Brynäs IF

730978 inlägg · 7961 ämnen

STANNA BOORK!

« · 622322 Till forumet

Sv: STANNA BOORK!
70 Rodrigues: Spela Kavalserien - Ja och det lär vi fortsätta med så länge vi har spelare som vill sätta sig över tränaren och laget.
Den dagen det rensats ut i "spelarmaffian" och man slutat anställa avdankade spelare som ska sköta föreningen då blir det nya slutspel och Guld ;)
Så låt Boorken rensa upp i den här inavlade klubben där man håller varandra om ryggen och har en attityd som är bedrövlig

Har vi tur kanske han städat upp om 2-3år men med all skit som finns att ta reda på lär det dröja längre
Kommentera

WarhawK: Måste få återkomma till det Boork poängterade innan säsongen, att det fortsatt skulle bli tufft, att målsättningen för säsongen är bättre än ifjol, dvs elva. Hitills stämmer kalkylen, det är jävligt tufft, och tabellplaceringen är bättre. Boork är rätt man för Brynäs just nu, och då menar jag i första hand hans ledaregenskaper och de principer han står för, dvs ingen i laget är mer värd än någon annan.
Kommentera

70 Rodrigues: Till vilken spelfilosofi har Brynäs egentligen rätt spelartyper? Inte till någon som de senaste tränarna har propagerat för i alla fall.

Det kanske är dags att inse fakta att knappt någon spelare i Brynäs för tillfället är i sina bästa år som hockeyspelare. De allra flesta har sina bästa år framför eller bakom sig.

Spelarmaterialet är det vill säga inte så bra som vi fans tror att det är.
Kommentera

Det som Boork gör nu är något som tidigare tränare borde ha gjort men inte hade stake och mod att genomföra. Det finns alldeles för många glidare som inte har gett järnet och av dessa krävs bättring.
Många har också förbättra sig, se bara på Daniel Johansson etc, som har gjort en kanonsäsong hittills. Han har varit rena konan tidigare år men nu med Boork är han taggad!

Miettinen sprutade in poäng i SM-Liiga. Det har han inte gjort i elitserien.
I SM-Liiga var han en storstjärna. Det förtjänar han inte att kalla sig för i eliserien. Han har inte varit en extrem fiaskovärvning, men absolut inte så bra som man hade hoppats på heller. Bort med honom och köp in någon annan "dyr" spelare med meriter. Lär inte gå sämre.

Som sagt krävs det stake för att genomföra det som Boork gör just nu. Han vet att han får skit för det, men jag antar att han är uppbackad av organisationen, som hur behövligt detta är. Boork är en av få svenska tränare som skulle kunna göra detta mycket obekväma jobb, vi har sett många exempel genom åren på tränare som inte har pallat det, men nu är äntligen rätt man på plats.

BOORK SKA STANNA!
Kommentera

WarhawK: Ser det ut som om Boorken har eller håller på att fixa problemet, vi är stadigt på väg neråt, det betyder att det är något som inte stämmer. Vi har inte spelartyperna till Boorks spelfilosofi!!
Kommentera

westerlind: Amen, brother.
Kommentera

70 Rodrigues:
Men du tror att det går från att bli ett lag från varit i KS senaste säsongerna till toplag med att knäppa med fingrana alltså .. man lär för för fan fixa det som problemet innan det kan börja gå frammåt men det kanske inte funkar så utan Boorken kan svinga med sitt magiska trollspö sen är vi lika bra som topplagen
Kommentera

westerlind:
Håller med jag oxå , klockrent
Kommentera

WarhawK: Vi är ju för fan i samma jävla sits som dom senaste 4 säsongerna, vad är bättre denna säsong, vi är med full fart på väg ner i KS även denna säsong!!
Kommentera

70 Rodrigues:
Ingen har sagt det rakt ut men det lär ju vara orsaken iaf , varför håller alla annars på tjafsar så jävla mycket om kicka Boorken då ?

Ska vi få ordning på klubben eller ska harva i träsket för alltid , jag röstar för få ordning på klubben och bli av med spelarmaffian som försöker styra klubben
Kommentera

westerlind: Klockrent !!
Kommentera

WarhawK: Är det verkligen någon som har uttryckt det här på Gb:n, tror inte att det är någon som vill att "spelarmaffian" ska få härja fritt, men man kan vara en stark, tuff ledare utan att köra över folk. Boorken har ju varit känd för att dra medias fokus till sig själv istället för laget, tyvärr så har jag inte sett mycket av den biten.
Kommentera

Här är det ett j-la dribblande med statistik, pläderingar för att Miettinen är minsann inte sämre än någon annan och att det bästa laget ska f-n i mig spela. Har vissa här inte sett på tv, hört på radio eller läst en tidning de senaste dagarna? Det har redan sagts men jag säger det igen: Det här handlar INTE om att Tommi och Micke skulle vara sämst och därför bänkas - det handlar om att vissa genom sin attityd och uppförande skapar en dålig stämning som är förödande för lagmoralen.

Skulle vi göra som GävleLasse, Rodrigues, micke m fl tycker så skulle Boork bänka någon annan, fråga mig inte vem. Om det skulle lösa problemet eller sopa det under mattan har jag inte riktigt klart för mig.

Som Joto och flera andra påpekat är det här ett klassiskt ledarskapsproblem, som måste lösas snarast - det man vet redan efter en weekend-kurs i psykologi. En liten parallell: I en skolklass har Magister Boork problem med några duktiga elever som medvetet maskar, ser sig som lite speciella och allmänt förpestar stämningen. Vad tror ni han gör åt det? Naturligtvis gör han som GävleLasse m fl förespråkar: Han ger genast kvarsittning till två andra i klassen - de som hade sämst resultat på det senaste skolprovet.
Kommentera

74050: Uppryckning?Bakom vilken sten har du legat??
Vi kanske är lite tätare bakåt i år,men det börjar ju återställas det oxå,igår såg allt som vanligt ut igen,Brynäsare utspridda över hela banan.

Anfallsspelet?Finns inte!!
Kommentera

74050: Då ffågar jag samma fråga en gång till idag. Hur tror du att vi fått in dessa spelare i laget som du är missnöjd med? Ploppar dom upp bara eller. Och dom tränare som du är missnöjd med. Är det likadant med dom. Är inte detta lite grand som att skjuta budbäraren?
Kommentera

70 Rodrigues: WarsawK 20:07
Kommentera

WarhawK: Vilka har skrivit det??
Kommentera

Busen: Vilken typ av ishockey förordar du med detta gäng av medelmåttor? Tycker att det är en rejäl uppryckning mor förra säsongen!

Då var det virrigt!
Kommentera

RavenLord:
¨Dysterkvistarna här vill ju vi ska kicka Boorken för att spelarmaffian ska få härja fritt så att vi aldrig lämnar KS träsket för annars har dom ju inget gnälla över ju
Kommentera

RavenLord: Det är väl hög tid att någon reagerar på spelarna i brynäs. Det finns inga stjärnor i brynäs. därför skall inga spelare bete sig som det heller.
Kommentera

RavenLord: Jag tycker att det är två helt skilda frågor som diskuteras. Tycker du att boorkens taktik gått hem. Är det inte 80 tals hockey vi försöker spela?
Kommentera

Självklart ska Boorken vara kvar !
Äntligen en tränare som tar tag i problemen och rensar ut slöddret som inte vill spela för laget och vill ha särbehandling och ett jäkla daltande.

Tidigare har man svurit över hur jäkla tamt det varit från tränarens håll och nu klagar man då vi har en tränare som inte viker ner sig för spelare som tror dom vet bättre och säkerligen styrt och ställt i laget tidigare år då kompistränare och andra ryggradslösa tränare stått i båset.
Kommentera

prosten: ja, jag tror knappast att det hjälper att byta tränare och i såna fall till vem?
Näe, nu får dom ta tag i detta tillsammans.

Spelarna har ju ett väldigt stort ansvar också.
Kommentera

prosten: Jag är med!!!
Kommentera

prosten: Härligt
Kommentera

STANNA BOORK!
Jag byter ut den tråkiga tråden.
Kommentera

« · 622322