1150x200-brynasbanner.jpg

Sv: Silly season 2016-2017

« · 1754962 · » Till forumet

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
2064: "Här gick det undan, inte oväntat med tanke på bakgrund iofs"

Det inte jag fattar där riktigt är åldern. Han är 16, det är alltså ett hockeygymnasium med internationell intagning? För universitetshockey kan det knappast vara tal om.
Kommentera

Chris11: "vad har flugit i dig? Du som alltid brukar vara så positiv... "

Jag hoppas att du har rätt men det känns som att även de forna pessimisterna är nästan läskigt positiva till våra nyförvärv. Själv är de alla i stort sett okända för mig och risken är att de inte är bättre än de spelare som Modo brukar hitta på Svartvadets youtuberesor runt om i hockeyvärlden.
Jag säger inte att de kommer att floppa men de flesta verkar förutsätta att de inte skall floppa. Tänk bara på att vi tappat Scott och Rödin, kommer vi verkligen att bli bättre nästa säsong än förra, jag är inte helt säker.
Kommentera

Chris11: Jämför med t ex Broadhurst som många menade floppade rejält. Honom hade vi högre krav på. Skulle Thorell gå in och spela exakt som han gjorde så tror jag vi skulle vara positiva. Handlar helt om förväntningar.
Kommentera

Chris11: Om någon av Jensen/Thorell/Paille slår riktigt väl ut och blir bättre än vi väntat oss så är jag helt nöjd. Att de skulle floppa totalt har jag svårt att tro då vi inte förväntar oss speciellt mycket.
Kommentera

7225: vad har flugit i dig? Du som alltid brukar vara så positiv...

Jensen och Thorell kommer ju inte direkt dominera första säsongen. Men det känns som att de kommer att göra ett bra jobb.
Kommentera

Jaken: "Han drar väl nu när han insett att BIF sätter allt på ett kort i år."

Kan du utveckla det där?
Kommentera

KulaShaker: Två gamla spelare går in i styrelsen alltså. Jag hoppas dom besitter rätt kompetens för det jobbet...
Kommentera

KulaShaker:
Han drar väl nu när han insett att BIF sätter allt på ett kort i år.
Iofs har han varit väldigt osynlig!
Kommentera

Kommer att bli en del förändringar i styrelsen i år!
Kommentera

Nått sånt här kanske

Johnson westerholm clark

Zaborsky grana lindblom

Paille jensen blomquist

Mannberg Enter Thorell
Kommentera

Chris11: Jo jag skrev just att Paille, Thore'n och Jensen var osäkra, specifikt dem, jag vill bara dämpa förväntningarna lite 🤔
Kommentera

7225: Dock så har vi bara värvat två nordamerikaner som aldrig spelat i SHL tidigare. Clark har dessutom spelat på stor rink under några år.
Paille är väl den som känns mest osäker, men han är inte värvad för att göra 40 poäng, utan han är inplockad för att ha en annan roll. Duger han inte till det så får till exempel Alcén eller Mannberg ta hans plats. Det är lättare att ersätta honom än en poängspelare.

Jensen och Thorell kan du nästan räkna in i flippkorgen. Bengtzén är stensäker på allsvenskan. De två kommer betyda mycket för oss nästa säsong, var så säker på det!
Kommentera

7225: Givet att 100% av värvningarna inte kommer att sitta perfekt. Det gör de aldrig. Den som inte får floppa är ju Rautio, med tanke på att Sandström (hittills) inte har gått att lita på över en hel säsong.
Kommentera

Skrubben: Jag skulle säga att det även handlar om Paille fortfarande har kvar bettet i skridskoåkningen (han är ju inte 25 längre) och vad Brynäs har förväntningar på honom, men visst, en bra attityd är ju en absolut grundförutsättning för att han ska kunna lyckas i Brynäs. Men det går att föreställa sig ett scenario där en väldigt motiverad Paille floppar eftersom han inte har kvar bettet i skridskoåkningen och Brynäs har för stora förväntningar på hans offensiva kunnande... Ska bli mycket intressant att se. Min känsla är att en värvning av den "profilen" är OK, men inte fler.
Kommentera

Chris11: Vi ska förstås vara optimister men många nordamerikaner med fina CVn har floppat i SHL liksom spelare som dominerat i Allsvenskan.
Jag har knappt sett spelarna vi värvat så jag räknat kallt med att någon/några floppar.
Kommentera

7225: ja läs vad skrubben skrev, kunde inte sagt der bättre själv.
Kommentera

Bryn?s123:1a gunderson, Bertil, Jonsson granström, zabrowski 2a Kihlström, pudas,Lindblom, pv, clark 3e Carlsson, fält, Thorell, jensen, mannberg 4e sunken 7e paille, enterfelt, alcen resterande bänk
Kommentera

7225: Om Paille är motiverad av att komma till SHL så håller han, helt klart. Om han tror att detta är en liga där han kan åka på en skridsko så blir det respass hem för honom snabbare än han kan säga Gavlerinken. Allt hänger på hans atttityd om han håller för SHL helt enkelt!

Om Jensen får vara skadefri så är jag övertygad att han håller som center i en tredjekedja. Han var en av allsvenskans bästa spelare 14/15.

Thorell är som klippt och skuren för vårat spel. Han är direkt handplockad av Bulan/Bengtzén just på grund av spelet vi vill spela. Så där är jag inte ett dugg orolig!
Kommentera

Chris11: Väldigt svårt att ranka Thorell, Paille och Jensen, håller de ens i SHL?
Kommentera

Chris11:
Tycker det ser bra ut! Dock hade jag nog vänt på Blomman och PoW. Då hade vi haft en tredje med Jensen som spelfördelare, Paille som bulldozer och Blomman som skytt.
Kommentera

7225: ja precis. Men de tar inte en plats :) vi har för bra lag haha!
Kommentera

Pettisbif: Ska vi tro på Ölund och Ersson på utlån och Boqvist i J-20?
Kommentera

7225: Även Ölund, Boqvist och Ersson finns.
Kommentera

Chris11: Grymma reserver i Mannberg, Alce'n och Sunken 👍🏼
Kommentera

Bryn?s123: Om jag var bulan så skulle jag ställa upp såhär:

1:a Zaborsky-Granström-Clark
(Två offensivt skickliga spelare tillsammans med en bulldozer som vinner många tekningar och tar kampen framför mål.)

2:a Lindblom-Westerholm-Johnson
(Den här kedjan skulle kunna explodera, vi såg ju i åttondelsfinalen mot DIF att de trivdes tillsammans. Westerholm lägger drömpassningar till sina vingar. SHLs bästa andrakedja?)

3:e Paille-Jensen-Westerholm
(Jobbig att möta, men ändå skicklig. Jensen och Westerholm kan få ihop något bra tillsammans. Här kan vi få en tredjekedja som kommer att leverera)

4:e Thorell-Enterfeldt-Blomqvist
(En jobbig kedja att möta, men kommer Enterfeldt upp i nivå så kommer de att vara ett stort hot offensivt.)

Alternativt att man byter plats på Thorell och Paille.

Extra: Mannberg, Alcén

Gunderson-Bertilsson
Kilström-Fälth
Zanetti-Carlsson
(Pudas 7:e) Jögga på läktaren.
Kommentera

7800: tänkte också på det men på ett sätt kan det bli bra med en sån kedja också med tanke på det. Tänkte att Grana kan spela i första med och PaW i andra men vi får se :)
Kommentera

Skrubben:
Det var lite dit jag ville komma också. Lindblom, Granis och Johnson är alla tre spelare som ska stå framför mål och vifta. Det kommer nog inte hålla.
Kommentera

Pettisbif: Är det inte bättre att låta Clark och Zaborsky spela i varsin kedja? Jag tycker även att andrakedjan saknar skills när Johnson, Granis och Lindblom kör i samma kedja. Byt plats på Clark och Johnson så blir det perfekt tror jag!
Kommentera

Här gick det undan, inte oväntat med tanke på bakgrund iofs.
Kommentera

Bryn?s123:
På ett sätt känns det lite kaka på kaka med granis och Johnson i samma lina. Det blir trångt på kontoret?

Lägg den till att lindblom också är en spelare som trivs där framför mål.
Kommentera

Kan inte alla som vill göra en uppställning?
Min är så här

Gunderson-Carlsson
Bertil(om han är skadefri)-zanetti
Kilström-fälth
Pudas-sunken
alternativ sunken på läktarn och rulla på 7 backar.
Ersson lirar med J:20 sålänge

Zaborsky-PaW-Clark
Lindblom-grana-Johnson
Blomman-Jensen-Paille
Thorell/Alcén-Enterfeldt-mannberg

Extraforward: PoW/Alcén/Thorell beroende på vem som tar platsen i 4 linan. Kan byta plats på Grana och PaW också. Om någon blir skadad ser jag gärna att Jesper Boqvist kommer in som extra forward. Vi får inte glömma Ölund men jag tycker Boqvist är före han trots åldern.
Kommentera

Skrubben:
Clark - Pa.Westerholm - Zaborsky
Johnson - Granström - Lindblom
Paille - Enterfeldt - Blomqvist
Mannberg - Jensen - Thorell
(Po.Westerholm-Ölund-Alcén)
Kommentera

7780: Jag har nästan räknat bort honom som en center för en kedja högre än en fjärdekedja, tyvärr. Men det vore fantastiskt om han kom tillbaka till nivån han hade innan skadan.
Kommentera

7780: Jag är tveksam till om han kommer upp i samma nivå som innan skadefrånvaron, väldigt sällan det blir så.
Kommentera

7225: Va tror ni om Enterfeldt denna säsongen?
Borde inte han kunna höja sig ett snäpp?

Han får ju en hel försäsong nu och borde kunna va med tävla på riktigt denna säsong väl?

Är han på topp så blir ju det nästan som ett nyförvärv med=)
Kommentera

7225: helt rätt säger ju sig själv igt
Kommentera

Pettisbif: Ja i vår backbesättning ser riktigt stark ut.
Kommentera

Pettisbif: Hur kan det vara en pudel då jag inte på något vid ändrat mig?
Självklart måste en spelare vara bra på mycket och att vara stor och stark är en mycket bra egenskap som back.
Kommentera

Jag kan säga såhär. Med min insyn.. Urbom hade inte platsat i vår trupp! Han är dålig på isen och har ännu sämre attityd utanför isen. En dryg 08:a helt enkelt. Hade SAIK velat haft kvar honom så hade det inte varit några problem. Men han platsar inte på stor rink. Sundlövs värning av Printz och DIFs värvning av Urbom kan bli väldigt förödande för dom i viktiga matcher, då dom nästan alltid drar på sej onödiga utvisningar! Inte direkt avundsjuka på dom o den spelartypen. Då har jag hellre Kilas, Bertil och Zanetti som är nog så tuffa o kan hålla rent framför kassen men ändå är grymma i det övriga spelet.
Kommentera

7225:
HitTheLights: Storleken är minst lika viktig nu för tiden tror jag fast det krävs så mycket mer nu.

Det där är väl i så fall lika mycket en pudel...
Kommentera

7780: Neeeeej 😒
Kommentera

7780: du fattar 😜
Kommentera

Tjurn : Rodrigues tillbaka?=)
Kommentera

Rodrigo: angående storleken finns både spelare som ar stora å små som kan va bra respektive dålig så ja fattar faktiskt inte vad era snack går ut på
Kommentera

Ska bli oerhört spännande att se hur Brynäs pp-formationer kommer att se ut kommande säsong. Känns som det kan finnas många gångbara kombinationer och fler än 10 spelare i truppen som slåss om dessa ärofyllda positioner.
Kommentera

7225: Jag tycker inte att det är så viktigt, bara. Däremot spelar det såklart roll, som en av många andra egenskaper hos en spelare.
Kommentera

HitTheLights: Storleken är minst lika viktig nu för tiden tror jag fast det krävs så mycket mer nu.
Kommentera

7225: ja men bara för att något är mindre viktigt betyder det ju inte att det helt saknar betydelse. och betydelsen av att vara stor gäller ju fortfarande om man kan åka skridskor, som han slog fast. Det var inte fallet för några år sedan då huvudsaken var att spelaren var stor och tung och kunde slasha från långsida till långsida..
Kommentera

« · 1754962 · »