Brynäs IF

728121 inlägg · 7962 ämnen

Supervärvning?

« · 452833 · » Till forumet

Sv: Supervärvning?
Wesley:
Som jag skrev tidigare så beror det på (i mitt fall iaf) en blandning av:
-Kalle Anka säsong där alla konkurenter tokrustar
-Mycket vill ha mer
-Kan inte vara 100% nöjd med korttidskontrakt.

Är en negativ, nervös dåre...men hey, thats me ;)
Kommentera

Gusten: Du har fullständig koll på mig.
Kommentera

lapad: Du har ringt runt lite senaste timmen då alltså?
För att för en timme sedan skrev du:

"Träffade nyss en av personerna som sitter i Brynäs ledning men han vägrar berätta om Bommen och event. nyförvärv."

Fortsätt luska :)
Kommentera

65selander: Det har ingenting med mig att göra. Det är BIF vi ska ställa upp för. Jag "bara" känner vissa personer som vet mera än Du och jag vet.
Kommentera

Gusten:

Varför kan aldrig Brynäs fans vara lite nöjda någon gång.
Nu har vi fått 2 nya rutinerade toppspelare till truppen som stannar säsongen ut pluss en spelare som stannar 10 matcher.
Vi har också få eller inga skador och en formurva på uppgående pluss ett sparkapital i Sulku.

Nu ska vi bara vara glada och njuta av att det inte är 7-8 skadade spelare inför omstarten 18 november.
Kommentera

65selander: Pilsnern har gått åt som smör i solsken denna ångestfyllda säsongsupptakt, men Gustafskorv är aldrig fel ;)
Kommentera

lapad: Vilken ska det rörasig om då?
Kommentera

lapad: Hoppas att det går bättre för dig än det gick för mig ang Bommen :-))

Gusten: du får ta en bit Gustafs korv och en pilsner och blicka ut över finnmarken så skall du se att pulsen går ner :-))
Kommentera

Lunkan: Tror att vi har en kille till som skriver på senast på söndag. Lite hemliga källor. Hoppas att dom kommer överens bara.
Kommentera

Lunkan: Visst är det så...vi har blivit liiite starkare men om du tittar på t.ex Malmö så har dom förstärkt med 4 NHL:are och dom har INTE "släppt" iväg sin "bästa" offensiva back som Bommen ändå var på slutet.
Timonen anser jag vara en härlig parantes...är rädd för att saknade blir större än vad dom flesta tror...även om vi kan ta 4-5 poäng extra under dessa matcher han deltar så kommer vi lik förbannat tappa ännu en "bästa back" om 10 omgångar...men då kliver kanske Kupan in i handlingen på allvar ;)
Näe jag vill ha långsiktiga lösningar, och då menar jag inte 2-års kontrakt, utan iaf resten av lockouten. Risken är ju att med detta hattande blir t.ex powerplayet lidande...nu ska Timonen ta Bommens plats i tio matcher....sen ska Kupan? ta Timonens plats eller? Bara att hoppas att Phillips och Sjödda håller sig friska och topp-presterar.
Kommentera

Gusten: Glöm inte Phillips tror han är minst lika bra som Bommen. Vi måste dock ge honom några matcher. Jag kommer ihåg hur jag satt och svor över bommen i scaniarinken men som sagt de senaste matcherna har han ju varit grym.

Kvittar vi bommen mot Phillips så har vi Kimmo på pluskontot i 10 matcher samt Arnasson framåt.

Vi behöver inte lägga oss ner och dö bara för bommen. Vidare har ju Walle vaknat efter sin lunginflammation likaså Lind blir bättre och bättre så jag tycker det ser ganska ljust ut trots allt.
Kommentera

Saxat från Kebs spalt:

"Någon ny back blir det inte, meddelar även sportchefen.
Kanske nån ny forward istället"

Vad tycker ni om det? Man tackar ju inte nej till en forward iofs men för tillfället känns det som om förlusten av Bommen måste täppas till...eller jag vet inte...mycket vill ha mer kanske?
Känns dock som om "försprånget" vi skaffade oss för ett par dagar sedan är/kommer bli både upphunnet och passerat av flera lag.
Storebror Hossa verkar nu vara klar för MIK, Niinima likaså i MIF och Gud vet vad alla andra lag kommer förstärka med....nä FYFAN vilken ångest.
Kommentera

64Waern: Förhoppningsvis är de klara, men de kanske delar upp pressreleaserna litegrann? Så här mycket bra press som det är runt Brynäs nu i lokaltiningarna får man gå tillbaka lång tid för att hitta.
Kommentera

RavenLord: Om jag fattat det hela rätt så var Bommen kvar i Gävle och dom höll på med kontraktsförhandlingar på måndagen så därför var han med och tränade.
Om han sen senare på kvällen åkte till Stockholm vete fan.
Kommentera

Bommen har ju enligt media tidigare åkt till stockholm under uppehållet och ev träna där medans det förhandlas om nytt kontrakt mellan BIF och Bommens agent
Men läser man på Brynäs sida så står det att på träningen 08/11 "Mikko Luovi, Josef Boumedienne och Danne Johansson tog det också lugnt på grund av lite småskavanker"
Så är han åter för att han skrivit på igen eller är de som vanligt att Media yrar bara och vet inte va som händer och var han är/var
Kommentera

Gusten: Låt vara att dom drar men dom kan under tiden hjälpa oss att få ett slagkraftigare lag under tiden dom är här och då kanske vi kan håva in ett gäng antal poäng som för oss till säkrare mark. Detta kan få effekten att självförtroendet ökar.

Sedan så vet vi ju inte vad som händer vid nästa gång fönstret öppnas igen eftersom sponsorerna ökar i takt med vinsterna.

Nä det var länge sedan man var så här glad en tisdag och jag törs nästan lova att Bommen plitar på också eftersom han trivs i Gävle p g a att att bimbosarna på CH tycker att han är ett högvilt :-))
Kommentera

Lunkan: Ja det blir kvalserien ;)
Kommentera

Lunkan: Om han åfr Bommen att skriva på kontraktet idag är han förlåten...
Kommentera

Gusten: Fan här har man varit vaken i drygt 1 timme och inte ens 1 enda liten forward av klass typ world-cup Allstar NHL-spelare har skrivit på än!

Sundlöf är på dekis..... ;)
Kommentera

JanT:
;) Jag är SPLITTRAD skrev jag. Det är alltid två sidor på ett mynt.

Känns lite som att vinna en sproilans hyrbil på Bingolotto i en vecka, och när man precis vant sig vid den härliga brudmagneten så är det dags att lämna tillbaka den och åter sätta sig i sin rostiga gamla Toyota.

Men jag hade nog ändå valt hyrbilen...tycker bara att det är lite smolk i bägaren att det inte är säsongen ut.
Kommentera

Gusten: Härligt att du fortsätter med samma gamla "positiva" tongångar! Varför inte bänka Timonen och låta "Kupan" spela vidare? Han är ju kvar efter nyår. ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Det här är iaf det mest kända namn som Brynäs har haft kontrakt på samtidigt, tror jag. KUL!!!
Kommentera

65selander: Hade varit glad om Jagr hade skrivit på, nu vet jag inte om jag är så förbannat glad :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Rekordet är isf att alla är glada :-))
Kommentera

22 st Brynäsare inloggade samtidigt, undrar om det är rekord :-)
Kommentera

Toppen med Timonen. Nu är det dock inte bara Brynäs som ser om sitt spelarhus. Vår bittra konkurrent från Skåne har idag också gjort ett fint förvärv idag i Brandl. Plus Pasi Nurminen, fick man veta för en stund sen! Andra lag kommer nog också att briljera de närmaste dagarna. Så trots allt gör vi brynäsare kanske klokast i att inte sväva iväg alltför långt in i himlen no 7.
Kommentera

Huge: hehe, låter som en skröna...Brownass..hihi ... :)
Kommentera

Danne66: När vi ändå är inne på gamla coacher:
Ngn som minns Jack Bownass?
Coachade Frölunda i slutet på 60-talet. Alltid i solglasögon.
Minns en match där Uffe Sterner (dåtidens Foppa) i ren ilska drog iväg ett slagskott rätt in i eget bås. Frölundaspelarna kastade sig handlöst ner på båsgolvet. Pucken ven hårfint förbi Bownass huvud.
Inte en min från kanadensaren.
Sterner sågs inte mer i matchen...
Kommentera

Danne66: Jag tror inte att Jagr behövde be om dom pengarna.
Dumt att tacka nej när Abramovitj öppnar pluskan.... :-))
Kommentera

sylf: Trodde det!!
Kommentera

70 Rodrigues: Han tittar väl på reprisen av "Hajk" isf.
Det är nog det närmaste scouting han kommer idag....
Kommentera

70 Rodrigues: Har han nånsin gjort det ?
Kommentera

Huge: Scoutar inte "Virus" längre??
Kommentera

Danne66: Flygis ;-))
Kommentera

Huge: Sandlin ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Har för mig att Curre är ledig.
Virus tror jag inte är ngn realistisk variant. Det baserar jag mest på att hans engagemang för hockeyn verkar ha avtagit.
Kommentera

70 Rodrigues: Hellre Virus än Curre. Curre kan nog inte bli aktuell innan Gavlerinken är ombyggd.Först då rymms hans brillor i hallen!!!!!
Kommentera

Danne66:

1. John Tortorella/Kyrö

2. Dave Lewis/Kyrö

3. Kyrö/Tommy Sjödin (prisvärt)
Kommentera

70 Rodrigues:AMEN,Tony kul och se att legenden på HS lever!!!
Kommentera

Huge: Vad gör Curre Lindström nuförtiden?? Tror även att "Virus" skulle göra ett utmärkt jobb trots att han varit borta från båset ett tag.
Kommentera

Kahn: Nu när Timonen är klar så är det här mitt förslag:

Sjödin-Boumedienne

Phillips-Casselståhl

Timonen-Sulku

Res. N Andersson och D Johansson

Kuparinen får som sagt hjälpa småkillarna att samla in puckar efter uppvärmningen :-)
Kommentera

Huge: Uppbackning till Kyrö ja. That´s it tycker jag.
Kommentera

Danne66: Absolut en ny huvudtränare.
Att grytan blivit välkokande beror mer på att spelarna tagit sig i kragen.
Visar också att tränarrollen ibland inte skall överskattas.
I det långa loppet krävs dock uppbackning till en orutinerad Kyrö.
Kommentera

Inte för att jag vill böka i era tränarspekulationer, men ibland är det otaktiskt att rubba ett vinnande team.
Kommentera

Kahn:

1. Kyrö

2. TJ

3. Ersättande 2:e tränare Vem ?

Absolut ingen ny huvudtränare som rör om i den nu välkokande grytan
Kommentera

Kahn: Virus har varit borta för länge och är förmodligen alldeles för rotad rent socialt uppe i Umeå.

Curre Lindström?
Kommentera

Kahn: Bra förslag!!!!!!
Kommentera

Metal Guru: Tulipanaros: Hardy!!
Allt i ett paket.
Eller vad säger du, Rodrigues...? :-)
Kommentera

Metal Guru: Ingen "hårde Hardy" i mitt Brynäs! Torpedhockey nej tack!
Libero i hockey? Absolut inte!

OM inte T.J kommer så finns "Virus" ledig.
1. T.J
2. "Virus"
Kommentera

« · 452833 · »