Brynäs IF

728240 inlägg · 7961 ämnen

TIMRÅ IK - BRYNÄS IF

« · 903270 · » Till forumet

Sv: TIMRÅ IK - BRYNÄS IF
70 Rodrigues: Självklart, tar väl någon dag innan man kan ser hur pass allvarligt det är.
Kommentera

brynästigern: Vi får hoppas att han är tillbaka snabbare. Det var bara ett troligt scenario enligt Mattias P.
Kommentera

70 Rodrigues: Det var synd...hade sett fram emot att få se honom i hemmapremiären mot LHC den 27:e Sept. Är väl ytterst tveksamt att han är fit for fight då?
Kommentera

Brendl troligen borta i 1 månad!
Kommentera

Ambroo: Jag har svårt att förstå hur ni kan försvara det hela med att sånt här händer ibland! I Sannys fall händer det OFTA, inte bara ibland!
Kommentera

brynästigern: Oväntat.
Kommentera

Ambroo: De börjar komma igång ser jag...
Kommentera

brynästigern: Ja man får väl slänga ett getöga där senare.
Kommentera

brynästigern: Då var man nyss hemkommen från sodom & gomorra (leksand)igen. Eftar att snabbt ha ögnat igenom HS så har jag förstått att överfallet på Brendl varit på tapeten. Jag såg det och undrar stilla fäljande: var det INGEN läkare som kollade upp Sanny Lindströms EEC-kurva efter smällan han fick förra året? Hade de gjort det hade man förmodligen sett en översiktskarta över Sahara...dvs, ingenting...Den tränare som med berått mod släpper in den mannen på isen skall hållas personligen ansvarig för allt han hittar på.

Och nu till själva spelet. Den första perioden är den bästa jag sett i år från vår sida (detta var fjärde matchen jag bevittnade), bra tempo och intensitet...och ett sjuhelvetes skott av sjödda som gav 2-0. Sedan drog vi på oss lite för mycket utvisningar (igen) och timrå tog över spelet något. Men som tur är så har vi Sperrle som sista utpost. Jag tror att han kliver fram och tar förste målvaktsposten i år. Widing blev åter matchens lirare men det var jämnbra överlag och svårt att plocka någon (fråga Lindström, han försökkte plocka Kankanpääre...utan nån vidare framgång).
Kommentera

Ambroo: Har inget emot dig heller..skulle inte förvåna mig om det blir livat i Moras och LIF:s gb ikväll också. Brukar kunna vara hett dem emellanåt.
Kommentera

brynästigern: Ja dig har jag inget problem med och visst förstår jag din reaktion, men du kan ju resonera iaf.
Kommentera

Ambroo: Det är väl klart att det blir väl mycket pajkastning när sådana här saker inträffar..jag har i alla fall sagt vad jag anser om detta.
Kommentera

Jajjen: In sweden we call it dialekt.
Kommentera

Ambroo: "mycke nu å..."

?
Kommentera

Jajjen: Du verkar förstå mycke nu å...
Kommentera

Ambroo: ÅHHHHH! Det där tog hårt!!!!
Kommentera

Jajjen: Är du ens läskunnig?
Kommentera

brynästigern: Har jag sagt det? Klart att jag hade, men nån måtta får det vara på fjanterierna.
Kommentera

Ambroo: Veta vad?
Kommentera

Ambroo: Så du menar att om låt oss säga Kankaanperä hade skadat någon av era spelare så hade du inte reagerat alls? Löjligt...!
Kommentera

Jajjen: Hur kunde du veta det?
Kommentera

Ambroo: Erkänn att du skäms för att fröken Lindström spelar i Sundsvall.
Kommentera

Jajjen: JJJJJJA...
Kommentera

erik_m: Skön läsning! Hoppas nu att han blir avstängd till mötet i nästa vecka så kanske skadeläget fortsätter vara positivt.
Kommentera

brynästigern: Men ser du inte hur ni går ann härinne? Man ger bara svar på tal.
Kommentera

Jajjen: Du har mycket kvar att lära.
Kommentera

WarhawK: Undrar vem det är som är pinsam och troll i sammanhanget? Jag har skrivit en hel del inlägg härinne, men det är lätt av dig/er att gnälla när man är av en annan åsikt/håller på annat lag.
Kommentera

Ambroo: Trevligt..då har ju Boork och Charles B en sak gemensamt då....tror du inta att "Challe" hade blivit förbannad om t ex Anton A hade råkat ut för samma sak som Brendl...?
Kommentera

Ambroo: En till som rymt från dagis?
Kommentera

erik_m: Boork är en sopa.
Kommentera

Brynäs nye stjärna skadad efter Timråöverfall
[19:33]

LEKSAND ISHOCKEY
Brynäs vann sin andra match i Clas Ohlsson Cup med 3-1 mot Timrå IK. Men matchen spårade ur rejält i den tredje perioden. Timrås landslagsback Sanny Lindström körde över Brynäs nye superstjärna, tjecken Pavel Brendl, med en ful tackling och fullt slagsmål utbröt bland flera av spelarna på isen.

Till en början befarades det värsta - att Brendl var svårt skadad - men det visade sig att det rörde sig om en kraftig lårkaka. Hur illa kunde inte Brynäs massör Glenn Hellström uttala sig om direkt efter match.

Däremot fick Timråbacken Sanny Lindström rejält med stryk efter sin fula tackling. Brynäs nye finländare, den store backen Markus Kankaanperä flög på Lindström och pucklade på denne ordentligt. Dessutom startades ytterligare slagsmål runt omkring, till exempel slogs Lars-Erik Spets rejält med Timrås Petri Kokko.

Brynäs ledde matchen med 3-1 när slagsmålet startade efter mål av Mathias Månsson, Tommy Sjödin och Mads Hansen. Timrås mål gjordes av Anton Axelsson.
Brynäs tränare Leif Boork var efter matchen rasande över Timrås uppträdande:
- Timrås spelare var vårdslösa, det var ett övertramp, säger Boork.

Gefle Dagblad
026-159601
Kommentera

Linström_92: De sa ja inte.. Ja sa att han inte gjort många poäng!
Kommentera

Uddan: men du sa ju att han inte skulle göra några poäng
Kommentera

Uddan: Går du på dagis?
Kommentera

Linström_92: Jo en poäng ja!
Kommentera

mattias - 74:

femtio minuter på en match, han får ju värkligen tuokko att framstå som en dununge va;)
Kommentera

Uddan: Han gjorde ju poäng idag!
Kommentera

Jajjen: Har du problem?!
Kommentera

Kommentera

Jajjen: För att? Bara för att ja sa att de kommer att dröjja innan han gör nå poäng!?

Dagens sanning!!
Kommentera

Kommentera

Jajjen: Ja för han har ju verkligen sprutat in poäng än så länge va!?
Och de lär ju dröjja innan han gör de.
Kommentera

Uddan: Nä, det är klart att han inte ville skada Brynäs namnkunnigaste spelare. Och det finns inga dopade idrottare i friidrotts-VM.
Kommentera

Tubest: Hockey är en sport med mycket känslor och adrenalin. Ibland går det överstyr. Ibland sker olyckshändelser.

Det är väl t ex inte första gången en spelares temperament gör att det blir felbeslut på isen vid sådana här situationer. Det är svårt att hinna tänka alla gånger. Det går fort där ute. Sedan vet vi inte exakt hur det gick till.

Självklart hade jag hellre sett att han delat ut en regelrätt tackling utav det grövsta slaget mot Brendl istället för en knätackling.
Men situationer uppstår hela tiden, ibland bra, ibland mindre bra. Och det är inte första eller sista gången.

Jag förstår er frustration.
Kommentera

mattias - 74: Men snälla..Tror du att han var ute efter att skada Pavel?
Han må kunnat flytta på sig då om han inte tål att få en tackling.. Sen så kan Sanny bli lika skadad som Pavel har blitt!! De är OTUR att det händer så enkelt är de.. Sen så att du hoppas att eran JÄTTE finne ska ta Sanny nån gång under ES.. PATETISKT..
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Timrå, inte många med studieskulder i dom trakterna.
Kommentera

Kommer man hem och ser att BIF spöat Fjantarna. Nöjd! Åsså får man se att Knäkaparn slagit till igen. Är det nån som vet hur läget är för dyrvärvningen?
Kommentera

Muppen har inget spelsinne, så han kommer alltid ett skär efter.
Kommentera

Fattar inte varför vi ska träningsmatcha mot Timrå. Det är ju samma visa varje år. Vi har i o f s en bred trupp men risken är väl att den topp vi hade är borta nu. Gav han inte Sjödda en rejäl hjärnskakning också?
Kommentera

Ambroo: En dåres försvarstal.
Kommentera

« · 903270 · »