Brynäs IF

726502 inlägg · 7959 ämnen

Timrå IK-Brynäs IF 20/11-2010

1309333 · » Till forumet

Sv: Timrå IK-Brynäs IF 20/11-2010
arnio: Han var ju gratis på staven. Skitsamma, särskilt att vi vann,
Kommentera

Lyck: Honom ska vi ha! Mycket verkar bra fint spelar klubban mål härligt.
Kommentera

Den tilltänkta värvningen kommenterar sin senaste match i Dukla Trencin-tröjan (enligt Google translate);

"Det kan vara värdelösa, jag kunde i den situationen och skjuta, Vlasto Lakos kom dock ut ur porten, skulle det därför finnas endast skott var åt slumpen, eller träffar, eller skjuta igenom. Rado var gratis på staven, så jag flyttade pucken till honom. Han hade även tid att stoppa det, men det är också närvarande i en sval, råd med det. Försökte skjuta den första, hoppade honom och det visade sig, som hänt. Skitsamma, särskilt att vi vann. "

Hoppas han skriver på.
Kommentera

... och jag har hört att Assistand Coach i Columbus är intresserad som ny tränare.
Kommentera

Ett tips på en värvning, istället för Bremberg.
Kommentera

Zzz: Det ligger nog mkt i det du säger, de "stora" lagen bryr sig väl inte heller om varken vad Brynäs eller juniorer har för sig framöver, de skall ju ut i stora hockeyvärlden..... vad jag ser fram emot att få kolla Frölunda - Berlin här nere på västkusten.
Kommentera

Tväst: "Märkligt hur förbundet hanterar det här med juniorerna, man vill att ESlagen skall ge juniorerna speltid så J-landslaget kan prestera internationelt.
Samma ESlag som sen blir straffade om dom har många junisar som BIF tex."

Problemet är att JVM ligger under jul och nyår, dessa datum är guldvärda för elitserielagen med höga publiksiffror och bra kringförsäljning. Hade det varit Färjestad, Linköping eller HV71 som drabbats hade det blivit en förändring men när det är Brynäs och Skellefteå som drabbas är det ingen som bryr sig. Varken media eller någon annan.
Hoppas verkligen att Brynäs för denna diskussion internt i hockeyligan och att man inte har en lika slätstruken profil där som man har i media.
Nu lär ju det inte hända men om Brynäs tappar Järnkrok, Bertilsson, Löf, Wännström, Rensfeldt och Larsson hoppas jag verkligen att det blir en debatt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Tväst: Nä, i grunden är inte jag heller så mkt för förbud och bojkott i det här fallet men det vore intressant att se vad som kommer att hända ifall Sundlöv vågar bryta den informella överenskommelse som säkert finns mellan klubbarna och förbundet om att man ska släppa spelare som blir uttagna.
Kom igen nu mormor, och visa lejonklon....    :-)
Kommentera

Huge:Märkligt hur förbundet hanterar det här med juniorerna, man vill att ESlagen skall ge juniorerna speltid så J-landslaget kan prestera internationelt.
Samma ESlag som sen blir straffade om dom har många junisar som BIF tex.

Skulle kännas lite surt om ett underbemannat Brynäs får ett ointagligt avstånd till lag som bara har att ringa rätt agent o fylla på med nytt folk ifall det fattas nåt.

Nu visar det ju sig att det inte alltid hjälper med pengar (Frölunda) men serien är ung, mycket kommer att ändras, tror jag.

Generelt tror jag inte på att stoppa juniorer som blivit uttagna till VM....... men smärtgränsen är nog snart nådd.
MEN som sagt..... stor skam att inte J-VM spelas på ett sätt så att inte vissa lag blir så här orättvist behandlade.
Kommentera

Tväst: Kan nog vara så att Brynäs inte vill släppa Sandin just pga JVM, trots att Timrå enligt uppgift varit intresserade.
Jag har tidigare propagerat för att man inte bör stoppa juniorer som är aktuella för JVM men börjar svänga lite i frågan.
Hade det gällt nån enstaka spelare så hade man väl kunna hålla fast vid sin åsikt men nu verkar det som att vi kommer att tappa en hel kedja plus ev nån back, om jag inte har helt fel.
Isf tycker jag att Sundlöv bör sätta ner foten och hänvisa till att Brynäs måste gå först den här gången.
Nån som har koll på i hur många matcher vi annars tvingas avvara våra aktuella junisar?
Kommentera

StoltBrynäsare: Men det är ju knappast Greiss fel att vi inte vinner som det sett ut efter uppehållet. Det faller på utespelarna.
Kommentera

Tväst: Det är ju inte särskilt många juniorer som är ordinarie i Brynäs.
Kommentera

Tväst: Ne som sagt så var det fel uttryckt av mig. Är inte enbart hans ansvar att se till att vi vinner heller.
Kommentera

StoltBrynäsare:
Jag tror nog att det finns möjliheter till positiva förändringar längre fram i serien, det är ju på intet sätt kört.
Det är så jämnt att alla lag kan vinna vilken match som helst, det gäller att få lite flyt o få med sig några 3poängare så finns det utvecklingsmöjligheter i dagens Brynäs.
Det jag är mest orolig för är hur man tänkt sig laget under J-VM?
Några skador förutom J-VMflyktande spelare så kommer det va ett ungt lag man ställer på benen.
Därför undrar jag om det inte vore klokt att försöka hålla Sandin på gott humör t.v. Han kan komma att behövas.
Kommentera

StoltBrynäsare:
Det må va hänt.... men man måste ju se på trenden, han blir bättre o bättre, dels med att han känner laget och tvärtom och blir varm i kläderna med den Europeiska spelstilen.
Det kan väl inte va rätt att sparka i det läget?
Kommentera

Men visst kanske jag uttryckte mig på ett lite "burdust sätt" men ville bara komma fram till vad jag sa i föregående inlägg.
Kommentera

Tväst: Jag bara la upp rena fakta. Brynäs var ett mera vinnande lag med Svedberg i kassen.
Kommentera

StoltBrynäsare:
Har äntligen fått se Timråmatchen o bildat mig en egen uppfattning..... det går ju nämligen inte att lita på kommentarer från HS eller nån journalist som istort har uppfattningen om matchen klar innan den spelats.
Brynäs gör väl en OK bortamatch tycker jag, olycklig rensning av sunken ställer till det, där får Timrå energi o lyckas via flera PP trycka tillbaka BIF.

Vi har chanser att avgöra både förlängning o vid straffläggning.

Jag har lite svårt för all hetsjakt på vissa spelare även om man nog borde se över PPuppställningarna något.

Att ta med sig till nästa match (för att citera han ståupparn70).... Greiss var riktigt bra, precis som senast.

Av alla superkorkade över o underdrifter så vinner StoltBrynäsare denna omg.
" Ära den som äras bör och skrota Greiss!".
Kommentera

Gurra88: **gilla**
Kommentera

StoltBrynäsare: 1 mål senast och 2 idag får väl ses som tillräckligt bra.. Tänk om elitseriens bästa tränare kunde få igång PP med..
Kommentera

Tänkte även passa på och rikta en liten dynga med skit till Greiss som är en riktig loosermålvakt. Han har ett fullkomligt stålande facit hittills med 1 vinst 2 oavgjorda och 5 förluster. Under de åtta matcher han har stått i har han även lyckats med bedriften att släppa in 29 mål. Svedberg har under sina nio matcher haft 4 vinster, 2 oavgjorda och 3 förluster och släppt in 28 mål.
Ära den som äras bör och skrota Greiss!
Kommentera

65selander: ingen av oss ska till KS, modo och FHC kan hamna där sedan kan s-vall snubbla på eget mål och torska hela skiten och hamna i div 1
Kommentera

Blizzard: Näe så lirar vi inte i KS ännu ;-)
Har själv bott på Storgatan 73 ett par år och sedan Sidsjövägen 55.

Pajen Lindström gav mig fribiljetter när ni spelade i Betongarenan
Kommentera

65selander: kattjävel, lirar s-vall i ES
Kommentera

haha, nej klart som fan att det inte är det viktigaste. Men att expressen jämt ska behöva ha fel i sina artiklar. Tror faktiskt på en vändning på tisdag förövrigt, nån gång så måste vi ju få lite medgång också..
Kommentera

TIMRÅ IK <3
Kommentera

StoltBrynäsare: Näe, snart är vi i botten och ett KS... Vi är ingen kattjävel.
Kommentera

Jag tycker iaf att allt eftersom åren har gått med Brynäs så blir man en allt bättre förlorare. Man börjar sakta men säkert acceptera de konstanta förlusterna.
Kommentera

leovalkama: ja det var ju det viktiga........2P till TIK känns bra.
Kommentera

"- Det är som man när man spelar poker – man måste chansa lite grann också, sade Hirschovits som var den ende straffskytten som lyckades överlista Brynäs österrikiske målvakt Thomas Greiss – två gånger dessutom."
Taget från Expressen, så nu är Greiss från österrike också?
Kommentera

Det lilla jag såg av matchen (andra perioden och början av trejde) Så Wännström riktigt grym ut! synd på proppen där bara :P

kul att han får chansen och tar den! Larsson vill jag se lite mer av, nu när sandin är på G bort och sundström är skadad är det väl ändå dax för Rohdin eller Rensfeldt att känna på hetluften också?
Kommentera

65selander: Det var kanske att ta i, men visst känns det ändå tungt nu..SSK vinner, AIK vinner vinner vinner, Frölunda tar FBK borta ikväll..DIF vinner igen...Alla vinner utom Brynäs...Visst är det tungt att vara Brynäs supporter just nu iaf..Men men det kanske vänder snart....Nej nu är det dags att göra nåt annat än o sitta här.. Hej på er trevlig kväll! =)
Kommentera

andreasknox: Brynäs mot Örebro efter nyår.
Det var länge sedan det upplägget gick bort. Nu spelar man till seriens slut ;-)
Kommentera

Brynäs mot Örebro efter nyår, blir ju säkert inte så lätt det heller.... Nej jag har inte gett upp, men varför kan Brynäs aldrig hålla i en ledning??? Vi gör en skaplig match ikväll men det räcker inte av Brynäs. Alla måste ge 100% i HELA matchen minst! Brynäs-HV nästa, lär inte bli lättare direkt, man börjar ju misströsta redan men det är långt kvar....
Kommentera

Huge: Det tar vi med oss till nästa torsk!!!
Kommentera

Bissett19: "Riktigt surt,trodde Kahnberg skulle vinna åt oss vid sin straff.
Men Kahnberg har det tungt i avsluten just nu.

Riktig riktig jävla tung förlust."

Ja, vad ska man säga?
Sunken assisterar tyvärr Björn Svensson vid 2-2, till synes helt oprovocerad.
I stort sett den enda missen han gör ikväll. Surt.
Sen dominerar vi förlängningen och borde ha avgjort där.
Får dessutom ett jätteläge att avgöra i lotteriet, men det vill sig inte just nu.
Vi ska tydligen härdas ännu mer, innan det lossnar och nån form av rättvis skipas vad gäller utdelning.
Stenhårt i tabellen: 6 pinnar upp till fjärdeplats och knappt halva serien har spelats.
Undrar om det varit så här ojämnt och ovisst i ES nån gång öht, så här pass långt in i serien?
Greiss visar hög klass idag igen, inte mkt att göra i lotteriet.
Snygg avgörande straff, hatten av för den.
Bara att mala vidare så kommer utdelningen och poängen.

Kommentera

arnio: Fast åker dom ur så skulle man i alla fall slippa magsår halva året.

Så du menar att du skiter i Brynäs om de åker ur och får harva i Allsvenskan?
Kommentera

70 Rodrigues: Strålande match idag igen. Poängen kommer kanske tomten med i säcken retroaktivt till jul.

En idé vore att köra med Svedberg på straffarna så får han nypa dem och få lite matchträning också. Kanske man ska maila brynäs och föreslå detta.

Greiss spelar äntligen som en slutspelsmålvakt och surr surr surr surr... HV hemma blir en mumsbit, jag känner vändningen komma.

Annars kan jag bara konstatera att vintern vore ganska meningslös utan Brynäs dramaföreställningar ett par gånger i veckan. Fast åker dom ur så skulle man i alla fall slippa magsår halva året.

God natt mina brynäsvänner.
Kommentera

Bissett19: riktigt fin straff och jag var sjukt närvös när kim skulle slå 3:e straffen för att överhuvudtaget kvittera.

Ja lander var ggrymm idag, han spelade med hjärta, innan kan han vara lite till och från med många små missar.
Kommentera

Bissett19: Uppskovet är över nu.
www.youtube.com/watch?v=cLVx8TrToM4

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard:

Det är hög klass på den straffen,riktigt snyggt.
Sen blev jag ruskigt imponerad av Anton Lander,han slår sin JVM-kompis även han 91:a Calle Järnkrok med 100-0 ikväll.

Kommentera

Dribblar man mot Greiss på straffar så blir det tom kasse. Det är alldeles för dåligt av Greiss. Han säljer sig helt. Precis som på avgörandet mot Modo.
Kommentera

Håve hemma i nästa nu, kan man korka upp gravölen?
Kommentera

Jaha, ytterligare en bortatorsk, undrar vad våran sk coach menade med att vi inte har några problem med bortaspelet, go figure! Nu ligger vi näst sist. SPARKA CZARNECKI!!!!
Kommentera

MarcusElving:

Riktigt surt,trodde Kahnberg skulle vinna åt oss vid sin straff.
Men Kahnberg har det tungt i avsluten just nu.

Riktig riktig jävla tung förlust.
Kommentera

MarcusElving: Fy fan va dåligt. Avgå Sundlöv din jävla sopa och ta sopan i båset med dig.....
Kommentera

Erat: Jodå nu sitter Huge och går igenom matchen i slowmotion. Han kommer att gå i motlägg i varenda negativa Brynäs inlägg.

Zlatan gjorde mål nu iaf.
Kommentera

NU LADDAR VI FÖR KVALSERIEN!
Kommentera

MarcusElving: Ja denna säsong lutar åt helvetet alltså kvalserien och kom nu ingen annan och säg att vi borde ha vunnit eller att vi kommer igen för det är fan inte okej att vinna en och sen förlora tre osv jävla isdansare!!!
Kommentera

1309333 · »