Brynäs IF

728311 inlägg · 7961 ämnen

Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11

« · 1411909 Till forumet

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11

hahii: Jag tycker också att Ollas gör rätt för sig, han är en av få som har skött sin roll kanonbra i varje match. Visst, några mål eller poäng skulle inte skada men så länge han fyller sin roll så är jag nöjd. Poäng från hans sida är bara bonus!

Kommentera

Mycket riktigt så ska det börja gnällas och grinas över Sunkens tackling. Om det blir sån här debatt efter varje tackling kommer ingen spelare våga tackla mer till slut, det dödar ju allt fysiskt spel.

Torp är själv en bra tacklare, men nu när det är han själv som åker på en propp så är det inte lika kul längre. Då ska det grinas och gnällas!

Det var en bra propp, precis som Bertilssons! Svälj det och gå vidare!

Kommentera

70 Rodrigues: När det gäller Ollas så är jag mer än nöjd med vad han presterat so far. Jag räknar med att det inte blir många poäng under hans första säsong i ES. Det tar ett tag för honom att aklimatisera sig. Det är lite tuffare motstånd än vad han är van med.

Det blir nästa säsong som mina förväntningar ökar. Ja jag skriver förväntningar och inte krav som många andra gör.

Vi som supportrar kan inte kräva ett skit.

Ja förutom att att man vinner alla matcher, helst utan ansträngning;)
Kommentera

MarcusElving: Ja det är nästan gulligt. INGEN har kommenterat Torps tackling där han smällde på Johan Larsson när han inte var i balans efter att ha varit uppvaktad av en annan spelare.

DÄR har vi en feg tackling. Att sunken har armbågen väl högt kan vara diskutablet. Men samtidigt så tror jag att Torp ska vara glad för att det inte var axeln han åkta på. Det är mycket mer kraft i en axeltackling är den han fick nu.

Nästan lite gulligt hur media har börjat ett drev mot Brynäs och deras "ohyggligt respektlösa" spelare.
Kommentera

Burken: Haha ja, helt plötsligt har Brynäs förvandlats från lilla och snälla Brynäs till elaka och brutala Brynäs. Tänk om Expressen hade varit lika pigga på att bevaka alla tacklingar som Färjestad och Djurgården har delat ut de senaste åren.
Kommentera

Burken: Ja, rent jävla löjligt hur media målar upp olika situationer. Sunkens klockrena tackling igår var en av matchens höjdpunkter. Torps tackling däremot är regelvidrig!
Kommentera

Peja: DEn där jävla Matt Mörly bräker och bjäbbar att man ska dela ut hårda straff för såna saker. Va fan menar dumskallen? Ska vi sluta tacklas och införa damregler? Sagt av en nordamerikan, dubbelmoralens uppfinnare, jävla pajas!
Kommentera

sylf:

Är inte TIK lite söta ändå...
När det är fysiskt ge/ta så bjuder de upp till säsongens diving...1.08 in i klippet...
Sånt skit måste stävjas !
Kommentera

sylf: #Sunkens klockrena tackling igår var en av matchens höjdpunkter. Torps tackling däremot är regelvidrig!#

#dubbelmoralens uppfinnare#

Behöver inte säga mer.
Kommentera

RubinCarter: Nej!
Kommentera

tompap71: "Baserar du det på förra säsongen eller? Känns så då jag har kikat lite extra noga på just Löf denna säsong, tycker han har tagit ett eller två steg från ifjol och det som slagit mig mest är att han ofta väljer en enkel lösning istället för att krångla till det för sig som tidigare.
Tyvärr har han fortfarande en del misstag att putsa bort men han är betydligt bättre än det rykte han har härinne."

Både och,jag tycker fortfarande att han inte inger ett helt stabilt intryck ute på isen. Därmed inte sagt att jag tycker han är värdelös eller inte kan utvecklas,men just nu i valet mellan Carlsson och Löf tycker jag Carlsson känns något stabilare.

Sen så har jag bara hunnit se 5 av Brynäs matcher såhär långt också. (Borde säga upp mig)
Kommentera

« · 1411909