Brynäs IF

727986 inlägg · 7962 ämnen

Tröja # 99 Tråden

« · 1529711 · » Till forumet

Sv: Tröja # 99 Tråden

Roger Ramkvist: "aahhaa så du menar att det är värre vad som skrivs i nån blogg än flera ansedda krönikörer ??"

Nä, men bloggar och diverse nätforum speglar ju FANSENS åsikter och inte vad ev krönikörer på diverse tidningar och sajter tycker.
Och vad jag kan se så är kritiken mot Bäckis på dessa forum helt klart övervägande, vilket väl ändå säger en del om hur saken uppfattas framförallt därborta.
Annars snackar man ju alltid om hur otroligt viktigt det är att lyssna på fansen, det är ju ändå om som betalar för att ligan öht ska kunna existera.
Men nu gäller tydligen inte den principen, nu kan man helt plötsligt bortse från vad fansen tycker.
Märkligt...

Kommentera

Huge: Frågan är väl snarare om det är rimligt att skriva spaltmetrar med kritik mot Bäckis val av tröjnummer i Dynamo Moskva, och om det verkligen är rimligt att lägga all energi på det istället för att exempelvis yttra åsikter om någonting som har med Brynäs att göra...

Redigerad kommentar

Kommentera

Slajsarn: ":Det enda som bör bevisas är att vi lever i en fri värld där man får tycka som man vill. Ja utom i Nordkorea och inne på hockeysnack. Då får man antingen en regim eller Huge efter sig."

Precis.
HS kan jämställas med Nordkorea.
Där riskerar man också att få regimen eller dig efter sig, när man dristar sig till att kritisera Bäckis för valet av tröjnummer....
Kommentera

Huge: att folk är här inne i huvudsak för att snacka hockey? Positiv som negativ. Bara att när det blir förlust så är folk besvikna och vädrar sina åsikter mer.. I övrigt kan du knappast göra en jämförelse dem emellan.

Folk får tycka vad som helst. Menar bara att det är en väldigt liten del som faktiskt tycker det är värt att såga ett val av nummer.. En ännu mindre del som tycker att valet av nummer drar ner helhetsbetyget på Bäckis. Typ du och några bittra motståndarfans..vilket är helt jävla stört för övrigt.
Kommentera

Huge:

aahhaa så du menar att det är värre vad som skrivs i nån blogg än flera ansedda krönikörer ??

Det håller jag inte med dig om samt vad som spelare själva skriver är betydligt viktigare än vad nån försupen 40 åring eller nån snorunge som knappt sett Gretzky lira.

Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med att pensionera ett nummer för alla lag det är en sak att hänga upp tröjan där du spelat men att ta bort ett nummer från alla lag nej det är för mig en konstig ide om man nu inte vill ha en kassa ko förståss då är det en utmärkt ide för Franchisen money talks...

vi kan ju vara överens att vi inte är överens.

Det jag är mest förbannad över är den överdrivna reaktionen som blitt i Sverige att folk tycker det är fel att göra det har jag inga som helst bekymmer med folk får tycka som dom vill. Men det man kanske ska tänka på är hur det framförts och ha lite sans till det. Det kan jag säga att tyvärr har inte alla haft det.

Kommentera

Gurra88: " problemet är att det finns inga mer som tycker som du. Annars hade de ju visat sig här i någon form."

Men du säger ju att dom som oftast är negativa och gnäller, är dom som hörs och syns mest men att dom för den skulle inte är representativa för den vad den stora majoriteten tycker och som inte orkar säga sin mening på såna här forum.
Och då är det väl självklart att den stora majoriteten heller inte visar sig härinne?
Eller hur försökte du tänka den här gången?

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: problemet är att det finns inga mer som tycker som du. Annars hade de ju visat sig här i någon form.. Finns ingen här förutom du som håller med om precis allt Brynäs gör. Sen att det ökar i antalet inlägg vid förlust är jag helt medveten om

Men att du hänvisar till en Twitterblogg där folk spyr galla över ett nummerval kan vara ditt sämsta drag i denna debatt..då du vet att de som tar tid till att skriva sånt är liks griniga som di alternativt Brynäs och Washingtonhatare som tar chansen att yttra sig.
Kommentera

Roger Ramkvist: Nä, jag hittade ingen kritik mot Bäckis på den sajt du länkade till.
Av den enkla anledningen att det inte verkar finnas nåt läsarforum där man diskuterar frågan om hans val av nummer.
Lite svårt att hitta nåt negativt i det läget, eller vad säger du?

Men gå gärna in på sajter där fansens åsikter ventileras och du ska se att man är minst lika upprörda där som man är på många svenska sajter.

Och ditt snack om bakvatten är enbart korkat, obegåvat och framförallt felaktigt. Idioter som går till överdrift i såna här lägen finns det på alla forum, det håller jag med om. Men blanda inte in mig i det gänget. Har aldrig krävt Bäckis huvud på ett fat, tycker bara att han i onödan har utsatt sig för nåt som han borde ha vetat skulle komma.
Varför öht riskera sitt goda rykte därborta, när han inte behöver göra det?
Obegripligt, enligt min mening.
Kommentera

Gurra88: "mattias - 74: antar att du är 74.. Då borde du ha koll på hur sociala medier funkar.. Hur många som är positiva alternativt inte bryr sig skriver om det på Twitter. ?"

Håller med dig, där har du absolut en poäng.

Det roliga är att samma princip INTE verkar gälla i andra situationer, ex när alla gnällkärringar och kritiker härinne tycker att ledningen är värdelös och borde sparkas.
När någon då tycker att kritiken är felaktig eller överdriven, ja då hänvisar du/ni minsann till att dom flesta HÄRINNE (vår gästbok) faktiskt gnäller och kritiserar och att det isf skulle vara ett bevis på att majoriteten av brynäsare tycker likadant.

Men i sak stämmer nog antagandet: dom som gnäller över nånting är oftast de som orkar bry sig om att ventilera sina åsikter på såna här forum.
Och då kan man lätt få den (miss)uppfattningen dessa gnällspikar skulle representera nån sorts majoritet av samtliga supportrar, vilket är helt fel.
Det är nog istället tvärt om: den tysta majoriteten sas är dom som antingen inte bryr sig öht och är neutrala tillsammans med dom som tycker ex att ledningen gör ett bra jobb och säkert har bättre koll på saker och ting än vad vissa tvärsäkra och gnälliga läktarcoacher anser sig ha.
Kommentera

Huge:

LETA och försök finn nått negativt om Bäckström  www.thehockeynews.com/subchannel/news.html

Men du kan ställa dig i bakvattnet av folk på Hockeysverige som tycker att  Bäckström skall slås med påsar fyllda med puckar tills han ändrar nummer.

Detta är närmast löjligt vilken skit han får ta av svenskar då många av Amerikanska tidningarna skiter i det fullkommligt och kan säga att Hockey kunskapen i The Hockey News tar nog svensk media ett par 100 år att komma ifatt.

Det är en sak att tycka det är fel det är allas rätt, men att idiotförklara han tycka att han ska få stryk och mera där till är innehelvete fel.

Jag skulle vilja se dom journalistpacken säga det rätt i ögonen på han men som vanligt förbaskat fega.

Kommentera

Zappaholic: "Har vi inte viktigare saker framför oss än vilken tröja Bäckis borde eller inte borde bära?"

Visst har vi det.
Men en sån här debatt passar väl bra och kommer lagom så här mitt i en veckas uppehåll...   ;-)

Kommentera

Lunkan: "Tror du på riktigt att Gretzky bryr sig? Nej jag tänkte väl det, så varför bryr du dig?"

Ja, jag tror ärligt talat att Gretzky faktiskt bryr sig, hur mkt är svårt att säga.
Han tycker säkert att det är lite fjantigt och onödigt gjort av en redan etablerad toppspelare i NHL, även om han är för smart och sansad för att säga det själv, för att inte verka stöddig.

Varför bryr DU dig om den här debatten, om 99 nu bara är ett nummer, som du/ni säger?

Jag utgår ifrån NHL:s synvinkel, den arbetsgivare som försörjer Bäckis och som gjort det möjligt för honom att uppnå sin dröm här i livet.
Om det nu är så att massor av både amerikaner men framförallt kanadensare som följer NHL, är irriterade på Bäckis val av nummer, så tycker jag att det är onödigt av honom att sätta sig i den situationen, när han inte behöver göra det. Nu framstår han i många fans ögon som en barnrumpa som inte visar nån som helst respekt för det pensionerade numret.
Sen får man tycka vad man vill om NHL, att dom snor våra spelare utan att ge tillräcklig kompensation osv osv.
Bäckis jobbar därborta och borde ha fattat vad valet skulle innebära i form av kritik från många fans.
Klumpigt och onödigt gjort, dessutom helt i onödan.
Det jag förvånas över är hur du och många andra normalt sett sansade skribenter inte kan se nåt som helst fel i det han gjort utan bara viftar bort den såvitt jag vet ändå relativt stora kritik han fått i bl.a sociala medier (nätforum osv).

Redigerad kommentar

Kommentera

Wesley: " Hur går man tillväga om alla ligor har pensionerade nummer."

Återkom i första hand den dag då en annan liga uppnår samma status och dragningskraft som NHL alltid haft och fortfarande har, när det gäller hockeyn i världen.
När en annan liga fått fram en lika dominerande spelare som nr 99 (originalet, inte Bäckis....) och har infört samma traditioner som NHL, då kan du återkomma så ska vi försöka lösa ditt problem.

Kommentera

Huge: Är nr 99 pensionerat i KHL om ja förstår jag kritiken! Tror du NHL skulle visa respekt för ett pensionerat KHL nr om ja förstår jag kritiken.

Tror du på riktigt att Gretzky bryr sig? Nej jag tänkte väl det, så varför bryr du dig?
Kommentera

IDavyDjoos: Sånt får vi väl inte diskutera du vet väl att TJ vet bäst? Vad Bäckström har för nr i Ryssland är ju oerhört intressant.
Kommentera

mattias - 74: Ja, man önskar att fler härinne hade slutat tjata när dom ändå har fel..... :-)
Kommentera

Huge: Då ställer jag denna fråga. Hur går man tillväga om alla ligor har pensionerade nummer. Vilka nummer få användas då. Och ska man börja pensionera nummer i andra sporter med? Fotbollen typ klassiska nummer 9? Skulle bli ganska löjligt då eller? Nej då finns det värre saker att lipa över. Over and Out!
Kommentera

Huge:

Nu lägger jag ner debatten, har sagt mitt flera gånger nu så det är uppenbart vad jag står i debatten. Nu får ni snacka hockey här och sådant som rör Brynäs och jag skall lämna er i fred, iaf en stund ^^

Ollas for president ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Spinningswede: Bäckiskramare då, om du så vill....
Kommentera

Huge: Jag trodde att du="99-kramare" försökte påvisa att kritiken ÄR stor?
Kommentera

Huge: Det är väl du som är 99-kramare? :-)

Har vi inte viktigare saker framför oss än vilken tröja Bäckis borde eller inte borde bära?

Nu taggar vi upp inför FBK-matchen istället.

Seså, kramas nu allesammans!

Kommentera

Huge:99-kramarna? Det är väl snarare du och de andra som kramar det nummret. Vi vill ju avdramatisera det numret.
Kommentera

mattias - 74: antar att du är 74.. Då borde du ha koll på hur sociala medier funkar.. Hur många som är positiva alternativt inte bryr sig skriver om det på Twitter. ?
Kommentera

mattias - 74: Klockrent. Behövde inte leta länge efter att nyheten om Bäckis övertramp publicerades innan jag som förväntat hittade massor av kritik från i stort sett alla håll och
kanter. Kritiken är helt klart mkt större än vad 99-kramarna försöker påvisa.
Kommentera

mattias - 74:Det enda som bör bevisas är att vi lever i en fri värld där man får tycka som man vill. Ja utom i Nordkorea och inne på hockeysnack. Då får man antingen en regim eller Huge efter sig.

Jag tror att många av de unga spelana inte har så stor respekt för Grezky precis som många av de liteäldre spelarna saknar respekt för exempelvis Sovjets röda maskin på främst 70-talet, eller spelare som nämnts här. Esposito, Howe och allt vad de heter. Att NHL har valt att hylla en spelare genom att pensionera hans nummer är en sak. Men i slutändan så är det upp till varje spelare att själv ta det beslutet, såvida det inte finns några restriktioner.

NHL har ju väldigt svårt att visa respekt för övriga hockeyvärlden. De vägrar skriva på avtal för unga spelare som skulle gynna alla utan väljer och vrakar bland hela världens spelare oavsett om de har kontrakt eller inte.

Är det att visa respekt?

Kommentera

Gurra88:

Hur vet du att han tillbringade en hel kväll att leta på det där? Nu får ju även du svart på vitt att det är betydligt fler som emotsätter sig bäckis tröjval men du kallar folk för tragiska människor för att dom inte delar din åsikt, undra vem som är tragisk. Jävla fjant.

Kommentera

Om det blir lockout hela säsongen, och Bäckström då kan bryta
kontraktet för att spela med Brynäs. Ja då ska han givetvis
spela med nr 99 även i elitserien. Ju fler det retar, ju bättre.

Jag trycker Brynäs redan nu kan trycka upp en sån tröja,
så att de kan sälja den i souvenirshoppen. 

Kommentera

Lille Olle gick på småskolan när läraren frågade vad deras pappor jobbade med.
De vanliga svaren dök upp: Polis, advokat, brandman, osv.
Men Olle som vanligtvis var den som höll låda och var klassens mest aktive kille satt för sig själv i ett hörn.
Läraren tyckte detta var konstigt och frågade Olle om han inte skulle b
erätta för klassen vad hans pappa jobbade med. Olle sa:
- Min farsa är erotisk dansare på en homo-bar. Där han tar av sig alla kläderna och dansar näck framför en massa andra kåta män som betalar honom för det. Och de som betalar riktigt bra följer han med hem och blir påsatt av...

Läraren blev mycket förskräckt över denna förklaring, Han drog lille Olle undan medan de andra i klassen satt å ritade:
- Är detta sanningen Olle?
- Näääe svarade Olle skamsen, men farsan spelar hockey i Modo, och det är så jävla pinsamt.

Låter inte helt orimligt...
Kommentera

Huge:

Oh nej oh nej. Samma förutsättningar blir det ju aldrig i ES. Skiljer ju en hel del mellan exempelvis Färjestad och Timrå. En ordning som Karlstadlaget naturligtvis önskar bibehåll till vilket pris som helst. Såg att publiksnittet i ES sjunkigt med 13% jämfört med förra säsongen. Ja och då ska vi komma ihåg att sjunkande publikintresse även var ett hett diskutionsämne då. Nog dags att tänka om innan det är försent. Just nu är ju Allsvenskan en intressantare och hetare liga.
Kommentera

Peja: Ja, om samtliga lag hållit sig till överenskommelsen så hade vi inte behövt diskutera lockoutarnas vara eller inte vara.
Då hade vi kunnat koncentrera oss på det material alla gick in i säsongen med och utgått ifrån samma förutsättningar för samtliga lag.
Kommentera

DavyDjoos: Ja, det är fantastiskt att spelare som inte är "tillåtna" (lockoutspelare) i ES är det som diskuteras mest bland svenska hockeyfans. Produkten dvs det som faktiskt händer på isen verkar vara en parallell. Vilket jävla fiasko av Hockeyligan.
Kommentera

Är ni på riktigt? Två-tre dagars diskussioner och meningslöst dravel!?

Vad händer i Brynäslaget? Vilka spelar nästa match? Hur kommer vi in på vinnarspåret igen? Något vettigt för denna gästbok kan väl diskuteras!?

Vilket rikt liv jag skulle känna att jag har om jag diskuterar att någon spelare här och var har #99 på ryggen...

Kul liv, godnatt...

Kommentera

sylf: Det handlar i huvudsak inte om hur stort avtryck Gretzky gjort i övriga hockeyvärlden. Det handlar om bristande respekt för ett pensionerat nummer från en redan etablerad NHL-stjärna. Klumpigt och onödigt gjort av Bäckis.
Det borde varje normalbegåvad hockeysupporter (oavsett lagtillhörighet) med fingertoppskänsla och lite sinne för historik, begripa.
Du och en del andra tycks inte tillhöra denna kategori.
Kommentera

Huge: Vet att du är till åren kommen. Men det är en ska du borde veta när det gäller sociala medier.

De flesta som inte bryr sig vilket nummer han har, alternativt tycker det är häftigt yttrar sig förmodligen inte över huvudtaget.

Den minoritet som blir upprörda känner givetvis behovet att skriva om en sådan sak på twitter, facebook etc..Även "brynäshatare" och andra motståndarlags fans tar sin chans att spy lite galla när tillfälle ges. Därför kan det uppfattas som en stor summa människor vilket är totalt felaktigt i förhållande till de som inte tycker att det spelar någon roll.

Du vet ju själv hur det funkar på HS. Spelar vi dåligt blir det hus i helvete, vinner vi så är det en lugnare kväll i vårat forum. 

Att du länkar till en sida med massa upprörda twitteranvändare visar bara på hur dålig koll du har. Oerhört dåligt drag från din sida

Kommentera

Huge: Vad jag vet så är The hockey News helt oberoende av caps... då det är en av dom större hockey tidningarna i usa/kanada med ett 10 tal krönikörer och förbaskat bra sådana om man jämför med svenska journalister som endast vill synas och skriver rapakalja. Dom brukar skriva förbaskat vasst. Orr,Howe,Hull har alla sina tröjor hängda i taket i Redwings, Bruins, Blackhawcks. Ok NHL har inte pensionerat den hade dom spelat idag med det marknadsvärde som var från Gretzky och  framåt. Det är det som är tragiskt detta har inget annat än ekonomi att göra. Eller menar du att dessa inte har haft lika stor betydelse för hockeyn som Gretzky??

Kommentera

Huge: Vilken färg ser du när du står i ditt hörn just nu??
Kommentera

sylf: Nä, alla dom där amerikanska, svenska, finska, franska(!), norska osv inläggen är förstås bara påhittade....
Kommentera

Huge: Inte "vågar" kritisera. Hahaha.. Du har glömt att du snackar med elitseriens mest kritiska fans?

Den som inte vågar kritisera är du. Men nu tillhör ju inte Bäckis Brynäs för tillfället, vilket gör att du vågar dig ut ur din safety zone..

Kommentera

Huge: " att en del brynäsare inte "vågar" kritisera. Han är ju deras gunstling därborta och fortfarande "våran" Bäckis här hemma...."

Ja vad säger man, hur ofta "vågar" kritisera du Brynäs :-)

Kommentera

Huge: Du har rätt, hans nr är pensionerat, I NHL, I FUCKING JÄVLA NORDAMERIKA, HAN
SPELAR PÅ ANDRA SIDAN JORDEN NU! Va fan är det du inte begriper?

Hade Gretzky gjort nåt som helst avtryck i KHL, ES, Danska ligan eller Somaliska ligan hade jag förstått, men har han det, nej!
Kommentera

Roger Ramkvist: Att sen delar av Caps egna fansskara kanske inte säger så mkt är väl Isf inte konstigare än att en del brynäsare inte "vågar" kritisera. Han är ju deras gunstling därborta och fortfarande "våran" Bäckis här hemma....
Kommentera

Huge: och så länge Gretzky inte går ut och säger nått så är din tanke endast intressant för dig själv eller har han ringt upp dig och talat om hur han känner!! 
Kommentera

Huge: Behöver inte. De som skriver där representerar inte nån som helst objektivitet.
Kommentera

Roger Ramkvist: Så länge ingen av dina uppräknade förslag har fått sina resp nr pensionerade så är din lista fullständigt ointressant för alla utom dig själv.
Kommentera

sylf: Förstår att du avsiktligt undvek att klicka på länkarna "more" och "lots more"......
Kommentera

Huge:

I en av det största tidningarna the hockey news står det en liten notis i washingtóns team sida och inget negativt. Helt klart störst negativt har han fått från sketna bloggare som Pettersson om man nu kan ta den lilla pojken på allvar. Men det finns Hockeyspelare som haft minst lika mkt betydelse för hockeyn som Gretzky så var för är inte dessa nummer förbjudna.

4 bobby Orr moderna backens fader

14 Charlamov den tidens absolut bästa spelare

16 Bobby Hull ja hans teknik i Slagskottet var nytänkande

9 Gordie Howe man behöver inte säga mer än namnet

sen kan jag ta hela KML kedjan finns säkert en uppsjö spelare som har haft en likastor betydelse för hockeyn som sport som Gretzky.

Men det är klart år 2024 så ser vi första linan i brynäs med numren 176, 203, 453

Det roliga är att man tog beslutet på nummer 99 enbart pga ekonomiska vinster och inget annat. Annars hade många nummer varit förbjudna.

Kommentera

Huge: Trist att du behövde lägga en hel kväll på att hitta den sidan.. Jag tycker mest synd om de tragiska människor som gråter ut i sina twitterinlägg längre ner på sidan.. 

Kommentera

Huge: Aha, 5 twittringar och en skribent får alltså representera den objektiva allmänheten. Dessutom är dom amerikaner......jösses!
Kommentera

sylf: " Jag läser många Nordamerikanska sportsidor, svenska, CNN och NHL.COM etc och har inte sett nån kritik alls, inte ens att någon nämner det? Vilka menar du då? 89 årige Märta och Helge i Enskede?"

Nä, 90 årige senile sylf i Åkersberga kanske inte har märkt några reaktioner, men dom finns....

Kommentera

70 Rodrigues: En sån ska inhandlas;)
Kommentera

« · 1529711 · »