1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446547 inlägg · 7961 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv:Sv: Silly season 2016-2017
Zappaholic: Ja iom att du ratade vad golfarna sagt och ville förlita dig på läkarna istället.
Så. Vad har de sagt?

{7800}: "Det kan vara så simpelt att han bara är en kass golfare."

Haha, låter mest troligt.
Eller så har han tidigare svingat som en riktig hackare och kommer att bli en klart bättre golfspelare pga operationen.
Inget ont som inte har nåt gott med sig, mao.
Hoppas bara att han inte börjar svinga sin hockeyklubba på isen och tacklas på golfbanan, då blir han inte till mkt nytta för oss.... :-)

Operationen han gjort i axeln är väl för att den lätt hoppar ur led bland annat. Jag antar att en sån operation går ut på att stabilisera armen och på så sätt ge den stöd.

Jag kan inte tänka mig att man fortfarande har samma rörlighet i axeln någonsin efter en sån operation så att han inte kan svinga golfklubban lika bra är nog något han får leva med och det känns ganska naturligt då en perfekt golfsving kräver väldigt mycket rörlighet i axeln.

Hans axel lär väl nu vara delvis stelopererad så någon golfsving är knappast bevis på huruvida skadan är fixad eller inte.

{6984}: Annorlunda än golfarna?

{7225}: vi pratade om Bertilsson. Han går inte för fullt i gymmet

Zappaholic: Har läkarna sagt något annorlunda?

{6984}: Förneka och klänga mig fast... Hur tänker du nu? Jag har inte väl inte heller uttalat mig om Bertilssons status, det var Jaken som gjorde det, att comeback i augusti var uteslutet pga några golfare pratat om swingen...

Zappaholic: Jag menar att du verkar förneka saker och ting och klänger dig fast vid "det vi inte vet", kanske för att sanningen svider. Jag har absolut ingen koll på Berras status. Så jag uttalar mig inte om den. Men samtidigt så avfärdar jag inte saker och ting bara för att det är nåt jag inte vill höra. Är det så att han tappat swingen till följd av skadan, operationen och konvalescensen så ser jag inget konstigt i det. Om det sen påverkar hans hockey eller inte fär vi se.
Vidare kan man ju hoppas att läkarna har rätt iom hans nya kontrakt.

Det kan vara så simpelt att han bara är en kass golfare.

{6984}: Vet inte hur det är för dig, men för mig är det mer intressant att en läkare uttalar sig om Bertilsson axel, än att några golfare bedömer hans golfsving.

{6984}: Och vad exakt har det med saken att göra?

Peja: Nej träningsmatcherna säger inte allt. Men som du och jag skrev så ger det en indikation på hur Bulan tänker sig säsongens spelidé.
Men i år är det hårdare om platserna. Så spelarna kan inte lalla igenom träninhsmatcherna heller.
Ang Mannberg så tror jag starkt på honom. Det var fler än han som missade målchanser i massor. Och så dålig var han inte på att passa. But time will tell :-)

Zappaholic: i
Naturligtvis har du rätt ! Men kan man inte svinga golfklubban kan det vara svårt att dela ut eller ta emot en tryckare.

Zappaholic: Är läkare bättre skaffade att kommentera en golfswing än golfare?

Jaken: Vet inte hur trovärdigt det är när några golfare ställer diagnosen på Bertil och huruvida han gör comeback i augusti eller inte.

Jag vet att diskussionen om läktarcoacher vs experter går varm härinne emellanåt, men jag tror nog vi kan enas om att läkare är bättre på att ställa medicinska diagnoser än golfspelare...

Wesley: Nja, träningsmatcherna säger ju tyvärr inte så mycket de heller. Möjligtvis kan de ge en indikation på hur Bulan vill formera laget. Mannberg är bra på att fixa PP åt Brynäs men så länge passningarna och skotten inte sitter där de borde så kommer vi inte få se många poäng från hans klubba.

Wesley:
Angående Bertilsson så spelar jag en hel del golf vilket även B gör.
Enligt snacket på golfklubben ( ta det för vad det är) så har B fortfarande svårt att svinga klubban och en matchcomeback i Augusti är i princip osannolikt. Tyvärr.

Wesley: Nu slank det in lite dataspråk i mitt inlägg nedan.
Jag menar formeras och inte formateras ha ha ha!

Bifen: Är vi bättre än förra säsongen?

Svårt att svara på innan träningsmatcherna. Men helt klart har Bulan bättre verktyg för att spela det spelet han vill i o m tyngre men ändå hårt jobbande spelare som har tillkommit.
Jag vill bara flagga för att en spelare som Mannberg kommer att lyfta i år. Nu finns det starkare och tyngre spelare att sätta runt honom. Men som ändå hänger med i hans skridsko tempo.
Ska bli djävligt spännande när träningsmatcherna drar igång. Så att man får en första indikation på hur laget formateras.

munkas: Visste inte att han inte körde för fullt, bara sett att han brukar vara dryg mot Alcen och hans träning. Kör han inte för fullt beroende på axeln?

Bifen: Dom blir bättre i år. De tunga namnen som vi tappade var ju inte med förra säsongen. Ja, ibland ja.

{7225}: Nä, det är Bertil diskussionen handlar om. Chris tyckte det var tråkigt att Bertil fortfarande inte kan köra för fullt på gymmet trots att han siktade på comeback redan i februari...Sugarman.

Bifen: Vi måste då tänka såhär att om Zed ersätter Rödin så gäller att han kan vara bättre totalt än vad Rödin var i 33 matcher då att säga. Jag misstänker att vi får ett jämnare lag än förra säsongen och med det en bättre möjlighet att prestera under hela säsongen, vi bör inte vara lika beroende av en formation.

Bifen: Såg att det hade varit snack om kedjeformationerna och måste hålla med om att Clarke och Zab inte borde spela i samma kedja. När man tittar på highlights från Clarke så syns det att han vill göra ganska mycket på egenhand! Skott går före i de flesta situationer (Vilket vi har saknat!). Vilket betyder att han behöver nog först och främst spelare som kan ge han yta för sitt artisteri!

Bifen: Brynäs spelarbudget är nog ganska oförändrad. Alla bra spelare som lämnat har varit dyra och ersatts av dyra spelare med i sammanhanget fina CV:n. Undantaget Porseland som var dyr men underpresterade grovt - där är Fälth en klar uppgradering. Men det viktigaste är ju att spelarna som är kvar sedan förra säsongen utvecklas. Du är också inne på det. Det finns mer att ta av. Om Bertilsson och Enterfeldt får vara skadefria och kommer upp till sina normala nivåer, så är mycket vunnet bara där. Det är lätt att peka ut typ Carlsson och Sandström som spelare som kan utvecklas mycket kommande säsong, men många seniorer i Brynäs trupp är fortfarande i en ålder där man kan utvecklas mycket. Spelare som är 23-26 år kan fortfarande ha stor utvecklingspotential som kommer i takt med att rutinen blir större och fysiken ännu bättre. Särskilt om Bulans hockey synkar bra med deras styrkor som hockeyspelare.

Dallemas:
Är vi bättre än förra säsongen?
Rödin - Zab
Scott - Clark
Ollas - Granis
Vrana - Jensen
Salmela - Gunde
Brodecki - Paille
Nörstebö - Fälth
Starky - Rautio
Porse - Ersson
- Thorell
(Ja, jag vet att det inte kan jämföras spelare mot spelare men gör ett försök ändå :)
Svårt att säga om vi är bättre innan säsongen dragit igång. Men under försäsong är det ju bara att kasta ur sig helt ogrundade gissningar :)
Jag är inte helt säker på att nyförvärven gör oss så mycket bättre än förra säs. Nu ska jag svära i kyrkan, men en frisk salmela vs Gunde tycker jag är jämnt skägg. Firma scott/rödin var grymma och den duon är ett stort tapp även om vi gjort bra värvningar för att ersätta dem. Frågan är om vi kan hitta 2 nya radarpartners som fungerar så bra ihop?

Det finns potential till att vi ska bli lite bättre denna säsong men för att vi ska nå långt tror jag det krävs att spelare som Enterfeldt, Carlsson Och bröderna tar ett kliv till i år. Där känns det som att det finns ännu mer att hämta. Pa var riktigt bra på slutet, hoppas det fortsätter.

Känslan är dock att vi är ett lite bättre lag i år men det är tunga namn vi tappat i rödin, scott, salmela. De skulle gå in i alla 1a femmor i SHL. Ollas svider också en del.

Det blir iaf en väldigt intressant säsong och bz har gjort ett bra jobb.

munkas: Jensen. Bertilsson var ju återställd redan till Play-In även om han inte var i matchform.

{7225}: Är det Jensen eller Bertilsson vi diskuterar?

Ser ju riktigt roligt ut inför kommande säsong med sjukt intressanta nyförvärv. Tycker BZ gjort ett bra jobb, min högst personliga åsikt är vi ser ut att vara ett lag för den övre halvan istället för den undre som de känts som några säsonger nu. Ska fanimej försöka bidra med att gå på dubbelt så många hemmamatcher i år. 😀

KulaShaker: Jesper kan dock redan köra kondition, ben, mage och rygg.

Chris11: Nu har du missuppfattat, Jensen slog upp en axelskada under landslagsuppehållet i november och han valde att inte operera då rehabtiden efter operation är ca 6 månader. Jensen körde rehab i gymet och gjorde comeback i början på januari men det höll bara en match tyvärr. I detta läge valde Jensen att opereras vilket han gjordes i slutet på januari så du kan ju själv förstå att han inte är redo att köra för fullt igen. Vi snackar full träning i augusti om allt går enligt plan.

KulaShaker: jag som vet?? Med tanke på att han siktade på att göra comeback i Februari så kan man ju tycka att han borde vara redo att köra för fullt i gymmet nu 4 månader senare?

{7225}: Tänkte främst på Starkbaum, Ollas och Porseland.

Chris11: Vad är det för rehab-tid på en operation av den typen. När kan man köra full träning på elitnivå, du som vet?

Kevin Clark - SHL:s nye Jacob Micflikier!

Chris11: som sagts tidigare; karln är gjord av socker och borde syssla med annan idrott. Otroligt bra då han är hel, men det är tyvärr bara 12% av hans vakna tid. Men man kan ha fel.

Johannes Hedberg: tråkigt att han inte tränar för fullt i nuläget. Man tycker ju att axeln borde vara bra nu igen...?

Inkazar: vikfancentral.se skulle jag säga är en intressant och välunderrättad blogg, även om man inte är VIK-supporter.

Inkazar:

Är lite förvånad över att alla verkar se Berilsson som en av våra bästa backar fortfarande...

Visst, han var grymt bra när han iaf klarade spela runt 40 matcher på en säsong, men det var ju några år sen nu. Jag tror att han tappat enormt mycket pga att han knappt kunnat träna, och än mindre fått matchspel i kroppen på de två senaste säsongerna. Det är väldigt tråkigt, såklart. Men jag har tappat hoppet att han ska bli den back som många av er hoppas på igen, även om han nu mot all förmodan skulle kunna spela åtminstone 30 matcher nästa säsong.

Jag rankar därför truppens alla backar framför honom.

Inkazar: Nej. Jag räknade lite på det och kom fram till att han då bör tjäna ungefär 190 000/mån brutto. Då med expertskatten inräknad. Så det är ju klart mindre än vad t.ex. Rödin tjänade som enligt Madhawken låg på 280 000/mån.

Ang Paille och varför Rangers tog in honom nu i januari:
"He is a real good skater, real good on the PK. He plays and competes hard"
"He is a great guy off the ice and great teammate."
www.sny.tv/rangers/news/why-the-rangers-brought-in-daniel-paille/162577456

Tror Paille kommer bli väldigt nyttig för Brynäs denna säsong! :)

Davey85: "Rödin, Salmela, Starkbaum, Ollas och Porseland kanske kostade mer än vad man trott ?"

Inga billiga spelare de där, ersättarna kostar nog liknande summor. Extrapengar till Gunde också förstås..

Skrubben: ger dock inte så mycket för vad ett twitterkonto som är döpt VIKfanclub har "hört" ;)
Men summor där uppe kan nog stämma för ja tror bz har fått tampas med andra NLA lag om honom :)

honken21: Håller med! Skriv många år med honom direkt! Och låt honom gå i avslutsskola med Gunderson.

Skrubben: Ja, Gunderson går väl inte att räkna in i spelarbudgeten tack vare att sponsorer gått in med extra pengar för honom. Vilket är underbart, är många år man varit avundsjuk på andra klubbar när det inträffat. Äntligen får vi lite extra grädde på moset! Grym press på Gunderson dock men det tror jag han klarar.

Skrubben : Känns ju ganska klart nu att vissa tjänade väl mycket isåfall.

Davey85: Dom kostade.... Rödin hade väl 300 000, Salmela minst lika mycket.

Davey85: Man skulle ha samma spelarbudget som förra året har man ju sagt. Det blev kanske lite mer i och med värvningen av Gunde, men där täckte ju sponsorer upp. Så det var utan tvivel några jäkligt dyra kontrakt som vi satt på.

Pettisbif: Pudas nonchalant? Stopp. Han kanske är den mest noggranna spelaren vi har. Distinkt och tydlig i allt han gör. En grym vinnarskalle som inte lämnar något åt slumpen. Fråga vem som helst i laget och de intygar.

« · 1754474 · »