Brynäs IF

728230 inlägg · 7962 ämnen

Spelare vid lockout?

« · 409032 Till forumet

Sv: Spelare vid lockout?
ClaesW:

MoDo har faktiskt skeppat några gamla spelare. I år kommer man att satsa på starka nyförvärv, juniorer och (förhoppningsvis) hemvändare i stället för att betala överlöner till sådana som spelat länge men kanske egentligen inte tillför jättemycket.

Vad gäller Foppa är jag rätt övertygad att om han inte känner motivation för att spela hockey så kommer han heller inte att göra det. Annars så är det ju faktiskt så att även en halvskadad Foppa är bättre än alla ES-spelare...
Kommentera

Boström: Beror på vad du menar. Just nu är inte Modin ledig nej, han har väl fullt upp med förberedelserna inför World Cup. Om det blir lockout i NHL är han i dagsläget ledig eftersom han inte gjort upp med någon klubb ännu.
Kommentera

Boström:
Vi klarar oss garanterat bra utan NHL-spelare. Att svetsa samman ett lag här hemma är det viktigaste - och som sagt- senast gick vi ju nästan hela vägen trots att bl a Sundin lirade i DIF (och då var han ju Sundin dessutom yngre och piggare än nu).

MoDo kan få äta upp att man ställer sån tilltro till sina gamla spelare. Näslund är givetvis en grym förstärkning, men Forsberg är jag mer och mer tveksam till (skador, bristande motivation att spela hockey).
Kommentera

micke: Klok synpunkt. Det fokuseras alldeles för mycket på vilken klubb spelaren representerat före NHL-karriären. Se på LHC! Tror nog att klubbarna för tillfället får både ett & två anbud från spelaragenter. Förövrigt tror jag inte på någon lockout, hockeyn i nordamerika skulle ta allt för mycket stryk isåfall.
Kommentera

NallePhu: Dagens eko...

Personligen tycker jag inte om idén att ta in spelare som inte har en tanke på att stanna när NHL drar igång igen. Vid förra strejken tog inte BIF in en enda spelare, det gick ju rätt bra ändå.
OM man nu ska plocka in en lockoutspelare så ska det vara en rejäl förstärkning, Modin t.ex. Ska BIF plocka in en back så ska det vara en som kan spela med oss hela säsongen, det är ju där vi behöver förstärka och då faller ex Wallin bort.

Samme f.ö går med största sannolikhet till Schweiz eller ngn annan blåbärsnation enligt vad man har läst.

Man behöver ju inte fastna för spelare som representerat BIF vid ngt tillfälle, eller ens för svenska spelare för den delen. Det lär ju finnas en hel drös med arbetslösa NHL-spelare från hela världen om lockouten blir verklighet...
Kommentera

Boström: Och Modin till klubben han har tränat med i sommar!
Kommentera

Boström: Wallin kommer till LHF om det blir lockout.
Kommentera

Boström: Tja, en av de där spelarna är ju redan "hemplockad".
Kommentera

Spelare vid lockout?
Kommer Brynäs ta hem nån spelare vid lockout tro?!

På eliteprospects.com hittade jag några spelare som tros komma vid lockout:

BRYNÄS
Niclas Wallin (Carolina)
Johan Holmqvist (Minnesota)
Mikael Samuelsson (Florida)
Fredrik Modin (Tampa Bay)

Får väl bara hoppas!!!

FORZA BRYNÄS
Kommentera

« · 409032