Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Sundlöv letar!

« · 569956 · » Till forumet

Sv: Sundlöv letar!
munkas: "Jag måste passa på att upplysa alla lyckliga stackars satar på det här forumet att det faktiskt är vi, pessimisterna, som gjort dom mest realistiska analyserna angående brynäs de senaste säsongerna."

Haha...
Du har många strängar på lyran, ser jag: både troll och hovnarr.
Din och andra tomtars analyser har ju bestått av allmänt gnäll en bit in i säsongen, när det börjat gå troll(!) i maskineriet för grabbarna av en eller annan anledning.
Om du med analys menar att klaga och baissa laget inför varje säsong så är ju chansen att du skall få rätt ngn gång ganska stor. Som bekant så kan även en blind höna hitta ett korn.
Som sagt: vi väntar på en riktig hovnarrsanalys.
Och denna gång gärna INNAN säsongen startar...
Kommentera

Blir lite spännande att läsa tidningen i dagarna om det står något om hur det blir med backen som Sundlöv vill ha. Backen lär ha haft kontraktförslaget hos sig i minst fyra dagar i alla fall så ett svar lär väl inte dröja allt för länge.
Kommentera

munkas: Då kanske du skulle komma med en djupgående analys om varför de just skall komma 11, vilket lag kommer efter dem?

Att sitta här å tippa förlust när stora delar av laget är skadat klarar väl vem som helst.

Sen skulle jag vilja se nån slags matematisk förklaring till dina "50%"

Får vi en rejäl analys av dig nu...innan det så är du inget annat än ett "troll"
Kommentera

munkas: Jag försöker dämpa mig med och tippar 7e plats till BIF
Kommentera

JanT: Ja, det märks att det börjar dra ihop sig mot seriestart. Snart är alla dysterkvistarna samlade här på forumet igen. Vilken härlig tid!
Jag måste passa på att upplysa alla lyckliga stackars satar på det här forumet att det faktiskt är vi, pessimisterna, som gjort dom mest realistiska analyserna angående brynäs de senaste säsongerna. Ingen kan väl påstå att det gått särskilt bra de senaste åren?
Jag skall dock tillägga att jag är mycket positiv inför årets säsong och tror till 50% säkerhet att brynäs kommer att undvika 12:e platsen. Samtidigt vill jag inte sväva iväg för långt och tro på något slutspel. Nej, jag sticker ut hakan och tippar brynäs 11:a. En placering man ska vara mycket nöjd med!
Kommentera

WarhawK: Jag vet ;-) jag sa ju spekulera "vilt"
Kommentera

Ahlberg: "Mmmm, dina högt flygande förväntningar de senaste säsongerna har ju varit mycket realistiska......eller inte."

Och vilka har INTE haft höga förväntningar innan flera av de senaste säsongerna?
När Esko och grabbarna hade sopat rent nere i Schweiz för ett par år sedan, så var det ju många som trodde att vi skulle vara chanslösa i ES.
Eller hur...?

Annars verkar det du faktiskt som om vi är ganska överens i det mesta.
Ok, jag kanske överdriver en smula vad gäller Danne och ev hörnpelare, men jag tror absolut att han kommer att göra mkt bättre ifrån sig än tidigare.
Och ngn "hörnspelare", som du uttryckte saken, hoppas jag verkligen inte att han blir. Bättre om han håller sig framför Honken och hjälper till istället.
Nere i sarghörnen gör han nog inte mkt nytta... ;-)
Kommentera

Ahlberg:
..så vad föreslår du för att det ska se bra ut i försvaret?
Kommentera

claesw: Ja visst, vi är inte samma person.
Kommentera

Huge: Mmmm, dina högt flygande förväntningar de senaste säsongerna har ju varit mycket realistiska......eller inte.

Åter igen, sätt på dig glasögonen och läs vad jag skriver. Jag tycker att det ser intressant ut i år. Du kanske missade det? Jag tror också att det kommer att gå betydligt mycket bättre detta år tack vare, precis som du säger, ny stabil tränare och nytt hungrigt spelarmaterial. Det faktum att samtliga övriga lag i ES tappat manskap kanske är det som hjälper Brynäs mest.

Men jag vidhåller också att försvaret inte ser bra ut. Gällande D. Johansson tycker jag att "oförskämt bra" och "hörnspelare" känns som en kraftig överdrift. Tidsfristen för att avsluta hans kontrakt missades vilket bara känns tragiskt.
Kommentera

Backar är det nog många som söker, verkar det som i alla fall. Djurgården var nära att knyta till sig en NHL-back, dock hade han problem med knäna.
Kommentera

Ahlberg:
Upplys mig då!
Kommentera

claesw: Fel igen.
Kommentera

JanT:
...och det beror ju på att det är en och samma person!  
Kommentera

Ove Myling: Kors i taket! Vilken överraskning! Ove Myling gör come back på forumet efter en lång tids tystnad. De jagar sannerligen i flock, medlemmarna i club munkas....
Kommentera

Ove Myling:
...Och vad hoppas du på då? En sista-plats antar jag?
Kommentera

Ove Myling: Ja, och media har ju gjort sig kända för att tippa rätt... :/

Att använda sig av de föregående säsongerna som måttstock tycker jag mycket väl man kan göra: Men det gäller att göra det med både Brynäs OCH resten av lagen som ställs upp den här säsongen.

Jag ser med tillförsikt fram emot att få uppleva en ny säsong, en säsong som kommer att se bättre ut an på ganska länge.
Kommentera

Huge: Kan man tänka sig att ha de två åren före som måttstock. Det gick väl inte så där jättebra då?

Blir roligt att se reaktionerna när en samlad presskår rankar Brynäs på nionde plats inför serien i mitten av september. Där kan man snacka om realister.
Kommentera

Ahlberg: Realist snarare än optimist.
Det skall möjligen vara en riktig Dysterkvist till att bortse från den främsta orsaken till att vi kommer att klara oss bra iår: Ett normalt år utan lockout i NHL. Förra året var unikt i det avseendet och skall inte tas som ngn måttstock på hur det verkligen förhåller sig vad beträffar styrkeförhållanden mellan årets ES-lag.
Att vi sedan fått en ny erfaren tränare som ingjuter stadga hos spelarna genom lugnt och målmedvetet upplägg på hur vi skall spela, gör ju inte saken sämre.
Beträffande Danne så kan jag lova att du kommer att få äta upp dina ord.
Han har dessutom tydligen sett oförskämt bra ut på försäsongen, så jag tror att han kommer att bli en av hörnpelarna i försvaret.
Flera backar underpresterade ifjol, dels tack vare tufft motstånd och även lite oorganiserat försvarsspel beroende på alla skador och tränarbyten.
Med en ny back i Phillipsklass så är jag inte speciellt orolig för vad som händer därbak.
Jag tycker det ser mkt lovande ut och en slutspelsplats är det minsta vi skall sikta på...
Kommentera

Ahlberg:
Härligt att brynäshataren (?) Munkas alias diverse namn börjar synas här igen.

Dock kommer det att bli tufft för dig i år har jag en känsla av, i takt med att BIF spelar till sig en stabil mittenplacering i serien.
Kommentera

Ahlberg: Kul att club munkas så sakta börjar göra comeback så här inför seriestarten! Keep on rockin´!!!!!
Kommentera

Falken: Bevis på att han sköter jobbet bra och inte läcker ut så det blir rykten. Helt rätt att tiga helt tills man har allt klart och då gå ut med vem det är
Kommentera

Huge: Oh joy. Optimist i år igen?

Visst, kan hålla med om att truppen ser intressant ut med tanke på att man äntligen börjar plocka in lite yngre (och förhoppningsvis hungriga) spelare. Även om de kommer från allsvenska osv kan de inte vara sämre än föregående års upplagor av BIF:s tandlösa tigrar.

Ett problem återstår dock, och som vanligt är det backsidan. Även om en ny stabil back presenteras är det inte något imponerande försvar som ställs ut på isen. Sjödda var märkbart seg redan förra året, D Johansson glömde de att avsluta kontraktet med (helt sjukt men så var det), Casselstål är fortfarande dvärg osv.
Kommentera

Falken: CF Sport har....men dom kostar över 900 med nummer och namn.
Kommentera

WarhawK: Han skulle säkert vara en bra förstärkning.

En sak som jag egentligen tycker är lite konstigt är att absolut ingen verka veta vem Sundlöv erbjudit kontrakt. Inte någon av dom lokala tidningar, inte Aftonbladet eller Expreess eller någon annan för den delen. Vi har ju egentligen inte ens fått ett lite rykte om vem backen är som har ett kontrakt från Brynäs hos sig.

Förresten, någon som vet en bra sida där man kan köpa NHL-tröjor?
Kommentera

JanT:
med tanke på devils löneläge var det nog inte högre än kvalificerande budet för behålla rättigheterna .. devils ligger ungär 5 mille över taket just nu men får dom väl ner lönen finns nog stor risk Martin blir kvar i devils

men annars vore det kaske bra för devils om han spelade 1-2 säsonger i europa

men som jag sa tidigare vet jag inte ens om sundlöv tittat på martin , så detta inte ett rykte om nån tror det men jag skulle gärna se han i brynäs
Kommentera

WarhawK: Ja han vore verkligen något att hänga i granen! Bifogar lite ytterligare statistik. Frågan är vad han fått för erbjudande från NJD.
Kommentera

Peja:
Odelein tycker jag inte vore en bra värning heller han är ju en kopia av kupan ju .. han skulle ju inte gå in som toppback i brynäs

däremot Paul matrin från devils är en spelare jag mer än gärna skulle se i brynäs .. dock vet inte om hans ens aktuell men med tanke på devils läge som redan över lönetaket skulle det ju vara tänkbart ju

och tycker det vore dumt av devils trada hans rättigheter mot draftval när dom bevisligen har en spelare som håller för nhl när han gjorde 70 matcher under rookie säsongen .. så om brynäs kunde skriva kontrakt för 1 eller 2 år vore det nog en bra värvning
Kommentera

Hence: Du har bortsett från en massa europeiska spelare när du gjorde den där listan... Men Odelein vore sannerligen inte tokig, tycker jag.
Kommentera

Hence:
Jag skulle verkligen INTE vilja se Stevens i Brynäs .. Killen var ett rundnings märke redan 2002 och på små rinkar när såg han live i continental ... så det lär ju inte blivit bättre med åren och så på stor is till råga på allt + att killen haft problem med skador senaste åren oxå

Så nää detta en spelare jag verkligen hoppas jag slipper se i brynäs .. sen tyckte jag alla namn på den listan är FÖR gamla ... personligen vill jag se en rfa eller annan yngre spelare som på gränsen platsa i NHL som kan blomma ut och bli en bra spelare
Kommentera

Brynäs har bud på en bra back...

kan detta va nåt för gottepåsen...
Kommentera

JanT: Nej visst men guldet hamnar i Karlstad eller Jönköping eller ev Göteborg eller Linköping
Kommentera

Db_04:
Haha... Ja, inte vore det nåt för framtiden iaf.. :P

Men Scott Stevens vore en "våt" dröm. :)
Kommentera

Db_04: Skall man ta SM-Guld behöver man väl inte vara avundsjuk?
Kommentera

Hence: Jeff Finley vore nått...nästa jämngammal me Sjödin .... James Patrick till åme äldre...
Kommentera

Backar som är Free Agents i NHL:
Murray Baron, St. Louis
Brad Bombardir, Nashville
Jeff Finley, St. Louis
Bryan Marchment, Toronto
Boris Mironov, N.Y. Rangers
Lyle Odelein, Florida
James Patrick, Buffalo
Scott Stevens, New Jersey
Don Sweeney, Dallas
Jason Woolley, Detroit
Jason York, Nashville
Kommentera

Tordan:
Ferance kan du nog sluta drömma om han har kontrakt med Phoenix sedan nån vecka tillbaka
Kommentera

Falken: Plus att Linus Morin duger att slänga in i enstaka matcher.
Kommentera

svennis: Jepp, vi har åtta backar med Sulku.

Vår backuppsättning:

#2 Niklas Andersson
#3 Daniel Johansson
#5 Mikko Kuparinen
#7 Tommy Sjödin
#8 Martion Öhrstedt
#18 Sebastian Sulku (Skadad)
#22 Jörgen Sundqvist
#28 Daniel Casselståhl
Kommentera

Falken: Men ni har redan 8 backar då inräknat med Sulky. Vi har 6 backar + 2 juniorer. Egentligen 3 men den ene har fått kontrakt med a-laget.
Kommentera

Falken: Tror mora har värvat klart på backsidan
Kommentera

Tordan: Olle Djoos från Hille ÅByggeby vore väll som klippt och skuren för Brynäs
Kommentera

MrRedhawks: Aha, så han är på väg till Mora?
Kommentera

Peja: han är även på tal i Malmö och Skellefteå. men jag tror inte han är sugen att spela i Elitserien i ett lag som komma förlora hela tiden =)
Kommentera

Tordan: Drake Berehowsky? :s
Kommentera

I brist på annat... så kan vi väl fortsätta att spekulera "hejvilt" om vem denne "storback"må vara.

Jag startar med: Brad Ference Coyotes

Va tror ni?
Kommentera

prosten: Ja det är bara att hoppas. Jag såg att de är fotning i Gavlerinken senare idag/kväll... Hoppas att de tar tillfället i akt och fotar samtliga på kansliet med..
Kommentera

GävleLasse: Det kommer att bli en line-up till, då i Valbo köpcentrum. Kanske till dess...
Kommentera

Clubsport: Ja det får bli en eftermiddag på torget, lite synd att inte Sundlöv hade backklippan klar till presentationen..
Kommentera

Medans Sundlöv letar ska jag ta och inspektera Gavlerinken i eftermiddag.
Spana in nya matchtröjan på torget och krydda med lite fotboll...
Kommentera

« · 569956 · »