Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Tappert försök av oss!!!

« · 645690 · » Till forumet

Sv: Tappert försök av oss!!!
arnio: "Det räcker faktiskt med 2 lag efter oss.....Det har vi just nu.."

Vad är du för Brynäsare egentligen? Hur fan kan du sitta och vara nöjd med det? JAG är inte nöjd och det är ett skrämmande stort antal som anser samma sak. Det märks om inte annat på stämningen i Gavlerinken.

Torsdagens insats är en parodi på hockey. Är det konstigt att Brynäs åker på en massa "konstiga mål" när man är på den nivån Brynäs befinner sig?
Kommentera

sylf: Vi vann ju mot Lindköping hemma tidigare.
Jag vet att Brynäs spel är skit, det går inte att förneka.
Men vissas analyser är så pessimistiska att det är sorgligt.
Jag har tröttnat på den pessimist som råder här inne och försöker få till en förändring.
Lind tycker jag vi kan hänga i julgranen tillsammans med Bäckis. Att de övriga kommer tillbaka ger lite bredd i truppen.
Visst blir detta tufft men vi har ett litet försprång och det finns en chans att vi håller det.
Kommentera

arnio: "Vi har ett helt koppel spelar som kommer tillbaka snart"

Ja det är verkligen tunga pjäser som kommer tillbaka...

Micke Lind
30 matcher 4 mål 11 assist 15 poäng -11

Niklas Bäckström
30 matcher 4 mål 10 assist 14 poäng -8

Antti Aarnio
28 matcher 1 mål 1 assist 2 poäng -7

Mikko Kuparinen
25 matcher 0 mål 1 assist 1 poäng -6

Niklas Andersson
19 matcher 0 mål 0 assist 0 poäng -6
Kommentera

arnio: Får vi bara tebax våra två bästa centrar i laget igen o alla tar sitt ansvar så finns det en bra chans att slippa kvalspel,det är ju ändå sex pinnar ner till SSK,plus att SSK har en match mer spelad.

Sylf,du ska se att skitkorvarna fixar det här till slut!!
Kommentera

arnio: Inse Fakta!!
Kommentera

arnio: OK,jag försöker.
Spelet just nu och till stora delar tidigare är uselt.Dom spelare som kommer tillbaka är inga Gretzkys om man säger så,bara Bäckis är nåt att hänga i julgran.Vi har förstärkt med en snubbe från Arboga och en Amerikan som ingen vet var han går för.Vi har ett backspel som blir sämre för varje match.Vi har ett dito målvaktsspel.De lag som ligger bakom har en förmåga att plocka en och annan pinne av topplagen ibland.

Annars är det väl inte så mycket mer.......
Kommentera

GävleLasse: "Brynäs skall alltså INTE klara sig undan genom att spela bra hockey och spela elitseriemässig ishockey I 60 MINUTER inte EN period. Brynäs skall klara sig kvar genom förhoppningen att två lag är sämre än oss."

Det räcker faktiskt med 2 lag efter oss.....Det har vi just nu..
Kommentera

arnio: km inte och säg att det är fär att vi spelar dåligt för det gör SSk och Leksand också. Det kommer att bli tufft det vet jag, men ALLT TALAR INTE FÖR KVALSERIEN.
Kommentera

sylf: hur kan allt peka på det?????????????????????
Vi ligger 10 i serien.
vi har förstärkt.
Vi har ett helt koppel spelar som kommer tillbaka snart.
Vad berätta vad ?
Kommentera

sylf: Det är nog mig han menar att jag är en dysterkvist och "borde göra som bocken" Hans naiva lilla värld tål inte de fakta som läggs fram.

"Vad i hela friden skulle peka på att SSk eller Leksand kommer att ligga före oss efter 50 matcher"

Den meningen säger ALLT... Brynäs skall alltså INTE klara sig undan genom att spela bra hockey och spela elitseriemässig ishockey I 60 MINUTER inte EN period. Brynäs skall klara sig kvar genom förhoppningen att två lag är sämre än oss.
Kommentera

arnio: Näe,vad Brynäs behöver är ÄNNU fler mongon som sitter och kammar sig med osthyveln och tycker att Brynäs är bäst även om dom är sämst.

"ALLT pekar på en ny KS i vår och den klarar vi inte"

Begriper du inte vad jag menar? Jag menar inte att vi är klara för KS utan jag tycker att allt pekar på det.
Kommentera

sylf: """ALLT pekar på en ny KS i vår och den klarar vi inte.""""

Du är ju på gränsen till sjuk, menar du på fullaste allvar att vi i princip är klara för kvalserien och att vi inte klarar den...

Brynäs behöver inte sådana som dig !!!!!!!!
Kommentera

arnio: Va fan yrar du om?? Vad har jag lagt fram för jävla statistik??

"Vad i hela friden skulle peka på att SSk eller Leksand kommer att ligga före oss efter 50 matcher"

ALLT!!
Kommentera

arnio: Hur Faaan kan man svika laget o åka på JJJJJJJJJJJJJJJ-vm?
Kommentera

sylf: Vad i hela friden skulle peka på att SSk eller Leksand kommer att ligga före oss efter 50 matcher? Djävla pessimist..Både Leksand och SSk fick stryk sist, det var inte länge sedan vi vann mot båda dessa lag, VI LIGGER FÖRE I TABELLEN, vi har förstärkt laget med två spelare....

Det ända du har att komma med är din djävla statistik där du har tagit bort en massa Brynäspoäng (inledningen av serien)...alla 50 omgångar räknas..snart kommer Bäckis, Lind, Aarnio, Kupan och Niklas Andersson då BLIR VI STARKARE...
Kommentera

Huge: "Överdrifter igen.
Tyckte att vi skapade mängder av målchanser senast och dessutom många heta. Att Salo gör en kanonmatch är väl förstås inget som spelar in"

Skitsnack!!
Av de 14 skott som avlossades var 13 rena ärtbössor.De flesta satt i magen på Salo och Brynäs "dominans" var inget annat än en synvilla.Ett riktigt bra läge hade man,Cassel vid bortre stolpen.Laget har fruktansvärt svårt att skapa chanser och numera även jävligt svårt att hålla något så när tätt bakåt.Den fina defensiven från inledningen av serien är som bortblåst och när man dessutom inte skapar ett smack framåt så går det som det går.Spelet,tendensen,ALLT pekar på en ny KS i vår och den klarar vi inte.

Självförtroendet säger du?! Nu hade dom en radda matcher innan uppehållet där man plockade poäng.Sedan kom EN förlust och då skulle helt plötsligt hela föreningen drabbas av kollektiv alzheimers då eller?
Kommentera

GävleLasse: "Brynäs har fortfarande rugigt svårt att skapa heta målchanser, framförallt MÅL (i rätt kasse)"

Överdrifter igen.
Tyckte att vi skapade mängder av målchanser senast och dessutom många heta. Att Salo gör en kanonmatch är väl förstås inget som spelar in? Det mesta hänger på självförtroendet när det gäller att sätta dit pucken.
Punkt slut.
Vilket även gäller t.ex PP. Ibland är det lysande och ibland rent bedrövligt.
Fullt normalt vad gäller ett lag i vår position.
Kombinerar du detta med ett material som inte håller samma klass som t.ex topplagen sett över hela linjen, ja då får du det resultat vi nu ser.
Inga konstigheter.
Kommentera

Huge: Allt man behöver se i de tendernser jag pratat om är:

Brynäs har fortfarande rugigt svårt att skapa heta målchanser, framförallt MÅL (i rätt kasse)

Det fina och effektiva powerplay som det bjöds på i början är som bortblåst. Nu är det långsamt, omständigt och ineffektivt.

Boxplay, vi var bäst på det ett bra tag men nu på slutet har även det dalat nedåt i en stadigt nedåtpekande kurva.

Det defensiva spelet. 13 mål bakåt på två matcher säger det mesta. Nu är ju inte två matcher någon tendens men media skrev tidigare att det var tråkigt att se Brynäs som "alltid" bjöd på tråkig och målfattig hockey. Idag bjuder Brynäs på målkalas och högst "ovanliga" mål, dessvärre är merparten av målen gjorda i VÅR kasse.

Nej du Magister Huge. Att tycka att vi har närmare uppåt är nedåt i tabellen är naivt och det är bara att inse att en enorm förändring på samtliga plan vad gäller Brynäs måste till för att treden skall vända. Frågan är om Boork och den lilla skara spelare som förväntas fixa detta är möjlig. Vi har för många uddlösa spelare som Spets i laget för att man skall kunna skönja ett trendbrott.
Kommentera

rackham: Ja, men nu var det väl inte den generella trenden för Brynäs IF i stort som diskuterades, utan vartåt det lutar för årets lag vad gäller spel och tabelläge.
Såg att jag hade glömt det lilla ordet "hade" i meningen "...då serien ännu inte hunnit sätta sig." Dvs att serien ännu inte hade hunnit sätta sig förrän efter ca 15 omgångar i årets ES.
Vad gäller den generella trenden så tycker jag att "tideräkningen" egentligen kan börja iom nystarten inför årets säsong, då både den nya arenan och Boorkens inträde visat på att föreningen verkligen försöker ändra på gamla saker och få till en uppryckning av hela verksamheten.
Därför är det kanske lite svårt att i dagsläget dra några större slutsatser av denna nysatsning.
Om man inte är dysterkvist förstås, för då vill man ju helst se resultat efter någon vecka.
Kommentera

Huge:
"...då serien ännu inte hunnit sätta sig."

Vi har "suttit" sedan -99, magister Huge...

Hur lång trendserie behövs det?
Sedan 1860?
Kommentera

GävleLasse:
Huge tror och du betvivlar...

Just nu är det överlägset viktigast att förstärka på backsidan enligt resultatet i omröstningen.

I en annan omröstning ställer vi Mormor mot Farbror och ser vad det blir för resultat då :-)
Kommentera

GävleLasse: Att du knallar runt och tror att allt är frid och fröjd är ju inget man blir förvånad över... Sen om jag är en tönt eller vad du menar tar jag bara som att du helt saknar argument utan skriver allt som oftast "tror" och "hoppas att" kryddat med lite "kanske".

Om du kunde backa upp dina inlägg med lite fakta, tendenser som pekar på att det går uppåt än neråt i tabellen så får du gärna lägga fram den.

Lite historia...

00/01: trea efter 32 - trea efter 50.
01/02: sexa efter 32 - åtta efter 50.
02/03: elva efter 32 - elva efter 50.
03/04: sjua efter 32 - tia efter 50.
04/05: elva efter 32 - elva efter 50.

Nä, du är ingen tönt och det har jag heller aldrig påstått.
Tönten i Lorry hade ett standarduttryck: "Tänkte inte på det...."
Och det var det jag tyckte att den banneransvarige kunde ha haft i åtanke innan han valde att dra fram närheten till botten istf att försöka lyfta fram att vi faktiskt är närmare slutspelsplats.
Att använda ord som "tror" och "hoppas att" vad gäller framtida saker som ingen vet ngt om ser jag inte som ngt större problem.
Eller har du något förslag på andra ord eller andra formuleringar som man bör använda då det gäller spådomar eller förhoppningar?
Jag backar mer än gärna upp mina inlägg med fakta, de gånger som det behövs.
Men jag tyckte inte att det behövdes i sakfrågan denna gång: att vi faktiskt ligger närmare en slutspelsplats än en bottenplats.
Ngn tendens som pekar på åt vilket håll det går har jag öht inte kommenterat, men jag kan ju göra det nu när du ändå är igång med att blanda äpplen och päron.
Tycker inte man kan skönja ngn klar tendens, då vi åkt lite upp och ner i tabellen efter de inledande omgångarna.
Omgångar som man egentligen inte kan räkna in sas, då serien ännu inte hunnit sätta sig.
Kommentera

rackham: I så fall så kan du ju ta bort sportchef för jag betvivlar att Sjödda spelar ett år till och kommer därför att tillträda som sportchef...
Kommentera

GävleLasse, sylf:
Skyldig till omröstningen och "censureringen" av Gävle-Lasses tillägg.
Med motiveringen att Brynäs inte har lyxen att lösa allt samtidigt (det har för övrigt inget lag). Det måste prioriteras.
Vad är viktigast?
Tråkigt men sant...
Kommentera

65selander: Ännu ett snyggt mål av Mora,Tuokko gör 4-2 i powerplay!!
Kommentera

Det blir troligen noll poäng i nästa match också... men sen är vi med i matchen igen... Kom igen nu Brynäsfans, nu stöttar vi laget mot åtminstone att slippa kvalplats.Stötta laget som ni gjorde efter dom två segrarna före uppehållet. Slutspelsplats är inte allt för långt borta heller.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hörde han fick ett kanonpass, en sk macka :-)
Kommentera

65selander: 3-2 Markus Eriksson,mycket snyggt mål!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
t o m Honken hade tagit den. In med pucken Mora.
Kommentera

79 Andersson: MORA IK ger aldrig upp!!!!
Kommentera

Bissett19: ja det var ju inte bra, får hoppas mora repar mod och tar ledningen igen
Kommentera

arnio: 2-2,en riktig målvaktstavla av Vehanen!!

suck suck suck.......
Kommentera

2-1
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Kerman är väl uppe i 12 mål nu?
Kommentera

65selander:

Kerman 2 mål dessutom... Jag hatar att säga det men idag håller jag mina båda tummar för Mora :)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Mora verkar hjälpa till, ledEr med 2-0 redan över SSK
Kommentera

SSk ligger i alla fall under med 2-0 mot Mora..Oh är Selander center?
Kommentera

arnio:

In med Selander.. :-)
Kommentera

Jag vill ha centerförstärkning..
Kommentera

sylf: exakt... Jag vet inte vem som skapat undersökningen, ej heller vem som ändrat tillbaka det jag lade till...

Men det är som det är..."Brynäsandan", finns även här tycks det... ;)
Kommentera

GävleLasse: Kommunism!! Välj vad du vill bara det blir vad jag tycker:-))
Kommentera

sylf: Jag gick in och lade till den valmöjligheten men någon av moderatorerna har varit inne och tagit bort det valet... Tyvärr så vill skaparen av undersökningen inte att det skall vara fler valmöjligheter.
Kommentera

GävleLasse: Varför går det inte att rösta på samtliga alternativ i den nya omröstningen? Det är ju det som måste till!!
Kommentera

Huss: Ja det är ju definitivt INTE trevligt att beskåda eländet på plats match efter match. Visst hoppas jag med, men jag sätter inte alltför stor tilltro på de halmstrån som Huge pekar ut.
Kommentera

Huss:" Huge har rätt, det är närmare poängmässigt till slutspel än kvalspel.
men samtidigt vägrar han göra en statistisk jämförelse av poängutvecklingen mellan bottenlagen de senaste, säg 10-15 omgångarna."
det väsentliga är poängutvecklingen i matcherna som kommer och inte i de som redan har spelats.
Det kan också vara så att Hermansson och Felsner kommer att göra Brynäs lite lite bättre. Lotvonen kommer att missa ett gäng matcher för Lif vilket kan försvaga dem. Timrå kan kanske täppa till bättre med den nya målisen. Dif har samma lag...
helt ovisst skulle jag säga, med reservationen att de lag som ligger ovanför kvalstrecket idag har en liten fördel gentemot lagen under det samma.
Vänta bara tills Bäckis, Lind, Aarnio och Kupan är tillbaka då smäller det ska du se..
Kommentera

GävleLasse: Må så vara, men det finns ju faktorer som exempelvis olika förväntningar som också spelar in eller hur?
Huge kommer faktiskt aldrig med osanningar utan ser saker och ting ur en annan synvinkel. Myntet har alltid två sidor osv.
Som luttrad Brynäsare kan man tycka många av hans inlägg är mer än lovligt naiva men frågan är vem som har trevligast....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Kanske är slå att det är Bagdad Bob som gömmer sig bakom nicket Huge. Sedan så kan man ju gå på vatten, dock fruset. Nej det blir en pirrig avslutning på ES. Hoppas att Kringlorna och Knäckebroten aldrig mera tar poäng i ES.
Kommentera

Huss: Huge är världsmästare på att bortse från givna fakta. I hans naiva lilla bubbla kan man gå på vatten och ingenting är omöjligt. Hans idoga greppande efter halmstrån så måste han ha ladan full flera gånger om.

Han har sett på tok för lite av Brynäs för att kunna göra en rättvis bedömning helt enkelt.
Kommentera

Jompe: Peaches, eller hur? Såg förresten Huges tvillingsjäl på TV häromkvällen, "Come back, you coward!" gastade han i det Pythonska mästerverket.
Statistik är alltid användbart för egna syften.
Huge har rätt, det är närmare poängmässigt till slutspel än kvalspel.
Men samtidigt vägrar han göra en statistisk jämförelse av poängutvecklingen mellan bottenlagen de senaste, säg 10-15 omgångarna.
Kommentera

Huge: Att du knallar runt och tror att allt är frid och fröjd är ju inget man blir förvånad över... Sen om jag är en tönt eller vad du menar tar jag bara som att du helt saknar argument utan skriver allt som oftast "tror" och "hoppas att" kryddat med lite "kanske".

Om du kunde backa upp dina inlägg med lite fakta, tendenser som pekar på att det går uppåt än neråt i tabellen så får du gärna lägga fram den.

Lite historia...

00/01: trea efter 32 - trea efter 50.
01/02: sexa efter 32 - åtta efter 50.
02/03: elva efter 32 - elva efter 50.
03/04: sjua efter 32 - tia efter 50.
04/05: elva efter 32 - elva efter 50.
Kommentera

« · 645690 · »