1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733224 inlägg · 7962 ämnen
« · 2835294 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs - Skellefteå 2025-03-08
Hahah älskar att se Kinnvall, Rödin och Kopacka stå och skoj bråka vid sargen i bakgrunden när Hugg blir intervjuad 😂

Forsberg 1978: Inte säker på att vi vinner mycket mer innan slutspelet, men nu känns det också mer förklarligt. Mitt amatöröga tycker sig se att laget mentalt/fysiskt sparar en del för slutspel.

Sen hade det varit skönt att ha nån seger i ryggen dock.

Solklar förlust idag tyvärr.....

Många finklädda i vårsolen i centrala Gävle idag :)

Bäckström hyllad med stående ovation inatt.🙏🏻
Uppladdat:

500x0-img6274.jpeg

500x0-img6273.webp

Jonjo: Gillar att man särar på juniorerna. Bra att man kör Svrcek med Vesel och Scott igen, för dom har faktiskt varit bra. Ska bli spännande att se :)

ellis: Ja, om slutspelet blir ett fiasko kommer folk garanterat komma ihåg de sista matcherna och försöka göra en koppling till slutspelet, trots att den kanske egentligen saknas. Jag ser ingenting konstigt med att motivation slår klass och att Brynäs vilar vissa spelare.

Svensson_62: Vet inte hur det ser ut i Brynäs men det finns nog klubbar där det delas ut bonusar baserat på prestation (inte istället för lön så klart). Brynäs hade väl såna bonusar förra året om vi skulle gå upp till SHL t.ex. Ser ut (enligt hockeynews) som att DIF hade det också).

Gavve: Undrar om laget får dela på en stor del av detta som en bonus? Vore värda det.

SnowKing: Förra året var det 800 tusen kronor för seriesegern och 333 tusen (ca) för att gå till CHL (3 lag delar på 1 miljon).

SnowKing: Var det inte 800 kkr plus 330 kkr för att kvalificera sig till CHL = 1.1 mille

JawKee: Ja det blir intressant att se Lindblom i första om dom kan hitta lite kemi. Hade även varit intressant att prova Scott där som det ser ut nu.

Indrasis och Bobby fortsatt borta, hoppas vi inte behöver vara orolig utan att man inte vill chansa i det här skedet.

Skönt att se att Djoos är tillbaka men fortsatt tre juniorer från start.

Segerpremie?
Vad får Brynäs efter att ha vunnit grundserien?

Peja: " Ingen skulle komma ihåg de sista matcherna, oavsett resultat, om slutspelet blir en succé. "
Men tvärtom då? Om inte slutspelet blir en succé utan enbart tja - slut...?
Jag tycker minst en, helst båda, av de här två slutmatcherna bör vinnas för att förhoppningen inför play offet ska kännas seriöst relevant.

Lindblom - Larsson - Silfverberg
Sundqvist - Schroeder - Rödin
Hillström - Ölund - Kopacka
Svrcek - Vesel - Scott

Bertilsson - Kinnvall
D'astous - Djoos
Lindstein - Söderström
Andersson

Intressant :)

Brynäsgubbe:

”Typiskt att vi får möta alla lag med topp-6-hopp nu. Vi spelar inte för något nu men lite medvind hade känts bra in i slutspelet. Förra säsongen kände man sig oövervinnlig efter den avslutningen på grundserien”

Håller med. Men samtidigt så fick vi ju ett kallt uppvaknande första slutspelsmatchen hemma mot Nybro. Efter två rätt dåliga perioder gjorde ju Nybro 0-1 i början av tredje och helt plötsligt var vi på väg att förlora första matchen. Så trots ett bra avslut på serien så levde Brynäs farligt i första kvartsfinalen. Vann till slut med 2-1 efter mål av Vesel och Robertsson.

nittontolv: Sa att han saknar tjafspellarna typ Jämtin lite i dagens hockey: ” Men vi domare tycker nog att det är rätt kul när det hettar till och blir lite stökigt också, skrattar han.,”
🙂

Från gd:

”Fredrik Altberg har dömt SHL-hockey i femton säsonger. Men nu är det nästan slut. I eftermiddag gör 42-åringen från Gävle sin sista match.
- Jag fick välja själv vilken match jag ville ha, och såklart vill jag avsluta med att döma Brynäs, säger han.”

gwl: Ärligt talat. Ingen skulle komma ihåg de sista matcherna, oavsett resultat, om slutspelet blir en succé. Jag tror inte att de kommer påverka lagets känsla inför slutspelet, särskilt inte om man vilar spelare.

Gavve: Stämmer. Ser jäkla muppigt ut när jag kollar tabellen i telefonen, dock. Nån jäkla förskjutning av någon anledning. Det var Växjös tabelläge jag misstog för SAIKs

Då kan vi konstatera att de kommer vara ruskigt motiverade och att det krävs att vi är på tårna idag.

gwl: vi kan inte gå in i ett slutspel genom att förlora oss fram. Tror det är viktigt med segrar och en bra känsla nu. Det kommer vara gott om vila efter sista matchen. Tycker snarare vi ska avsluta så som vi vill börja slutspelet.

Brynäsgubbe: Håller med, avsluta serien med vinster känns viktigt.

Men samtidigt känns det lika viktigt att vila Larsson, silfverberg, rödin, bertilsson m.m för att orka ett hårt och förhoppningsvis långt slutspel.

Svårt och tufft val att ta.

Typiskt att vi får möta alla lag med topp-6-hopp nu. Vi spelar inte för något nu men lite medvind hade känts bra in i slutspelet. Förra säsongen kände man sig oövervinnlig efter den avslutningen på grundserien.

Cardigan Daffipoff: "det skall fan så mycket till om de skall knipa en kvartsfinalplats"

Ska det? De ligger ju på exakt samma poäng som Timrå som ligger sexa. -2 mot +16 gör ju att de (i teorin) måste ta in rätt många mål. Sen bara 1 poäng upp till Rögle på plats 5 (-2 mot -1).

Rögle möter dessutom ett LHC som har allt att vinna för att själva styra att de slipper kvala. Modo möter Timrå och det är väl samma där, Modo måste vinna för att ens ha en chans att vinna.

Och i sista omgången möter SAIK Modo, Växjö möter Timrå och Malmö möter Rögle. Tror nog det kan kastas om en del där även om Rögle sett otroligt starka ut senaste tiden.

Hur desperata tror vi att SAIK är idag? Jag tänker att de oavsett hur resterande omgångar slutar spelar åttondelsfinal, det skall fan så mycket till om de skall knipa en kvartsfinalplats. Vågar vi hoppas på en gryende slutspelsform hos oss eller är det för tidigt?

Stenis: Det måste förhandlas mellan Söderström och Chicago. Säkert är nyckelfrågan om en- eller tvåvägskontrakt.

Angående inlägget så började du nog skriva det innan tråden stängdes. Då föredrar systemet att ni får lägga in kommentaren som ni har lagt tid på att skriva.

Stenis: Moderatorer!
Jag lyckades få in ett inlägg efter tråden blev stängd.
En bugg?

Det var tråkigt för Brynäs men viktor är nog glad med en trade.

Har söderström ett kontrakt också som följer med rättigheterna, eller tillkommer en kontraktsförhandling först som måste accepteras?

Sv: A proposito de nada
SuneMangs:
Det var tråkigt för Brynäs men viktor är nog glad.

Har söderström ett kontrakt också som följer med rättigheterna eller kan de erbjuda en lön under marknadsvärdet, så han kan säga nej tack? NHL är ändå NHL och det är väl dit han vill.

Samsung: Om vi inte gör det är det första gången på 2 säsonger vi förlorar mer än 2 matcher i rad. Vi kan så klart göra det även om vi förlorar 3 i rad (vi behöver 3 poäng till). Hade varit skönt att hålla den sviten vid liv i.a.f. grundserien ut!

Vad tror ni, når vi 100 poäng? Jag tvivlar.

Brynäs - Skellefteå 2025-03-08
Matchtråd härmed öppnad.

Svensson_62: gameday, vore skönt med vinst, en Sundling-prestation kanske🇧🇪💪

Svensson_62: Håller helt med dig. Ju mer det tjafsas om det, desto mer önskar jag att det går dåligt för varenda Stockholmslag. De har precis samma förutsättningar som alla andra (snällt uttryckt, självklart har de bättre förutsättningar än många lag från mindre orter, men vi kan väl glömma det för att vara snälla), är de bra nog så går de upp - end of story. Just nu är de för dåliga, och ska spela där de spelar.

Sedan är ju "supportrarna" i sig ett eget kapitel, visst finns det lag med usla supportrar (host LHC host), men den idioti som många av Stockholmslagens supportrar uppvisar är ju rent patetisk. Och klubbarna är livrädda för att göra sig ovän med dem, så istället för att ta avstånd från supportrar som hotar, slår sönder bortasektioner och slåss så låter man de hållas...

Peja: Hoppas på SSK då jag bor i huvudstaden men kringlornas lag har visat klent psyke i toppmatcherna tyvärr. Positivt är att Stevens sannolikt blir hett villebråd när de ryker i kvarten/semin. Leker med tanken där Stevens figurerar som center i en andralina hos oss.

Aik är enda laget som kan rå på dif. Karlskoga har kroknat betänkligt senaste månaden.

Svensson_62: Behöver NHL lag från New York och Los Angeles?

Tror Djurgården går upp men har en känsla av att Södertälje blir en stark utmanare.

Vore symboliskt kul att ta 3 poäng till och nå 100+.

Läste Wennerholms önsketips om HA-slutspelet.
Att globen är renoverad och att det bland annat därför är så viktigt att få upp ett Stockholmslag i SHL o s v.
Hoppas det blir Karlskoga-Nybro i HA-finalen så får världens alla stockholmsishockeyjournalister ut och resa land och rike kring för att följa SHL istället för att ta T-banan till globen för att se gullegänget och ta en fika med deras egna Wikegård. 🙂

Drömde att vi spelade allsvensk final i natt, mot Timrå. Vi förlorade på straffar(?) Timrå klev upp i SHL och Per Svensson avgjorde(?!) Var helt vansinnig när jag vaknade, först nu efter ett par timmar jag börjar bli människa igen😏

SaggeBoy: Slutspelsväder (vår, aningen kyligt och sol)

Match dag 😀

Jugge: Tycker det känns rätt nära där också. Men frågan är väl hur sugna NHL klubbarna är på honom i framtiden. Han har väl varit i Chicago, Columbus, Florida och nu Islanders? Men det är klart. Nystart i SHL absolut. Men om NHL chanserna är körda så kanske Schweiz lockar mer? Vore dock fantastiskt att få hem honom, även om jag håller Söderström aningen högre.

Lucas Carlsson då? Vet inte hur hans kontrakt ser ut nu. Men han börjar bli till åren för AHL speciellt då han varit där så otroligt länge. Visserligen är han är riktigt stark spelare i den ligan, men om han inte får spela i NHL snart så tror jag chanserna är körda. Men vad vet jag... Hade gärna sett honom i Brynäs.

Bratwursten : ja, man vet ju hur Kelleher levererade i slutspelet kontra Seriespelet. Lite samma spelstil där.

Även idag i sista matchen för säsongen så Steppar Kelleher upp med 2 kassar efter en seg säsong när han är sugen på slutspel.

Jugge: Dessvärre är ju Adam mer av en shoot first-back än Victor (som är ett spelgeni), men det kan säkert bli bra det också.

Svensson_62: ” Visar andra svenskar därborta att det kan löna sig att åka tillbaka till SHL för att köra en omstart.”

Precis! Adam Boqvist, vi tittar på dig! Vore en klockren ersättare till Söderström och jag tror inte att Islanders kommer erbjuda han nytt efter säsongen.

Jag tror Indrasis kommer överraska många positivt i slutspelet

Peja: Visar andra svenskar därborta att det kan löna sig att åka tillbaka till SHL för att köra en omstart.

Peja: Skulle tro att han är rätt taggad på att åka över till Chicago faktiskt, nu när han äntligen fick ingå i capdump-dealen man gjorde med Utah.

SuneMangs: Då är Söderström garanterat förlorad till nästa säsong. Finns noll anledning att byta till sig rättigheterna om han inte kommer spela där.

Nu är HA färdigspelad. Alla som vill få gärna klicka på länken nedan och vara med i premiären av vårt första stora HA-tips! Ni har två dagar på er innan play in drar igång, så tveka inte att tippa redan ikväll om ni är intresserade.

(det kommer även ett stort SHL-tips inom kort)

« · 2835294 · »