Brynäs IF

727067 inlägg · 7960 ämnen

Timrå IK-Brynäs IF

« · 758221 · » Till forumet

Sv: Timrå IK-Brynäs IF
GävleLasse: Jag tror mer på Sverker Olofsson:)
Kommentera

kungsbacka: Debatten? vem är du? Kungsbackas svar på Siwert Öholm eller?
Kommentera

250kg kärlek: Vad du tycker bryr jag mig inte så mycket om.Innan du uttalar dig så kan du väl läsa debatten från början.
Kommentera

GävleLasse: Timrå, MODO, Brynäs och Luleå bland de fem första lagen så här långt i en något haltande tabell. Det tycker jag, uppriktigt sagt, är jäkligt skoj. Måhända är det början av serien och mycket lär hända, men ändå.

Jag gläds med lagen från norr och är förstås extra glad åt Timrås framgångar. Däremot tycker jag att Timrås supportrar ska fira segern i sin gästbok och låta Brynäs dito diskutera i sin. Nästa gång kan det vara omvända roller.

Kommentera

kungsbacka: Då förstår jag precis. Hela din ambition med timrå är att vara bättre än brynäs. Brynäs är långt ifrån ett topplag när serien skall summeras och jag är övertygad om att Timrå även de kommer att befinna sig nånstans mellan 5-8 plats i tabellen. Så bara för att Timrå lyckas vinna mot Brynäs på hemmaplan så är ni numret större. Det gäller att dra paralleller efter EN match märker jag.

Jag såg inte matchen igår och jag uttalar mig därför inte om matchen. Det enda jag kan säga om den efter att ha läst lite om matchen är att Timrå fick en smakstart på grund av ett misstag. De hade för dagen lite mer kyla i avsluten än Brynäs. Sen lever ni på en för tillfälet bra målvakt.

Om ni är så jävla mycket bättre än Brynäs, varför bara 3-1?

Nu kan ni Tallefjantar fortsätta ert ryggdunkande i ER GB så fokuserar vi på vår nästa match.
Kommentera

GävleLasse: Serieledningen har inte stigit mig åt huvudet TIMRÅ känns bara nummret större än brynäs så är det bara brynäs brukar börja serien bra för att sen dala.Vad TIMRÅ gäller så är jag glad så länge det varar ty dom poäng mat nu i början dom räknas ochså i slutet eller.igår fick jag rätt TIMRÅIK är nummer större.
Kommentera

GävleLasse: Med tanke på den fjolårssäsong Timrå som lag har bakom sig så kan jag nog känna fog för att vi supportrar får gotta oss i det läge vi har just nu. Vi har ju inga andra än oss själva att skylla heller, då det enbart är vår egen förtjänst att det gått så bra som det nu har gått. Att det är en lång säsong behöver du inte vara ett snille för att förstå. Självklart kan mycket hända under resans gång. Och det är väl bara ren dårskap att inbilla sig att det tabelläge vi har i nuläget skulle stå sig säsongen ut.

Man blir för övrigt rörd över den sockersöta och snudd på infantila benämning på Timrå som ni har hittat på. Det gör nästan riktigt ont att läsa det varje gång man kikar in här. Jag bugar mig, stum av beundran..
Kommentera

SMÅLAND: Sidsjön... är inte det ett sinnessjukhus för dömda brottslingar?
Kommentera

65selander: "Dom enda som var nöjda satt inte på bussern."

Jag har suttit och funderat och vänt på den här meningen men jag förstår den ändå inte. Menar du att timråiterna var dom enda nöjda och dom satt inte på bussen eftersom dom hade hemmamatch eller vad menar du?

Trevligt f.ö att höra om Ängelens päron, tycker det var väldigt lustigt att dom valde att åka med supporterklubbens buss, hoppas ni visade er från er bästa sida. Gärna lite mer berättelser on Angell Senior med fru...
Kommentera

Bissett19: Hm....plåtskjulet????
Var det där erat laget befann sig idag när
vi körde över er?
Kommentera

65selander: Vem fan blir inte trevlig med lite "Skogsstjärnan" innanför västen?......:)

Hur var det annars i Plåtskjulet i Timrå?Ni hördes rätt bra på webbradion.....Bra jobbat!!!
Kommentera

Nyss hemkommen från Timrå. Tyvärr så är det så att vi inte räckte till.
Dom enda  som var nöjda satt inte på bussern.

Angells päron... tror ingen har träffat så genomtrevliga jänkare

Det har ni redan räknat ut. Angells päron var helt enkelt superdubermosigaevertrevliga

FORZA RAGATTZI

Kommentera

Finurligt TIFO :)
Kommentera

MorganaLefaeyoch Hasse Jonsson
Kommentera

70 Rodrigues: Junismisstag.Och va pysslade sunken med vid 1-0 målet?? snacka om bjudning.Sånt får inte förekomma på den här nivån!
Kommentera

GävleLasse: Såg precis Pärssinens lekstuga med Hulkkonen och Kristan, det får inte gå så lätt, usch!!
Kommentera

Huge:håller med dig vad du skriver,Timrå ser mycket starka och tunga att möta!
Kommentera

Bissett19: Tur är väl det, så slipper man se skiten :-)
Kommentera

GävleLasse: Nu har HL lagt ut matchbilder från dagen,men TIK-Brynäs matchens bilder funkar inge bra hos mej,men dem andra två matcherna funkar.

Se länk.
Kommentera

Dream Team: Den enda som haft "match" i GB's verkar vara Cicero...

Jag ser inte poängen i det hela...
Kommentera

Cicero: Ja, om ni skulle erkänner mindre än oss i er egen gästbok så skulle väl skam gå på torra land eller nåt. Det fanns väl någon från "våra led" som försökte, men ni höll ju honom synnerligen kort! ;-)
Kommentera

GävleLasse:
Men jag tycker att vi vann matchen härinne, kanske inte på stilpoäng, men på sättet vi vägrar erkänna oss mindre än dem.
"De kan besegra oss, men de kan aldrig ta ifrån oss vår värdighet."
Det sistnämnda får man göra själv...*smiling*
Kommentera

Bissett19: Helt klart... :)

Nej, det är bara att glömma den här matchen och gå vidare i solklar förvissning om att det är ingen världsnyhet att vi torskar uppe i E.ON.

Det är 50 omgångar kvar, att man plötsligt är världsmästare uppe i tallefjantarnas land får stå för dem...
Kommentera

GävleLasse: Ääh det måste ju vara den där traumatiska bussresan,med en buss som brann på vägen upp som säkert satt huvudena på killarna:))

Avd bortförklaring nummer 1!!
Kommentera

88Lindkvist: Du får nog vackert vänta skulle jag tro.
Kommentera

GävleLasse: okej, någon som vet? eller lär vi vänta tills våra trogna kommer hem och ger rapporter?
Kommentera

88Lindkvist: ingen aning. jag har inte sett någon match...
Kommentera

GävleLasse: hur va almtorp?
Kommentera

Dream Team: Det var jag som slarvade lite när jag läste inlägget och uppfattade det som att Timrå hade sex egna produkter...

Ett för dagen i form Timrå vinner mot oss på hemmaplan...Det är bara att lyfta på hatten och gratulera..

Nu är det ju bara 50 omgångar kvar... ;)
Kommentera

Paddan: Ojoj, jag tar en time-out i ärendet och återkommer vid nästa årsskifte eller något.
Kommentera

Cicero: Eric Moe är en ren Timråprodukt, Svedberg är från Heffners-Ortviken, en Sundsvallsklubb. Ja, visst är det hedervärt gjort av dem. Varför då ta ifrån dem värdet av att ha gjort just det?
Kommentera

Dream Team: "Hur många utländska spelare finns det i laget? Timrå har sex och det är bara DIF som har färre." Så vitt jag vet är fem mindre än sex och i sådana fall har både DIF, MoDo och FBK färre utländska spelare än TIK.
Kommentera

MorganaLefaey: Japp, självklart har du rätt i det. Återigen är jag ute i det blå och far. Men jag har likväl uppfattningen att Järved nog rätt så gärna påtalar att "det var där det hände", med tydlig adress till Sedinbröderna, när frågan kommer på tal. Men MoDo kanske inte vill hålla sig väl med de klubbar som finns i närområdet och väljer att ta åt sig hela äran enbart för att man är en större klubb.
Kommentera

oj,förlåt, såg visst fel!
Kommentera

Dream Team:
Nejdå, allvarligt talat. Det handlade inte om att ta ifrån någon klubb äran. Jag bara konstaterade att vi har 4st spelare som är ursprungliga Gävlebor. All heder åt de klubbar som uppfostrade dem.
Timrå har väl bara Svedberg som är hockeyfostrad i närheten?
Kommentera

Hv71-Luleå 5-4
Timrå-Brynäs 3-2SD
Linköping-Malmö 4-1
Skellefteå-Frölunda 3-6
Kommentera

Själv är jag rätt nöjd med mitt tips
Kommentera

Bissett19 & GävleLasse: Ett totalt missförstånd från min sida. Jag vände nog på den berömda steken både ett och två varv innan den landade där. Jag fick uppfattningen att du påtalade antalet Brynässpelare i eran A-trupp. My bad..
Kommentera

Dream Team: Så vitt jag vet så har peter forsberg modo som moderklubb. Macke och Sedinarna har Järved som moderklubb. Järved ligger ungefär 1-2km från den nya arenan och räknas in till centralorten örnsköldsvik när de räknar örnsköldsviks folkmängd.

Kommentera

Dream Team: "Vilka sex då, om jag får fråga?"

Har du inte koll på dina utlänningar i ditt eget lag??
Kommentera

GävleLasse: Vilka sex då, om jag får fråga?

Självklart är Sjödda Brynäsare ut i fingerspetsarna. Fattas bara annat! Jag försökte bara belysa värdet av att inte ta ifrån de ofta rätt så små moderklubbarna äran, eller vad man ska kalla det, att få vara bra på något.
Kommentera

Ja, man undrar vems farsa som är starkast: ciceros eller dream teams?

Verkar iaf ha varit en rätt bra match mellan två lag som ville spela hockey.
Timrå har just nu den lilla edgen, mkt pga sin förstafemma som håller mkt hög klass. Typiskt också att det var den som avgjorde det hela. Typiskt också att det var ett individuellt misstag (Sunken), eller om man så vill: en bra individuell prestation av Hedström som öppnade målskyttet. Viktigt med första målet i såna här matcher (har vi hört det förut?)
När sedan Salmonsson bränner ett friläge till 1-1 och Pärssinen istället kan kontra in 2-0, ja då kändes det tungt och där avgjordes kanske matchen. En eloge till våra killar ändå som står upp in i det sista. Tyder på bra moral och att laget i besvikelsens stund nog ändå kan känna sig rätt nöjda med spelet. Timrå ser stabila och starka ut just nu. När man dessutom har en taggad Backlund därbak, så är dom inte lätta att tas med.
Kommentera

Dream Team: Sex spelare.. det är hedervärt. Hur pass mycket speltid får de då? Det är ju knappast de lirarna som ligger bakom er ytterst tillfälliga framgång just nu eller?

Frågan är om det utgår något pris för framtagande av egna produkter eller om detta är en bisak.

Efter 615 matcher i Brynäsdress så är Sjödda så mycket Brynäsare man bara kan bli...moderklubb till trots.
Kommentera

Dream Team: Nog är väl Foppa Modoprodukt alltid
Kommentera

Cicero: Pebben Axelsson förknippas i huvudsak med Frölunda, visst, men likväl så är Kungälv hans moderklubb. Kungälv vill nog oerhört gärna fortsätta känna stolthet över att vara den klubb som i grunden fostrade denne SM-, VM- och OS-guldmedaljör. Min uppfattning är att Frölunda finner litet värde i att på något sätt försöka sno åt sig äran från en av de klubbar som man redan utnyttjar genom att man plockar unga lovande spelare därifrån. Men Brynäs har förstås ett annat synsätt på saken. Det var väntat.
Kommentera

Dream Team:
Det som räknas är vilka som kommer ifrån staden med omnejd. I erat fall ifrån socknen och de närmsta potatisåkrarna.
Kommentera

Cicero: Gävlebor ja, men inte Brynässpelare. Varken Foppa eller Macke Näslund är ju MoDoprodukter från början. Hur många rena Brynäsprodukter har ni i laget?
Kommentera

Dream Team:
Det finns några ursprungliga Gävlebor i laget, ja.
Kommentera

Cicero: Ja, egna produkter är ni helt fantastiska på att plocka fram i Brynäs. Det är väl minst halva truppen som har Brynäs som moderklubb den här säsongen, eller? Hur många utländska spelare finns det i laget? Timrå har sex och det är bara DIF som har färre.
Kommentera

Bragd-Birger:
Sjödin, tigern, anders dahlin, mats näslund, inge hammarström !!!
Kan et vara så att Brynäs har en del kultur som man hämtat från Timrå ?
Kommentera

« · 758221 · »