Brynäs IF

724823 inlägg · 7958 ämnen

spelarförluster.

« · 385210 Till forumet


spelarförluster.
Tänkte skriva lite vad jag tror det blir för spelar flykter efter denna säsong. Om brynäs skulle hamna utanför slutspelet eller hamna i kvals så tror jag att Tommi Miettinen kommer att gå till en annan toppklubb i ES. Han vill inte spela ännu ett år tilli brynäs om de misslyckas i år igen. Han är alldeles för bra för att spela i botten.
Även soling kommer att gå. Tror att han vill till en annan klubb, antingen i es, finland eller någon anna toppklubb i europa.
Han vill forstätta utveckalas som spelare fast i en annan klubb där han kan blomma ut ännu mer.
Sen så kommer inte petre´ eller laitinen få något nytt kontrakt till nsäta säsong. de har gjort sitt. Henke är alldeles för skadebenägen och laitinen är för ojämn anser jag.
Tror inte heller att Danne Johansson kommer skriva på ett nytt kontrakt, han kommer nog att flytta hem till skåne/ängelholm igen, eller till en annan klubb i es eller allsvenskan.
Tror däremot att Nilkas Anger kan bli kvar minst 1 år till. Tror att både ledningen och han själv vill förnya kontraktet.
Peter Nylander så vet jag faktiskt inte om han blir kvar. jag vill gärna ha kvar honom. Han är en spelare som är jätte viktig för ett lag som brynäs. en riktig arbetsmyra.
Brynäs bör även skriva ett nytt kuntrakt med Kuparinen. Hna är en stor och lite små elak spelare som brynäs behöver.
Med Korhonen så kommer de skriva ett nytt kontrakt med honom. Antingen ett 1 eller 2 års kontrakt. Både Markus trivs i gävle och han får stå mycket mer här ä i finland och både ledning och vi supportrars vill ha kvar honom. Så han kommer stanna.

För Brynäs så gäller det att: * Värva 3 nya och stabila backar
* Värva 2 nya forwards samt en ny center (man hoppas på Micke Wahlberg) pga av ersättning om kyrös knän inte håller.
Kommentera

« · 385210