sylf: " Jag läser många Nordamerikanska sportsidor, svenska, CNN och NHL.COM etc och har inte sett nån kritik alls, inte ens att någon nämner det? Vilka menar du då? 89 årige Märta och Helge i Enskede?"
Nä, 90 årige senile sylf i Åkersberga kanske inte har märkt några reaktioner, men dom finns....
Huge: Trist att du behövde lägga en hel kväll på att hitta den sidan.. Jag tycker mest synd om de tragiska människor som gråter ut i sina twitterinlägg längre ner på sidan..
Huge:
I en av det största tidningarna the hockey news står det en liten notis i washingtóns team sida och inget negativt. Helt klart störst negativt har han fått från sketna bloggare som Pettersson om man nu kan ta den lilla pojken på allvar. Men det finns Hockeyspelare som haft minst lika mkt betydelse för hockeyn som Gretzky så var för är inte dessa nummer förbjudna.
4 bobby Orr moderna backens fader
14 Charlamov den tidens absolut bästa spelare
16 Bobby Hull ja hans teknik i Slagskottet var nytänkande
9 Gordie Howe man behöver inte säga mer än namnet
sen kan jag ta hela KML kedjan finns säkert en uppsjö spelare som har haft en likastor betydelse för hockeyn som sport som Gretzky.
Men det är klart år 2024 så ser vi första linan i brynäs med numren 176, 203, 453
Det roliga är att man tog beslutet på nummer 99 enbart pga ekonomiska vinster och inget annat. Annars hade många nummer varit förbjudna.
Huge: " att en del brynäsare inte "vågar" kritisera. Han är ju deras gunstling därborta och fortfarande "våran" Bäckis här hemma...."
Ja vad säger man, hur ofta "vågar" kritisera du Brynäs :-)
Huge: Inte "vågar" kritisera. Hahaha.. Du har glömt att du snackar med elitseriens mest kritiska fans?
Den som inte vågar kritisera är du. Men nu tillhör ju inte Bäckis Brynäs för tillfället, vilket gör att du vågar dig ut ur din safety zone..
Huge: Vad jag vet så är The hockey News helt oberoende av caps... då det är en av dom större hockey tidningarna i usa/kanada med ett 10 tal krönikörer och förbaskat bra sådana om man jämför med svenska journalister som endast vill synas och skriver rapakalja. Dom brukar skriva förbaskat vasst. Orr,Howe,Hull har alla sina tröjor hängda i taket i Redwings, Bruins, Blackhawcks. Ok NHL har inte pensionerat den hade dom spelat idag med det marknadsvärde som var från Gretzky och framåt. Det är det som är tragiskt detta har inget annat än ekonomi att göra. Eller menar du att dessa inte har haft lika stor betydelse för hockeyn som Gretzky??
Huge: Vet att du är till åren kommen. Men det är en ska du borde veta när det gäller sociala medier.
De flesta som inte bryr sig vilket nummer han har, alternativt tycker det är häftigt yttrar sig förmodligen inte över huvudtaget.
Den minoritet som blir upprörda känner givetvis behovet att skriva om en sådan sak på twitter, facebook etc..Även "brynäshatare" och andra motståndarlags fans tar sin chans att spy lite galla när tillfälle ges. Därför kan det uppfattas som en stor summa människor vilket är totalt felaktigt i förhållande till de som inte tycker att det spelar någon roll.
Du vet ju själv hur det funkar på HS. Spelar vi dåligt blir det hus i helvete, vinner vi så är det en lugnare kväll i vårat forum.
Att du länkar till en sida med massa upprörda twitteranvändare visar bara på hur dålig koll du har. Oerhört dåligt drag från din sida
Är ni på riktigt? Två-tre dagars diskussioner och meningslöst dravel!?
Vad händer i Brynäslaget? Vilka spelar nästa match? Hur kommer vi in på vinnarspåret igen? Något vettigt för denna gästbok kan väl diskuteras!?
Vilket rikt liv jag skulle känna att jag har om jag diskuterar att någon spelare här och var har #99 på ryggen...
Kul liv, godnatt...
Om det blir lockout hela säsongen, och Bäckström då kan bryta
kontraktet för att spela med Brynäs. Ja då ska han givetvis
spela med nr 99 även i elitserien. Ju fler det retar, ju bättre.
Jag trycker Brynäs redan nu kan trycka upp en sån tröja,
så att de kan sälja den i souvenirshoppen.
Gurra88:
Hur vet du att han tillbringade en hel kväll att leta på det där? Nu får ju även du svart på vitt att det är betydligt fler som emotsätter sig bäckis tröjval men du kallar folk för tragiska människor för att dom inte delar din åsikt, undra vem som är tragisk. Jävla fjant.
mattias - 74:Det enda som bör bevisas är att vi lever i en fri värld där man får tycka som man vill. Ja utom i Nordkorea och inne på hockeysnack. Då får man antingen en regim eller Huge efter sig.
Jag tror att många av de unga spelana inte har så stor respekt för Grezky precis som många av de liteäldre spelarna saknar respekt för exempelvis Sovjets röda maskin på främst 70-talet, eller spelare som nämnts här. Esposito, Howe och allt vad de heter. Att NHL har valt att hylla en spelare genom att pensionera hans nummer är en sak. Men i slutändan så är det upp till varje spelare att själv ta det beslutet, såvida det inte finns några restriktioner.
NHL har ju väldigt svårt att visa respekt för övriga hockeyvärlden. De vägrar skriva på avtal för unga spelare som skulle gynna alla utan väljer och vrakar bland hela världens spelare oavsett om de har kontrakt eller inte.
Är det att visa respekt?
Huge: Det är väl du som är 99-kramare? :-)
Har vi inte viktigare saker framför oss än vilken tröja Bäckis borde eller inte borde bära?
Nu taggar vi upp inför FBK-matchen istället.
Seså, kramas nu allesammans!
Huge:
Nu lägger jag ner debatten, har sagt mitt flera gånger nu så det är uppenbart vad jag står i debatten. Nu får ni snacka hockey här och sådant som rör Brynäs och jag skall lämna er i fred, iaf en stund ^^
Ollas for president ;)
Redigerad kommentar
Wesley: " Hur går man tillväga om alla ligor har pensionerade nummer."
Återkom i första hand den dag då en annan liga uppnår samma status och dragningskraft som NHL alltid haft och fortfarande har, när det gäller hockeyn i världen.
När en annan liga fått fram en lika dominerande spelare som nr 99 (originalet, inte Bäckis....) och har infört samma traditioner som NHL, då kan du återkomma så ska vi försöka lösa ditt problem.
Redigerad kommentar
Zappaholic: "Har vi inte viktigare saker framför oss än vilken tröja Bäckis borde eller inte borde bära?"
Visst har vi det.
Men en sån här debatt passar väl bra och kommer lagom så här mitt i en veckas uppehåll... ;-)
Huge:
LETA och försök finn nått negativt om Bäckström www.thehockeynews.com/subchannel/news.html
Men du kan ställa dig i bakvattnet av folk på Hockeysverige som tycker att Bäckström skall slås med påsar fyllda med puckar tills han ändrar nummer.
Detta är närmast löjligt vilken skit han får ta av svenskar då många av Amerikanska tidningarna skiter i det fullkommligt och kan säga att Hockey kunskapen i The Hockey News tar nog svensk media ett par 100 år att komma ifatt.
Det är en sak att tycka det är fel det är allas rätt, men att idiotförklara han tycka att han ska få stryk och mera där till är innehelvete fel.
Jag skulle vilja se dom journalistpacken säga det rätt i ögonen på han men som vanligt förbaskat fega.
Gurra88: " problemet är att det finns inga mer som tycker som du. Annars hade de ju visat sig här i någon form."
Men du säger ju att dom som oftast är negativa och gnäller, är dom som hörs och syns mest men att dom för den skulle inte är representativa för den vad den stora majoriteten tycker och som inte orkar säga sin mening på såna här forum.
Och då är det väl självklart att den stora majoriteten heller inte visar sig härinne?
Eller hur försökte du tänka den här gången?
Redigerad kommentar
Huge:
aahhaa så du menar att det är värre vad som skrivs i nån blogg än flera ansedda krönikörer ??
Det håller jag inte med dig om samt vad som spelare själva skriver är betydligt viktigare än vad nån försupen 40 åring eller nån snorunge som knappt sett Gretzky lira.
Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med att pensionera ett nummer för alla lag det är en sak att hänga upp tröjan där du spelat men att ta bort ett nummer från alla lag nej det är för mig en konstig ide om man nu inte vill ha en kassa ko förståss då är det en utmärkt ide för Franchisen money talks...
vi kan ju vara överens att vi inte är överens.
Det jag är mest förbannad över är den överdrivna reaktionen som blitt i Sverige att folk tycker det är fel att göra det har jag inga som helst bekymmer med folk får tycka som dom vill. Men det man kanske ska tänka på är hur det framförts och ha lite sans till det. Det kan jag säga att tyvärr har inte alla haft det.
Redigerad kommentar