Brynäs IF

727751 inlägg · 7961 ämnen

TIKARNA

« · 262998 Till forumet

TIKARNA
Mikael Lind var dålig när han var i Bif senast och jag tror att han kommer att vara lika dålig den här gången också när han kommer hem. Att han lyckats i TIK beror på att de spelar ett helt annat spel än vad Bif gör. Tror inte att han kommer att passa in i Brynäs spel den här gången heller. Ser honom som en ersättare till "Wågen". 31 år gammal. Generationsväxling?

Casselståhl är en skitvärvning. Han var lika dålig som Lind när han var här senast. Dessutom är han liten till växten. Vi behöver större backar som är rörliga. Som bäst är Casselståhl en utfyllnadsspelare. Stefan Svanbom kommer att peta honom om han får chansen. 31 år gammal Casselståhl är helt fel val.

Henrik Malmström tycker jag skall bli intressant att se hur det kommer att gå för. Stor och stark, bra på rören och går rakt på mål. Härligt med en spelare som är villig att ta stryk för att göra mål. 24 år ung är också en fördel. Hoppas och tror att han kan bli en mycket bra värvning.

Hoppas att Janne pensioneras på lördag mot Rögle. Upp i taket med tröjan och tack och bock för lång och trogen tjänst. Kvalitetscenter värvas för frigjord lön.

Spelare med riktigt höga löner som skall ersättas:
Jamie Ram, Pär Djoos, Jussi Pekkala, Mikko Luovi och Janne Larsson.
Detta öppnar för att värva åtminstone 3 riktiga kvalitetsspelar, minst. Jag väntar.....
Kommentera

« · 262998