Redigerad kommentar
brynäs08: tipsdags...
1) SAIK
2) LHC
3) HV 71
4) Frölunda
5) Luleå
6) FBK
7) Växjö
8) Brynäs
9) Modo
10) Örebro
11) Leksand
12) AIK
HV, FBK, Örebro och Modo lär förstärka i juluppehållet. Av vana eller pga de har kapital att göra det. Brynäs kan ev. hoppas på Wänna eller Järnkrok.
maddog1970:
* asg *
Lite som Brynäs och Blindtarmen då. " Alla vet att det finns men ingen förstår varför " ;)
1.Hv71
2.Skellefteå
3.Linköping
4.Färjestad
5.Luleå
6.Frölunda
7.Brynäs
8.Modo
9.Växjö
10.Örebro
11.Leksand
12.AIK
1. Skellefteå(Bästa laget helt enkelt)
2. Luleå("tråkluleå" har fortfarande en av dem bredaste trupperna i SHL, grym tro på det dem gör)
3. Linköping(Har tappat söderberg men värvat spelare som sjögren tex, har kanske det vassaste målvaktsparet)
4. Hv71(Väldigt småväxt lag men kanske det skickligaste i SHL)
5. Brynäs(Kan lika gärna komma 8-10 men får vi ordning på målskyttet och hittar en vass ersättare till Elias så kan det bli en rolig säsong)
6. Frölunda(Mycket nytt med bland annat ny tränare dock ett ganska så säkert slutspelslag, svaga målvakter dock)
7. Växjö(Samma här, mycket nytt men tror att Växjö kan bli årets överraskning, absolut inget bottenlag längre)
8. Färjestad(Ser svagare ut än på många år, bra defensiv men ganska så dålig offensiv enligt mig, hittar dock alltid ett sätt att gå långt)
9. Modo( Ser ganska svaga ut men borde lyckas undvika kvalserien, tj hensick kan vara det bästa nyförvärvet av alla)
10. leksand(Kommer inte slå sig in i SHL med dunder och brak precis, borde iaf kunna undvika kvalserien)
11. örebro(Luktar kanske lite underdog om Örebro faktiskt, bra defensiv med några spetssar framåt, tror dock att det blir kvalserien med tanke på att dem andra lagen helt enkelt är bättre)
12. AIK(Oj vad svaga dem ser ut på pappret, vad har dem gjort under silly season egentligen? Men AIK kan ju överraska som vi alla vet men dem känns helt enkelt för svaga ut iår, tror dem lirar Allsvenskan 2014-15)
1.SAIK
2.HV71
3.Brynäs
4.Färjestad
5.Luleå
6.Växjö
7.Linköping
8.Frölunda
9.AIK
10.Modo
11.Örebro
12.Leksand
Carl Lejonkräk: otippat...
om du byter plats på 1an och 7an så kanske den kan bli aktuell, med lite tur..
Pettisbif:
1.Brynäs
2.SAIK
3.Frölunda
4.HV71
5.Linköping
6.Färjestad
7.Luleå
8.Växjö
9.Modo
10. AIK
11.Örebro
12. Leksand
1.HV71
2.SAIK
3.Linköping
4.Luleå
5.Brynäs
6.Färjestad
7.Frölunda
8.Växjö
9.Örebro
10.Leksand
11.Modo
12. AIK
Jag hänger på!
1. HV71
2. Färjestad
3. Luleå
4. Saik
5. Linköping
6. Frölunda
7. Modo
8.Örebro
9. Brynäs Hoppas jag har jävligt fel!!!
10. Leksand
11. AIK
12. Växjö ADJÖ LUFTSLOTT LAKERS!!!
då börjar jag själv:
1) HV71
2) Luleå
3) Färjestad
4) Saik
5) Frölunda
6) Linköping
7) Modo
8) Brynäs
9) AIK
10) Örebro
11) Växjö
12) leksand
Någon som vågar sig på en gissning så här tidigt på året?
motivera gärna!
Redigerad kommentar