Brynäs IF

728253 inlägg · 7961 ämnen

Träningsmatcher 2016

« · 1759192 · » Till forumet

Sv: Träningsmatcher 2016
tjugo8: Stämmer bra. Blir intressant att se hur laget hanterar att dom var helt överlägsna mot Leksand senast. Är man lika tända mot Almtuna och KHK? Det är motståndare man bara ska vinna mot. Samtidigt är det nog också bra att man åker på ett par förluster på försäsongen. Det är inte bra om allt känns för enkelt innan den riktiga serien startar.
Kommentera

4 matcher på 8 dagar nu va? Sedan bara genrepet mot Dif kvar
Blir intressant o intensiv period, bra att de kan rulla på folk
O tis match sänds väl på Cmore...
Kommentera

jorgens3:
En självklarhet och skyldighet
Spelare o supporters mår bra i själen
Klubbens varumärke stärks, intäkterna ökar
Kommentera

Carl Lejonkräk: Härligt att läsa om Clark! Både hoppats och trott på en uppryckning. Då var "Brendl-stilen" förhoppningsvis bara en (två) tillfällighet(-er)....
Kommentera

jorgens3: Fantastiskt när idrotten kan vara mer än idrott. När idrotten kan hjälpa svaga människor och när idrotten kan föra människor närmare varandra och bidra till bland annat integration. Så jävla vackert.

Angående Clarke så kanske han helt enkelt inte var i form fysiskt och eller mentalt dagen för Svarta mot Vita och bara gled igenom dagen. Det kan finnas en förklaring om det nu ens behövs någon. Skönt att läsa både om hans engagemang utanför isen och hans fart på isen igår.
Kommentera

Kul att se några spelare som besökte denne Brynäsare i Ljusne, han med autism som fansen samla in till seriekort.

Clark verkar va med på alla såna saker. Han verkar va en skön kille som ofta skojar och skrattar vid träningarna med.

twitter.com/UKrantz/status/769798218121154560
Kommentera

Brynäsgubbe: Jaha, synd. Man hade ju gärna sett om matchen en vända. Tack ändå :)
Kommentera

Chris11: Det kan jag tyvärr inte. Har den inte som fil utan jag satt bara och spelade in höjdpunkterna efter matchen. Kan inte spela in en hel match. :p
Kommentera

Brynäsgubbe: skulle du kunna lägga upp hela matchen? :) var på plats och vill gärna se den i efterhand
Kommentera

Carl Lejonkräk: men, Leksand var väl jävligt dåliga?!
Kommentera

Jaha..tillbaka här på HS då efter några månaders semester. Bra lördag idag! Hoppas alla haft en kanonsommar! Nu sparkar vi igång säsongen tycker jag!
Kommentera

Här är höjdpunkter från matchen för er som missade den! Även Felix straffräddning.
Kommentera

eltifoso: Hahaha ironisk som vanligt!
Ska jag vara ärlig så mår jag fan illa av FBK:s klubbmärke och då är jag som sagt ärlig! ;-)
Kommentera

Brynäsgubbe: "Hade den här matchen varit mot Skellefteå hade jag varit lyrisk, "

Skelkefteå som fick pisk av Modo här om dagen... Min erfarenhet är att det är otroligt svårt att läsa ut någonting från träningsmatcher Ofta kämpar de sämsta (spelarna och lagen) mest och det är lätt att bli helt lurad av prestationerna.
Kommentera

Kanske är att "svära" här inne, men jag tycker DIF´s CHL-resultat idag impar.
Kommentera

eltifoso: Jag är beredd att hålla med. Det finns goda chanser att Brynäs passerar 150 poäng under grundserien den här säsongen. Sen återstår endast 12 matcher, några flaskor skumpa och allsång på torget innan säsong 16/17 kan summeras.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hade den här matchen varit mot Skellefteå hade jag varit lyrisk, men nu mötte vi seriens sämsta lag och Brynäs gjorde bara vad alla förväntade sig. Ska bli intressant att se hur vi står oss mot bra lag.

Edit: Kanske misstolkade din kommentar lite. Nåja.
Kommentera

Carl Lejonkräk: onekligen ser det grymt ut, precis som förväntat iofs
Mest gamnackar som lyckats förbise styrkan i detta lagbygge
Allt annat än semi känns som ett enormt misslyckande igen
Kommentera

Wesley: Det ser onekligen lovande ut.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag skrev precis att det bara är försäsong. Men att han verkar bli bättre och bättre. Och det han har visat upp hittills tyder inte på att han inte skulle klara Av SHL spel. Mao så betyder det att han verkar klara spel på stor rink. Det just spel på stor rink som brukar vara den svåra omställningen för Nordamerikaner.
Kommentera

Chris11: Vi litar på BZ 👍
Kommentera

Wesley: Lyssnade på Bengtzén i pausen. Han sa ungefär såhär om Paille: "Jag har aldrig fått så många fina referenser om en spelare som jag fått med Paille. Jag har följt honom i flera år, han var ju en stor del av att Boston vann stanley cup. Just hans kedja var absolut toppklass i NHL.
Han kommer inte göra 50 poäng för oss, men han kommer bidra på så många andra sätt. Tex med sitt driv och ledarskap. Det är verkligen en toppenkille, han är så vanlig men ändå så professionell. Han skulle gärna sitta här med oss och prata. Ta tillfället i akt och prata med honom efter matchen så får ni se att han är en TOPPENKILLE"
Kommentera

Skrubben: Frågan är om Leksand tar fler poäng i år än Karlskrona gjorde förra året? Väldigt tveksamt tror jag.
Kommentera

honken21: träningsmatch eller ej. Rätt skönt att slå Leksand iaf. Bra lördag.
Kommentera

honken21: Gunderson var matchens lirare, men Clark var enligt mig näst bäst :)

Fast det säger kanske inte så mycket då Leksand ser sjuuuuukt dåliga ut.
Kommentera

Nog var Clark rätt bra idag. Som natt och dag jämfört med senast. Men de massiva hyllningarna tycker jag är i överkant.

;-)
Kommentera

Wesley: Host Host, vänta nu lite vi är i början på försäsongen för Guds skull. Du vet lika lite som alla andra hur han kommer att klara av säsongen i SHL.
Kommentera

Chris11:

Host host! Jag är inte ett dugg överraskad över Paille. Jag sa ju att han var tillräckligt bra för SHL när vi hade värvar honom och många sågade honom innan han hade landat i Sverige. :-) Nu är det bara försäsong. Men han verkar bara bli bättre och bättre.
Kommentera

Positivt överraskad över Paille. Jäklar vad bra han är. Hans kedja med Granis och Johnson är ju genialisk. Funkar superbra ihop!

Det känns helt fantastiskt att ha Granis i våra färger igen! Satan vad han kommer att betyda mycket för detta lag. Älskar att se hans tjuvnyp och småsmällar lite här och där :)

Förstakedjan har lite att jobba på. Clark börjar bli bättre och bättre så där ska vi inte vara oroliga. Zaborsky och Pathrik får inte riktigt fart på grejerna. Men man ska inte glömma att detta var Z's första match och att det är en månad kvar till seriepremiär. Då har de med stor sannolikhet spelat ihop sig och det känns som att de kommer att leka hockey.

Verkligen ÄLSKAR att se Bertilsson. Hoppas att han får vara hel, hans tuffhet är så otroligt viktig när det hettar till.
Kommentera

5-0 Go vinst nu nöra öl👍🏻
Kommentera

Inkazar: kort om spelarna:
Sandström - Trygg och bra blick. Känns lugn!

Gunderson - Vet inte hur många poäng han gjorde, 4? King!!
Bertilsson - Vilken klippa han är! Hoppas innerligt för Brynäs och Simons skull att han får vara hel.
Paille - Här snackar vi toksucce! Stark, orädd men ändå härlig fart och teknik. Även bra spelsinne och nyttig i BP.
Granström - Duktig som vanligt. Grana är tillbaka med besked. Kommer bli oerhört viktig i bland annat tekningarna där han dominerar.
Johnson - Bra spel, Johnson är en otroligt klok spelare som gör sina medspelare ännu bättre. Tung och svårtstoppad med ett bra skott.
Fälth - Något kantig i början. Men vilket spel han sedan visade upp. Spred ett lugn och la många fina pass på bladet. Stark och tufft spel när det behövdes.
Carlsson - Kommer bli ännu bättre iår. Känns lika stabil, lugn och pucksäker som vanligt. Bra förstapass. Något starkare iår dessutom.
Clark - Vilket slit kontra finess och fart. Bra spelhuvid på Kevin och otroligt rapp när han vill. Bra tryck i handelesskottet samt tendes till väldigt bra kemi med Zabb.
Pa.Westerholm - Nja.. sådär. Visst han vill mycket och kämpar friskt. Rapp på grillarna oxå. Men annars rätt anonym.
Zaborsky - Tycker man kan se viss likhet till Rödins spelsätt och spelstil. Rapp, finurlig och härligt spelsinne. Bra kombinationer med sina medspelare.
Pudas - Den back jag varit inne på förr. Det kladdas för mycket. Man ser att han har mycket i sej. Men måste lära sej att hantera bättre avägningar med spelet med puck. Något besviken på Pudas.
Zanetti - Krigaren som aldrig ger upp. Bra och stabil som vanligt. Kommer förmodligen bli ännu bättre i SHL i år.
Sundqvist - Tycker Sunk ser lovande ut. Hanterar sina motspelare på en hårt och intensivt sätt. Bra tryck i skridskoåkningen och bra passningar. Bra match!
Po.Westerholm - Helt OK match av Ponta. Slet bra i defensiven. Bra längs sargspelet. Dock drog Lindblom ner denna kedja så vilket gör Ponta lite mer osynlig i offensiven.
Jensen - Kan bli en riktig flipp värvning. Bra tekare, härligt spelsinne, tar stort ansvar över hela isen. Bra speed när han får transportera puck. Bra match återigen.
Lindblom - Nja. Här förväntar jag mig mycket mycket mera. Var inte alls lika bra som han var mot AIK. Såg seg, trött och allmänt ointresserad ut. Här räknar jag med en uppryckning. Han kan så mycket mer!
Mannberg - Bra slit och har ju en härlig skridskoåkning. Något slarvig med puck då o då.
Blomqvist - Kaptenen visade vägen med sitt viktiga 2-0 mål. Sliter som vanligt enormt hårt i bägge zoonerna. Bra på att teka dessutom.
Thorell - Positiv match av Gurra. Härlig inställing. Krigade på väldigt bra ihop med Blomman. Bra runt mål och vid sargen. Dessutom är han rapp och avig.
Kommentera

Så där ja. Det artar sig.
Kommentera

BIF96: Paille skulle hängt en i friläget i bp. Och de kan han, finns bevis på tuben ;)
Kommentera

Vilken överkörning! Paille var vass, han förtjänade ett mål.
Kommentera

honken21: Mycket bra analys.
Men måste säga att det var mest under sista 20 som passningarna satt på bladet. I början var det lite Si och så med det.

Jag gillar också att du framhåller Mannberg och Thorell. Dom sliter och kämpar på bra. Men har blivit sågade lite orättvist av några här hittills.
Kommentera

Myser ikväll ! Alltid skönt att spöa leksand 😊
Kommentera

Det här var en såkallad mas-kross!

Gillar att jag fortsatt fått många positiva besked idag från våra nya mannar. Zab har väl lite kvar men dehär var hans första match i Sveriges ginaste skrud, likaså Fälth. Jag myser och mår som en prins. Här ska firas 🍻

Angående Clark diskutionen så kan ja säga att han har helt rätt inställning. Han mös lika mycket på isen som jag gjorde rinkside, de small i sargen, han skojade med medspelare, retade leksingar och farten, farten! Uujujuj
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Clarke håller igen med sin fart. Det syns.
Han släppte bromsen i en sekvens under matchen och då gick det undan utav helvete på liten yta.
Kommentera

TobiasR: Total dominans av Brynäs från början till slut. En hel del utvisningar men bra BP, Leksand kom aldrig till någonting. Passningarna satt väldigt bra, bra fart, det mesta var bra. Men motståndet väldigt mediokert.

Sandström håller nollan och ser stabil ut.

Alla backar gör bra ifrån sig. Lucas Carlsson tidigt nära att göra en repris på sitt drömmål från i fjol. Gunderson och Bertilsson var majestätiska. Fälth lite darrig i första men tog sig, visade bra passningsspel. Tycker det man framförallt tar med sig från matchen är kvalitén i uppspelen, puckarna satt på bladet. Pudas hade lite trögt emellanåt, fastnade med flera skott i täck.

Paille-Granström-Johnson: Slås mest av hur smart Granis är, med och utan puck. Kontrollerar spelet med sina åkvägar. Paille både snabb och bra puckkontroll, borde kanske gjort något mål, även han läser spelet bra och är på rätt plats.

Clark-Pathrik-Zaborsky: Bra fart. Clark såg väldigt pigg ut. Zaborsky blixtrade till några gånger och visade att det finns klass där, en och annan bra passning samt en "Rödin-vändning" på mittplan.

Ponthus-Jensen-Lindblom: Den mer anonyma enheten idag, till skillnad från tidigare. Kom inte till mycket. Jensen gjorde några bra grejer, men Ponthus och framförallt Lindblom var nästan helt osynliga matchen igenom.

Mannberg-Blomqvist-Thorell: Mycket bra match. Mannberg är grymt giftig med sin fart, Blomqvist och Thorell tog många kloka beslut. Känns som en exemplarisk fjärdekedja.
Kommentera

TobiasR: Om man säger så här, idag var det ingen som utmärkte sig i ögonfallande negativt enligt mig. Jag skriver lite om dom nya.

Clarke börjar visa mer och mer.

Zabbe: Något osynlig. Men inte alls dålig.

Paille: Kämpar på bra och snurrade faktiskt upp en back på läktarn.

Thorell: Lite mer synlig den här matchen. Inblandad i mål och lirade pp.

Jensen: Nyttig och bra åter igen.

Gunderson: Matchens lirare.

Granis: Börjar se ut som "den gamla Granis" vi älskar.

Fält: Stabil
Kommentera

Carl Lejonkräk: Clark var enligt mig en av våra bästa spelare idag! Jag var inte på plats, men han var en som utmärkte av vad jag kunde se från datorn.
Kommentera

Skrubben: Clark slöfocken zzzz
Kommentera

Wesley:

Så där ja! Som att sno godis från småbarn :-)
Kommentera

Härligt! Någon som kan dela med sig om en matchrapport? Hur det såg ut och vilka som utmärkte sig både positivt och negativt?
Kommentera

Skrubben: Tja det här gick ju bra. Trevlig lördagsunderhållning.
Kommentera

KROSS!!
Kommentera

Johnson!
Kommentera

Jäklar vad snyggt det där hade varit.
Kommentera

Haha precis det där man hört om Paille. Stenhänder men bra i boxplay.
Kommentera

« · 1759192 · »