Brynäs IF

727618 inlägg · 7962 ämnen

Supervärvning?

« · 451859 · » Till forumet

Sv: Supervärvning?
Åke the Myth: "Intressant utveckling i debatterna här.
Från att skrika som dårar om KS o hur dåliga BIF är till att yra om SM-guld."

Det är väl givet att tonläget är ett om laget ligger sist och ett annat om samma lag värvar 3 världsspelare och en fjärde på ingång. Det märkliga vore väl om alla var lika nöjda vid båda tillfällena. Vi ses i tabelltoppen vid juletid.
Kommentera

Falken: Eller så kanske dom t.om kör på fyra femmor som under Sandlins sossehockey-dagar. Niklas A går ner till A-jun.
Kommentera

Skönt med Timonen. Men inte för att verka krävande, men nu sägs det, eller i alla fall enligt vissa att även en forward är på G till Brynäs. Får väl se hur det blir med det. Just nu tycker jag det är viktigast att signa Bommen igen, han behövs då Timonen försvinner!

En annan sak man kan undra över är nu har vi hela elva backar, vilka får stå till sidan? Blir väl Niklas Andersson, Mikko Kuparinen, Daniel Johansson och Mattias Karlsson.

Dom troliga backarna blir väl:
Chris Phillips
Josef Boumedienne
Kimmo Timonen
Sebastian Sulku
Tommy Sjödin
Daniel Casselståhl
Kommentera

70 Rodrigues: Uuuups ny spelare när får vi se ditt obligatoriska förslag på femmor?
Kommentera

Gusten: Instämmer i en del av ditt resonemang angående Timmonen. Om det nu blir "bara" 10 matcher han spelar i Brynäs kommer det att kännas ganska tufft när han sen lämnar laget. Fast den dagen, den sorgen. Kanske finns det nya förhandlingslägen fram i december?
Kommentera

Åke the Myth: jo men bara vi tar oss till slutspel så kan allt hända när det gäller brynäs;)
Kommentera

Ahlbom: Inget vad jag vet. Men vi är lyckliga ändå!

Men intressant utveckling ändå på ert hejdlösa botten o topp resonemang pga av en finne som sticker i januari. :0)
Kommentera

Åke the Myth: hur många sm-guld har timrå?;)
Kommentera

Åke the Myth:
Remeron heter det senaste inom depressions branschen..
Kommentera

På söndag kommer Timonen då. Intervju med Miettinen på radiosporten nyss "Joo, han ee ju vääldsspelare"
Kommentera

Tigern: Intressant utveckling i debatterna här.
Från att skrika som dårar om KS o hur dåliga BIF är till att yra om SM-guld.

Ja jag säger då det, snacka om cipramilknaprare!
Kommentera

65selander: Jo faktiskt...när Timonen sticker sedan så får vi en matchotränad, felplacerad Kuparinen med ännu värre betonghandleder än någonsin ;)
Kommentera

Bissett19: okej bra med timmonen synd på jonnson
Kommentera

micke: Du var snabbare på tangenterna..........!!!
Kommentera

Lyssnade just på Radiosporten och enligt dem så är Kimmo Timmonen klar för tio matcher framåt.............samtidigt en dementi om TJ:s avhopp!!Fortsättning följer!!!
Kommentera

Gusten: Splittrad är du tokig... ;-)

Under denna tid så kanske vi kan spela ihop ett antal poäng så att marken känns säkrare under oss
Kommentera

På radiosporten för 10 sekunder sedan bekräftade dom återigen att; Kimmo Timonen är klar för minst 10 matcher och samtidigt dementerades att Jonsson slutat.
Kommentera

Är lite splittrad måste jag säga...hur kul som helst om det blir ännu en supervärvning MEN är det så lyckat att värva en spelare som förmodligen kommer vara tongivande om man VET att han inte kommer att spela i slutspurten?

Enda anledningen som jag ser det är att han är skitbillig pga att han vill lira lite med Miettinen. Och att Sundlöv då känner att chansen inte kan försittas.
För nog hade det varit bättre med en back som kunnat vara kvar efter jul?
Kommentera

pastorn: Ennan annan del av anledningen att han skall spela för KalPa är att han är delägare i laget (bolagiserat). Därför kommer även Sami Kapanen (som också är delägare) spela där efter nyåret.
Kommentera

70 Rodrigues:
Fränt detta OM det stämmer, vilket lag vi kommer att ha, ja på pappret i alla fall.
SM-Guld?
Kommentera

70 Rodrigues: låter bra det hoppas vi får se han i storform mot ssk den 18:de :)
Kommentera

Tigern: Tror att Sylf har en kontakt som bekräftar med 100% sanning.

Ang Bommen så var han med dagens träning enl Brynäs hemsida (se länk)
Kommentera

Ahlbom: 100% säkert!!
Kommentera

64Waern: okej gäller det hela året då eller?
Kommentera

Tigern: Ang Bommen så har han blivit erbjuden ett kontrakt men sen är det upp till honom att skriva på.
Kommentera

Tigern: undrar jag med
Kommentera

sylf:

Hur säkert är detta då med Timonen och Bommen?
Kommentera

Lundberg74:
Självklart, tror att detta kan bli en ypperlig hockey säsong. Undrar när det är stopp på värvningarna bara. Många rykten som florerar ang. förstärkningr och TJ..
Kommentera

Tigern: Det är bra att Bif försöker att hänga med. Kanske kan utgången bli bättre nu. Nu hoppas man nästa på slutspel. Allt kan hända och händer...
Kommentera

Lunkan:

Jomen visst är det lite overkligt det som händer i hockey branschen..
Kommentera

pastorn: Vad är det som händer med vårat gamla Brynäs? Har man bestämt sig för att vara med dom stora pojkarna och leka? Det är nästan så man önskar att strejken blir långvarig tills sisådär en 2012 ungefär;)

Kom igen mormor in med en superstarforward när vi ändå är på G. Dax att revidera Jagrs flytt han ska inte till Moskva han ska till Gävle!!!
Kommentera

Var visst gamla nyheter här... =)
Kommentera

Om Timonen kommer verkar det bara bli fram till Januari enligt det här;

There was an interview of Kimmo Timonen on today's local newspaper (Savon Sanomat).

Kimmo will probably sign a contact with Brynäs (Swedish elite league) that will last a month and a half. In January he'll join KalPa as he's told earlier. Timonen has also other options (in Sweden and Switzerland), but he'll probably choose Brynäs 'cause his childhood friend Tommi Miettinen plays there.
Kommentera

Det är väl bra om det kommer en supervärvning. Men jag håller med flera andra här. Behåll Bom-Bom. Han har kommit in sig och gjort bra ifrån sig på slutet.
En bättre fråga är väl hur det står till på tränarsidan? Lite jojo i den frågan, men som jag har förstått det hela är det ingen som vet.
Kommentera

sylf: Är det verkligen klart, Timmonen kommer, och Bom-Bom troligen kvar. Måste nypa mig lite i armen är det samma Brynäs If vi snackar om?! Dax för slutspel denna säsong?!
Kommentera

Makkan: Radio Gävleborg P4
Kommentera

sylf: ja nu ser det genast väldigt ljust ut :)
Kommentera

micke: okej synd isånnafall på jonnson
Kommentera

micke:

Var det på Radio Gävleborg eller Sveriges Riksradio som Sundlöv hade uttalat sig ?
Kommentera

96 Artisten: Mycket bitter, jag kunde inte ens stå sista sex-sju minuterna, så jag fick lyssna på matchen i stället. Jag hörde hur Jansson sköt i ribban t.ex. och jag kunde bara rabbla, det går inte, det går inte. Det är en förbannelse, de har blandat sömnmedel i vårt dricksvatten.
Kommentera

AD: Länken stavas säker källa.Ingen aning om kontraktslängder eller så.
Kommentera

NuMo: Det verkar som "guldet" lämnade en bitter smak i munnen iallafall ;-)
Kommentera

håckla: Ta bort det där -99, det var inget riktigt guld. Vi insåg det när vi satte tänderna i det, det är bara någon jäkla legering, med en förgyllning runt om. Då spottade vi omedelbart ut det.
Kommentera

Kalle K:

Du har helt rätt :-)
Hade man råd skulle man kontraktera en egen spelare och sedan låna ut honom till Brynäs. Jag skulle kontraktera Jerome Iginla.
Kommentera

AD: ledsen jag menade länk
Kommentera

sylf: läng?
Kommentera

sylf: Är Bommens för hela säsongen? Dito Timonens kontrakt?
Kommentera

sylf:
SM Guld 1964-1966-1967-1968-1970-1971-1972-1976-1977-1980-1993-1999-2005
Kommentera

micke: Timonen ÄR klar,offentliggörs under morrondan.Anländer den 15:de och spelar mot SSK.Bommen också i praktiken klar.

Bra jobbat Brynäs,vågar man så vinner man.de närmaste 3 hemmamatcherna kommer med största sannolikhet att bli utsålda.
Kommentera

« · 451859 · »