Brynäs IF

727622 inlägg · 7962 ämnen

Stephen Dixons egna tråd...

« · 1053841 · » Till forumet

Sv: Stephen Dixons egna tråd...
Hasse42G:

Custemo har ju iaf ett Sm-guld.....:))
Kommentera

Lunkan: Nog har vi väl haft sämre backar än Danne Johansson? Vad hette han från Oskarshamn?
Kommentera

70 Rodrigues: Tar hellre

Danne Johansson - Brad Berry

Branislav Janos - Janne Hauthonen - Jeff Williams
Kommentera

Vad sägs om denna 1:a formation?

Jonsson-Andersén Vas-Dixon-Widing
Kommentera

Peja: Kanske lite ojämn poängmässigt.. Men en fullgod spelare för Brynäs som skulle göra mycket nytta.. Jobbig att möta, en gnuggare med bra fysik.
Kommentera

MarcusElving: Alldeles för ojämn.
Kommentera

Mora verkar släppa Toni Dahlman, skulle vara något för Sundlöv som siste forward.. Gillar honom skarpt.. Men som alla vet så verkar det ju vara färdigvärvat. :(
Kommentera

65selander: Beröringspunkter mellan Svinen och Brynäs är framförallt Selander på topp, och målvaktsproblem. Hallgrens okonventionella spelstil var något före sin tid. Att välja att bli hissad av fansen samtidigt som motståndarna går till anfall tyder också på dåligt omdöme, och bestraffades naturligvis omgående med mål i arslet.
Kommentera

Hasse42G: Brendl har inte trivts i många klubbar under sin karriär. Och det sociala lär vara betydligt värre i Ryssland än någonannanstans. Något nattliv kan han knappast räkna med där.
Kommentera

Peja: Pengarna, bättre liga, nattlivet :-) Vet inte, en magkänsla bara.
Kommentera

Hasse42G: Varför skulle den chansen vara minimal?
Kommentera

Anders Berg: Vad jag förstått är det ett hyreskontrakt, inte en försäljning. Se den bifogade länken. Dessutom kan han tydligen tänka sig att komma tillbaka om han inte trivs. Citat från artikeln:

"Han säger också att Brendl sagt att om han inte trivs i Ryssland är han redo att återvända till Brynäs."

Frågan är, med tanke på Niklas uttalande, om det verkligen är så. Men chansen att Pavel inte skulle trivas i det nya NHL är väl ändå minimal.
Kommentera

Hasse42G: Fast Brynäs har väl inte hyrt ut Brendl - de sålde väl honom helt och hållet, så att säga. Inget binder väl honom till Brynäs IF längre, vad jag har hört.
Kommentera

Hasse42G: Låter inget vidare men vi får väl hoppas att Pavel lessnar på KHL och rättar in sig i ledet ;-)

En poänglirare som Pavel lär vi nog inte få se på ett tag i Brynäs.
Kommentera

Skulle vara kul om Dixon hinner anlända till på måndag då det är öppet hus i läkerol arena med träning och skills competition, intervjuer mm.

Kul arrengemang det där, det var skitbra inför förra säsongen, hoppas på ett lika bra arrangemang denna gång :D
Kommentera

Jag tror att vi idag fick den egentliga anledningen till att Brendl hyrdes ut. Brendl och Czarnecki var inkompatibla.
Kommentera

Lyck: hahaha, det gäller att ha gott minne. "Svinen" när de var som bäst ;-)
Kommentera

65selander: Hockey-Bockey Selander hade för kort klubba för att platsa. Men som sagt, skridskoåkningen OK.
Kommentera

Hence:
Vad Dixon själv säger är helt ovidkommande...
Det e endå Rodrigues som har rätt när han väl dyker upp här igen...;)
Kommentera

Hence:

Nej, precis...
Kommentera

Bissett19:
just ja, Parks...!

ok, då blir dixon 4:e forward då eller?
williams
harder
parks
dixon
Kommentera

rackham: Dixon spelade ändå både pp bp senaste säsongen. Att han skulle haft en renodlad defensiv checking-roll stämmer helt enkelt inte. Enligt Dixon själv är han också en tvåvägscenter.
Kommentera

Bissett19: Antagligen. Jag läser ju inte er gb så jättenoga :)
Kommentera

Hahl Bundy:

Du menar det karlgren länkade till 10.27?......;)
Kommentera

tjugo8: Tja, Kjell Samuelsson tycker så här om ni scrollar ner i Nyströms blogg.
Kommentera

sylf:

Berätta hur du kommer fram till den slutsatsen...

Stelhet i kroppen?
Dagdrömmer?
Wishful thinking?
Kommentera

Enaranger: "Här är en länk till en artikel från den 10 juni med vad den nye
klubbdirektören hade för tankar angående spelarbudgeten
i samband med Brendls försäljning.

Det måste betyda att de ändrat sig sedan dess."

Japp, rövknulleriet av fansen fortsätter!
Kommentera

mattiaskarlgren:

Är det inte en av anledningarna till att han väljer att byta miljö...?
Han vill lämna den defensiva rollen och spela mer offensivt...?

Att Kjelle vill ha Moran innebär inte att Moran är bäst för Brynäs...
Kommentera

Jompe:

Chris Phillips var ju även han klockus renus.
Sen har vi ju Huges favvo,Jamie Ram lite mindre klockren,för att inte tala om Brad Berry........:)
Kommentera

Bissett19: Sen hade vi ju "Frodo" Bergeron, klockren kanadick. Felsner var väl jänkare, om jag minns rätt.
Kommentera

Enaranger:

"• Ni har alltså inte beordrat Sundlöv att låna ut eller sälja Brendl för att rädda er ekonomi?

– Absolut inte. Vi har redan gått igenom hur vi ska sanera ekonomin, och i den tänkta budgeten finns lönekostnaden för Brendl med. Det här är ingen ekonomisk räddningsaktion."

"Det måste betyda att de ändrat sig sedan dess."

Vad är det som får dig att tro att det har skett en förändring sedan dess...?
Kommentera

Vet inte om detta varit uppe förut, men denna person borde väl ha koll där borta om någon.
Har även hört att Dixon är en ren checking-line center som ska lira som center i en tex tredjekedja. Känns ju mindre bra med tanke på att han ska vara förstecenter i Brynäs.
Kommentera

Bissett19: Denne Jeff Williams... Vad gäller transatlanter så minns jag fortfarande Mike Harder som jag gillade mycket. För att inte tala om en viss T. Bissett.
Kommentera

tjugo8:

Vi har ju haft Jeff Harder o Grek Parks,dessa båda var/är väl kandicker vill jag minnas
Kommentera

Bissett19: Jag tror mig komma ihåg att även Jeff Williams värvades
för att han fick goda vitsord från en spelare som spelat med honom.

Var det inte från någon som då spelade i Brynäs, om jag inte minns fel?
Kommentera

Här är en länk till en artikel från den 10 juni med vad den nye
klubbdirektören hade för tankar angående spelarbudgeten
i samband med Brendls försäljning.

Det måste betyda att de ändrat sig sedan dess.

För övrigt tror jag att vi senare idag får läsa minst en
kommentar om hur okunnig Kjell Samuelsson är, i den
här tråden.
Kommentera

Bissett19:
Är Dixon andra kanadensiska forwaden i brynäs?

Känns fräscht med lite ny Nord Am. fighting spirit...
Kommentera

Jompe:

Jo många lär lyfta sej denna säsong,det är jag rätt övertygad om.Men frågan är om det räcker för att kravla sej över alla dessa förhatliga streck därnere.

Vad gäller Dixon så är det som du säger en kille med gedigen Hockeybakgrund,så det är bara att hoppas att Mormor fyndat där,men det återstår väl att se.

Fast det sa man om denna värvning oxå.......

www.eliteprospects.com/player.php?player=62

:)
Kommentera

Lunkan: Jag tror att Dixon kan bli en bra värvning. En lina Dackell - Dixon - Widing skulle ha tyngd, teknik och målsinne i sig. Man kan alltid säga att man borde värvat någon annan istället, men Dixon har en gedigen hockeybakgrund och det raka, kanadensiska spelet mot mål som vi saknat så länge.

Annars är det väl som så många andra påpekat; för att ekvationen Brynäs 08/09 ska gå ihop krävs att många spelare lyfter sig ett snäpp.
Kommentera

tjugo8: fel tråd j-a trådjunkie
Kommentera

65selander:
du menar det-ordnar-sig-aldrig-mentalitet?
Kommentera

Jonte321: Nä vi lägger oss ner och självdör innan laget fått visa om de har något med ES att göra. ;-)
Kommentera

AVGÅ: Hallå där... vi vet ju egentligen inte hur laget står sig i Elitserien... vet ju inte hur pass mycket dem utvecklas till denna säsong. Kom du ihåg hur nertippade Frölunda var när dem satsade på dem "dåliga" juniorerna Lundqvist(Både Henrik och Joel), Tolsa och Eriksson. Nej, nu hejar vi fram dem unga killarna, dem behöver alla fans stöd. Heja Brynäs!!!
Kommentera

Davey_22: Tack tack!, fler såna baljor vill vi se i Brynäsdressen...
Kommentera

Hence: Yeah right! I och med detta är Mormors (Allsvenska!) lagbygge klart. Gudars skymning, detta går rätt ner i AS. Brendl bort och in med en snorvalp från AHL, Och vem skall göra Brendls poäng???

Tråkigt att se att många verkar ha förlikat sig med att vi har en allsvensk laguppställning.

Don Dixon - pyttsan!
Kommentera

Davey_22: Det där får han gärna göra till en vana!
Kommentera

Jonte321: Här har du ett klipp med Dixon, visserligen publikfilmat, men det är ett snyggt avslut från slottet. Distinkt.
Kommentera

Nån Som Har Hittat Filmklipp Med Stephen Dixon????? Hade Varit Kul Att Se Han I Action!!!!
Kommentera

« · 1053841 · »