Brynäs IF

728224 inlägg · 7961 ämnen

Sundlöv letar!

« · 568989 · » Till forumet

Sv: Sundlöv letar!
GävleLasse: Helvete var bara en förgrund för det året :-)
Kommentera

GävleLasse: Jepp. Därför känns det faktiskt SKÖNT att vi fått förlorat lite nu. Måste vara något att med det psykiska som händer med spelarna när dom vinner nästan allt. Och som du sa, med Esko vid rodret den försäsongen var det inte många lag som tog poäng av oss. Vi vann ungefär allt och krossade Djurgården vet jag. Men var det inte då Leksand vann med typ 8-1 eller 8-2 en match också?
Kommentera

Falken: Det har jag förträngt i såna fall..*flin*

Det ska bli väldigt intressant den här säsongen, vilka floppar, vilka överaskar positivt? Vilka värvningar floppar/överaskar?
Kommentera

GävleLasse: Det blir en väldigt intressant säsong i år. Hoppas bara alla i Brynäs samt laget blir en positivt sak att diskutera när väl säsongen är slut.
Kommentera

Falken: Tycker inte riktigt om att det går så bra för Leksand just nu .
Men till helgen blir det tre matcher till och går det bra där möts vi i final i sista matchen på Söndag .
Kommentera

GävleLasse: Även om Färjestad enkelt vinner serien i år så hade de uppenbara problem i fjol med främst Linköping och Frölunda. Men visst, vinner de gruppen och serien. Linköping å sin sida hade också problem med speciellt Södertälje under slutspelet. Linköping har förlorat sin överlägset mest producerande kedja men är ändå ett självklart slutspelslag. Dessutom tror jag Norrena:s mardrömsmotståndare heter Södertälje. Men i övrigt kan jag hålla med. Södertälje får jobbigt i gruppen men klarar ändå slutspelsplatsen.
Kommentera

Alisandali: Nej, det är nästan aldrig ett gott tecken, tyvärr. Det vore roligt med en liten final mella Brynäs och Leksand, absolut!
Kommentera

Falken: Hoppas ni kommer upp ett gäng Brynäsare till Mora , jag har köpt biljetter till samtliga matcher .
Och bor kvar där hela helgen , och ska dela rum med en Brynäsare .
Kommentera

Alisandali: Jag ska dessvärre inte dit, tyvärr. Har lite andra, kanske viktigare saker för mig hela nästa vecka... Men får hoppas i alla fall ett litet gäng Brynäsare sluter upp kring cupen nästa vecka.
Kommentera

Senaste nytt: Brynäs HAR lagt ett fram ett bud och kontraktförslag till en back. Dock så säger Sundlöv att det inte rör sig om Pilar. Sundlöv säger bland annat att det är en "stark back". Vi får helt enkelt vänta och se om vi får en ny back i slutet av veckan, som det mycket väl kan bli.

Även värt att nämnas är att Brynäs har konstant kontakt med Boumedienne och håller sig framme. Han har inte sagt något om han kan tänkas spela i Brynäs eller ej, dock så är hans mål NHL. Vi får även där hålla tummarna, för hur många vill inte se Bom-Bom igen i Brynäs?

Se länk för artikel.
Kommentera

Falken: "- Jag tänker inte nämna några summor. Men bra spelare kostar pengar och vi är beredd att lägga det som krävs"

Låter finfint det där
Kommentera

AD: Jo, det låter riktigt fint. Bara hoppas att det blir klart och det är backen vi verkligen behöver.
Kommentera

Falken: Ja den där Sundlöv har fler rävar bakom öronen än man vågar ana. Det skulle inte förvåna mig om han lyckas gräva fram en storback tillslut..

Man sitter som på nålar...
Kommentera

GävleLasse: Gillar hur Sundlöv hanterar värvandet. Inget sägs, bara när det är klart. Inga namn nämns, bara när det är klart.

Nu får vi hoppas att det blir klart med den här backen snart.
Kommentera

GävleLasse: Gillar hur Sundlöv hanterar värvandet. Inget sägs, bara när det är klart. Inga namn nämns, bara när det är klart.

Nu får vi hoppas att det blir klart med den här backen snart.
Kommentera

Falken: En del gillar det INTE, tycker att det är för tyst, men jag tror nog att det är det bästa. Hålla tyst tills det är klart.
Kommentera

GävleLasse: Jag kan förstå att vissa kanske tycker det är frustrerande. Men se på Luleå, ena namnet efter det andra som är på gång och som sedan går i stöpet. Nej, heja Sundlöv!
Kommentera

Falken: Ja det var lite av det jag hade i åtanke, å det var ju inte den enda som gjorde folk besvikna..
Kommentera

GävleLasse: Vore skönt om den här backen tog och skrev under så snart som möjligt. Så Sundlöv kan jobba med lite mindre press.
Kommentera

Falken: Ja det skulle vara bäst på alla sätt om det blev klart. Backen kommer ju att behöva tid att spela in sig i laget. Sen vill nog Boork ha lite tid att utvärdera hur han skall matcha backarna...
Kommentera

GävleLasse: Exakt. Och samtidigt slipper Sundlöv pressen från oss fans att en ny back måste fram. Bara positivt ju fortfare vi får in den nya backen i laget.
Kommentera

Falken: Fortare* ska det stå...
Kommentera

Falken: Exakt... Bara det inte blir så att han har för bråttom och letar fram en som inte visar sig vara så bra. Det var ju lite så när han skaffade hit Arnason *Må en miljon kamelflugor bygga bo i hans armhålor*
Kommentera

GävleLasse: Haha. Ja, Arnason var ju inte speciellt lyckad. Men egentligen, vem kunde förutse att han skulle floppa. Han var väl poängkung i Chicago och det är ju riktigt riktigt bra. Dock hoppas jag verkligen att backen som Sundlöv erbjudit ett kontrakt är av bra klass.
Kommentera

Falken: tja, han kanske borde ha kollat upp ryktena om att han var slö och gav sällan allt på träningarna. Det var tydligen några som varnat honom för att han inte hade diciplin..
Kommentera

GävleLasse: Jo, men han stirrade väl sig blind på statistiken som var imponerande. En positiv sak med det är i alla fall att han nu lär ha lärt sig det.
Kommentera

Falken: Arnason var ju bra på papperet, och man kan ju bara anta att han var sugen på att spela hockey om han söker en ny klubb under lockouten. Så egentligen så var det ju bara Arnason själv som kunde förutse hur det skulle gå, inte Sundlöv, right?
Kommentera

När kommer bilder från tränings matcherna?
Kommentera

någon som har läst det här??
Länk!
Kommentera

88Lindkvist: Japp, det läste vi inatt.
Kommentera

bobby: Det finns lite bilder från Mästar cupen [url=www.65selander.se/Mastarcupen_2005/]här[/url)
Kommentera

65selander:
Haha, skärp dig nu: Du kan ju inte sitta vid datorn när du är och hälsar på. Nä, ut och se på dt vackra Ludvika nu - här får du några tips vad du kan göra idag:

- Grötfrukost vid Ludvika Gammelgård
- Grävmaskinsdag i Grängesberg
- Slåtter i Sporrberg
- Guidad visning, Flogbergets gruva
- mm, mm...

Svårt att välja? Ja, jag vet, men läs mer på:
www.visitludvika.se/evenemang.asp/date/2005-08-24
innan du bestämmer dig.
Kommentera

westerlind: Vilket utbud!...Det måste vara en riktig metropol det där..*L*
Kommentera

Mickis: Jag vet vem dom har lagt bud på. Det är ingen mindre än Niklas Gällstedt! En härlig kille som alltid ger allt på isen...och är sugen på comeback. Annars har jag hört att Petre är klubblös...
Kommentera

munkas: Denna gång är du käpprätt åt skogen, det är Cykelkungen Crippa Olsson som är tillbaka från LBIF (Lilla Brynäs IF)

Hörde förövrigt att Ejendals skulle byta namn till Starholken...

Westerlind: Blev inget utav dina utflyktstips, det bidde en stor pilsner och Tost Wäsman på China.

Avd onödigt vetande: Wäsman är sjön här i Ludvika och sträcker sig mot Nyhammar/Grangärde
Kommentera

Klart att det är bra att Sundlöv kniper käft, annars skulle ju Masken försöka värva det potentiella nyförvärvet.

Tänk om det inte är en spelare från NHL? Kanske är nån stjärna i Europa som typ Nummelin eller rent av Tuulola, inte för att jag tror det men ändå.

För övrigt hade Arnason varit i slagsmål med sin coach i Chicago på grund av dålig motivation. Det visste inte Brynäs om när han värvades, ganska patetiskt om jag ska vara ärlig.
Kommentera

Peja: Vi får helt enkelt vänta och se vad det är för spelare som Sundlöv erbjudit kontrakt.
Kommentera

Peja: I Chicago tycker man att han är så viktig att de signat honom för
1.2 milj dollar. Han kanske har kört lite fys i sommar?
Kommentera

Peja: Nummelin har kontrakt i Schweiz.... med Lugano.....Tuulola har kontrakt med SC Rapperswil-Jona
Kommentera

Db_04: Jo, jag vet att de är uppbundna, men jag gav bara exempel på stjärnor i Europa eftersom det kanske är en sån som Brynäs har gett ett kontraktsförlsag. Men inte Nummelin eller Tuulola då.
Kommentera

Peja: Henrik Petré kan ni värva tycker ja
Kommentera

Db_04: Vi kanske kan låna någon av era 11 backar? Benysek? Ni klarar väl er utan honom och tar SM-Guld ändå? Sveriges bästa lag (på försäsongen) som ni är?
Kommentera

munkas: Du är en kul kille.... Alltid lika slagfärdig! Varför inte föreslå Stig Östling när du ändå är igång? Eller varför inte Patrik Elias?
Kommentera

JanT: Vi har 9.... + 2 junisar och junisarna ska inte ingå i truppen ......

ni kan på sin höjd få låna Bemström
Kommentera

JanT: Därför det vore inte realistiskt.
Kommentera

munkas: Nä, men Gällstedt är ju ett mkt realistiskt alternativ.... :-/

Tyvärr, min käre Dysterkvist.
När mormor har landat en kanonback så ser det mkt bra ut.
Jag förutspår en tuff säsong för dig och dina gelikar.... :-)
Kommentera

Huge: Ja det skall verkligen bli kul att se om club munkas kan exelera här i spalterna den kommande vintern.
Kommentera

JanT:
Luktar det inte tjära och fjädrar igen?
Är det Elias namn jag hör?
Vad är det för hemlig tjeckisk sida som popuppar hela tiden?
Är det transferfönstret som står och slår i snålblåsten?
Kommentera

Metal Guru: Munkas är ute på spelarjakt igen! Idag var han dock en aning ironisk! Men man vet aldrig med den mannen. Han kanske ligger bakom Karel Pilar ryktet?
Kommentera

JanT: Det får vi väl inte hoppas på. Vore skönt om det låg någon sanning bakom det :)
Kommentera

« · 568989 · »