Brynäs IF

730576 inlägg · 7961 ämnen

STANNA BOORK!

« · 623090 · » Till forumet

Sv: STANNA BOORK!
GävleLasse: Måste skaffa mig en bättre screen saver. Ser att textraden

GävleLasse Skriver ett inlägg hos Brynäs IF bränt fast

Abbans också ;-)
Kommentera

Jompe: Jag har aldrig påstått att vi skall sparka Boork.. Jag undrar bara varför Boork lägger ner mer energi på att jaga runt på AS matcher istället för att ägna sig åt att komma på en lösning på HUR vi skall få igång de etablerade spelarna i laget...

Det är för mycket fokus på de unga tycker jag. För mycket fokus på spelsystemet, för mycket fokus på att bänka vissa spelare och ge andra som producerat lika dåligt fler chanser... Lind för att nämna en...
Kommentera

GävleLasse: Men det är väl precis det handlar om. Något måste göras. Man kan diskutera tajmingen, men när är egentligen en bra tidpunkt för att göra det som måste göras? Problemen måste lösas nu för att laget ska fungera under andra halvan av säsongen. Om vi sparkar Boork, vad händer då? Vem ska då leda laget, och hur ska det ledas? Vem ska bestämma i Brynäs IF:s A-trupp?
Kommentera

Ove Myling: Allt hänger på OM Boork får med sig spelare i sina tankegångar. Jag tror att det finns en risk att "spelarmaffian" återigen kommer att gnälla och klaga och det är allvarligt. Jag vet inte men nåt säger mig att de annonyma spelare som pratat till pressen just består av den gamla "maffian.

OM det nu är så och Sjödda är direkt negativ till Boork.. kommer han att ge Boork fortsatt förtroende när Sjödda blir Sportchef?

Jag väntar fortfarande på åtgärder ifrån Boork som skall få igång resten av de som "underpresterat" i flera år nu.

Jag håller med dig att nåt måste göras men jag vet inte om tajmingen är vidare bra...
Kommentera

70 Rodrigues: LÄser på Afonbladets blogg om Rosens lilla scoop att Miettinen inte spelar imorrn,nähä Tomas!!

Vilken skräll!!!
Kommentera

GävleLasse: Jag blir riktigt nöjd med mitt inlägg. Och det som inte har besannats än håller Boork på att styra upp :) Sen är det sportchefs-frågan kvar. är ju ingen fan till sundlöf, vi får se om sjödin gör ett bättre jobb när han tar över.

vi kan ju glömma den första delen av gamla inlägget. lite väl mycket spekuleringar från min sida.

Vad tycker du själv? Vart är vi på väg?
Kommentera

Ove Myling: Men tanke på vad du skrev till mig i slutet på förra säsongen om vad du ville se så har jag full förståelse för att du tycker att läget är "bra" i Brynäs, eller att Brynäs agerar rätt.
Kommentera

70 Rodrigues: det enda jag vet är att just nu ligger vi högre upp i tabellen än vi gjorde i slutet av förra. vi har legat på slutspelsplts i typ tjugo omgångar. hur serien kommer att sluta iår får vi se 2006.
Kommentera

Ove Myling: Ser det ut som om vi åker upp eller ner i tabellen just nu? Jag säger som Napoleon " Vi kan stanna när vi är på väg uppför men aldrig när vi är på väg nerför"
Kommentera

Busen:

Då är det bäst att du kollar på dom andra lirarna i brynäs och deras poängskörd så ser du nog att Tommi ligger rätt bra till där ..
Kommentera

okänd: Jag tycker han skall hålla käften tills allt är klart!!

Nä nu är jag trött på finnens gnäll!!

Kommentera

Busen: Ha ha ha. för en inte allt för avlägsen tid sedan fanns det ett lag som hette Brynäs som vann sm-guld.
Visst är hans stats helt ok...i brynäs som de säsongerna kom elva, tia och elva. få se en jämförelse med övriga spelare i elitserien.

men det är klart är man nöjd med att laget missar slutspel/hamnar i kvalserien då tycker jag att vi ger honom livstidskontrakt. Han kommer att leda oss dit varje år.
Kommentera

Busen: Ungefär som Micke Lind som också brukar ligga i botten ;-)
Kommentera

Bissett19: tycker det ser ut på samma sätt när vi släpper in mål. ingen blir förbannad. bara helt apatisk. Tycker brynäsarna skall visa lite känslor ute på isen. vägra att någon spelar fult mot dem och bli förbannade när motståndarna gör mål. Incidenten när Månsson blev förbannad på Malmström vid ett byte, är enda gången i år som jag sett någon bli förbannad i brynäs. skönt å se att det händer någonting iaf.

Kupparinen har ju blivit värsta mesproppen. Han behöver var arg och redo att kasta handskarna för att vara bra.
Kommentera

Ove Myling: Jag håller med dig fullständigt angående Miettinen. Tittar man på hans poängskörd så ser man ju direkt att han inte är nått att ha.

2002-2003 Brynäs IF 50 9 17 26 Tvåa i poängligan
2003-2004 Brynäs IF 50 13 21 34 Tvåa i poängligan
2004-2005 Brynäs IF 48 7 17 24 Tvåa i poängligan
Kommentera

Ove Myling: Ja det är ju inte bra,när inte ens Kupan blir förbannad!!!
Kommentera

Bissett19: Det är ju ingen i brynäs som visar lite stake ute på isen. Motståndarna kan köra över målvakterna och brynäsarna står bara och tittar. Aldrig att någon brynäsare tar en fight om någon motståndare gör något fult. Detta sänder ut dåliga signaler tycker jag. bortalagen kan komma till gavlerinken och göra lite som de vill och brynäsarna bara tittar på.
Kommentera

GävleLasse: Personligen har jag aldrig varit ett stort Miettinen-fan. har aldrig tyckt att det varit värt att skriva längre kontrakt med honom.

Samma sak tycker jag om en hel rad s.k. "stjärnor" Casselståhl, Dackell, Molin och Viitakoski. De är på sin höjd medelmåttor i elitserien. Tidigare tränare har varit så in i h-vete fega när de har behandlat dessa spelare. Det Boork gör är helt rätt. När sedan Miettinen snyftar ut i media om att han aldrig blivit bänkad så mår man ju illa. Han har hög lön och presterar inte, helt rätt att göra sig av med karln. Man ser aldrig att dessa petade spelare erkänna att de underpresterat eller ens att det gått tungt. Istället funderar de över varför de blivit petad. De har helt enkelt inte hållit måttet.

Tycker det också är bedrövligt att spelare som spelat i elitserien i flera år inte kan prestera bättre än nykomlingar. Det visar bara att gamlingarnas tid är förbi.
Kommentera

Hehe nä det borde vara nån av Ferdinand Blomqvist, Ture Ternström, Efraim Sundin, Erik Sundin och Nils Norin som bildade Brynäs IF.

Huge = General Svammelman? ;)
Kommentera

Gusten: O du går under benämningen Mort Walker eller?.........:-)
Kommentera

Verkar som om Boorken är Schassen och Månsson är Otto, Schassens lilla ettriga hund.
Knasen & Nollan = Walle & Miettinen?
Kommentera

Clubsport: Tyder på rätt inställning,men håller med kanske att han skulle visa lite mer sånt på isen!!!
Kommentera

Bissett19:
Det är ett jäkla spottande och fräsande när han kommer till båset efter ett visst byte. Gagnar ingen bortsett fran han själv får man hoppas.
Han kunde gott bli lite kaxigare på isen igen..
Kommentera

Clubsport: typ?
Kommentera

Bissett19:
Jo jag vet men det finns flera exempel.
Kommentera

Clubsport: Jomen det var ju Malmens fel,men om du har spelat själv i ett lag så vet du att i stridens hetta kan man ryka ihop,men det rinner av en ganksa fort!!
Kommentera

Pelle Borås:
Exakt, ge han ett par år så är vi med däruppe igen.
Vi spelade över vår förmåga i början, vi har inte bättre spelarmaterial än att vi får kämpa om plats 7-10.
Kommentera

Pelle Borås: Om vi nu skulle hamna i allsvenskan (vilket gud förbjude) skulle du tycka likadant?
Kommentera

Bissett19:
Mer än gester var det allt...
Nog tyckte jag att det lät som att han idiotförklarade Malmen...
Kommentera

Vissa här vill sparka Boorken.
Jag tror det är samma folk som ville sparka Nokkelainen (eller vad han nu hette), Tomas Jonsson och Kyrö också.

Jag tror fortfarande på sikt att han är det bästa som hänt klubben på många år. Hav tålamod och se det hela i ett längre perspektiv. Med någon annan tränare hade det gått ännu sämre.
Nu har vi tappat det vi vann i inledningen av säsongen. Nu kan det bara bli bättre igen.
Kommentera

Clubsport: Jo det såg jag oxå mot Djurgårn,satt oxå precis bakom,men det var inte så hårda ord va??

Det var lite gester sen var det över!!!
Kommentera

Bissett19:
Han peppade då rakt inte då Malmen hade missat ett byte med sex man på plan som följd...

Viss skillnad på peppning och gnäll! ;o)
Kommentera

Bissett19: Ja Månson har stake nog att ställa krav på sida medspelare. Det skulle behövas flera som honom i laget.
Kommentera

Clubsport: Skälla?kanske peppar han!!!
Kommentera

GävleLasse:
Ja, verkligen!
Jag brukar alltid sitta på sekt. H på rad 3-5 bakom spelarbåset och det är en jäkel att klaga och skälla på medspelare.
Kommentera

Clubsport: Ja Månsson skall visst vara en hejare på att gnälla å skälla på sina lagkamrater.
Kommentera

Ove Myling:
Det verkar som Månsson har ett imponerande ego han med av vad jag sett från båset under matcherna...
Kommentera

GävleLasse:
Och Cassel sägs ju också vara en trevlig kille och en humörhöjare, så det lär vara en härlig stämning på avbytarbänken just nu...
Kommentera

JanT: Visst anfaller vi mer.. fast problemet med att vi hamnar ute i hörnen med tre forwards gör att vi blottar oss mot kontringar. Att sedan våra backar inte fixar att vända spelet/bygga upp ett anfall om de känner minsta press gör att vi får ett för långt lag. Forwards vill anfalla men backarna fixar inte att leverera ett bra förstapass. Om du tittar på luleås mål så ser du att det inte beror på bländande anfallsspel från luleå utan det är mer på grund av att de utnyttjar våra misstag.
Kommentera

70 Rodrigues: Apropå eunucker, läktarcoacher och skrivbordsprodukter;

Innan man är riktigt säker på en sak, är man gärna tvärsäker.

Apropå anfallspel; Det verkar som om vi i överdriven offensivlusta gick bort oss i anfallszon i senaste matchen. Det var vad jag kunde tyda ut från TV-bilderna.
Kommentera

70 Rodrigues: Boorks berömda filt har glidit av...
Kommentera

Ove Myling: Ändå är det konstigt att Månsson som nu skulle vara så jäkla bra blir bänkad ofta när laget toppas. I Poängjakten så har Miettinen 58 poäng på 19 matcher och Månsson 60 på 22 matcher. Det hade alttså räckt med att Miettinen fått "dålig" (1) i betyg så hade han legat på samma plats.

Kanske skulle Boork ha lagt ner lite mer energi på att få igång Miettinen, ta reda på VAD det är som har gjort denne ödmjuke kille så "divig".

Sundlöv förnyade kontraktet med Miettinen 2004-02-16 och då beskrevs Miettinen som nåt helt annat och jag kan inte minnas att man hörde en massa klagosång då. Förra säsongen presterade han inte vidare mycket heller 7 mål tror jag det var. Säsongen innan gjorde han 13 mål om jag inte missminner mig. Någon poängmaskin är han alltså inte. Men jag tror nog att Sundlöv rankar honom högre än en ytterforward i 4:e femman. Jag hoppas det i alla fall med tanke på hans lön. Men spelare som Lind, Dackell, Sjödin, Casselsthål, Molin är inte gratis de heller.

Och man kan ju inte beskylla några av dessa "stjärnor" för att slita så svetten lackar i 60 minuter match efter match. Det som görs på träningar skall vi nog prata tyst om då dessa gubbar allt som oftast är först av isen på princip varje varje träning.

Ditt påstående om att det skulle finnas en uppsjö av Miettinens kaliber i AS förklarar en hel del...
Kommentera

Visserligen så har Brynäs börjat anfalla lite mer nu, efter petningarna av Viitakoski, Miettinen och Wahlberg och då har försvarspelet fallerat istället, ska det vara så jävla svårt att kombinera anfall o försvar??
Kommentera

Ove Myling: Har Månsson verkligen producerat "betydligt" mer än Miettinen. 9 p. på 22 matcher (0,40 p/match) där mer än hälften av poängen är gjorda i powerplay mot 7 p. på 19 matcher (0,37 p./match) i en allt mer undanskymd roll. Det skulle inte jag kalla "betydligt" mer.

Stämmer förresten verkligen Swehockeys statistik? Har Miettinenen verkligen spelat 19 matcher, han har ju varit bänkad de tre senaste. Det måste innebära att han spelat varje match innan det, jag som trodde han hade missat ngn pga sjukdom.
Kommentera

Ove Myling: Tycker du att det bara är Miettinen och Wahlberg som har maskat, finns ett gäng till som skulle kunna producera och jobba fan så mycket mer. Viitakoski, Miettinen och Wahlberg togs hit för att göra poäng, och det är jävligt svårt när det hela tiden ska fokuseras på försvarsspelet, tror inte att Sundlövs tanke var att Brynäs skulle spela på det sättet när han värvade dom, det borde han ha tänkt på när han plockade hit Boork, nu får vi se frukten av d sådda, tyvärr!!
Kommentera

Ove Myling: Vi behöver nån som producerar,thats it!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Kanske inte finns så många av Månssons kaliber. Däremot en uppsjö av spelare av Miettinens kaliber. Divor som inte jobbar för laget. Hoppas dock att vi slipper såna. Ser hellre en svensk spelare som gör ett helhjärtat jobb varje kväll.
Kommentera

Ove Myling: Och hur många spelare av Månssons kaliber tror du att det finns i AS? Vi får nog nöja oss med svenska spelare framöver, Boorken har ju tydligen problem med utlänningar och deras sätt att acklimatisera sig när det gäller svensk hockey o även socialt.
Kommentera

Peja: Det här är den info jag har ang spelarna du frågade efter:

Jeff Hamilton finns i AK bars Kazan i ryska ligan

Richard Lintner i HC Fribourg-Gotteron!
Kommentera

« · 623090 · »