Brynäs IF

723945 inlägg · 7957 ämnen

Transferfönster II

« · 639498 · » Till forumet


Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Jag tror Boorken är i Skutskär o scoutar ikväll.........


www.arbetarbladet.se/GDsport/sports_local_1.php?id=352030&avdelning_1=102&avdelning_2=0
Kommentera

Sv: Transferfönster II
aphac: Sen är jag fortfarande ute efter en back... Lasse Kukkonen tycker jag ser bra ut... honom tar vi ;)

Men annars så har ju Kärpät en ganska bred trupp så det skulle ju inte vara en omöjlighet att eventuellt få till ett byte.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
aphac: Vi ska inte inrikta oss på lovande, nej vi ska ta in spelare som är i sin prime. Spelare som man vet inte lirar för att fixa mer ATP poäng...
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Gusten: Vänta bara tills barnet är fött,
Aarnio kommer ha grymma handleder,iaf högern:-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse:Tror inte vi ska inrikta oss på lovande i krislägen, men absolut inga Rydmarktyper osv.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Gusten: Vi kan ju inte ha en spelare på gränsen till tennisarm... ;)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
aphac: Ja han är ju ung och lovande ;)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Helt rätt :) Om hon ska till att föda så följer väl ändå en runkperiod på några månader? ;)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
GävleLasse: Byt mot Kalle Sahlstedt!!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Gusten: Äh, vafan, skicka hem tanten hans till Finland, 4 månader är ju inte så lång tid. ;)

Det är ju riktigt allvarligt om Boork sitter och kollar efter avdankade spelare som lagt skridskorna på hyllan. Lite smått oroande faktiskt.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Är det inte så att SM-liiga numer har öppnat igen? Var det inte en tre-fyraårsperiod som den skulle vara stängd?
Om den inte är stängd längre så kan man ju inte räkna med att soplagen ger upp sina bästa spelare.

Nån som har insyn i det finska seriesystemet?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Gusten: Kan ju bli en bänknötare från Kärpet men annars så tippar jag att det blir någon från klubbarna i botten. Om det nu blir något byte.
 
1.Kärpät312038198-5464
2.HPK311948299-6663
3.HIFK311678596-7060
4.Tappara301848281-6260
5.JYP311588582-6358
6.Ässät3114512478-7051
7.Blues3115313084-7548
8.Ilves3112613475-7846
9.SaiPa3012612378-7645
10.TPS Åbo299614368-7436
11.Lukko3110516172-8036
12.Jokerit319517380-10635
13.Pelicans316322055-11221
14.KalPa315521164-12421
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Jo jag vet det vore inte troligt. Har väldigt svårt att se Kärpät släppa nån tongivande spelare, dom går väl för guld i år igen.
Det vore ungefär som om Frölunda skulle byta Kallio mot vår Gellerstedt.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Gusten: Boorken har tydligen tagit över jakten på spelare,dessa spelare har han kontaktat utöver Rydmark enligt expressen:

35 år
Henrik Nilsson
Längd: 179 centimeter. Vikt: 89 kilo. Position: Center. Skjuter: Left. Draftad: Nej. Klubbar: Hammarby IF, Västerås IK, Västra Frölunda.


33 år
Svein Enok Nörstebö
Längd: 180 centimeter. Vikt: 85 kilo. Position: Back. Skjuter: Left. Draftad: Nej. Klubbar: Trondheim IK, Lillehammer IHK, EC Bad Nauheim, Linköpings HC.



Se länk!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Gusten: Jo det vore ju ännu bättre,men jag tänkte mer på vad som var en realistiskt Sundlövvärvning,Ujcik 3 poäng på tolv matcher!!

# 62 Petr Tenkrat,jag köper det:-))
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Eller varför inte denna? Då räcker det med att dom pillar bort bokstäverna på matchtröjan ;)

Se länk
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19:
Nu MÅSTE jag klaga som du förstår ; )
Vad står det??
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Jonas:
Boork kommer att bestämma att han inte kommer att vara motiverad och fokuserad med en missnöjd fru = inget spel!
Kommentera


Sv: Transferfönster II
Jonas: Skulle kunna tänka mej ett byte mellan Arnio och denna spelarewww.oulunkarpat.fi/joukkue.php?pelaajaid=206
Kommentera

Sv: Transferfönster II
claesw: Är vi där nu igen! Fruarna bestämmer. Trodde att alla fatta att det är Boork som bestämmer nu.... Nej, jag håller med dig, o det gör inte mig så himla mycket!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Jonas:
Äh, han spelar inga fler brynäsmatcher
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: "Tiden är ju knapp nu,tror Micke har fullt upp ,kanske blir det så att dem kommer att behålla Antti mot hans vilja!!"

Hoppas ej. Kvinnor som är gravida är ju inget att leka med! Aarnio får nog annat att tänka på om det är så illa att frun får bestämma så mycket. Men det är klart, Aarnio kanske tar ut sina aggressioner på plan o blir ännu bättre...
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: "En center i utbyte är vad vi behöver. Gella tror jag kan fylla tomrummet efter Aarnio"

Tror jag också. Är ej så orolig angående detta, mer än att tiden är knapp. För min del så skulle jag vilja ha en back som kan lugna ner spelet o lägga en smart första passning.

"Men vad gör Bäckström på bilden?" Du vet, stockholmare har ju ej så bra koll :-) Måste också retas lite!

Och 65Selander: Tycker nog också som boende i västra Gästrikland, S-viken, att hitta landsmän som finne borde ej vara ngt stort problem här om man bara söker upp dem.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Kahnt-Åke?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19:
Inte en chans att de behåller honom nu...

När det gäller språket är jag bara irriterad på de som formulerar sig så man inte fattar någonting, håller du inte med??
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Kahn kanske är Kent-Åke.

Förhoppningsvis så löser det sig för både Aarnio och Brynäs. Det är inngen idé att tvinga en spelar kvar eftersom han kommer att prestera därefter.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Tiden är ju knapp nu,tror Micke har fullt upp ,kanske blir det så att dem kommer att behålla Antti mot hans vilja!!

Hoppas jag formulerade mej rätt nu,annars får man väl LillHorace på sej:-))
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Kahn har tydligen en väl placerad källa....En center i utbyte är vad vi behöver. Gella tror jag kan fylla tomrummet efter Aarnio. Men vad gör Bäckström på bilden?
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Ja vad säger man,..
När ryktet uppstod först så tänkte jag skicka hem frugan eftersom det är bara några månader kvar på säsongen men när man läser att hon är gravid så blir det givetvis lite svårare.

Lite skämtsamt så kan väl dom flytta till Hofors där pratar väl alla Finska  :-))

Jag gillar Aarnio så det är lite synd att man mister en publikfriare.
Förhoppningsvis så blir det ett byte till en lite mer spelande fw. som kan slå in några puckar eller vara en jävel på assister.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
varför inte ta tillbaka jakob Johansson från Rögle

han har varit bra!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Jodå,Kahns källa stämde tydligen angående Antti,frugan trivs tydligen inte i Gävle,se länk!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Ska det bli några värvningar?

Timrå har ju värvat en ny målvakt(Adam svoboda) är för övrigt landslags målvakt itjeckien.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Hehe... vad gäller herr Rydmark så var hans kommentar till Ove ungefär "Jag kom över frugan din efter fikat i går".
Kommentera

Sv: Transferfönster II
WarhawK: Tror säkert han har haft några verbala duster med många i Brynäs oxå,kan tänka mej att Molin o Rydmark har skrikit åt varann under åren,o säkert inga vackra ord typ "Kommer du o frugan över på en fika efter matchen".....:-)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander:
Det var lite av det jag ville få fram men är trött , han är ju inte direkt en omtyckt spelare om man säger det så
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Har de bytt namn på Arenan eller? Läkerol Retirementcenter for the old and useless ;)
Kommentera

Sv: Transferfönster II
WarhawK: Som hockeyspelare så hade han inte varit sämre än fjolåretsbudget värvning (Sjögren) men som person är han ljusår från mitt gillande iaf.

Tycker dom kan fråga om Lusth orkar åka några varv på Gavlerinken också ;-)

Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19:
Tror dom flesta brynäs fans är lättade att han inte var intresserad , jag vet då att jag är det
Kommentera

Sv: Transferfönster II
RavenLord: Håller absolut med,tror det sved extra mycket i Sundlövs Brynäshjärta när Boorken ville att han skulle ta kontakt med Rydmark!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Har jobbat em och läser nu lite "nyheter" på nätet och ser att BIF försökt få Rydmark...Hur fan tänkte man då ?
Är mycket GLAD att det inget blev av det
Ser hellre BIF åka ner i DIV3 än att den kärringen drar på sig en Brynäströja
Kan heller inte se något han skulle bidra till i positiv mening till BIF heller
Återigen tack Rydmark för att du sa nej
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Visst är det så. Man kan dock konstatera att SSK & LIF har en tuff uppgift framför sig och det skall mycket till om båda skall kunna undvika KS. Lag i deras situation har inga marginaler kvar att spela på efter 30 omgångar, det krävs minst vinst i varannan match framöver för att KS skall undvikas. Klara man inte detta stenhårda krav är det tvärkört!!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
JanT: Vi får hoppas att din statistik håller,men osvuret är väl bäst som vanligt!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Mapeltoft har varit mycket bra!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: Tror du inte Hallin svedde av svålen på dessa lirare redan förra säsongen? Han har så att säga redan kört det här tricket några gånger....Jag tror inte att han lyckas en gång till.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Jan Nemecek har väl gjort stor skillnad i defensiven, ja, plus Lotvonen då, så länge han är frisk.
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Peja:Mapletoft,Burström o nämnda Brandner o Skröder är ju killar som säkert kommer att lyfta sej när Hallin sätter eld i röven på dem!!

Back o Mvsidan är ju verkligen imponerande!!!Jag är lite orolig för att Hallin får ordentligt fart på sina kringlor!!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Bissett19: De 10 senaste säsongerna har endast ett lag på kvalplats efter 30 omgångar lyckats äta in ett 9 poängs underläge mellan omgång 30 och omgång 50. Det var HV som gjorde denna bedrift säsongen 98/99. VIK passerades och hamnade i KS.

Totalt sett har 4 lag lyckats undvika KS på detta sätt under denna tidsperiod, i de andra 3 fallen har poänglappet efter 30 omgångar varit 0-3 poäng.

Dessutom har ett av de två jumbolagen efter 30 omgångar har alltid hamnat i KS.

Med andra ord är förutsättningarna goda för att BIF skall klara skivan!
Kommentera

Sv: Transferfönster II
Dream Team: Leksand har ju fått en liten uppsving när Lotvonen kom tillbaka från skada men mot Brynäs senast så var han sjuk igen.

Ryssen "hur han nu stavas" är då inte lika populär och framgångsrik i LIF
Kommentera

Sv: Transferfönster II
65selander: Ja, nu bör väl den innebörd som Masken haft såhär långt inte överdrivas, kanske. Där handlar det väl mer om att man fick in rätt spelare (backar) i ett försvarsspel som fram till dess hade läckt som ett såll. Nu är ju t.o.m Johan Backlund riktigt bra. Hur såg det ut de första 10 matcherna?

SSK har säkert en något högre potential, men den bör absolut inte överdrivas. Min uppfattning är att man blivit väldigt uppskrivna sett till det material man faktiskt har. De är väldigt nberoende av några få spelare och frågan är väl fortfarande vem som ska göra målen. Det har väl gått sådär hittills. Det är främst därför jag förvånas över att man inte agerar.
Kommentera

« · 639498 · »