1150x200-brynasbanner.jpg

Timrå IK - Brynäs IF

« · 366427 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Brynäs IF
Huge: Lidnersknäpp :))
Kommentera

3-2 Jävlar vad kommentatorn skrek...trodde det var Timrå så jag skrek fan :)
Kommentera

2-3 nu....
Riktigt pinsamt.
Kommentera

Huge: Hörde jag 3-2 på sportradion??
Kommentera

Lilljanne: Håller med till viss del. Vår form är väl inte på topp direkt, men ändå inte så dålig som du vill få den till.
Timrå har dessutom spelat ganska bra i sina förlustmatcher, men inte fått dit pucken i några matcher.
Kommentera

Lilljanne: hålller med en vinst idag hade vart en bonus..
Kommentera

70 Rodrigues: Matchrapport 2 från mike66:

Brynäs två insläppta mål berodde mycket på Korhonen som gav två ordentliga bjudningar, vilket resulterade i två billiga mål. Brynäs mål kom efter en tekning vid offensiva blå, där Brynäs låste timråspelaren. Daniel Johansson åkte sedan rätt igenom timråförsvaret och gjorde ett mycket snyggt mål.

Annars känns det som att det är Timrås match, och mike66 skulle bli mycket förvånad om Brynäs vänder.
Kommentera

Den här torsken måste vara säsongens mest väntade. Match mot ett lag med sex raka förluster och Brynäs i en form som påminner om förra årets. 7 poäng till strecket och 15 omgångar kvar.
Kommentera

Clarence: Och du blandar ihop äpplen och päron i vanlig ordning.
Vad kostar ett kg?

Jag kritiserade dom som tycker att insatsen är pinsam. Webbradion ger en helt annan bild. Att Timrå leder kan ju faktiskt bero på att man är lite bättre eller att man utnyttjat motståndarens misstag lite bättre.
Det finns ingen rim och reson hos många gnällspikar. Vinner vi, då är det kanonbra. Förlorare vi, då är det pest och pina. Oavsett matchbild.
Nu kan du återgå till att blanda frukten.... :-)
Kommentera

...korparna börjar kraxa tidigt idag igen..
Kommentera

70 Rodrigues: Chansen är liten. Precis som det skrevs i Sportbladet häromdan, Brynäs kommer att missa slutspelet för att inga bra målgörare finns. Så rätt, så rätt.
Kommentera

Brynäs har inte mäktat med att göra fler än 3 mål sedan den 13 omg den 23/10 då vi slog Luleå med 4-1. Målskyttet måste komma igång snart. Nu får vi hoppas att gubbarna får sig en lidnersknäpp och vänder detta, jag hatar verkligen när dom torskar mot Timrå..
Kommentera

Huge: Där tycker vi inte lika, vad är det som säger att det är FEL signaler. Även i första perioden var dom rejält tillbaka tryckta...historien upprepar sig. Jag menar hade det varit bara denna match hade jag givetvis inte tyckt att det varit lika PINSAMT...det är ju samma visa hela tiden...match efter match. Du får tycka vad du vill, jag tycker att det blir pinsamt ibland.
Kommentera

70 Rodrigues: Tror inte att vi har några mer olyckssekunder än andra lag. Sån´t jämnar ut sig i längden. Däremot håller jag med om att vi borde ha jobbat ihop till lite röta mot Timrjå, speciellt. Pucken har väl inte direkt studsat vår väg i mötena hittills...
Kommentera

Huge: Inte taggade nog tydligen för att göra det viktiga - vinna matchen. Men för dej är väl ine det det viktiga?
Kommentera

Gusten: Av vilken anledning skulle han tagit timeout idag tycker du?
2 snabba mål i baken behöver nödvändigtvis inte betyda att man spelat stirrigt. Individuella misstag och slumppuckar kan man inte göra mkt åt.
Att i dessa lägen ta en timeout sänder ut fel signaler till spelarna, och kan stjälpa mer än det hjälper.
Kommentera

nää nu J--vlar!..Forza Brynäs!
Kommentera

Huge: Ja och du tycker säkert inte GP´s agerande match in och match ut är pinsamt?? Tjänstefel att inte ta timeout i vissa lägen, tror karln att om man sparar alla timeouts genom säsongen så får man nån sorts bonus eller?
Kommentera

Huge: Olyckssekunder är mer regel än undantag när det gäller Brynäs, tyvärr.Skulle vara kul om dom kunda ha några tursekunder någon gång.
Kommentera

Huss: Björn Danielsson är större än alla andra tillsammans:-)
Kommentera

Huss: Har du muckat med myror nångång? De är jävligt kaxiga och ettriga. ;)
Kommentera

Det enda som är pinsamt i sammanhanget är en del skribenter som gnäller utan att ha ngn koll öht. Lyssna på webben så hör ni att man är taggade till tusen. Ett par olyckssekunder tyvärr, men det hörs att man inte gett upp på långa vägar. Smågruff och incidenter hela tiden, ett tecken på att man är tända....
Kommentera

Gusten: Min gamla favorithackkyckling tar ansvar och tänder laget. :D
Kommentera

Ford Prefect: Björn Danielsson, herregud.....
Här har vi köpt in Kuparinen, Björck, Malmström och lyft upp Rönnqvist.
Alla två meter och 95 pannor och vem är det som boxas ?
Björn Danielsson....
Kommentera

Ja då var 3 poängaren nästan i hamn då...Skönare att Björne kasta handskarna än Johanssons mål :)
Kommentera

westerlind: "Anledningen till att Brynäs-klacken är deppiga kan vara resultatet just nu." - webradions kommentatorer strax före reduceringen. Vilka snillen!
Kommentera

Huss: Nu händer det grejer! Brynäsmål och slagsmål. Björn Danielsson boxas.
Kommentera

Ford Prefect: Man saknar allt Roger Melin i båset. Inte de stora gesternas man han heller, men en Vinnare. Det visade han i Brynäs under åtminstone två säsonger och han är på väg att göra en ny succéartad debutsäsong, den här gången i LHC.
Kommentera

Alla: Ja va fan, bryt matchen direkt - om vi var där skulle alla gå hem. Hmm, halva matchen är kvar: Även om det ser mycket mörkt ut, så kan mycket hända än.

Någon som minns Sverige - Finland häromåret när alla domedagsprofeter vältrade sig i självömkan och jubelångest vid 1-5 (slutade 6-5)?

Jag vägrar att ge upp. HEJJA BRRRYYYYYYNÄS!
Kommentera

Ford Prefect: Coaching är inte hans starka sida. Lustigt nog verkade han ana att Korhonen skulle ha en svacka idag. Borde kanske chansat med Lundström ändå.
Med 0-3 i baken är det väl bara att tuta och köra i sista.
Hellre 4-7 än 0-3. Bättre att bygga lite självförtroende hos forwards då.

Tittar man till sannolikhetsläran så skulle vi aldrig någonsin vunnit denna match ändå. Att förlora 7 matcher i rad är ytterst osannolikt.
Om det nu är någon tröst....
Kommentera

Ford Prefect: lol
Tänk om Sjödin skulle bli borta en två veckor lr nåt.
Kommentera

Gusten: Jag hänvisar till vad vissa skribenter här på gb:n skriver -Hade vi fått första målet så hade vi fått se en helt annan matchbild, bla bla bla!!! Matchen mot MIF är knappt godkänd och kvällens insats så här långt är verkligen pinsam. Det verkar som om coachingen lyser med sin frånvaro. Men va fan, det här vänder vi.
Kommentera

Mickis: Han fick en puck i nyllet och gick ut och sydde ihop sig själv.
Kommentera

Gusten: Ja!
Kommentera

Tänk att man är så patetisk att man sitter ändå fortfarande och pinar sig själv halvt till döds med en pinsam förhoppning att dom ska vända....känns det igen????
Kommentera

Vad har hänt med Sjödin??
Kommentera

Ford Prefect: Ja uppenbarligen.
Det låter likadant som när Timrå spelar i Gavlerinken.
Kommentera

Som det brukar vara, Brynäs följer sin vana att låta lag i formsvackor vända trenden mot just Brynäs..
Kommentera

Ford Prefect: Svar JA
Kommentera

lindberg: Jag förstår fortfarande inte varför GP inte tar time-out??? Är han helt handlingsförlamad?
Kommentera

Ford Prefect: Ja så kan man säga, men någonting måste dom kunna göra när dom får pucken.
Kommentera

lindberg: Spelar inte så stor roll är jag rädd.
Kommentera

Ford Prefect: 14 sek mellan målen, hur lyckas man, ikväll kommer 7:e nollan. Vilka är motståndare i nästa match?
Kommentera

Mickis: Jag vet inte. För att de aldrig får spela så då tar de chansen när de får? Eller för att de blir för pressade och inte kan åka och byta?
Kommentera

Nu ryker väl Korhonens självförtroende oxå...då ligger vi RIKTIGT illa till.....Våra lovande junisar var visst inne på dom två första målen.
Kommentera

Ford Prefect: Varför byter inte spelarna i tid?
Kommentera

Sådärja, då kan jag stänga av webradion och göra nåt annat. Ta för helvete en time-out nu då!
Kommentera

PINSAMT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Gusten: 3-0
Kommentera

sylf: God natt!!!
Kommentera

« · 366427 · »