Brynäs IF

728283 inlägg · 7961 ämnen

Träningsmatcher 2016

« · 1759362 · » Till forumet

Sv: Träningsmatcher 2016
2-0 efter första. Det andra målet var en ren tavla av Rautio som gick ut bakom mål medan pucken studsade förbi, öppen kasse.
Kommentera

KulaShaker: Han verkar sådär enligt GD's live rapportering.
Kommentera

Pettisbif: Hat han gjort dåliga ingripanden?
Kommentera

Brynäsgubbe: Rautio verkar iskall...
Kommentera

Jaha, vad håller Brynäs på med?
Kommentera

Zappaholic: 2-0.....
Kommentera

Zappaholic: man ska väl aldrig sitta å hoppas på en förlust. Men att flyta igenom försäsongen för enkelt tror ja aldrig är bra. Dom ska iaf behöva kämpa för de
Kommentera

Pettisbif: 1-0 Almtuna omgående. Såg ut att styras in...
Kommentera

Pettisbif: länken funkar ej
Kommentera

Inkazar: ni som ska på matchen. kan ni inte live sända den från er fb?
Kommentera

SWEATT: det märker vi om 30min ;-)
Kommentera

Forzzen: Tror dessvärre inte att den kommer funka. :/
Kommentera

Skrubben: Jag tänkte ta mig dit också och kolla om jag hinner. Bor i närheten.
Kommentera

Pettisbif: Jag bjuder på en rapport efter matchen ifall den inte sänds någonstans :)
Kommentera

Forzzen:
Jag har kontaktat Almtunas klubbdirektör, Brynäs kansli och GD men ingen av dessa kommer live sända matchen. Får hoppas den länken du länka på youtube funkar!
Kommentera

Tjurn : Är absolut ingen expert, men om jag fattar rätt så skall man kunna se mtchen på You tube.
www.youtube.com/watch?v=IQKoM0BEiq4
Kommentera

Skrubben: Hur Zaborsky kommer se ut ihop med Granis och Nick blir sjukt intressant. Känns som en väldigt välkomponerad kedja på förhand.
Kommentera

Laget idag blir precis som vi spekulerade kring igår.
Kommentera

Carl Lejonkräk: onödigt att visa de klippet! 😂 Man kommer ju ihåg varför han var en av favoriterna under hans tid. Men jag vidhåller ändå det jag sa innan, jag tror inte det kommer gå i Luleå iår heller.
Kommentera

Tjurn : Vet inte. Jag är på plats. Bor tvärsöver gatan ;-) hockeysnack-fest hos mig efteråt?
Kommentera

Carl Lejonkräk: kan man kika dagens match någonstans?
Kommentera

Dalrt: Han gjorde några grymma solomål också där han kom i full fart från egen planhalva och drog en eller annan statist på vägen.
Bill var min favorit i laget, jag tycker att han var grym.
Kommentera

Dalrt: På något sätt påminner Sweatt's utvecklingskurva som den Steve Dixon gjorde på några säsonger.. det är alltid jobbigt att se en spelare gå ner sej. Bill är ju fortfarande rätt ung men det är verkligen upp till bevis i år. Dock är han väldigt skadebenägen. Minns att när han kom till oss så hade han problem med en handled väldigt länge. Sen ifjol var han skadad jämt tyckte jag. Men när han är hel och får lira med bra kedje kamrater så är han fortfarande en av mina favoriter i SHL. Jag personligen hoppas han kommer tillbaka till oss nästa säsong. Tror det skulle vara bra för Bill. Kolla bara på Scott. Han var totalt under isen utan Rödin bredvid sej..
Kommentera

Inkazar:
Precis. Hans sista säsong då han gjorde mycket mål så var nästan alla hans mål skott i slottet där han blev serverad av Rödin eller Scott. Det är iaf vad jag minns, kan givetvis ha helt fel.

Visst, han har ett bra skott, men han gör det definitivt inte själv, iaf inte så ofta.
Kommentera

Dalrt: medhålles om sweatt. Han åkte ifrån sig själv. Luleåiterna hoppas på succé iår från honom eftersom den uteblev ifjol. Jag är mer tveksam. "Rädd" för att herr rödin ska ha mestadelen av creden till hans år i Brynäs.
Kommentera

Pettisbif:
Stämde iaf på kedjan med Grana Paille och Johnson, som jag sa tidigare var dom rätt roliga. Alla går raka vägen till kassen hela tiden.
Kommentera

Dalrt:
Det jag vet är Bulans tänk är:lika barn leka bäst! Vilket han många gånger visat när han satt ihop backpar och kedjor. Det kommer han fortsätta köra. Ett altenativ jag vet dom snackar är Enterfeldts roll liksom om dom ska sätta ihop tvillingarna igen. Sen sätta spelskickliga Jensen mellan Z och Clark. Den som lever får se.
Kommentera

Skrubben:
Kan vara. Sweatt tycker jag inte var speciellt kreativ dock. Han stod på rätt ställe och skickade in gummit. Sen åkte han ibland så snabbt att han inte hängde med själv tekniskt. Men kanske bara är jag.

Finns många intressanta varianter faktiskt Brynäs kan testa. Hoppas de får ihop två bra i slutändan.

Btw, sänds morgondagens match på webben?
Kommentera

Dalrt: Man ska ju dock komma ihåg att tre kreativa spelare i en kedja kan bli bra det med. Vår kedja med Sweatt-Scott-Rödin var ruskigt, ruskigt bra.
Kommentera

Pettisbif:
Jag gillar den förstalinan. Jag tycker Clark och Zabo i samma kedja blir lite kaka på kaka. Men det kanske bara är jag.

Jag hade nog hellre delat upp dem i två olika ledande kedjor.

Paille - PaW - Clark & Johnson - Granström - Zabo typ, hade kunnat vara intressant.

Paille arbetare, PaW serverar Clark som dessutom har bra speed, Granström arbetare, Zabo kan servera JOhnson eller sätta den själv
Kommentera

Skrubben:
Laget imorgon enligt min källa,

Rautio (Sandström)

Bertilsson - Kilström
Fälth - Carlsson
Zanetti - Sundqvist
Ersson

Zaborsky - Granström - Johnson
Lindblom - Jensen - Po.Westerholm
Thorell - Blomqvist - Mannberg
Ölund - Enterfeldt - Alcén
Kommentera

Dallemas: Ingen match sänds idag. Du kan kolla på tvmatchen.nu
Kommentera

Nån som har koll på om nån kanal visar chl idag?
Kommentera

Inkazar: Bra tanke där! Tror verkligen Johnson och Westerholm skulle passa bra ihop. Sedan Clark tillsammans med Granis och Paille låter inte heller så tokigt. Värt att testa tycker jag
Kommentera

Hade jag något att säga till om skulle jag vilja se:

Zab-#17-Johnson
Clark-Granis-Paille

Jag inbillar mig att dom kedjorna skulle innehålla lagom med kreativitet.
För jag tror Zab-#17-Clark är för "fina" i samma kedja. Hoppas dom testar de nån match.
Kommentera

Powerfade: Jajamän, märkt att Jensen, Lindblom och Westerholm fått fin kemi. Även Granis, Johnson och Paille. De andra två kedjorna behöver träna mer tillsammans. Flera gånger under matchen mot Leksand såg man både Mannberg och Thorell markerade på samma yta som Blomqvist så då fanns det ingen att passa för Blomman. De tre yrade runt väldigt i offensiv zon.
Kommentera

Det jag mest reagerade på var att det stod att Brynäs inte hade några skador:-)
När hände det senast?
Att man bara vilar några spelare.
Kommentera

Skrubben: Det är väl det man har försäsongen till, att prova olika kedjekombinationer och backpar?
Kommentera

Chris11: Det är bara positivt att man provar runt lite med kedjorna. Rätt som det är så hittar man en kemi mellan två spelare...
Kommentera

Charles: Man vet aldrig, kanske Zaborsky får en magisk kemi med Granis och Johnson så att de inte kan flytta tillbaka Paille till den kedjan? ;)
Kommentera

Skrubben: Granis; Zaborsky och Johnson kunde ju inte spela första matchen så istället för att vila första kedjan och därför ge zabo en mindre match så tar dem helt enkelt dem 3 i de två ledande kedjorna som inte vilat någon match än. känns som att det hade varit en logisk anledning
Kommentera

Chris11: Vore intressant att veta varför dom gör om i kedjorna. Det kan vara så enkelt att det är Clark, Paille och Pathriks tur. Dom känner kanske inte något större behov av att matcha det bästa laget mot allsvenskt motstånd. Det är nog viktigare att man ställer upp det bästa laget mot SHL-motstånd för att markera inför dom var man står någonstans.
Kommentera

Skrubben: blir spännande att se Zaborsky tillsammans med Granis och Johnson!
Kommentera

Chris11: Det verkar bli Bertil-Kilas och Zanetti-Sunken. Men annars verkar laget bli som du skrev.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
"Bulans säger att Paille, Pathrik, Pudas, Clark och Ryan vilar imorgon. Rautio står i mål."
Kommentera

Carl Lejonkräk: Gunderson och Pudas skulle vila
Kommentera

Chris11: Kanske Bertilsson ska vila?
Kommentera

Skrubben: Laget imorgon då?:

Zaborsky-Granström-Johnson
Lindblom-Jensen-Westerholm
Mannberg-Blomqvist-Thorell
Ölund-Enterfeldt-Alcén

Fälth-Carlsson
Bertilsson-Zanetti
Sunken-Kilström

Rautio (Felix)
Kommentera

Paille, Pa Westerholm, Clark, Pudas och Gunderson vilar imorgon enligt bloggen.
Kommentera

« · 1759362 · »