Brynäs IF

727351 inlägg · 7960 ämnen

SSK-Brynäs 14/10

« · 434007 Till forumet

SSK-Brynäs 14/10
Det går nog inte så bra på torsdag - heller. Tips: SSK-BIF 4-2...
Kommentera

Sv: SSK-Brynäs 14/10
Clarence: måste ju säga emot fast det kommer bli kämpigt 2-4 blir det sista målet gör honken i öppen bur ;)
Kommentera

Clarence: Ska vi spöa ssk den här säsongen är det imorron som gäller, alltså: 3-1 (1-0, 1-1, 1-0) till bästa mästarna.
Skott: 34-26
Publik: 3.548
Matchens lirare: 3-målsskytten Tommi Miettinen.
Hasse Tellemar och Björn Borg är på plats (nej, dom är inte ett par).

KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

Lilljanne: I morrn kanske det skulle kunna gå, ja. När kringlorna fortfarande är lite degiga efter ikväll. Men på torsdag? Naeaeae...
Kommentera

Clarence: Å vad är klockan?
Kommentera

Lilljanne: Ett berömt Grive-citat från Sverige-Västtyskland i VM, 30/6 1974! 2-4, förresten...
Kommentera

Jag citerar Lilljanne:

Clarence: Ska vi spöa ssk den här säsongen är det imorron som gäller, alltså: 3-1 (1-0, 1-1, 1-0) till bästa mästarna.
Skott: 34-26
Publik: 3.548
Matchens lirare: 3-målsskytten Tommi Miettinen.
Hasse Tellemar och Björn Borg är på plats (nej, dom är inte ett par).

Claesw kommenterar:

Härligt tips, jag tror på ett taggat Brynäs och ett lite lojare SSK faktiskt.
3-1 låter HELT ok!
Kommentera

Är det någon som har koll på om Walle är på is ännu?

Sedan så blir det vinst med 2-1 för Brynäs om inte så förlorar vi med 7-1
Kommentera

65selander:
Inte än...
Kommentera

Brynäs vinner med 2-1(1-0,1-1,1-2). Man gör de om man kämpar 100% hela tiden, spelar omkomplicerat. Är distinkta i avsluten, ser till att Power Play utnyttjas på rätt sätt inte passa runt, runt alla ska få känna på pucken. Målskyttar: Lind och Sulku.
Kommentera

Larry: Hoppas du får rätt, kompis. Har dock litet svårt att summera upp periodsiffrorna du angett i din artikel. (1-0,1-1,1-2). På mitt excelark blir det 3-3.

65 Selander: Du som kan datorer. Sla jag uppgradera mitt excelprogram?
Kommentera

74050: Det skall du göra!

Först att du har fegispatchen installerat (3-3) när alla vet att det blir 2-1 till Brynäs!
Kommentera

74050: Målutveckling inte periodsiffror. Då stämmer det bättre. :-)
Kommentera

Jag har fått tag i ett parti lyckopiller till ett bra pris, och jag tippar SSK - Brynäs 1-5.
Målskyttar blir....
Kupan,
Sulku,
Andersson,
Bom-Bom och
Cassel. :-)
Kommentera

Jag får nog byta ut Kupan som målskytt mot D.Johansson pga att Pebben fick 2 matchers avstängning, vilket väl betyder att Kupan måste ha fått det med.
Kommentera

Det här är laget som vi ska ställa upp med mot SSK. Eller är det någon som har hört något annat ? Nya skador kanske ? någon ny avstängning ? eller någon mer utlåning till Almtuna ?

MV 1 Johan Holmqvist
MV 25 Markus Korhonen

B 2 Niklas Andersson
B 3 Daniel Johansson
B 7 Tommy Sjödin
B 18 Sebastian Sulku
B 28 Daniel Casselståhl
B 33 Josef Boumedienne

C 15 Jacob Johansson
C 21 Ove Molin
C 36 Mikael Lind

F 9 Henrik Malmström
F 12 Andreas Dackell
F 22 Mikko Luovi
F 23 Björn Danielsson
F 24 Tommi Miettinen
F 39 Vesa Viitakoski
Kommentera

Så här blir det i morgon:

Laget:
Målvakter Johan Holmqvist (Markus Korhonen)

Förstafemman: Daniel Johansson, Josef Boumedienne, Andreas Dackell, Ove Molin, Björn Danielsson

Andrafemman: Tommy Sjödin, Daniel Casselståhl, Vesa Viitakoski, Tommi Miettinen, Henrik Malmström

Tredjefemman: Niklas Andersson, Sebastian Sulku, Jakob Johansson, Micke Lind, Mikko Luovi

Avbytare: Nicklas Danielsson, Niklas Bäckström
Kommentera

rackham: Krass sett så ser laget bra ut men vi har inte råd med mera skador!

Krockar J20 och ES då blir det problem för J20 som inte kommer att ha några spelare kvar.

Fast det finns ju ett gäng HS experter som kan glida in på grillorna med stödskena :-))

[bild]varberghockey.com/gfx/skridskor.jpg[/bild]
Kommentera

65selander: Jag glider in i J31-truppen lätt! :)
Kommentera

65selander:
Nja, J20 kan ju inte åka ur sin serie så det är nog inget problem, men det är ju synd om halva Almtuna skall bestå av Brynäsare som nött bänk eller säng...

Eftersom det blir en klar vinst i morgon mot SSK så är det lugnt!
Kommentera

Gusten:
Det gör väl de flesta i truppen... :-)
Kommentera

rackham: På text-tv står det att Pebben är avstängd efter bråket med Kupan, men inte ett ord om att Kupan skulle vara avstängd.

Beror det på att han slapp avstängning eller tror inte text-tv att elitseriens största supporterskara vill veta något?
Kommentera

Hong Kong: På Brynäs officiella står det att han är avstängd
Kommentera

Gusten: Tur det är ordning på dom.
Kommentera

Hong Kong: Synd att hemsidan skrev om det...annars kanske det inte hade läckt ut. ;)
Kommentera

Bif spöar SSK med 0 - 4.
"Malmen", Miettinen, Dackell och Sulku målar.
Kommentera

Hong Kong:
Inte för att jag vill häda, eller så, men Frölunda är väl lite hetare just nu och då skrivs det mer om dem.
Sedan är väl Kupan, om än inte till formatet, lite mindre känd i vida världen (utanför Götet änna)...
Kommentera

Skador och åter skador, de är bara att bryta ihop och komma igen. Nu fan ska vi slå SSK!
Kommentera

rackham: Är det inte dags att ge ND en chans att starta någon match snart (istället för Johansson tex) eller innebär det heltids bänkvärmning för att man försover sig till en träning, frågan är hur länge en sådan spelare blir kvar i klubben...
Kommentera

lindberg:
Jag tror mer på heltids bänkvärmning.
Du har en intressant avslutande frågeställning.

Jag har avskrivit hans möjligheter att bli Elitspelare i Brynäs i enlighet med det rådande Brynäs-mönstret ("från lovande till försovande").
Han får väl åka till Mora istället...
Kommentera

lindberg:
Det jag inte förstår är varför TJ inte lyfter upp två juniorer så att det blir en komplett fjärdekedja.
Danielsson-Bäckström-Ericson kan säkert avlasta övriga femmor i några byten per period.
Att ha två reserver med sig blir ju lite halvdant som jag ser det.

Eller vad säger du?
Kommentera

rackham: Kan för lite om juniorerna för att veta hur mycket de kan tillföra å andra sidan var ju snacket inför säsongen att värva rutinerade spelare för att matcha fram juniorerna.

Det jag reagerat på är att flera matcher har både Soling och ND placerats på bänken och man har inte låtit någon annan spelare dubblera med dessa två och bilda en fjärde kedja utan envist kört på tre kedjor.
Kommentera

lindberg:
Juniorer göre sig icke i besvär i Brynäs!
Det är signalen föreningen ger till omvärlden.
Dessvärre betyder också spel på kort manskap att det blir förluster i matcherna...
Som utvecklingsansvarig i Brynäs skulle man inte sova bra.
Kommentera

Hett tips från Vemdalen!! Det blir 6-2 till Brynäs ikväll,nu djävlar lossnar det!! Eller hur Rodruiges?
Kommentera

66Berglund: riktigt så stor målskillnad blir det nog inte men varför inte heja bif ;)
Kommentera

Ahlbom: Jag brukar ha rätt när Brynäs vinner,men dom har inte vunnit så mycket sen i november ifjol!!
Kommentera

66Berglund: men om du brukar ha rätt och det håller i sig varför inte tippa 6-0 till brynäs varje gång? ;)
Kommentera

Ahlbom: Vi vinner ju så sällan!!
Kommentera

66Berglund: men när vi väl gör det så då jävlar :)
Kommentera

Ahlbom: Jag trodde att Whalberg va tebaks idag därför detta tips,jag har varit ute i skogen hela veckan o trodde han va tebaks"!
Kommentera

66Berglund: kupan är ju avstängd han med
Kommentera

Ahlbom: Ikväll igen?Blev det flera Matcher?enligt Roger blev inte P-J Axel avstängd.
Kommentera

66Berglund: står på aftonbladet att han fick 2 matcher för fajten med pebben och inte spelar idag
Kommentera

Ahlbom:

Pebben är dessutom också avstängd. Båda fick två matcher men inget bötesbelopp.
Kommentera

Poffa: jo det förstod jag med dom var juh lika heta på gröten och får skylla sig själva men hade behövt han på plan :(
Kommentera

Ahlbom: Fick "pebben"ingen? Modo-Brynäs 9/10-04 1-1,sen gjorde domarn2-1,Solklar tripping före 2-1 målet!!!!
Kommentera

Ahlbom:

Var inte meningen att ställa det meddelandet till dig. Det skulle till 66Berglund...:-)
Kommentera

66Berglund: pebben blev avstängd 2 matcher han med kupan får vara med på lördag eftersom han var avstängd mot modo och nu mot tälje
Kommentera

Poffa: Tjenna tror jag såg dej tillsammans med Westerlind uppe i Ö-vik?
En liten kommentar.Jag tror att Brynäs bara har tänt stubinen o den har snart brunnit ut så ikväll smäller det!!Modo Hade trotyl redan från början sa alla men den som lever får se!!
Kommentera

66Berglund:

Att jag stod med Westerlind under periodpauserna kan jag väl inte förneka. Så det var nog mig och ett antal andra HS:are som du såg.
Kommentera

så kämpar grabbarna hem tre poäng ikväll så ordnar sig nog allt sen :)
Kommentera

« · 434007