Brynäs IF

727351 inlägg · 7960 ämnen

Truppen

« · 263303 Till forumet

Sv: Truppen
70 Rodrigues: Jag oxå men när man läser listor med P.Forsberg(va någon dag sedan) då är de ju bara löjligt...däremot finns de de som håller sig till realistiska förslag och de är intressanta när de ligger nått i dem..som rykten förhandlingar mm
Kommentera

Ford Prefect: Anger är en bättre målgörare än Mårtensson, så där byter vi i så fall ner oss. Sen tror ju inte jag att vi får Mårten heller, förstås.
Kommentera

Tomas HOCKEY: Ska ta och göra det ;)
Kommentera

RavenLord: Snälla, gör en lista(realistisk) blända mig med din intelligens! Jag tycker att det är kul att läsa vad folk har för funderingar runt spelartruppen!
Kommentera

P J Davydjoos: Nej, jag förstår inte att Björn Danielsson fick nytt kontrakt så fort. För mej har han varit en besvikelse i Brynäströjan och tillhör de spelare man nog borde gjort sig av med om man nu tänkt sig rejäla förändringar och förbättringar i truppen.
Kommentera

RavenLord: Gör som jag när det gäller något som jag finner mindre upphetsande: HOPPA ÖVER! LÄS INTE! Svårare kan det inte vara
Kommentera

70 Rodrigues: Ingen och ej sagt att jag är det heller.Men hur intressant är det med långa fantasi listor på hur JAG vill att laget ska vara *gäsp*
Kommentera

Till alla som stöter och blöter ifall den ene och andre ska vara kvar i Brynäs till nästa säsong vill jag bara påminna om att alla, med denna bedrövliga säsong som bakgrund, ju är medvetna om att stora förändringar måste till i spelartruppen till 03-04. Då kan man ju inte hålla på och ömka för den ena spelaren efter den andra. Den obekväma kvasten måste faktiskt sopa bort många av marginalarna för att ersättare/förstärkningar ska kunna komma.
Kommentera

stenberg29: Ah du.. Jag tror nog inte Norrena kommer lämmna trygga götet för spel i Brynäs, som satsar för att hänga kvar till nästa år , om man nu klarar kvalserie, vilket redan e klart... Men man kan alltid drömma
Kommentera

Clarence: Björn Danielsson tycker jag man inte skulle ha förlängt med... Sant... Men nyttigare? finns väl olika sätt att se på det...
Jag tror B.Danielsson kan spela bättre i en första/andra femma än Nylander, men Nylander kan kämpa på bättre i en tredje/fjärdeline, men varför inte ha en talang där istället?
Och varför inte ha en talang eller målskytt av rang istället för B.Danielsson?
Kommentera

RavenLord: Undrar vem fan det är som har tråkigt? Om folk här på Gb:n vill skriva listor och har funderingar på hur man vill formera laget osv så låt dom göra det! Vem har gjort dig till kung?
Kommentera

Clarence: Nu ska vi inte överdriva. Anger är bra, men inte oumbärlig. Saker och ting måste sättas i perspektiv. Anger har varit bäst i ett uselt Brynäs. Försvinner Anger och Mårtensson kommer hem så tänker inte jag gråta.
Kommentera

Anders Eriksson har möjligen sett sina bästa dar men vore ändå nåt att få. Sen m å s t e Niklas Anger behållas. Ett avbräck annars som Brynäs inte kan ersätta!
Kommentera

P J Davydjoos: Ja då är de inte många i dagens BIF som borde tillhöra framtiden om man ser till säsongens spel (och om man ser till åldern oxå) Kan de ej höja sig över Nylander ens som alla hackar på då lär de ju vara jäkligt kassa så varför inte skicka dem först då
Kommentera

P J Davydjoos: Peter Nylander är åtminstone en klart värdefullare spelare än Björne Danielsson, som redan fått nytt flerårskontrakt...
Kommentera

Hittade följande via en länk på allmänt snack. (Tack Micke M, tror jag han hette)

Se länktips.
Kommentera

P J Davydjoos: Upfattat! :)
Kommentera

Micke Lind är jag klart nöjd med. Dock är han inte mannen att ersätta Larsson som förstecenter - om Janne lägger av. Så en center till med klass är ett absolut måste. Casselståhl har i likhet med Lind utvecklats mycket sen Brynässpelet i mitten på 90-talet - men likadant där, ett par ännu bättre backar måste också till. Om Malmström säger jag inget så har jag inget sagt. Förutom då att det inte är i den ändan man ska börja om man vill f ö r s t ä r k a forwardssidan - och det måste Brynäs om man ska bli bättre än i vinter!
Kommentera

Tomas HOCKEY: Jo, en sann tanke också. Jag tror att många blir lite blinda(om ni ursäktar?) av att han höjde sig över mängden när alla var under isen, hade vi spelat om sm-guld hade samma personer kanske spytt galla över honom, så vad jag vill ha fram är att han inte tillhör framtiden, vi blir inte bättre med honom i laget...
Kommentera

Hur jävla tråkigt har man om man sitter och skriver totalt ointressanta listor på spelare man vill ha i BIF eller hur kedjorna ska se ut *suck* va är de för mening med det ?? endel har ju fantasier om spelare i kedjorna som P.Forsberg ex *asg*
Kommentera

Ska man tro att det är påskrivet eller inte? Plötsligt minns jag "klara" värvningar som norrmannen Nånting-Ole Dahlström och kanadensaren Greg Parks...
Kommentera

Igor: En intressant tanke! Verkligen!
Kanske måste tänka om där men jag har en lite förkärlek till Nylander för det han stod för länge under Elitserien och Kvalserien!
Just att kriga!
Vill gärna klämma i Nyllet i någon line!
Kommentera

stenberg29: Varför detta vurmande för Rehnberg? Bort med honom.
Kommentera

P J Davydjoos: Vill bara rätta mig själv, Nylander är passé för sin roll, rollen i sig är inte passé, rollen behövs fortfarande men Rönnqvist bl.a. kan hellre ta den rollen...
Kommentera

Lagförslag på truppen till säsongen 03/04

Målvakter

Fredrik Norrena ( Joakim Lundström )

Backar

Tommy Sjödin
Adam Andersson
Veli-Pekka Laitinen
M.Karlsson
A.Eriksson
H.Rehnberg ( om hjärnskakningsproblemen försvinner )
Ny
Ny

Forwards

Molin
Miettinen
Anger
N.Danielsson
Kyrö
Soling
B.Danielsson
P.Rönnqvist
P.Nylander
S.Östlund
J.Engström
M.Holmqvist
J.Johansson
T.Mårtensson
A.Dackell

Jobs och Floberg till Tierp för att lära av "Professorn".

egentligen så skulle de ju också va kul om man kunde locka hem Honken!
Kommentera

Tomas HOCKEY: Med Lind och Malmström har vi inte så många tomma forwardsplatser kvar i truppen. På de återstående vill jag se Mårtenson eller Dackell och några juniorer typ Rönnquist/Engström. Nylander får helt enkelt inte plats. Tveksamt om man skulle ha behållit B Danielsson samtidigt som man plockar in Malmström tycker jag.

Sticker Anger måste han ersättas med en riktigt bra målskytt.
Kommentera

Målvakter

Backar

Tommy Sjödin
Adam Andersson
Veli-Pekka Laitinen
M.Karlsson
A.Eriksson
Ny
Ny

Forwards

Molin
Miettinen
Anger
N.Danielsson
Kyrö
Soling
B.Danielsson
P.Rönnqvist
P.Nylander
S.Östlund
J.Engström
M.Holmqvist
J.Johansson
T.Mårtensson
A.Dackell

Kommentera

Målvakter

Backar

Tommy Sjödin
Adam Andersson
Veli-Pekka Laitinen
M.Karlsson
A.Eriksson
Ny
Ny

Forwards

Molin
Miettinen
Anger
N.Danielsson
Kyrö
Soling
B.Danielsson
P.Rönnqvist
P.Nylander
S.Östlund
J.Engström
M.Holmqvist
J.Johansson
T.Mårtensson
A.Dackell

Kommentera

Hugin: Jag har sagt länge att Berka behöver byta klubb! Föreslår ett byta mellan honom och Björ Melin i Hv71 som inte heller verkar ha fått det att lossna!
Kommentera

Tomas HOCKEY:

Nyförvärv:
Klara:
Daniel Casselstål (-72) b Timrå
Henrik Malmström (-79) f MIF Redhawks
Rykten:
Fredrik Norrena (-73) mv Frölunda
Peter Nolander (-81) b Mora
Mikael Lind (-72) f Timrå
Jimmy Lindström (-77) f Sundsvall
Tony Mårtensson (-80) f Cincinnati

Enligt sportnyheterna är även Mikael Lind klar och, Gud ske lov och tack, Bergkvist är klar för DIF.
Kommentera

Tomas HOCKEY:

Nyförvärv:
Klara:
Rykten:

Enligt sportnyheterna är även Mikael Lind klar och, Gud ske lov och tack, Bergkvist är klar för DIF.
Kommentera

Allvarligt, skall man tro på att Norrena signar för Tigers? Hans lönekostym passar väl knappast BIF´s organisation.
Hur säkra är dessa källor som skriver om denna kanonvärvning?
Kommentera

Tomas HOCKEY:

Nyförvärv:
Klara:
Rykten:

Kommentera

P J Davydjoos: Det är bra och nyttigt med olika åsikter!

Lindström blev ingen favorit hos mig tyvär! Tyckte han krigade bra men dom metoder han använde tilltalade inte mitt Brynäshjärta alls! Mycket ful med klubban och tog alla chanser han fick att de en tjyvsmäll!

Håller med att det behövs någon annan än Nylander som krigar men vill ändå ha honom i en line!
Kommentera

Tomas HOCKEY: Och där tycker vi olika, där vill jag se Rönnqvist eller någon annan lovande som kan kriga lika bra, men som har mer framtid och utvecklingspotential än Nylander...

Och en Nordström/Huss/Wernblom-typ behövs i laget. Minns att vi hade Huss och Johan Lindström som manade på laget -99, det blev sm-guld...
Javisst var lill-nyllet med, men han bidrog inte med sånt som Huss och Lindström bidrog med...
Vi behöver nån annan, och Nylanders roll är passé, in med nytt blod...
Kommentera

P J Davydjoos: Men vi har ju massor av spelare som är bättre än Nylander. Han är ingen skönspelare utan en sargkrigare och vi behöver sådana också. Tycker det är rätt att förnya kontrakt med honom.

Det är egentligen ganska hopplöst att försöka bedöma värvningar. Självklart kan man se kvaliteten i en spetsvärvning. Hur bra värvningarna av Lind, Cassel och Malmström är kan vi inte se förrän vi ser vilka de får spela med och hur kemin blir i truppen. Lind var en stor tillgång för Timrå, men för att han ska bli det för oss också krävs att han har spelare omkring sig som han fungerar bra ihop med. Samma spelare kan ju vara kanonbra eller hopplöst dålig beroende på omgivningen. Hockey är ett lagspel.

Om värvningen av Norrena blir av vill det till att vi också skaffar oss backar som kan hålla rent framför honom. En viktig del av hans storhet i Frölunda var att han hade killar framför sig som röjde. Får han inte det hos oss kommer man att vara betydligt mänskligare.
Kommentera

P J Davydjoos: Även fast det oerhört orättvist att jämnföra Nylander rakt av mot dom killarna pga deras allroundkapacitet! Nylander likställer jag med dom när det gällar att kriga!
Men när det väl kommer till kritan så måste dom jämnföras rakt av(fast det känns orättvist :)) och då har Nylanser tappat mycket till dom killarna!

Motsäger mig själv där lite men det jag menar är Nylander är "bara" en krigare i dagens Brynäs och har inte alla dom egenskaperna som tex Nordström har!

Däremot vill jag ha Nylander i en tredje eller fjärde line
Kommentera

Tomas HOCKEY: Håller med, en riktig krigare, en ledargestalt på isen saknas, en som ger allt, visar hjärta och glöd, aldrig viker ett tum osv osv... Vad har vi? Jo - vi har Nylander som så många är nöjda med, haha... Vad har alla andra lag? Wernblom, Nordström osv osv...

Vi måste ha någon bättre än Nylander om vi verkligen ska lyfta oss och inte hamna i samma soppa igen, eller lägre... Nån som manar på, och visar resten av laget hur det ska gå till...

Sen så saknas målskyttar av rang, Malmström kanske kan kliva fram och göra "en Anger", men någon klass-spelare som är målskytt måste till...
Kommentera

Det jag riktigt saknar är en krigare!!!!!!!!!!!! En riktig Wernblom typ som säljer sig dyrt för att gynna laget. En som alltid står upp och inte viker en tum. Har sett tendenser i P3 men hans spel över en hel sässong imponerar inte.

JAG VILL HA EN HUSS
Kommentera

Ja det händer verkligen mycket just nu verkar det som! Lind är jag mycket posetiv till i alla fall av det jag såg under slutspelet! Jobbar hårt över hela banan och har ett hårt skott. Hoppas han kommer till oss.

Casselstål av vad jag sett av honom under slutspelet så gick han bort sig några ggr men växte lite i alla fall och var riktigt stabil! Helt ok värvning till en andra eller tredje line!

Välkomna till Brynäs!

Hoppas på några spetsvärvningar nu a là Norrena och Dackell
Kommentera

svedas: Du glömde Casselståhl
Kommentera

Truppen
Norrena
Lundström
1:a
Johansson Sjödin
Anger Miettinen NickeD