Brynäs IF

723314 inlägg · 7955 ämnen

Summering

« · 470657 Till forumet


Sv: Summering
Larry: "men de jag vill se är viljan att vinna och göra sitt yttersta."

Tror du inte att spelarna på denna nivå vill vinna varje match, även om dom är realistiska nog att inse att det är en omöjlighet?
Om man jämför med fjolårets lag kan man väl ganska lätt konstatera att vågdalarna är både färre och mindre djupa.
Jämfört med övriga lag så här långt i serien kan man väl även konstatera att många andra lags formkurvor har varierat än mer.
Självklart måste man höja sitt spel och försöka bli jämnare och bättre.
Samma sak här: Tror du inte att man jobbar på detta?
Kommentera

Sv: Summering
Huge: Totalsåga allt, nu överdriver du en smula tycker jag. Saken är att jag är nästan kanonnöjd med tabelläget, om ska se till enskilda bitar. Jag begär inte propaganda spel varje match, men de jag vill se är viljan att vinna och göra sitt yttersta. De som har synpunkter bryr sig, hellre att människor totalsågar mig. De visar i alla fall att de bryr sig om min prestation. De som tiger han samtycker...eller?

Saken är väl också att Brynäs vågdalar är för djupa, i princip vad som helst kan hända när Brynäs IF ställer upp för nedsläpp. Man måste höja sitt spel inom laget, de går inte att lika på att motståndarna ALLTID har en sämre dag. De är ingen social verksamhet de handlar om.
Kommentera

Sv: Summering
Larry: Med tanke på att du verkar totalsåga i stort sett allt laget gör, så måste du ju vara kanonnöjd med tabelläget.
Ingen stabilitet, inget försvar och inget anfallspel.
Kan hålla med om att det bitvis varit lite si och så med ovanstående, men det är väl ganska naturligt. Det går nämligen upp och ner i hockeyn, som i övriga livet. Tycker dock att det för det mesta sett bra ut, sett till omständigheterna.
Du läste väl min länk till Sourays funderingar? Han säger bl.a:

"Något annat Sheldon Souray varnar för, fast han betonar att det inte är ett svenskt fenomen, är att vilja för mycket.

- Många har dödat sina egna karriärer av den anledningen. Du kan inte vara bäst jämnt. Du kan inte vara riktigt bra i varenda match. Det är omöjligt. Ibland måste du bara spela på säkerhet, koncentrerar dig på få grundläggande detaljer i spelet. Jag har en offensiv roll i Monteral, men ibland tänker jag bara att i dag ska jag stoppa moståndarnas toppkedja. Det är allt. Vill man för mycket blir det fel."

Som sagt, hockey kan ibland vara hur lätt som helst, ibland djävligt svårt.
Som golf, mao.... :-)
Kommentera

Sv: Summering
Huge: De är okej att ligga på åttonde och sista slutspelsplatsen (mer än godkänt nästa). Men stabiliteten saknas, ett effektivt trimmat försvar och anfallsspel saknas. Spelvändningarna som uppstår, utnyttjas inte till 100% . Vi anfaller för långsamt och gör de inte samlat. För mycket en och en, spridda skurar helt enkelt. Är MER än nöjd om nuvarande plancering bibehålls, men de känns mycket osäkert i dagsläget. Skadorna börjar trilla in, truppen tunnas ut på spetskompetens(jag räknar givetvis inte in Jakob som varken spets eller kompetens). Vissa spelare får dra ett ännu tyngre lass, Kyrö börjar sakta som säkert bli vardag som tränare för spelarna. Tyvärr bruka väl sånt inte vara helt perfekt, man gör inte sitt allra yttersta längre. Jag har inte tagit upp de allra tragiska, nämligen vårat så kallade power play. De finns inget sådant, de passas runt, runt. De letas efter de perfekta lägena. Såna finns inte, man måste chansa för att lyckas. Skärpning i koncentrationen, upp med farten på skridskoåkningen och skjut så fort lucka eller läge uppstår. Hugg också omedelbart på returerna, arbetsinsatsen för att göra mål och ta poäng blir alldeles för stor. Sen så skadar inte lite flyt också. Men skärpning Brynäs, de är långt kvar av serien allt kan hända.
Kommentera

Sv: Summering
Huge: Håller i stort sett med dig i din analys av säsongen så här långt. Klart godkänt med en slutspelsplats med tanke på den "Kalle Anka karaktär" som varit på ES i och med NHL-konflikten. Kan vi bara behålla det spel som vi presterat de senaste 15 omgångarna (22p inspelade) så kan det bära ända vägen till slutspel. Vore även en klar fördel om lockouten hävdes nästa vecka samt att Dackell och Sulku är tillbaka i början av Januari (Dacke lär väl så vara, men frågan är om Sulku är i stridbart skick tills dess).
Kommentera

Summering
Vad tycker ni om placeringen så här långt?
Ungefär som väntat, enligt min mening. Med beröm godkänt, för att ranka insatsen i skolans gamla termer.
Som sagt, nu är det bara att hålla tummarna för att man kommer överens därborta i Amerikat.
Inte mkt att orda om dagens förlust, som det låter i rapporterna.
Möjligtvis att matchbilden kunnat blivit en annan om Lind satt sitt friläge.
Därefter underlättade det väl knappast att vi var tvungna att leka "10 små negerpojkar". En efter en av våra killar trillade av pinn av olika anledningar.

I gårdagens DN läste jag en intressant artikel där Sheldon Souray bl.a jämför spelet i NHL med ES. Informativ läsning, framförallt för alla gamnackar som för det mesta ser allt i svart eller vitt. Se länk.
Kommentera

« · 470657