Brynäs IF

446095 inlägg · 7961 ämnen

Transferfönster III

« · 669509 · » Till forumet

Sv: Transferfönster III
Huge: "Visst har Boorken chansat i vissa fall, men han har väl kanske lite erfarenhet att falla tillbaka på som tränare, vilket gjort att han kanske själv inte ser det som några större chansningar"

Väl kanske?
Kanske...

Du spekulerar på som vanligt du...
Kommentera

GävleLasse: "Så bara för att det är en tanke bakom agerandet så är det inte en chansning menar du?"

Allt man företar sig, oavsett om det sker med tanke bakom eller inte, är väl chansningar?
Visst har Boorken chansat i vissa fall, men han har väl kanske lite erfarenhet att falla tillbaka på som tränare, vilket gjort att han kanske själv inte ser det som några större chansningar.
Kommentera

65selander: Ja du är väl i den åldern då man skrinnade runt på dammen med en läderboll och ABC hjälm ;)
Kommentera

Bissett19: Inga problem, har själv spelat bandy :-)
Kommentera

65selander: Hör av dej om du har sett bollen ngn gång??
Kommentera

65selander: Bandy? Ge dem varsin boll så kanske det blir kul att titta på..
Kommentera

GävleLasse: Godnatt på er 24,2h kvar...

I morgon blir det Bandy-VM :-)
Kommentera

Huge: ?
Kommentera

GävleLasse: "Om det vore SÅ ILLA, vill jag ha ut skilsmässa direkt... jag gillar inte att Huge har tungan i Boorks röv ideligen..."

Och jag vore tacksam om DU drog ut din egen ur Tonys....
Kommentera

65selander:
Karhus övningar på sistone har väl inskränkt sig till att öppna och stänga båsdörren. Utan plockhandske.
Kommentera

Huge: Så bara för att det är en tanke bakom agerandet så är det inte en chansning menar du?
Kommentera

GävleLasse: "Brynäs har chansat vilt hela säsongen.. Sparkade spelare direkt efter ett fönster, Allsvenskan som scoutingbas...chansningar hela tiden"

Kan ju också tänkas att Boorken haft en tanke bakom sitt agerande?
Jag vet inte....

"Skulle de inte värva så har jag absolut 0 förståelse för det..."

Ja, nu är du VERKLIGEN uppjagad.... :-)
Kommentera

Här var det livat och glatt (som vanligt)!! Ligger lågt i centerdebatten, men tänkte ändå liva upp stämningen med ett litet visdomsord innan det är sängdags;

"Ju högre man siktar, desto högre träffar man. Om man siktar tillräckligt högt, träffar man sig själv i huvudet."

Att värva eller inte värva, det är frågan.....
Kommentera

Bissett19: Det MÅSTE vara han... Han är väl förresten polare med Boork...
Kommentera

Huge: "Jag är ju tyvärr redan gift.
Med en person som bor i Sigtuna.
Du får inga fler ledtrådar....."

Eftersom Huss inte svarar så tror jag har svaret,Hasse S va??
Kommentera

Huss: Sulku kan du väl inte räkna med eftersom han inte har spelat sedan eldkvarn brann.

Ang Korhonen så får man hoppas att han kan böja fingrarna i plocken, det var lite si och så med det i lördags. Först i 3:e och på Ot som han började nypa puckarna
Kommentera

Huge: Alltså, det här med alltför korta byxor i TV..
Kommentera

Huss: Du ser, han är rena rama swingern...

Jag är så glad att jag sa blankt "över min döda kropp" när han friade..

-Det funkar det med sa han... Vad nu han menade med det ;)
Kommentera

Huss: " Erkänn nu, är det silverbröllop snart mellan Dig och GävleLasse?
Ni har en fantastisk förmåga att diskutera som ett gammalt gift par..."

Jag är ju tyvärr redan gift.
Med en person som bor i Sigtuna.
Du får inga fler ledtrådar.....
Kommentera

GävleLasse: Aha, ett svartsjukedrama också. Intrigen tätnar...
Kommentera

Huge: "läget i laget"
Du menar att bästa backen (Sulku), bästa centern (Lind), bästa forwarden (Dackell) och bästa målvakten (Honken) är skadade gynnar Brynäs?
Skämt åsido, med tanke på dessa skador är det minst sagt imponerande att visa upp en dylik svit. Men att den skulle vara för evigt tvivlar åtminstone jag på. Duktiga spelar behövs alltid och jag ser hellre än Jason Krog eller Jan Benda i laget än Gellerstedt och Spets, hur mycket de än sliter och visar hjärta. Det krävs lite mer än så också för att nå uppåt.
Kommentera

Keb erkänner att han inte har ett rätt? :)

"Håller med dej om att det känns som att Luleå blir det lag som raderar ut Brynäsviten...men hoppas förstås att jag har fel, som vanligt...!" -Keb

Saxat från ett svar av Keb i hans frågespalt.
Kommentera

Huss: Om det vore SÅ ILLA, vill jag ha ut skilsmässa direkt... jag gillar inte att Huge har tungan i Boorks röv ideligen...
Kommentera

Huge: "Med tanke på vårt spel för dagen och läget i laget så kan man kanske diskutera vem som borde vara avundsjuk på vem...."

Ödmjuket!!!!
Kommentera

Huss: Vänta bara tills Tony vaknar,då blir det en härlig trekant:-)
Kommentera

Huge: Brynäs har chansat vilt hela säsongen.. Sparkade spelare direkt efter ett fönster, Allsvenskan som scoutingbas...chansningar hela tiden. Så varför inte "chansa" som de flesta lag med ambitioner?

Skulle de inte värva så har jag absolut 0 förståelse för det...

Uppjagad? Jag... Om du tror att jag är uppjagad nu så vill du nog inte träffa mig när jag verkligen är det.
Kommentera

65selander: " Blir nog så att vi får ta hand om våran egen gräsmatta istället för att vara avundsjuka på grannens. 24,45h kvar"

Med tanke på vårt spel för dagen och läget i laget så kan man kanske diskutera vem som borde vara avundsjuk på vem....
Kommentera

Huge: Erkänn nu, är det silverbröllop snart mellan Dig och GävleLasse?
Ni har en fantastisk förmåga att diskutera som ett gammalt gift par...
Kommentera

GävleLasse: "Det verkar som att det bara är Brynäs som inte rustar för ett slutspel"

Det är lugnt, de andra lagen förstör bara moralen i laget...vilka idioter haha...förstärka??? GRUNDLURADE!
Kommentera

GävleLasse: "Du har tydligen inte lyssnat på de rop om ödmjukhet som Boork vädjat om. Raden av förlustfria matcher har gått dig åt huvudet. Du är så nöjd så nöjd så at gör inte så mycket om vi missar slutspel..."

Kvalificerat dösnack som visar att du inte fattat ett jota av var jag står i sakfrågan. Om du bemödat dig om att läsa eller försöka förstå mina inlägg, så hade du märkt att jag mer än gärna ser en förstärkning, men då ska det vara en nästintill garanterad sådan.
Och eftersom en sådan garanti inte finns, så kan jag förstå om man i dagsläget tvekar och istället väljer att inte värva vidare.
Eller tycker du det är så konstigt om man ev funderar i dessa banor, med tanke på att man även har ekonomin att tänka på?

Isen under mina fötter är nog tillräckligt tjock för att den ska hålla, men undrar om inte du själv skulle behöva lite is att lägga på huvudet och kyla ner ditt uppjagade tillstånd.
Kommentera

Bissett19: Det verkar som att det bara är Brynäs som inte rustar för ett slutspel... Nej de är nöjda med att undvika kvalserien.
Kommentera

GävleLasse: Medans Sundlöv sitter med armarna i kors så värvas det hejvilt bland de andra lagen,nu har Frölunda gjort klart med en Forward vid namn Jason Krog!!

Se länk!
Kommentera

65selander: Jag kan ju tillägga att jag skulle givetvis bli jävligt glad om de bevisar mig fel...
Kommentera

65selander: Tja, man har lärt sig tendenserna... Men jag antar att blir det förlust i morgon så kommer Sundlöv börja leta...för sent för att hitta nåt bra.
Kommentera

GävleLasse: Märker att du har varit på Boorken hela dagen nu, vänta tills i morgon än har inte klockat slagit hundra
Kommentera

Huge: Fast borde det inte vara lättare nu? Kvalseriespöket har vi skrämt på flykten och alla spelarförvärv nu får ses som offensiva investeringar för att nå/säkra slutspel. Det finns en tryggare grund att stå på.
Misslyckas Sundlöv med förvärvet så kommer inte domedagsprofeterna kräva hans huvud på fat utan bara beklaga att vi inte riskerade mer än uteblivet slutspel. Men vi försökte åtminstone.
Uppsidan är större än nedsidan, som aktieindexobligationer ungefär (lurendrejeripapper f.ö.).
SAS (inte flygbolaget..) motto borde vara Sundlövs till imorgon.
Kommentera

65selander: Risken är stor att de redan plöjt upp gräsmattan och satt potatis i hopp om att det blir en bättre skörd nästa år.

Boork är för feg för slutspel...
Kommentera

Huss: Mapletoft ratades av Boork..Jag vet inte om de hoppades på Nikolishin ;)
Kommentera

Huss: Blir nog så att vi får ta hand om våran egen gräsmatta istället för att vara avundsjuka på grannens. 24,45h kvar
Kommentera

Huge: Jag är övertygad om att ett nyförvärv mycket väl kan gå in och göra nytta på en gång. Felsner gjorde det, jetlaggad t om. Widing gjorde det.
Av förklarliga skäl så tog det lite mer tid för Hermansson och Gella...Men det hängde nog mer på förtroendet från Boork än nåt annat.

Det spel som Brynäs spelar idag är skräddarsytt för en tjeckisk klasscenter. defensivt med snabba spelvändningar, (Ja vi spelar fortfarande defensivt, fast man flyttat upp defensiven till mittzonen.)

Jag är övertygad om att spelare av Reichels kvalitéer absolut inte skulle göra bort sig i Brynäs.
Kommentera

Huss: hade varit bra nu
Kommentera

GävleLasse: Typ Mapletoft...
Kommentera

GävleLasse: "Det är ingen idé, Huge Boorkason är så jävla förblindad av att ALLT Boork gör/säger/tycker/tänker är absolut rätt..."

Ja, han har ju haft jävligt fel hittills....
Kommentera

GävleLasse: "Kommer han att komma upp i matchtempo lagom till enligt prognosen satt comeback?"

Lind har ju aldrig varit ngn raket på rören och hans rutin kan nog göra att ringrosten inte behöver bli så svår.
Den springande punkten i hela resonemanget anser jag stavas TID.
Först ska man hitta ett nyförvärv som passar in i laget.
Sedan är frågan om denne hinner uträtta ngt som höjer laget på den korta tid som finns till förfogande?
Hade vi varit i samma läge som ifjol vid samma tidpunkt så finns inget att tveka på. Då hade t.o.m en halvchansning varit att föredra framför att inte agera öht.
Men nu är ju läget lite annorlunda, minst sagt...
Kommentera

Huss: Det är ingen idé, Huge Boorkason är så jävla förblindad av att ALLT Boork gör/säger/tycker/tänker är absolut rätt...

Jag säger det igen. Sundlöv borde ta lärdom av vad som hände när han inte förstärkte laget vid julfönstret ifjol...
Kommentera

Huge: "Exakt.
Björne, Bäckis och Almtorp har ju inte ett rätt på banan för dagen.... :-)"

"Det gäller, precis som Boork säger, att inte dåras av senaste tidens framgångar."
Att man måste citera sig själv, citerandes Boork....:-)

Om organisationen hade en risk manager också så hade han nog sagt att vi hade en ohållbar situation med två orutinerade centrar och en duktig vikarie som trots allt passar bättre som ytterforward.
En "flop" är inte Rosa om du sett honom spela. Har redan efter två matcher producerat lika mycket poäng som Almtorp gjorde under de första 30 typ...
Patera har tidigare i Elitserien visat kvalitéer som inte Ekelund som tidigare nämndes varit i närheten av.
Det är alltid en risk att värva, det visar exemplet Skoog lika mycket som Arnason för den delen.
Det finns emellertid tillfällen när man måste våga ta den risken.
Nu är ett sådant.
Kommentera

Huge: Oj förlåt... Så bara för att Boorken säger.....

Då kan vi väl sparka Sundlöv, för nu är ju plötsligt Boork även sportchef.

Du har tydligen inte lyssnat på de rop om ödmjukhet som Boork vädjat om. Raden av förlustfria matcher har gått dig åt huvudet. Du är så nöjd så nöjd så at gör inte så mycket om vi missar slutspel...

Av de förstärkningar som kommit till elitserien så har du lyckats hitta nån enstaka som floppat.

Motfråga? Är det verkligen rätt att värva från andra elitserielag? Peter Ström har ju floppat i Timrå, samma sak gäller Simon Skoog.

Huge innan du går vidare.. notera skylten, Varning för tunn is!
Kommentera

Huss: Jag har heller aldrig förkastat tanken på en bra center, och det trodde jag hade framgått av mina inlägg.
Jag kan däremot förstå ifall Boorken och Sundlöv tar sig en extra funderare innan man agerar.

"Behovet finns här och nu."

Exakt.
Björne, Bäckis och Almtorp har ju inte ett rätt på banan för dagen.... :-)

Patera och Rosa må ha fina meriter från sina tidigare klubbar, men det hade väl ex Arnason också, om jag inte missminner mig.
Tjecker och slovaker verkar översvämma ES för dagen och det finns säkert några guldkorn i mängden.
Men det kan lika gärna bli en flop (Leska och Moras hemskickade slovakcenter)
Boorkens krönikor på hemsidan är mkt intressanta, men frånvaron av information ang ev nyförvärv kanske är ett tecken på att man för dagen lagt ner planerna på ngt nytt inköp.
Han har ju tidigare iaf antytt eller motiverat varför man tittar eller inte tittar på ev nyförvärv.
Kommentera

Huge: Efter OS är det inte säkert att vi behöver en center till om vi inte ligger på slutspelsplats... Behovet finns här och nu. Det gäller, precis som Boork säger, att inte dåras av senaste tidens framgångar.
Vi har bara två naturliga centrar just nu, basta.
Invändningarna att denne klasscenter (förhoppningsvis) inte skulle tillföra något vänder jag mig emot. De spelare som kommit in i detta fönster har varit mycket meriterade. Patera, Rosa m.fl. borde väl tysta de flesta kritiker.
Sen vore det i en ideal värld underbart om vi kunde få tag på en utvecklingsbar spelare som redan nu kunde leverera men utvecklas ytterligare i Brynäs under ett par-tre år. Går inte det, synd, men en Reichel i laget skulle kunna vara vågmästaren i kampen om en slutspelsplats och kostnaden skulle vara noll med tanke på att kalkylen ligger på ca 500' per slutspelsmatch.
Kommentera

Huge: Efter att ha kollat så har Lind inte spelat match sedan omgång 30 i suddenvinsten mot Leksand. Kommer han att komma upp i matchtempo lagom till enligt prognosen satt comeback?

Brynäs spel bygger mycket på snabbhet och intensitet...saker som först försvinner när man är borta med en långvarig skada...

Han är ju inte vidare ung heller så det talar även det emot hans chanser att ens bidra med nåt på de återstående 4 matcherna han kan vara med OM han ens tar plats.
Kommentera

« · 669509 · »