Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Soling i Tre Kronor

« · 566847 Till forumet

Sv: Soling i Tre Kronor
MickeASthlm:
Som sagt, är det så bra att bli uttagen då?
Kommentera

Lunkan: Ja du. Var ju en back (tror jag) med nr 18, kanske var han?
Kommentera

Falken: Vilket nummer hade Linus Morin i mästarcupen?
Kommentera

MickeASthlm: Soling blev uttagen i den tjeckiska landslagsturneringen två gånger under hans tid i Brynäs, senast 2003. Första gången spelade lämnade han återbud p.g.a sin knäskada.
Kommentera

bradberry: När spelade Soling i Tre Kronor senast? Har för mig att han var uttagen i nån försäsongsturnering för nåt år sedan.

Men vi har ju i "Honken" med.
Kommentera

bradberry:
Du har ett par poäng, även om spelaren kanske (dock inte efter någon månad) kan bli bättre av att spela i ett bättre lag (vilket ju LHC ÄR i detta nu- usch).
Kommentera

bradberry: Jag har hellre en undervärderad spelare i Brynäs eller en övervärderad som försvinner till andra lag
Kommentera

GävleLasse: Precis! Som att spelaren automatiskt anses bättre av att spela i ett lag som ANSES bättre. Löjligt....
Kommentera

claesw: Jag är inne på samma linje. Det är bättre att ha dem hemma där de kan träna med laget. Visst kan det bli så att spelaren ifråga får självförtroende och producerar mer för laget. Men samtidigt kan det mycket väl rendera i negativa saker som skador, att NHL får upp ögonen å snor honom...Mycket kan hända...
Kommentera

claesw: Jo men han har knappast varit aktuell senaste 3 säsongerna. Har ju fört en anonym tillvaro i Brynäs checkingkedjor så vips!.....utan vidare är han i 3kr.
Kommentera

bradberry: Vad som pågår i kulisserna på landslagsuttagningarna ter sig ibland mycket konstiga. Soling många ha genomgått nåt som måste ses som en mirakeloffseasonträning i sommar.

Man kan lätt få uppfattningen att det är någonting annat som gör att det inte blir aktuellt med Landslagsuppdrag så länge du spelar för Brynäs.
Kommentera

bradberry:

Har inte Soling testats i landslaget även när han spelade i BIF?

Skitsamma, jag har alltid sett klubblaget som no1 och enbart oroat mig för skador de gånger Brynäsare figurerat i 3-kronor.
Kommentera

Flynt: Så man tror det skämtas..... Vad har han bevisat egentligen som gör att han helt plötsligt förtjänar en tröja i Tre Kronor? PATETISKT Bengt-Åke! Där skönk ditt anseende, åtminstone hos mig.
Kommentera

Laget som presenteras imorgon blir nog det här:

Målvakter
#1 Johan Holmqvist
#25 Markus Korhonen

Backar
#2 Niklas Andersson
#3 Daniel Johansson
#5 Mikko Kuparinen
#7 Tommy Sjödin
#8 Martin Öhrstedt
#18 Sebastian Sulku (Skadad)
#22 Jörgen Sundqvist
#28 Daniel Casselståhl

Forwards
#9 Henrik Malmström
#10 Antti Aarnio
#11 Jonas Almtorp
#12 Andreas Dackell
#14 Mathias Månsson
#19 Niklas Bäckström
#21 Ove Molin
#23 Björn Danielsson (Skadad)
#24 Tommi Miettinen
#27 Lars-Erik Spets
#36 Mikael Lind
#39 Vesa Viitakoski
#62 Mikael Wahlberg

Eventuellt att Linus Morin också kanske tar en plats (?).

Det innebär att vi har sju backar om vi tar och värvar Öhrstedt, åtta med Sulku som dock är skadad. Vi har tolv hela forwards och så Danielsson som kanske åkt på en riktig skada och blir borta länge. Det behövs som vi redan tidigare konstaterat en back av hög klass och så nu även en forward, om nu inte Danielsson kommer tillbaka på en längre tid.
Kommentera

JanT: Det är inte bara Brynäs det gäller. Även Malmö har haft samma fenomen, Kommer de till Malmö förlorar de landslagsplatsen.Lämnar de Malmö så får då de landslagsplats. Jag tänker på Petrasek.
Kommentera

Flynt: Det hela är faktiskt skrattretande. Så fort en spelare lämnar BIF så är det dags för provspel i 3 kronor! Tror inte att Soling kommer att göra någon större succé.
Kommentera

Flynt: Är nog ingen risk.
Kommentera

Soling i Tre Kronor
Är det så dags för Soling att äntligen "blomma ut", självklart precis efter att han lämnat Brynäs.
Kommentera

« · 566847