Brynäs IF

727635 inlägg · 7961 ämnen

Soling i Tre Kronor

« · 571928 · » Till forumet

Sv: Soling i Tre Kronor
JanT: fattar itne vad soling gör i trekronor för han e inte bra
Kommentera

claesw: Efter 2 matcher i Ceska-cup står det ganska klart att Soling/Mårtensson/Eriksson inte hänger med i svängarna. Soling ser i vanlig ordning "loj" ut. Han måste kunna spela mer fysiskt! Förutsättningarna finns ju utan tvivel. Tror inte att den här trojkan får några fler chanser i 3 kronor denna säsongen.
Kommentera

Pontiac: Vi har faktiskt haft en liten diskussion om Ros på svenskafans. Visst är det otroligt hur mycket hans brynäshat skiner igenom i hans blogg?"

Jag är inte den som brukar skräda orden när det gäller s.k hockeyexperter, men jag har svårt att se att Ros skulle vara ngn brynäshatare.
Vad är det i hans tankegångar som får dig att se rött?
Att han spekulerar angående Frölundas intresse för Honken?
Kommentera

GävleLasse:
Soling "dog" iom fyllekörningen-punkt slut.
Jag såg han mot Colorado, han var outstanding på plan!
Kommentera

Pontiac: Hehe... där tar du fel, Objektivitet och blogg har inget gemensamt. Meningen med en Blogg är att innehavaren fritt kan skriva vad vederbörande känner och tycker.

Om stackarn är Leksing så behöver inte vi göra nåt... Han har ju redan sitt helvete ;)
Kommentera

JanT: Vi har faktiskt haft en liten diskussion om Ros på svenskafans. Visst är det otroligt hur mycket hans brynäshat skiner igenom i hans blogg? Jag menar, bara för att man är leksing så betyder det inte att man måste hata Brynäs.
hursomhelst, poängen med att vara journalist är väl att man ska göra objektiva bedömningar? Det är åtminstone någonting som Ros inte klarar av.
Kommentera

JanT: Han kan väl låta oss spela klart den här säsongen innan han börjar spekulera i eventuella förflyttningar.

Frölunda har ju Salo... Litar inte ens frölundas ledning på honom nu eller?
Kommentera

GävleLasse: Apropå 3 kronor så håller Ros på och fabulerar att Honken skall till Frölunda nästa säsong... Det var väl klappat och klart att han skulle dit redan i våras, 180000 kr/mån vill jag minnas? ;-)

Vi får väl se hur det blir med det. Gör han en kanonsäsong så finns chansen att det blir en ny utflykt över pölen.

Tack för idag och klart slut från stenrike.
Kommentera

JanT: Det kan inte vara annat än ett slag i ansiktet på alla duktiga forwards runt om i landet. Ok han är stor och stark, som han tyvärr inte använder.
Sen är han högerskytt...Det måste vara en rejäl torka på högerskyttar om HAN är enda alternativet. Det skulle vara intressant att få reda på vad som gjorde just Soling till ett alternativ.

Men jag sticker inte under stolen med att jag hade blivit glad om han hade gjort succé ikväll. Han har ändå varit en av mina favoriter i Brynäs trots att han har gjort mig mer besviken än imponerad de senaste åren.
Kommentera

GävleLasse: Instämmer.. Uttagningen av Soling kändes faktisk lite surrealistisk. Direkt från Brynäs 4:e line till 3 kronor! Inte illa pinkat! Karln har ju redan testats i landslaget och inte visat någonting av värde efter det!!!
Kommentera

JanT: Jag tror inte att Soling kommer få så många fler chanser i Landslaget, så det är upp till bevis för honom i de kommande matcherna.

Det känns ändå lustigt att Soling helt plötsligt skall testas i tre kronor, det räcker tydligen med att byta klubbadress för att bli landslagsmässig.

B-Å samt de flesta tidigare coacher i tre kronor verkar ha ett ont öga till Brynäs.

It's us against the world!
Kommentera

RavenLord: Angående Soling så är det väl så att han helt enkelt är Rodrigues favoritspelare vilket DJ definitivt inte är.

Själv tycker jag att ingen av de båda har tillhört BIF´s toppar de senaste säsongerna, snarare har väl det ovända varit fallet. Soling fick ganska mycket kritik av experterna idag och såg väl så där ut på isen. Honken mkt. stabil mellan stolparna!

Lars Jonsson; Nej tack!
Josef B.; Ja tack!
Kommentera

Anneli: Om de är så att han inte gett allt i vårat kära BIF så önskar jag verkligen inte att det går bra för honom :) ...

Han gjorde en riktigt bra match mot ett blekt Colorado som tydligen sitter kvar i skallen på många även efter de oändligt många dåliga matcher han gjort efter det i BIF "och efter en match hör man som vanligt folk säga typ "Snart lossnar det nog,du minns matchen mot Colorado va? vore grymt om han blev så bra igen" ---- "Han kan så mycket bättre det visade han ju mot Colorado" ----- "Nästa säsong lossnar det nog och då jäklar dominerar han som mot Colorado"

Klart han har Blixtrat till ibland som så många andra spelare gör några ggr om året men om han ej spelat den där matchen mot Colorado undrar hur synen på han varit då under tiden i BIF och tålamodet bland fansen????
Även D.J har säkerligen gjort en kanonmatch långt tebax ;) Men Soling lär va den spelare som levt längst på en enda match.
Kommentera

Anneli: Man är inte värd att spela elithockey överhuvudtaget om man inte ger allt på isen. Oavsett hur less man är på klubben.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror helt enkelt att Soling var så jä... less på att spela i Brynäs att han inte ens försökte anstränga sig det sista året. Killen kan spela hockey och har dessutom både hyfs och stil. Han meddelade Brynäs redan under säsongen att han inte ämnade spela kvar i laget. Klart att det då tappades ett visst sug både från honom och från Brynäs sida redan då. Jag hoppas i alla fall att det ska riktigt bra för honom i Linköping för det är han värd!
Kommentera

70 Rodrigues: Kan vi vara överens om att han fick sina chanser i BIF, kanon första säsongen men sedan utmärkte han sig väl mest utanför isen...
Kommentera

AD: Ja kunde Ove göra en sån säsong som 1999/2000 i år så skulle mycket vara tryggat ;)
Kommentera

AD: Skulle kunna berömma många Brynässpelare genom historien men nu pratade vi om Soling!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Du brukar inte berömma Ove så ofta nu för tiden, har du glömt att han gjorde en underbar säsong förut, till och med bättre än Solings
Kommentera

70 Rodrigues: Kan man utvärdera en spelare på EN säsong? Nej, i så fall så kan man sitta här och rosa i princip varje spelare i Brynäs.

Det är bara att gömma det som varit, på gott och ont, det är NU som gäller.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja hur du än gör så har du arslet bak :-)
Når han den förmågan igen så blir han bra igen. Men just nu är det långt dit.
Kommentera

kacken: So what om jag har försvarat honom, jag vet vad han kan, se på hans 1:a säsong i Brynäs. Han kommer att bli minst lika bra denna säsong. Kritiserar man någon spelare är d fel, försvarar man en så är d också fel???
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det verkar i alla fall vara ett väldigt känsligt ämne för dig ;)

Det är bara att inse, Soling var inte bra i Brynäs. Framtiden får visa om han blir bättre i en annan omgivning.
Kommentera

70 Rodrigues: Du har ju alltid!!! försvarat honom, kanske läge att bli smyg LHC:are???
Kommentera

Fan vad Soling verkar vara ett känsligt ämne helt plötsligt, han har gått till LHC o kritiserat Brynäs IF, so what!! Nu är han i LHC o kommer där att göra succe!!
Kommentera

rackham: Jag tror mest på det sista.
Lite brötarhockey i AHL är nog bästa medicinen...
Kommentera

Huge:
Ja, eller ett strykjärn (med omvänd psykologi)...
Eller ett miljöombyte till andra sidan pölen igen!
Kommentera

Huge: 1976!
Kommentera

Hong Kong: Å andra sidan: när hade LG en siffra rätt senast? :-)
Kommentera

rackham: Ja, han är nog ingen Håkan Wickberg direkt...
Men utnyttjas han på rätt sätt så kan nog LHC få nytta av honom.
Dom kanske skall börja med att hyra in en skrynklare...
Kommentera

Huge: Citat från LG Jansson på radiosporten. "Det såg mörkt ut för Soling idag."
Kommentera

Namtrac:
Han ser möjligen loj och ointresserad ut. Ett klart fall av väl utvecklad prestationsångest i kombination med begränsad spelförståelse.
Där har du svaret på gåtan Soling...
Kommentera

70 Rodrigues: "Trodde aldrig jag skulle skriva d här, men jag håller med dig till 100% :-)"

Nya vindar blåser i Brynäs och tydligen även här på HS.... :-)
Kommentera

Mickis: Ja, du fick mitt svar av Rodrigues.
Historiskt sett har han väl förmodligen bara kunnat göra sig själv rättvisa under 1 säsong, och det var den första hos oss.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det vore kul för honom. Men dom 2 sista säsongerna var han frisk om jag inte minns fel. Jag tror han lider av en mental block och törstig sprittarm.
Kommentera

70 Rodrigues:
så han är uttagen pga vad han kommer göra i vinter?
starkt.
Kommentera

Mickis: Kan ju bero på att han varit hämmad pga sitt dåliga knä, tro mig, han kommer att göra en kanonsäsong för LHC!!!
Kommentera

Vad sägs om Lars Jonsson då....Tre Kronors svar på D.J.
Kommentera

Huge: Möjligt, men historiskt sett så har Soling sett ut så här dom flesta säsonger.
Kommentera

Huge: Trodde aldrig jag skulle skriva d här, men jag håller med dig till 100% :-)
Kommentera

Mickis: Soling var väl inte sämre än många andra idag, så vi kan väl vänta med att döma ut honom bara på en första träningslandskamp i början av september.
I slutet av KS såg vi ju lite av det som han presterade under första säsongen i Brynäs.
Annars såg ju Honken djävligt bra ut, så där har vi en matchvinnare att se fram emot...
Kommentera

Namtrac: För honom är det bara att köra på och hoppas att det klickar till. Men det har sett ut så här några säsonger så det känns inte som en tillfällighet.
Kommentera

Mickis:
Ja, när man ser honom vara så här loj i landslaget så kan man ju verkligen fundera när han egentligen känner sig motiverad att köra på ordentligt?
Kommentera

Namtrac: Jag undrar verkligen om det kommer att lossna för Soling. Skulle vara kul att få se honom lika tuff och frän som när Brynäs möte Colorado.
Kommentera

Soling var förresten en av de sämsta spelarna på plan idag. Gjorde knappt något rätt och var sådär loj och oinspirerad som vi tyvärr fått se så många gånger i Brynäsdräkten. Synd när man vet att han kan så mycket mer.
Kommentera

...och där gjorde Sverige 2-1 med 30 sekunder kvar.
Kommentera

70 Rodrigues:
Njae, Sverige spelar ju ganska okej ändå för att vara första matchen och dessutom på bortaplan.

Honken har varit ganska bra, har tagit en hel del klara lägen.

5 mot 3 för Sverige nu.
Kommentera

Mickis: Som resten av laget då eller???
Kommentera

claesw: Soling ser lika loj ut som han gjorde i Brynäs. Halvhjärtat och håglöst.
Kommentera

Stigsson:
Instämmer helt.
Kommentera

« · 571928 · »