1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 735261 inlägg · 7963 ämnen

Tråd för Ca 1973:or fr Gävle, Brynäsare i mestadels i Sthlm

Sv: Tråd för Ca 1973:or fr Gävle, Brynäsare i mestadels i Sthlm
Metal Guru: Jo det finns det och det är lika löjligt det.

arnio:

"Att sedan en massa morafans kletar ner Brynäs gästbok med inlägg angående hur kass Brendl är är bara löjligt."

Det finns ingen Brynäsare som skriver i Moraboken nu, menar du?

Bissett19: *ASG* Tycker att det påminner om Jeffrey Dahmer :-)

Fundamentals: Barn barn barn...

1973 började jag i skolan...

å Huge gjorde sitt första repmöte ;)

Roligt med en tråd för oss 73:or:)

Brndl (-jag tog bort det första e:et också) är en klasspelare.

horcoff: Simons har utalat sig i pressen att de ville ha kvar Brendl men att det blev för dyrt. Aftonbladet i går tror jag att det var.

Att Mora inte spelade kvalserien får ni tacka Brendl för.
Ni fick ut allt som gick ur det på papperet värdelösa laget så att det skulle ha gått bättre utan Brendl med sina 34 mål är det bara dårar som tror.

Att sedan en massa morafans kletar ner Brynäs gästbok med inlägg angående hur kass Brendl är är bara löjligt.

Sundlöf, Boork och Brendl vet nog vad de gör och Mora kommer att sakna Brendl även om de bara gör det i smyg det är jag övertygad om.

arnio: Hur vet du att Mora ville behålla Brendl ?
Du kan ju gå in kolla på våran HS. Redan efter 7-10 omg. märkte jag att något negativt började hända med övriga laget och gick ut med att "bänka Brendl" för att övriga laget började tappa självförtroende.
Nej, slit han med hälsan för min del.
Som jag sagt tidigare så betyder det inte att det inte skulle funka i Brynäs.

Paddan: Jo du måste ha drömt för jag tittade också in i Moraboken ibland och det mesta jag läste om Brendl var positivt.

Visst fanns det negativ kritik men den var i kraftig minoritet faktiskt.

Att Mora ville behålla Brendl är bevis nog på att han inte sabbade mer än han gjorde nytta.

arnio: Märkligt, då måste jag alltså ha drömt när jag läste inlägg på inlägg i Moras gästbok... under den tiden då Mora gick fram som något av en ångvält... som innehöll ord som beskrev Brendl som lat, ovillig att arbeta defensivt, egoistisk mm. Fast samtidigt så var man väl också missnöjda med den moraitiska taktiken att nästan enbart söka avslut på Brendl i exempelvis PP.

Ignorera alla dessa bittra moraiter som helt plötsligt tycker att Brendl suger och sabbade mer än han hjälpte Mora i vinter.

Det var sannerligen inte den tonen i moras gästbok i vintras när Brendl öste in mål.

Själv så har jag sett Brendl avgöra några matcher på helt egen hand och då blev jag imponerad. Jag minns tex. en mot Saik där han vände matchen med ett hat-trick.

Gör han 15 mål så är det ok, gör han 20 så är det bra osv...

Metal Guru: Förmodligen var längden på kontraktet helt avgörande för Brendls klubbval. Sundlöv och co gjorde en bedömning mellan kostnaden för att hitta en annan spelare av samma kaliber och risken att Brendl hamnar i frysboxen under Boorks sista år i BIF. Jag litar helt på ledningens bedömning i detta fall. Självklart inser alla nyktra brynäsare riskerna men hur långt når man om man aldrig vågar?

lordi73: Brendl spelade med Moras två bästa BP spelare i Bastiansen och Beaudoin. Brendl hade uppbackning av ett helt lag som hade fullt upp med att passa han hela tiden. Hela lagandan i Mora blev lidande, men tror nog att Brynäs kan lyckas bättre med det. Det var inte Brendls fel utan de som coachade honom.
Jag ser personligen hellre att vi får in några fler målskyttar som kan smälta in i laget.

lordi73:
"nä lite får han jobba med..o ta ansvar hemåt annars blir det jobbigt."

Hoppsan.
En framsynt Brynäsare kommer på alldeles själv vad Morabor förgäves försöker tala om för er.

*OM* ni lyckas få honom att ta i lite grann kommer det gå bra för honom hos er.
*MEN* får han för sig att livsuppgiften kommande tre år i Brynäs är att skjuta från blå, och inget annat spelar någon roll, då kommer fler än en svälja sin eufori här inne.

Jag tror, och kommer fortsätta tro att ett treårskontrakt är fel metod är hålla killen alert under samma tid. Men jag ser mig gärna motbevisad, när serien väl startar.

Falken:

Hmm..så 2 killar ska hamna i "bara" defensiven bara för att vara brendl till lags..nä lite får han jobba med..o ta ansvar hemåt annars blir det jobbigt.men dackell och hauhtonen o brendl..låter bra!Där hauhtonen tror jag kommer bli riktigt bra o göra mycket poäng!!en superkedja hoppas jag.

70 Rodrigues: Tycker du att det är panik?

Vi har tittat på andra alternativ på marknaden också men Kristan är kvar i diskussionen. Vi har dessutom en mycket bra målvakt i Daniel Sperrle och en jättetalang i Anders Lindbäck. Vi ska ha ytterligare en - men på just målvaktsfronten känner jag ingen panik.

?????

kjelleman: Jag tycker det är roligt att nästan alla (förutom dom som håller på Brynäs) tror att Brendl floppar totalt och får sparken efter ett par veckor eller månader. Boork och Sundlöv lär ju ha tänkt igenom det här noga och jag tror inte Sundlöv är så dum så han skriver ett treårskontrakt med en spelare som man vet kan uppfattas som lat och endast ha det offensiva i tankarna och sedan ger han sparken då han spelar det spel han brukar spela. Jag tror nog att Boorken låter Brendl spela sitt spel och ha lite extra tålamod med honom, då han vet vad han kan få ett av honom i det offensiva spelet. Spela honom med en eller två killar som är duktig i defensiven så kan vi utnyttja Brendl till max.

Jag tror Brendl presterar bra och gör minst 35 poäng i Brynäs.

Brendl kommer floppa. Siiiiiiiiiiiiiiind.

men ja lite bitter är jag allt att han lämmnade. men tror faktiskt att han kommer floppa i brynäs, Jag har haft den känslan lääääänge läääänge. Visste att han inte skulle bli kvar i mora. Det var ju ganska självklart. men som sagt. det blir en flopp. som när kerman drog till luleå. Det handlar ju om rätt mannskap för laget och jag tror inte brynäs är ärtt för han.

Tragiskt att mora alltid gör en dunder värvning men icke kan hålla kvar dom sen.ALLTID kommer det lag med mer pengar som är giriga och ska ha och ha.

Tråkigt men sant

tjugo8: Hahahahahahahahaha

det e min tur nu, vinden har vänt...!
Glöm aldrig: medgång ger supportrar, motgång prövar dem

två bittra, föråldrade sportchefer med hockeylador...

Jan Simons erkänner dock att klubben försökte förlänga kontraktet med Brendl men att det till slut blev en för dyr lösning.
Handlade det om ekonomi?
– Det gör det alltid. Och som jag sa tidigare. Det är både plus och minus att ha en Pavel Brendl i laget.

Publicerad 2 april 17:40
Juuso Hietanen klar för Skellefteå
Skellefteå AIK har gjort klart med sitt första nyförvärv inför nästa säsong i elitserien.
Finländske backen Juuso Hietanen från HPK Tavastehus skriver ett tvåårskontrakt med klubben.
Hietanen är riktigt, riktigt bra och beskrivs som en av Finlands mest lovande backar. Han är född 1985 och jag ser honom som en ledande offensiv back i vårt lag säger sportchef Peo Larsson till Västerbottens Folkblad.

Från TT

Lunkan:
farsor på stan...
;-)

tjugo8: Bra det, det blir ju lätt så onyanserat när småglinen debatterar själva.

Makkan:
Nej. ;-)

Lunkan;
1971 är välkommet också...ca innebär väldigt glidande skala...

Makkan: Han lär väl iaf hamna i en pajasklubb snart :-)

tjugo8:

Spelar Sundström i Jokerit ;-)

tjugo8:

iom att Jokerit nu har spelat klart väntar vi bara på bekräftelsen på Kankaanperä
sedan Alexander Sundström

Tråd för Ca 1973:or fr Gävle, Brynäsare i mestadels i Sthlm
Premiär!
För att prova att effektivisera vårt mailande...

Första ämnet är ju redan igång...
Om Skellefteås supportrar ägnade sig åt att besöka viktiga
matcher istället för sommarträningar skulle kanske deras slantar
räcka i konkurrensen m de penningstarka klubbarna...

Kan inte erinra mig när Brynäs vann en dragkamp om en
spelare...Branislav Janos?

Forza!

« · 872024