Brynäs IF

728293 inlägg · 7961 ämnen

Träningsmatcher 2016

« · 1759362 · » Till forumet

Sv: Träningsmatcher 2016
2-0 efter första. Det andra målet var en ren tavla av Rautio som gick ut bakom mål medan pucken studsade förbi, öppen kasse.
Kommentera

Almtuna ser betydligt piggare ut. Spelar med hög fart. Inte mycket som stämde i BIF.
Kommentera

honken21: Bz's enda misstag under årets silly var när han inte gav Jocke Eriksson kontrakt.. kosta vad det kosta vill. Alla lag som vinner SM har en grym målvakt. Felix är inte där ännu tycker jag och Rautio har jag inte stora förväntningar på.
Kommentera

Westerholm ger bort pucken i egen zon 0-1
Rautio ger bort pucken bakom eget mål 0-2
Brynäs totalt borta i första.
Zaborsky?
Kommentera

Mittzon: Ponta fortsätter alltså med slarvigt spel i defensiva zonen..
Kommentera

Pettisbif: Karbonpapper på förra säsongen
Kommentera

Pettisbif: tycker detsamma, men Rautio är ingen rookie lyckligtvis. Han kommer skaka av sig det här. Tycker ändå 2-0 är helt logiskt sett till matchbilden. Lindblom hade dock en klockren stolpträff.
Kommentera

Och man kan väl säga att utespelarna var minst lika dåliga som Rautio i första, allihop.
Kommentera

honken21: Räddade friläge precis verkar det som iaf!
Kommentera

Tigerhjärta: PP ser helt ok ut.
Kommentera

honken21: Ser bättre ut nu tycker jag
Kommentera

Berra i slagsmål.... :'D
Kommentera

Inkazar: Nja, förlora mot ett allsvenskt lag inger ändå betänklighet, hur man än vänder och vrider på det. Tycker jag i alla fall.
Kommentera

ellis: SAIK förlorade ju mot Björklöven. Ser ofta ut så här på försäsonger. Sämre lag vinner. Lag är i olika faser av uppbyggnad.

Vinna är alltid bra och vinna vill man alltid göra. Men betänkligheter? Nja...tycker jag inte.
Kommentera

ellis: vi förlorade förra året mot almtuna med
Kommentera

ellis: förlora en försäsongsmatch med flera tongivande spelare på läktaren....Ger en indikation på vad? Noll och intet
Kommentera

Charles: Jo det var ju så. Man vet inte riktigt vad man ska tro. Egentligen...
Kommentera

Charles: och vi minns hur den säsongen slutade....
Kommentera

Powerfade: Jo då - det indikerar att truppen kanske inte är tillfredsställande bred kvalitativt?
Kommentera

ellis: Sett till den ekonomiska utvecklingen i föreningen så kanske man inte kan kräva det heller...
Kommentera

Att vi är nollade av Almtuna oroar en aning. Vet att vi vilar folk men ändå... Tycker det här borde vara enklare än Leksand.
Kommentera

ellis: jag minns ju tex.boorks stora lagbygge och i den tredje matchen bänkade vi massa stjärnor.. matchen före vann vi med typ 8-9 - 1 mot lhc. widde gjorde hattrick men blev bänkad mot ssk i nästa match.. kan vara ett stort problem med en bred trupp.
Kommentera

Såg lite bättre ut i andra. Ett par PP-lägen men fortsätter rulla på femmorna. Lindbloms kedja bäst, men första ryckte upp sig lite nu med. Rautio såg skräckslagen ut när han hämtade puck bakom mål och slängde iväg den onödigt. Zaborsky tycker jag blixtrar till då och då. Han hade dock en riktig indianare också.
Kommentera

Pettisbif:Skillnaden var väl att den idén inte var förankrad hos spelarna som gjorde uppror.
Kommentera

ellis: Smickande resultat för Brynäs. Skulle gärna se nåt från tänkta spetsvärvningen Zaborsky. Ser helt väck ut. Jaja, långt till seriestart. Eller?
Kommentera

Powerfade: och du har en insyn i laget just nu och vet att dom förankrar det nu då? eller..?
Kommentera

Pettisbif: Nej det har jag inte men jag vill tro att man från styrelsehåll inte gör samma misstag igen. Fast det kanske är naivt av mig.
Kommentera

Powerfade: det är ju bra många år sedan boorks tid. så vi har ju istort sett ny styrelse.
Kommentera

Pettisbif: Visserligen, men de måste ju ändå ha koll på vad man gjort för stora misstag förr...
Kommentera

Powerfade: Haha, tänk att det alltid är samma visa varje försäsong: nån eller några sitter och ojar sig/har betänkligheter över en förlust i en träningsmatch, där lagen är inne i helt olika faser och träningsperioder.
Hur tänker dessa tomtar, för det har dom väl förmodligen försökt göra? :-)
Kommentera

Powerfade: Jo man tycker ju det. 2-1 Johnson
Kommentera

Powerfade: "Sett till den ekonomiska utvecklingen i föreningen så kanske man inte kan kräva det heller..."
Nej, det kan vi kanske inte. Jag tycker Bengtzén har visat handlingskraft med alla inköp inom ekonomins ramar under våren, tummen upp för det. Frågan är bara vart detta omfattande nybygge bär? Jag tror att det är ett måste för föreningens framtid med en ordentlig sportslig framgång denna säsongen. Sett ur ekonomisk aspekt.
Kommentera

Huge: Tomtar? Inget sånt Huge...
Hur det tänker... ja, de drar väl för stora växlar..försäsong till trots
Kommentera

Huge:

För det första:
Jag har inte ojat mig. Allt jag sagt är att Jocke E är en betydligt bättre målis än Rautio. Och att jag tycker Bz's gjort fel val. Felix kommer säkert vara bättre i år. Men han är inte i Jocke's klass.

För det andra:
Vi har inte förlorat ÄN! Matchen pågår....

För det tredje:
Du går som vanligt på personangrepp, tomte kan du vara själv..
Kommentera

Huge: Jag håller med, spelet ser bedrövligt ut. Vilka får vi möta i kvalserien? Vem införskaffar ägg och tomater?
Kommentera

Huge: Vilka "olika faser" är det du kan föra fram då? Almtuna kontra Brynäs t ex?
Kommentera

ellis: Det tror jag med...speciellt med tanke på den svårflirtade Gävlepubliken. Semi är ett måste för att ens komma på svarta siffror igen.
Jag har en känsla av att man kommer att avända den här bredare truppen på ett smart sätt och inte köra en Boork.
Man kommer att köra med sina stjärnor så länge de är friska och alternera med spelare som Alcén, Manny mfl. Ha lite snurr på folk i tredje och fjärde linorna. Allt för att kunna orka med att ha en hög intensitet under en lång säsong med täta matcher.
Kommentera

munkas: Vi får möta Modo i KS... lite läskigt för de är ju bättre än oss på pappret ;-)
Kommentera

Powerfade: "Semi är ett måste för att ens komma på svarta siffror igen."
Ja så är det. Frågan är dock om vi kan göra ett sådant tydligt uppskutt från resultaten de senaste säsongerna?
Kommentera

ellis: Men Ellis, har du inte varit med hur det är på försäsongen förut?
Varför tror du Björklöven slog Skellefteå?

Det är stenhård träning nu och väldigt sega ben kan jag lova.
Kommentera

ellis: Slipper vi skadorna så är vi helt klart ett lag för den övre halvan av tabellen. Sen hänger det på tillfälligheter... så tajt är det i SHL
Kommentera

Powerfade: Nu har de ryckt upp sig ändå i matchen. Bra.
Kommentera

Powerfade: "Slipper vi skadorna så är vi helt klart ett lag för den övre halvan av tabellen. "
Hoppas du kan få rätt. Jag är inte lika övertygad - ens utan skador.
Kommentera

ellis: Träningsupplägget ser ju lite olika ut för olika lag. Därav är lag i olika faser under en försäsong. Inga konstigheter.

Zaborsky börjar se vass ut. Kommer ösa in poäng.

Och nu leder vi...
Kommentera

Zappaholic: Nu leder de. Bra att de kan ta sig samman så här även att de bara är träningsmatch.
Kommentera

Zappaholic: Målskyttar?
Kommentera

Powerfade: Jensen satte trean.
Kommentera

Powerfade: Zab 2-2 Jensen 3-2
Kommentera

Powerfade: Hehe. Granis crosscheckas i nyllet, blir sur och åker och uppfostrar almtunaspelaren!
Kommentera

Den här perioden stavas Zzzaborsky. Klass.
Kommentera

« · 1759362 · »