Brynäs IF

728360 inlägg · 7961 ämnen

Träningsmatcher 2016

« · 1759803 · » Till forumet

Sv: Träningsmatcher 2016
Inkazar:
Man har ju varit med förr så jag skickade uppsägningsmail till dem direkt efter att jag betalat. :D
Kommentera

honken21: Jag försökte kolla upp det men det finns inte beskrivet någonstans. Det får nog man avgöra själv person för person. I min värld för "poängspelare" 0,50 = Godkänt, 0,70 = VG, 0,85 = MVG, 1,0 = MVG +++. Men men, det är ju vad jag tycker.
Kommentera

Brynäslegenden: Vart går gränsen för att ha öst in poäng? Greg Scott (vår poängbästa) hade 0,75 per match i fjol. 0,70 är således väldigt bra. Sedan var ju grundfrågan om man kan kalla honom för poängspelare - och det tycker jag ganska tydligt är besvarat.
Kommentera

Brynäslegenden: Håller med. Öst in poäng är fel ordval, producerat bra med poäng är väl mer rätt. Det jag vill framhäva är att jag tror att Jensen är en spelare som kostar ca 50 % vad en Clark, Zaborsky eller Granström kostar och kan han då producera 50 % eller mer av det som dessa herrar är tänkta att producera så är det helt klart godkänt. Sedan tror jag inte att anledningen till att han spelar SHL för första gången är pga. att han inte haft chansen. Många spelare väljer nog 1:a center i Allsvenskan eller Tyskland före 3:e - 4:e center i SHL både utvecklingsmässigt men även för det ekonomiska. Men jag kan ju som vanligt ha fel :)
Kommentera

Inkazar: Jo kanske säkrast att ringa.
Själv har jag kollat matcherna utan att teckna mig för abonnemang, det funkar lika bra ändå.
Kommentera

Carl Lejonkräk: får man inte göra det via ett formulär på hemsidan och får en verifiering på att de är gjort ringer jag. Har alldeles för många fadäser med att säga upp abonnemang via mail. De strular jämt.
Kommentera

Har man ett poängsnitt på 0,70 p/match tycker inte jag att man har öst in poäng iallafall.

Okej att han förra säsongen var tuff för honom p.g.a men jag antar att de finns en anledning till att han är 29 år och först nu fått chansen i SHL.
Kommentera

Inkazar: Ett litet tips, skicka ett mail (se länk).
Kommentera

Dalrt:
Angående GD premium

ska säga upp dehär nu. Hamnade på köplats 6. Efter 20min är jag nr3. Så ett tips till alla. Ha gott om tid när ni ska säga upp erat gd abonnemang.
Kommentera

moment22: Att kritisera Huge för detta kommer att resultera i hundratals inlägg som handlar om debattklimatet i forumet och om vad som är relevant att skriva osv.

Dina synpunkter om Huges inlägg passat till exempel inte in i tråden "Träningsmatcher 2016" utan snarare i en bubbla till Huge. Om det nu inte är så att du vill föra en debatt om/med Huge?
Kommentera

moment22: Inget nytt under solen m.a.o. Huge varvar bara upp inför seriestart.
Kommentera

Huge: Tre skribenter, jorgens, pressman, honken bemöter Brynäslegenden med fakta angående Jensen, den fjärde, Huge, dryger sig bara utan fakta... Man blir trött en måndagmorgon..
Kommentera

Pressman: Ja, att inte se Jensen som en poängspelare är väl ungefär lika kunnigt som att inte se Sunken som en defensiv back, typ....
Kommentera

Brynäslegenden: Han har ju även producerat 32 poäng på 56 matcher i det danska landslaget där 14 av dessa matcher har varit VM (6 poäng). I dagens landslagshockey så finns det ju indirekt inga "dåliga" lag. 0,57 p / match måste ju anses som ok. Sedan om han har varit halvskadad under denna period så bör det ju finnas någon form av sparkapital i den dansken.
Kommentera

Brynäslegenden: Beror på vart man drar gränsen för vad som är poängspelare. Bara fem spelare gjorde över 20 poäng i Brynäs i fjol. 20 tror jag är rimligt och då tillhör han toppen.

Förra säsongen var skadepräglad för honom, så där ska man inte dra för stora växlar. I allsvenskan har man absolut öst in poäng, bara att titta. Lägg därtill det han visat på försäsongen hittills så är det lätt att konstatera att han har spelstilen för att göra poäng. Spelat PP1 i sina tidigare lag. Bengtzén lyfte också honom som en potentiell poängspelare när han värvades.
Kommentera

Brynäslegenden: Kommer Jensen upp i 20 poäng är det grymt och det är inte alls omöjligt, kul värvning.

Och du kan ju inte kolla poängen i Rögle förra säsongen då axeln va trasig!

Och hur menar du med denna kommentar? (Inte heller öst in poäng i HA) 2013-14 Karlskrona HK Allsvenskan 46 17 21 38 under 13-14
Rögle BK Allsvenskan 51 16 32 48 under 14-15

Så ger han järnet och har bra fart och även kommer upp i 15-20 poäng så har S.B gjort ett fynd.
Kommentera

Pettisbif: Jag kan rekommendera MrMadhawks SHL pod, mycket intressant när han träffar Sundlöv, rekommenderas. Snart dax för BZ dessutom, håll utkik.
Kommentera

Precis kollat på matchen i repris.
Det som slog mig var att GD skrev i deras matchprotokoll att alla Brynäs mål gjordes utan ass. Så är inte fallet. På 1-0 ska både Jensen och Carlsson ha ass. På 2-0 ska Zaborsky ha ass. Och på 3-0 ska Ölund ha ass.
Kommentera

honken21:

Skönt att du är nöjd men hur kan du se Jensen som en poängspelare?
4 poäng i SHL som mest. Inte heller öst in poäng i HA. Skulle bli väldigt förvånad om JJ kommer över 20 poäng den här säsongen men vi kan ju hoppas.
Kommentera

Tjurn : Ser ingen matchklocka så jag med tidpunkterna i videon.
Kommentera

Brynäsgubbe: 19e i första 17e i andra och 4e i tredje
Kommentera

Skrubben: Nu ligger hela matchen uppe!
Den ligger uppdelad på två länkar, så jag skickar med båda.

Ska bara tala om att jag kan se dom utan premium. Tack för länkarna Skrubben :-)
Kommentera

Skrubben: Underbart. Någon som orkar skriva ut tidpunkterna för våra mål?
Kommentera

Nu ligger hela matchen uppe!
Den ligger uppdelad på två länkar, så jag skickar med båda.
Kommentera

honken21: På gd? Måste man ha premium för det?
Kommentera

Nu ska repris ligga uppe fick jag till svar. Dock att den börjar en bit in i matchen.
Kommentera

honken21: Ja PaW och Granström ärbara spelare helt klart, det är resten av centrarna som oroar lite.
Kommentera

honken21: ja har också sagt detsamma.
Men att sära på granis kedjan redan vore dumt ändå. De har varit vår bästa kedja alla matcher.
Kommentera

Pettisbif: jag har sagt från början att Zab och Clark inte bör spela ihop. Bättre dynamik med någon av dem in i Paille-kedjan. Med Clark-PaW-Zab känns det tunt utan puck, ingen som checkar fast. De ligger bara och väntar på kontringslägen.

Isåfall in med Granis mellan dem.

Tycker Nick och Zab visade att de skulle funka grymt bra ihop.
Kommentera

honken21: paw kommer att vara bra. Just nu vill han för mycket och det låser sig. Under säsongen så kommer det släppa, det tror jag verkligen
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tycker Granström är fantastisk. För mig är han enorm spets. Vet inte vilken center jag hade bytt ut honom mot i SHL om jag ska vara ärlig. Sen är både PaW och Jensen två poängspelare. Är helnöjd med centersidan. Just nu nöjd med alla lagdelar.
Kommentera

honken21: bedrövligt
Kommentera

Pettisbif: Ge Westerholm lite mer tid som center mellan Zaborsky och Clark. Det har kanske inte klickat fullt ut där, men potentialen finns där verkligen.
Kommentera

Pettisbif: Har vi spets nog på Centersidan tro? Nu snackar jag om centersidan är god nog för topp 6..
Kommentera

honken21:
Jag tror och hoppas Jacke Blomqvist får chansen högre upp i kedjorna. Varför inte testa han mellan Clark - Zabb?
Paille kedjan rör vi inte tycker jag.
Kör ihop twinsen igen tillsammans med duktiga tekaren Enterfeldt. Och sen kör vi Jensen med Lindblom, som varit riktigt bra under försäsongen. Sen slänger vi in Mannberg.

Tror vi skulle få ut max av alla om vi körde såhär.
Zaborsky - Blomqvist - Clark
Paille - Granström - Johnson
Enterfeldt - Pa.Westerholm - Po.Westerholm
Lindblom - Jensen - Mannberg
Extra:Alcén

Fyra jämna kedjor. Alla kan hitta målet, alla kedjor har minst 1 högerskytt, orkar inte rangordna kedjorna. Dom som är bäst lirar mest. Så hoppas jag Bulan/Sjödin kör.
Kommentera

Chris11: har mailat om det. Inget svar.
Kommentera

Skrubben: Ja, själv så jobbade jag igår och kunde inte se matchen. GD borde ju fixa så att man kan se hela matchen i repris?
Kommentera

Chris11: Jag har också letat men hittar tyvärr inte. Skulle vara riktigt roligt att se om matchen på datorn då man inte hade tillgång till repriser i hallen.
Kommentera

någon som vet om man kan se om gårdagens match?
Kommentera

Trevligt att leda SHL-tabellen redan, både här och på text-TV!
Kommentera

Brynäs gjorde nog sin bästa träningsmatch igår och bästa 3 spelare i Brynäs var nog Paille(som vanligt) Jensen och Clark
Kommentera

Skrubben: Det verkar som att du får fortsätta med matchsammanfattningar.
Jag hade annat för mig idag, så jag orkade inte scrolla tillbaka.
Men det räckte absolut med din sammanfattning.
Bra skrivet!
Kommer nog att vilja ha en sån efter varje match sen i serien.
Om man missar så gör det inget👍👍
Kommentera

Inkazar: Haha sry. Jag fick en rapport om att det var Paille som satte tvåan och min hjärna verkar inte vilja ändra på det faktumet även när jag läser Clark.
Kommentera

Mickis: de skrev han ju också..,
Kommentera

Jag tycker att Pa.Westerholm har underpresterat hittils.. tror fan han saknar Po.Westerholm rätt mycket.
Clark och Zabb tycker jag passar ihop.
Ponta och Patte vet vi passar ihop.
Granis tillsammnas med stridsloken Johnson och Paille känns given. Då tycker jag vi har några alternativ.

Här kommer mitt bästa altenativ av kedjor:
Clark - Jensen - Zaborsky
Paille - Granström - Johnson
Lindblom - Pa.Westerholm - Po.Westerholm
Enterfeldt - Blomqvist - Alcén
Mannberg

Låna ut:Thorell och Ölund

Backparen givna tycker jag (kör med 7 backar):
Gunderson - Bertilsson
Pudas - Zanetti
Fälth - Kilström
Carlsson

Låna ut:Sunken och Ersson
Kommentera

Skrubben: Skön sammanfattning men enligt AB var det Clark som satte tvåan.
Kommentera

Skrubben: Tack för en bra sammanfattning det uppskattas väldigt mycket!
Kommentera

Skrubben: Känslan så här långt är ändå att denna säsong blir nog jämnare än förra åtminstone hoppas jag då det ! Spännande nyförvärv blandat med dom "nygamla" . Tror att vi blir ganska jobbiga att möta när allt satt sig som lagledningen vill eller vad tror ni kära Brynäs vänner ?
Kommentera

« · 1759803 · »