Brynäs IF

728240 inlägg · 7961 ämnen

Sundlöv letar!

« · 568861 · » Till forumet

Sv: Sundlöv letar!
Falken: Är det live? :)
Kommentera

Pontiac: Jepp!
Kommentera

Falken: Soft, då har man någonting att göra ett tag iaf. Av någon anledning så blev den här fredagskvällen totalt händelselös. Kvällen är ung dock :)
Kommentera

Falken: Förresten, är det något speciellt med matchen eller är det bara en träningsmatch?
Låter lite konstigt att åka till Frankrike för att spela träningsmatcher, då jag tvivlar på att standarden på lagen är "lika hög" som i ES.
Kommentera

Pontiac: Kanske är en liten turnering, vet faktiskt inte.
Kommentera

Falken: Vart hittade du länken? Kanske går att finna lite mer info därifrån :)
Kommentera

Pontiac: Hittade den genom forumet på Färjestads sida, faktiskt.
Kommentera

Pontiac: Tror nog att Frölunda ser det som ett ypperligt tillfälle att svetsa samman laget. Många lag som ger sig ut på "läger".
Kommentera

Falken: En mycket bra sida och aktivt forum. Enligt rykten så har inte alla ES-lagen det lika bra ställt på den fronten.
Kommentera

eltifoso: Hehe. Tycker forumet är riktigt bra faktiskt :)
Kommentera

Heter utvisning på franska prison? hehe :P
Kommentera

Falken: haha, tydligen verkar det som så.

Jag läste på FBKs forum att det pågår någon sorts cup i Schweiz som de tydligen ställt upp i, kan Frölunda möjligen ställt upp i samma cup?
Rätta mig om jag har fel, vilket inte är helt ovanligt :)
Kommentera

Pontiac: Hehe. Nej, Frölunda deltar inte i samma turnering. Vad jag vet i alla fall. Frölunda spelar ju en turnering mot Italiens A-landslag och så det är laget dom möter nu och några till. Färjestads möter ju lite bättre lag skulle jag tro.
Kommentera

Falken: Ja, ok, då har jag fått det utrett iaf.

Men en sak som jag grubblar över, vad gör Italiens landslag i en klubb-cup? Har de verkligen gått ner sig så mycket?
Jag minns VM-95 när jag var och kollade på Frankrike - Italien på Gavlerinken i A-VM :)
Kommentera

Pontiac: Hehe, ja du. Men dom förlorade mot Frölunda med 6-2 så vidare klass håller då inte det landslaget.
Kommentera

Falken: Nej, de har väl gått neråt sen den där dagen för 10 år sedan då jag tror att de vann med 2-1 över ett Frankrike med klart godkända defensiva egenskaper.

Haha, vilket skitsnack, jag var 8 år gammal, jag minns knappt matchen :)
Kommentera

Pontiac: Hehe. Men fan, roligare att sitta och kolla på en radio utan ljud ju. Nej, nu får ES allt dra igång!
Kommentera

Falken: Lugn det är bara 31 dagar kvar.
Kommentera

svennis: Jo, men fy fan va suget efter Elitserien är stort nu. Blir underbart med fullsatt Gavlerinken och Brynäs - Leksand.
Kommentera

Falken: Ja har varit en väldigt lång väntan, men snart är den över. Bara att hoppas att säsongen inte slutar med ännu ett antiklimax...
Kommentera

GävleLasse: Kvalserien igen skulle nog ta musten ur många. Slutspel är det enda alternativet för en lyckad säsong och jag hoppas och tror att det är även där vi befinner oss efter grundeserien. Har ju fan nästan glömt bort hur det är att gå på slutspelshockey i Gavlerinken :(
Kommentera

Falken: Det är bara att du köper många biljetter till mig så löser det sig. Har ALDRIG varit på en match då Brynäs förlorat. Helt sjukt om man tänker på hur det gick förra säsongen, och jag var på ca. 7-8 matcher :)
Kommentera

Falken: Ja det skulle vara väldigt trevligt att få avsluta den här säsongen med ett slutspel. Det skulle även vara ett mycket passande sätt för oss alla att få uppleva ett värdigt slut för vårt gamla hockeytempel som skänkt oss så mycket.
Kommentera

Pontiac: Eh, menar du allvar? Dom vann ju knappt 7-8 matcher förra säsongen :P Jag tror att jag missa drygt 2-3 matcher i Galverinken förra året, sen var jag på alla inklusive dom fem i kvalserien.
Kommentera

Pontiac: Å varför har inte du säsongskort?!? ;)
Kommentera

GävleLasse: Jo, det skulle vara ett fint avslut. Men det finaste och bästa vore ju ändå att avsluta i Gavlerinken med ett SM-Guld :)
Kommentera

GävleLasse: Haha, ja, bjussar ni mig så. Jag bor i Sandviken och lever på det ohyggligt generösa studiebidraget på 950:- så jag har det lite svårare att ta mig in på matcherna än ni som har fast inkomst.
Annars skulle jag alltid gå ;)
Kommentera

Falken: Det vore nog att hoppas för mycket...Men det är klart, under har ju skett förr. Jag tänker närmast på HV71's första Sm-tecken...
Kommentera

...och Falken, ja, jag är seriös. Jag har aldrig sett Brynäs förlora live :)
Kommentera

Pontiac: Det är tungt med det ekonomiska ibland... du får panta burkar ;)
Kommentera

GävleLasse: Jo, visst är chansen till SM-Guld inte all för stor. Men jag vidhåller att allt kan hända och det finns ingen som kan säga att Brynäs inte kan ta SM-Guld i år och vara 100% säker. :)
Kommentera

GävleLasse: Man kan faktiskt dra in riktigt stora pengar på att panta burkar. Kommer ihåg när vårt fotbollslag gick runt i olika hus och områden och samlade burkar, fick en del tusen kronor för att resa ner till Gothia Cup. Dock lär man väl aldrig kunna tjäna ihop tillräckligt för att leva på varje månad.
Kommentera

Falken: Nej visst finns chansen, även fast det är ett långskott. Realistiskt sett så tror jag att det skulle vara en bedrift om Brynäs tog sig till semin...
Kommentera

GävleLasse: Jo, till semi blir tufft. Jag tror att vi i alla fall tar oss till kvartsfinal och där blir det 50-50. Sedan kan som sagt allting hända.
Kommentera

Falken: Det är en lång säsong och mycket kan hända, positivt och negativt
Kommentera

Falken: Tror faktiskt både Brynäs och FBK kan ta sig till kvarten. Semi blir tuffare, men jag hoppas ju förstås på "mitt" FBK
Kommentera

2 min du Prison..hehe
Kommentera

eltifoso: Vad FBK bekommer så tror jag att det viktigaste för dem är att behålla ödmjukheten, för de lär hamna top 3. Sedan är det en annan femma. FBK har likt SAIK gjort det till en tradition att snubbla på mållinjen...

På olika nivåer visserligen, men ändå...
Kommentera

Det vore oerhört skönt som vi sagt att avsluta bra den här säsongen, den sista i Gavlerinken och sedan gå in i den nya arenan med minst en slutspelsplats från föregående säsongen.
Kommentera

Falken: Det vore den bästa tänkbara marknadsföringen, att visa för publik, sponsorer och andra att Brynäs är på gång att bli ett stabilt elitserielag igen.

Än är det väldigt långt till att bli ett topplag, men det viktiga är att det går åt rätt håll.
Kommentera

GävleLasse: Skulle de gå så långt som de senaste fyra åren så skulle det vara en grymt bra bedrift. Någon gång måste svackan komma, varför inte i år.

Favoriterna denna säsong är väl HV och Frölunda.

Men går bara FBK till slutspel så kan allt hända där.
Kommentera

eltifoso: Personligen så håller jag nog på att Frölunda kan få det tuffare och att FBK blir en av "vinnarna" med att NHL drar igång igen. Jag har inte satt mig in i FBK's trupp så nogrant men några större svidande förluster har väl inte drabbat er, inte om man jämför med Frölunda i alla fall. Utan Henke i målet så hade nog Frölunda inte tagit SM guld.
Kommentera

GävleLasse: Håller med. Jag håller faktiskt Färjestad som favoriter i grundserien. Sedan vet ju alla att vad som helst kan hända i slutspelet. Frölunda, HV71 och Timrå kan nog få det svårare än vad folk tror, dock så lär Frölunda bli sämst 4-5. Tror årets serie kan bli mycket jämn. Ser egentligen FBK som kanske det bästa laget, sedan är det nästan jämt skägg mellan dom flesta lag förutom Djurgården, MoDo och Mora som lär få det tufft. Dock så lär väl MoDo i alla fall värva 2-3 spelare till.
Kommentera

Mora imponerar inte. 2-3 mot Aalborg. Någon som har koll på hur bra klass den Danska ligen egentligen håller?
Kommentera

Falken: Med tanke på gruppindelningarna så tror jag att FBK kommer att få en väldigt enkel resa. Svårare blir det för lag som t ex SSK som har hamnat i en ruggigt svår grupp, i synnerhet nu när Linköping fick behälla Norrena
Kommentera

GävleLasse: Mmm. Fast jag tror att SSK kan överraska. Dom kan nog rida ut framgångsvågen från förra säsongen lite även i år. Men serien i år tycker jag är extra svår att tippa.
Kommentera

Falken: Bästa lagen i Danmark skulle nog kunna klara sig kvar i Allsvenskan , bättre än så är dom inte .
Kommentera

Alisandali: Hm, lät väl inte allt för roligt för Mora då. Men ni (Leksand) går bra. Femte raka idag, lite imponerande. Dock är ju det "bara" försäsong ännu.
Kommentera

Falken: Ja, man minns med förskräckelse alla de säsonger som Brynäs varit lika "bra" under försäsongen...

Man minns ju när Esko Nokelainen var vid rodret, då vann man typ allt under försäsongen och öppnade med två raka vinster i serien.. sen gick det åt helv...
Kommentera

« · 568861 · »