CZE? Sundlöv?

Någon som har sett hans avsiktsförklaring ang jobbet?
Kommentera

MickeB: Har jag fattat det här rätt?
Brynäs har seriens och tidernas billigaste budgetlag.
Denna säsong siktar Brynäs på ett "nollresultat eller bättre".

Var ska pengarna till ett bättre lag till nästa säsong komma ifrån? Ett publiksnitt på 8.000? 100 nya sponsorer?
Kommentera

rackham: Nej inte sett någon avsiktsförklaring ang Sjöddas jobb. Men det är nog hela registret från juniorer "hockeygymnasiekandidater" till seniorer i sverige och säkert utlandet också. Mycket allsvenskan vet jag iaf. Ungdomsturneringar.

Lauritzen har Brynäs bra koll på sedan tidigare. Vet att man allvarligt var med i budgivningen om honom förra våren, när han spelade i Bofors, men valde LHC istället. Dessutom har man väl fått ytterligare insideinfo som bekräftar den bild de hade, av Niklas Cz som hade honom i Bofors.
Kommentera

Jajjen:Ja du har fattat helt rätt. Brynäs har relativt sätt seriens billigaste budgetlag (minst budget av samtliga lag för första gången någonsin) och får vara glada om ett nollresultat uppnås.

Utvecklingen på många spelare måste bli bra, för att laget ska ha en chans att bli bättre och hävda sig bra i serien. Köpa till sig ett bättre lag finns inte på världskartan.
Kommentera

« · 1082534 · »