Brynäs IF

727818 inlägg · 7961 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07

« · 835077 Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Lasse om LHC kommer åtta så betyder det att deras usla form fortsätter och att ettan eller tvåan kommer att knipa dom som motståndare.

Det troligaste är nog att de som får välja väljer det lägst placerade laget som finns att tillgå. Den svenska fegheten du vet..
Kommentera

GävleLasse: Du har helt rätt. Så kan det mycket väl bli. Tänkte inte på det ;-)
Kommentera

GävleLasse: Japp just därför blire en bra match Brynäs måste ju komma i form te Slutspel genom att kunna slå ett lag på topp 5 plats
Kommentera

Bif_FANS: Jo, fast det känns som att det fortfarande är ganska långt kvar. Det är ju en hel del poäng kvar som skall fördelas.
Kommentera

det blir nog en bra match imon Timrå har ju chansen att haka på nu!
Kommentera

Huge: Ja, Timrå - Brynäs var väl utesluten iom att den inte startar förrän 18.00
Kommentera

Dream Team: Om Linköping kommer 8:a och samtliga lag undviker att välja dem så blir det ju automatiskt över ända tills det är Brynäs "tur" att välja.

Exempelvis
Lag 1 väljer Lag 7
Då har lag 2 ett val mellan lag 8 och Lag 6 och väljer 6
Lag 3 Har ett val mellan lag 5 och lag 8 och väljer lag 5

Kvar finns då lag 4 och 8
Kommentera

Gusten: "jag är ju inne på att det är bättre att komma 5:a och få möta just TIK eller MoDo i kvarten än att komma 4:a och få möta LHC"

Hur skulle den lottningen kunna bli möjlig menar du? Saxat från Sportbladet:

"De åtta främsta lagen spelar kvartsfinal. Bäst placerade lag väljer mellan lag 7 och lag 8, lag 2 väljer mellan de två lägst placerade lagen, samt lag 3 väljer mellan de två lägst placerade lagen, lag 4 får möta det lag som blir över när lagen 1, 2 och 3 valt sina motståndare."

Det troliga är väl kanske inte att LHC avancerar så långt i tabellen som 5:e eller 6:e plats, vilket ju är villkoret att de ska kunna få möta Brynäs, nu på tredje plats. Går de till slutspel är det nog platserna 7 eller 8 som känns mest aktuella. Allt kan givetvis hända, eller mycket i alla fall.
Kommentera

GävleLasse: Canal Plus är iaf för härliga...
När dom nu inte visar Timrå-Brynäs i morrn, så har dom lyckats hitta den enda återstående match som är totalt ointressant för ngn av streckstriderna.
Fingertoppskänsla....
Kommentera

Huge: japp.. Ribba in av Hansen.

Jag hoppas verkligen att Boork fortsätter med kedjan Bicek - Hauthonen -Molin. De var vassa igår, tyvärr så var det en del individuella misstag i egen zon som gav en del smolk i bägaren.
Kommentera

GävleLasse: Topp!!
Oavgjort och vinst i sudden... :-)
Kommentera

Huge: Jag såg dem inte i matchen mot Mora så jag har svårt att uttala mig om det.

Som det känns så är det Timrå som "måste" ligga på i morgon. Det är Timrå som har den mesta pressen på sig, inte minst från publiken. Jag tar gärna en oavgjord match till. ;)
Kommentera

Gusten: Ja, bortamatcherna tar iaf bort en del av prestationskraven sas, som man oftast har på sig vid hemmamatcherna.
Perfekt läge att försöka tajta till försvarsspelet som har gått lite på lösa boliner den senaste tiden.
Räkna med att första målet vinner....
Kommentera

GävleLasse: Jo, men vår ev generositet hindrar väl inte att dom de facto såg betydligt rappare och alertare ut än i matchen mot Mora, vilket var min poäng.
Kommentera

Huge: Jobbigt är det varje match, sällan vi vinner eller förlorar komfortabelt :) Känns nästan tryggare med bortamatch på nåt sätt, oftare det blir bottennapp på hemmaplan fanimej.

Äh kanske det inte vore så dumt med en torsk i morgon ändå, jag är ju inne på att det är bättre att komma 5:a och få möta just TIK eller MoDo i kvarten än att komma 4:a och få möta LHC ;)
Kommentera

Huge: Men det var ju mest Brynäs som släppte in dem i matchen. Så jäkla alerta var de inte innan de fick in 2-1 reduceringen.. ;)
Kommentera

Gusten: Blir nog jobbigt i morrn.
Timrå spelade ju sin första match efter uppehållet igår och såg sega ut. Kommer nog ut mer taggade och pigga i morrn.
Liksom Skellefteå såg djävligt trötta ut mot Mora, innan dom mötte oss och då var betydligt alertare och rappa.
Kommentera

Tydligen Lind och inte Bäckis som kanske gör comeback i morgon.
Kommentera

Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
2 poäng fick vi i kvällens match mot SAIK. Nu väntar Timrå på borta is. Tungt mot stånd. hoppas på tre friska men kan vi inte ta de på hemma is mot Skellefteå så får vi va glada om vi får matchen till Sudden Death.

Tips: 3-5 :)
Kommentera

« · 835077