1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 735202 inlägg · 7963 ämnen

Stefan Bengtzén - The next episode...

Sv: Stefan Bengtzén - The next episode...
MR Bif: Hoppa upp ur solstolen, här händer det grejer..Gavlerinken jo jag tackar..

TobiasR:

"Men även om truppen är komplett finns ekonomiskt utrymme för förändringar, om något skulle hända, säger Brynäs klubbdirektör Hans-Göran Karlsson.

– Vi hade den situationen i fjol när vi plockade in Bernhard Starkbaum, så lite muskler måste man spara till säsongen startar. Vi kan inte bränna allt på en gång, men för tillfället är det stängt, säger Karlsson."

Någon som vet om Bengtzen kommer plocka in någon spelare eller är truppen helt spikad?

Zzz:

Tror både Evertsson o J.Karlsson uttrykte att de höll ihop för länge...Växjö kanske inte vill göra om samma misstag m Hallam efter 3 år...

Tränarrektryteringen bli ju lite Bz elddop...

Jannark klar för - just det - Frölunda...

tjugo8: Det låter inte helt fel, frågan är om Växjö låter det ske =).

Någon spelare från Bofors/Karlskrona som man kan tänka sig att Bengtzén vill ha med sig?

Johan Norrström: Jaha, ibland är det väl bäst o göra som högsta chefen säger

bifhjärta:

Frun som kanske sa ifrån igen. Sportchefsjobbet i AIK höll visst på att kosta honom äktenskapet

Redigerad kommentar

Zzz:

Sam Hallams kontrakt m Växjö går ut e denna sässe...

Bengtzen: "Brynäs IF är kanske inte den mest flashiga föreningen.."

Kanske inte om man gillar neonljus, CHL och snaskiga värvningar. Men gillar man hockeykultur, historia och engagemang så är Brynäs den mest flashiga föreningen i Sverige.

Känns bra det här, hoppas han fortsätter att bygga långsamt och med kontinuitet. Hittar ingenstanns att han säger något om ungdomsverksamheten. Det brukar vara något som nämns. Hoppas han bygger vidare på det upplägg Sundlöv kört.

Carl Lejonkräk: Jo men inte innan säsongen va för då ligger jag fan inte tillbakalutad!

EskilstunaLasse: Det är jag fullt medveten om..men fråga vilken smålänning som helst vad dom tycker om KHK så får du se;-)

bifhjärta: ligger inte Karlskrona i Blekinge? ;)

MR Bif: Bengtzon kanske får göra en värvning, har du inte tänkt på det?

tjugo8: Jag är jävligt nöjd iaf så NU lutar jag mig tillbaka igen och vill inte bli störd! :-)

tjugo8:

"Brynäs IF är kanske inte den mest flashiga föreningen, och det passar mig bra. Jag är inte sådan själv, jag är en arbetare."

"lär bli guld värd för ett Brynäs som har hittat en tämligen klockren ersättare till Michael Sundlöv. Det känns som att värmlänningen är topp tre när det handlar om sportchefer på svensk mark som läget är nu."

bifhjärta:

LHC-viruset...

Vi fick ju ett Z iaf...

Vad hände med Gozzi egentligen?

Jag sprang hem från campus för att titta på presskonferansen och så visade inte Brynäs den så lite besviken :( Inte sååå svårt att få upp en kamera och sända live....

Bengtzen låter som en riktigt bra värvning, om han passar in i organisationen är en annan femma.  Men klarar han av att begränsa sig till Brynäs strama budget tror jag somsagt detta blir riktigt bra :)

Samarbetet bygger nog främst på organisationen och juniorsatsningen, men utlåning av nån spelare är inte omöjligt.

Vi har ju redan att samarbete med Almtuna i AS och goda kontakter i Rögle.
En till AS klubb kan aldrig skada ;)

Hur gick det förresten med samarbetet Finland med Vasa Sport eller vad dom hette?

Synd att Angell hann bli klar för Vik innan detta blev klart..hade varit skoj om Bengtzėn tog med sig honom till Gävle

Lunkan:

4 min

Tror Stefan Bengtzén har stora möjligheter att lyckas i Brynäs. En ytterst kompetent sportchef.

Carl Lejonkräk: Blir det vårt lilla farmarlag? :p

"SB avslöjar nu att Brynäs och Karlskrona kommer att samarbeta, ev med spelare."

Redigerad kommentar

tjugo8: Usch..samarbete med KHK..är smålänning och för mig är KHK pesten ;)

Brynäsgubbe:

"Han har kallats för hockeyklubbens "bästa värvning någonsin". Nu lämnar sportchef Stefan Bengtzén Karlskrona - för ett nytt toppjobb i Brynäs. "

Fr KHK:s hemsida;

"Samtidigt får vi en bra ingång i en SHL-klubb som kan hjälpa oss att utveckla vår verksamhet vid sidan om A-laget. Ett samarbete som vi idag saknar."

Brynäsgubbe:spännande det här..

"Bengtzen har alltså köpts loss från Karlskrona av Brynäs."

Ookay... De måste verkligen tro på honom.

Lunkan: GD är ju inte brynäs....anyway så är ju en presskonferens inte direkt lysande TV-underhållning..

tjugo8:Gnäll inte man har ju lagt in coolt skrivmaskinsljud på GD, det blir inte bättre än så.

2014 hade man väl kunnat hoppats att Brynäs leder även tekniken inom svensk hockey...typ m en web-sändning...

Stefan Bengtzén - The next episode...
Är det för tidigt...?

« · 1622904