Brynäs IF

728093 inlägg · 7962 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF

« · 162296 Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs IF
Tror jag ska gå och spy tarmarna ur mig...
Kommentera

laila: Näe,har för mig att dom torskade den,,,också.
Kommentera

Sylf: Så länge dom spelar bra så är jag nöjd!
Kommentera

Sylf: Dom vann skotten i Malmö också men inte vann dom matchen inte...
Kommentera

DanS: Nu har dom gett upp,drar på sig utv hela tiden.
Kommentera

70 Rodrigues: Vet inte,det verkar så på många här.
Kommentera

BP dax igen?
Kommentera

Sylf: Om dom spelar bra så är det ju lysande, får man poäng för det även om man inte vinner?
Kommentera

Men å andra sidan kanske dom spelar bra.
Kommentera

DanS: 4-2,Molin utv.
Kommentera

Utvisningar och utvisningar...
Kommentera

70 Rodrigues: Dom vann ju skotten med 17-10,det måste ju betyda att dom är bäst och värda att vinna ?
Kommentera

Sylf: Dom skapar nog många chanser och har ett bra spel, det är ju viktigast har jag läst någonstans!
Kommentera

Så var den matchen över.....
Kommentera

Det är då väl själva fan!
Kommentera

PP kom igen nu för fan!
Kommentera

70 Rodrigues: Man är uslast genom tiderna på att göra mål,förmodligen flest nollor genom tiderna efter 20 matcher också.Plus ett spel som är under all kritik.Konstigt att man kritiserar,not.
Kommentera

Sylf: Aldrig tidigare har ett elitserielag gjort så få mål som Brynäs efter 20 omg, Gävlelagets 33 fullträffar är sämst genom tiderna! Vi är alltså sämre än Väsby! Men det vänder i kväll! Vi vinner med 3-5!
Kommentera

PP nu sitter den snart
Kommentera

aphac: och powerplay,,,,och med lika många...
Kommentera

Sylf: skitbra vi är ju jättebra i boxplay!!
Kommentera

Miettinen utvisad........snart ringeer det
Kommentera

Va fan håller Miettinen på med ???
Kommentera

aphac: 2-2 nu.
Kommentera

Sylf: Dyster läsning i aftonbladet idag. 2 mål på några minuter, har proppen gått!!??
Kommentera

aphac: Inte värt ett skit,dom får ju knappt sponsorer,och inga banklån
Kommentera

Igor: Fortsätter dom så slutar matchen 82-75
Kommentera

Huge: Varumärket Brynäs håller dom själva på att ta dö på. Hur mycket/lite är det värt idag!!?
Kommentera

Igor: 1-2 Kösa!
Kommentera

Igor: Glad blir man när slutsignalen går och dom vunnit.Annars spelar det ju ingen roll hur mycket dom än leder med.Dom tappar ju.
Kommentera

Sylf: Verkar som det var 18-åringarna som tappade in en.
Kommentera

Igor: 1-1 sek senare.....
Kommentera

Igor: 1-1 efter 2. Man fick va glad i 20 s i alla fall.
Kommentera

Huge: 0-1 Bacon efter 1 min!
Kommentera

Hoppsan.0-1
Kommentera

aphac: Efter att ha läst Keb:s krönika så ger det mig tyvärr ännu mer vatten på min kvarn, nämligen den att karln´s analysförmåga är lika dålig som den alltid varit. Att laget t.ex inte skulle hålla ES-klass är ju bara nys. Om man tittar till spelet innan uppehållet så kan jag till viss del hålla med men om han nu varit med så länge som du helt riktigt påstår, så borde han väl kunna dra den slutsatsen att det spelet knappast motsvarar lagets normala kapacitet. Som jag sagt tidigare, efter uppehållet anser jag det vara mer otur blandat med en liten portion oskicklighet som gjort att vi bara har 3 poäng istället för 9. Ett litet exempel på hans "analysförmåga", eller i detta fall kanske man skall säga, brist på observationsförmåga, är när han skriver om Malmö´s 2-0 mål. Citat: "rann Thuresson igenom ett passivt brynäsförsvar - och nätade." Faktum, som alla som såg matchbilderna kunde konstatera, var ju att det blir ett motlägg under ett BrynäsPP där vi haft konstant press under 2 min och Malmö kommer i ett 2 mot 0-läge som Thuresson dessutom med nöd lyckades förvalta.
Den allmänna känslan jag har annars är också att Keb är en riktig gnällspik som alltid försöker dra fram det negativa i första hand.
Kan det ha ngt att göra med att han lever kvar lite grann i det förgångna, dvs Brynäs glansdagar då laget var ett självspelande piano och det inte fanns ngt negativt att säga. Det räckte ju på den tiden med att man spelade oavgjort i ngn match så tog Keb fram storsläggan.
Vad Keb och många andra inte tycks inse är att dagens ES är stenhård, det finns inte längre några dåliga lag. Om man bara jämför med ifjol så har t.ex lag som SSK, LHC och Timrå lyft sig
ordentligt, lag som under fjolåret betraktades mer eller mindre som "räddningsplankor". Det är väl lite ur det här perspektivet man skall se vår prestation. Nu är det tydligen så att det inte finns några pengar kvar och det gäller i detta läge att jobba utifrån dessa förutsättningar, ingen ide att gråta över spilld mjölk.
Att ledningen i år satsat 4 miljoner mer än ifjol visar väl att man haft ambitionen att hänga med de övriga lagen. Att som ngn kalla detta för bortkastade pengar är ju enbart skitsnack. De spelare vi fick för pengarna anser jag vara helt OK. Det medföljer tyvärr ingen garanti vid spelarköp om vad resultatet skall bli.

Fick för övrigt just en snilleblixt(?).....

Hur vore det om man tog och ringde den där jänkaren Anschutz och erbjöd honom delägarskap i AB Brynäs?
Dög varumärket Hammarby så borde väl Brynäs vara minst lika attraktivt. 20 friska miljoner efter jul vore ju inte helt fel....
Kommentera

Amb-41: Kan Bif slå Färjestad så kan dom slå Tmrå oxå. Så var inte så säker.
Kommentera

Countdown........

Snart så får Gevalias Brynäs smaka på röd/vit hockedynamit. Det kan aldrig bli annat än tre pinnar till Timrå.

Timrå-Brynäs 5-1

THE RED MACHINE
Kommentera

Tor Karlström:

Att inte skylla på spelare och tränare är nästan dumt. Dom är anställda för en anledning - vinna! Motivation har alltid ansetts vara en oerhörd tillgång i idrottsliga sammanhang, så även i hockey. Även en medelmåtta som är motiverad till att vinna kan vara bättre än en klasspelare som inte gör det han har till uppgift att göra.

Gör spelare/tränare det dom ska eller åtminstone försöker göra allt som står i deras makt för att vinna, men inte räcker till - då, men först då, är det tid att skylla på styrelse, sportkommité och Håkan Berg! För då har man anställt fel manskap...

Jag hoppas i all välmening att ni ska lyckas vända er negativa trend och börja samla poäng. Ge inte upp utan gör vad ni kan för att motivera killarna - It´s a wake up call!

Lycka till Brünäs!
Kommentera

Huge: Läs Keb:s krönika!. Även om Ram skulle hålla nollan så skulle BIF inte vinna. Det kan man ju kalla att såga dagens målgörare i BIF. Lite sanning måste det väl vara i det, för han har ju sett BIF lika länge som en annan är gammal.
Kommentera

Tja!
De vi supportrar kan göra är att stödja Brynäs IF oavsett hur dom sportsliga resultaten än går och visst behöver de renas i ledningen .
Men de får vi göra efter säsongens slut på årsmötet . På grund av att Brynäs inte har ekonomi att köpa nåra spelare , så de väl dax för oss supportrar att på riktigt sjösätta insamlingskampanjen .
I ett sånt här krisläge så märker man vilka som är riktiga Brynäsare , då stödjer man laget hel hjärtat .
Att skylla på tränare och spelare för att vi ligger sist är bara dumt , de är Styrelsen,Håkan Berg och Sportkommitens fel att de gått som gått .
Jag kommer ALDRIG att överge Brynäs IF .
Sparka inte på dom som ligger .
Brynäs IF ÄR KLUBBEN I MITT Hjärta.

Vi slår Timrå med 4-3 på straffar .

Brynäs IF JAG SVIKER ER ALDRIG!!!

M.V.H Tor!

Brynäs IF DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Huge: En av sportens allra största sanningar onekligen.
Kommentera

Johan J:

"om man fortfarande släpper in fler mål än vad man producerar framåt vinner man inte fler matcher."

Can´t argue with that.......
Kommentera

Timrå IK - Brynäs IF
Titta framåt nu. Ny match imorgon och ny förlust för Brynäs? Det är upp till grabbarna på isen. De rapporter media ger säger att Brynäs har problem med målskyttet men tittar vi i statistiken så är det kanske största problemet defensiven och målvaktspositionen. Det har ingen betydelse om Brynäs får igång målskyttet, om man fortfarande släpper in fler mål än vad man producerar framåt vinner man inte fler matcher.

Timrå då? Ja, det blir definitivt ingen lätt uppgift för Gästrikelaget att komma upp till Medelpad och Timrå Isstadion. Laget är ordinare och efter en formsvacka runt uppehållet har man nu kommit tillbaka och vunnit tre raka övertygande segrar. Det brukar av tradition vara jämnt mellan de båda lagen när de möts i Timrå. I hemmalaget finns flera gamla Brynässpelare som inget hellre vill än visa sig duktiga mot just Brynäs. Även hos tabelljumbon återfinns en spelare som tidigare spelat hos motståndarna. Mikael Lind och Daniel Casselståhl mot Tommy Sjödin. Gissar att de två förstnämnda får anledning att jubla imorgon. Ska vi säga 4-0?
Kommentera

« · 162296